Binx Interactive s GamesComa vratio se kao najbolji indie studio

Hrvatski Binx Interactive s Gamescoma se vratio s nagradom za najbolji ‘indie’ studio

Iza studija Binx Interactive krije se grupa prijatelja koji su svoju strast odlučili pretvoriti u posao - posao koji im je donio ne samo suradnju s jednim od najpoznatijih domaćih studija Croteamom, već i brojne nagrade i priznanja za I Hate Running Backwards, igru sa Serious Samom koja samo što nije izašla.

U posljednjih godinu dana, koliko je prošlo od mojeg prvog teksta koji prikazuje domaće kreatore indie igara kao velikane scene, razgovarao sam s vrlo kvalitetnim ljudima i studijima, ali nekako me uvijek zaobišao prvi intervju koji sam dogovorio, a to je s domaćim Binx Interactiveom. Godinu dana poslije prvih ideja za razgovor, konačno se priča pretvorila u djelo.

Moj sugovornik iz Binxa je Bernard Bachrach, CEO ove mlade domaće gaming tvrtke. U kratkom razgovoru prošli smo sve, od početaka studija do suradnje s Mad Head Gamesom i Croteamom pa sve do nedavnog uspjeha na Gamescomu i planova za budućnost studija. Binx je projekt grupe prijatelja koja se odlučila svoju strast za igrama pretvoriti u hobi ali i posao, kaže Bernard o njihovim počecima:

Iza Binxa stoji grupa entuzijasta koji su ljubav prema videoigrama pretočili u ljubav prema izradi videoigara. Bili smo dugogodišnji prijatelji i često smo vrijeme provodili zajedno igrajući videoigre. U jednom trenu smo se odlučili upregnuti naše tadašnje “znanje” (ili barem ono sto smo mislili da znamo) o videoigrama i napraviti svoj projekt na koji bismo bili ponosni. Krenuli smo u cijelu priču s nula iskustva i raspodijelili uloge kako god smo znali u tom trenu. Nekoliko godina kasnije imamo temelje na kojima gradimo naš studio i koji je upravo u procesu izbacivanja svojeg prvog ozbiljnog projekta na tržište videoigara, a početkom sljedeće godine već i drugi.

Svi projekti nose prepoznatljiv stil Binxa koji se temelji na opuštenosti i ležernom pristupu, ali uz veliku dozu kvalitetnog rada i zanimljivih ideja. Kada je studio počinjao s radom, ipak su stvari bile mnogo teže, kaže Bernard. Prva igra nosila je ime Deadman, a radilo se o tekstualnoj avanturi u stilu Zorka, kojoj je nešto kasnije dodana i grafika te je projekt, kako kaže moj sugovornik, “počeo ličiti na nešto”.

(Ne)ozbiljni Sam

Ipak, Binx je najviše prašine podigao upravo igrom I Hate Running Backwards koju razvijaju sa sada već kultnim domaćim Croteamom. Iako još uvijek nije dostupna za isprobavanje široj publici, igra iza sebe ima prilično zanimljivu priču:

I Hate Running Backwards nastao je nakon što smo Damjanu Mravuncu iz Croteama za vrijeme trajanja Reboot Developa 2016 u Splitu pokazali mali projekt koji je rađen u slobodno vrijeme i na koji smo tražili povratnu informaciju o kvaliteti ili poneki savjet u kojem smjeru bi bilo dobro da sve odvedemo. Informacije koje smo dobili smo zapisali i nekoliko dana nakon povratka u Zagreb poslali novu verziju igre.

To je preraslo u komunikaciju jednom tjedno i iz te je komunikacije s njihove strane nastala ideja da napravimo igru koja bi bilo smještena u svijet Serious Sama. Nakon samo mjesec dana smo imali igrivi prototip koji je sadržavao sve mehanike koje su nastale u sastancima i brainstormingu s Croteamom, tako da su nam u tom trenu odlučili ponuditi priliku da stvarno i izbacimo tu igru koja bi bila spin-off Serious Sam serijala te smo od njih i službeno dobili prava na korištenje Serious Sama unutar igre.

Naravno, logično je bilo i pitati što je Croteam rekao kada im je Binx predstavio igru temeljenu na Serious Samu:

Pa bili su definitivno iznenađeni. Nisu očekivali da će igra izgledati i funkcionirati tako dobro nakon samo mjesec dana razvoja. Na kraju su nam i zbog toga ponudili priliku da radimo na spin-offu serijala. Sad kad je igra već neko vrijeme u razvoju, dogovorili su izdavaštvo s Devolver Digitalom, izdavačem iz Texasa s kojim surađuju već dugi niz godina i koji je na glasu kao izdavač “otkačenih” indie igara.

Vrlo dobre reakcije – i nagrade!

Prema ovim informacijama, I Hate Running Backwards samo što nije ugledao svjetlo dana, ali su iz Binxa još uvijek tajanstveni o vremenu izlaska ove igre. I Hate Running Backwards probao sam na prošlogodišnjem Reboot InfoGameru, ali kako je vrijeme odmicalo, igra je nadograđena i zaradila je Binxu još poneke nagrade:

Razvoj je od InfoGamera prilično odmakao i igra je poboljšana u apsolutno svakom pogledu. Od grafike pa do gameplay mehanika. Mislim da će igrači koji su zadnji puta igrali igru na Reboot InfoGameru 2016 biti poprilično iznenađeni kada isprobaju igru ponovno ove godine. U međuvremenu smo osvojili 2. mjesto u kategoriji najbolje igre na GameUp 2017 konferenciji u Beogradu, bili nominirani u 3 kategorije (najbolja igra, najbolji vizuali i najbolji gameplay) na Reboot Develop 2017 te osvojili nagradu Best Indie Game of Gamescom 2017 od portala GameGeekz.eu.

Naravno, nedavno završeni Gamescom bio je odlična prilika za predstavljanje igre širokoj publici kojoj se, čini se, vrlo svidio koncept pucanja u likove iz Serious Sam svemira iz nešto drugačije perspektive. Spomenuti portal GameGeekz.eu tako je odlučio svoju nagradu za najbolju indie igru sajma koji posjeti gotovo 350.000 ljudi dodijeliti upravo Binxu.

Iz studija napominju kako im je nagrada na ovako prestižnom sajmu svakako dobar vjetar u leđa i poticaj za daljnji rad na igri koja bi uskoro trebala biti dostupna svima koji ju žele zaigrati, iako je to proces koji zahtjeva podosta vremena od malog tima kao što je Binx.

Trenutno je igra u razvoju kako za PC, tako i za Sony PlayStation 4, Microsot Xbox One i Nintendo Switch. Dakle radimo na verziji za sve velike platforme. A kako smo mi poprilično mali tim ljudi, samo prebacivanje igre na konzole će biti dug i težak proces jer Sony, Microsoft i Nintendo imaju svoje dokumente s detaljnim uputama kako bi se igre trebale ponašati na njihovim platformama.

Nije život samo Sam.

Osim I Hate Running Backwards, Binx je ovih dana u postupku izdavanja igre Monster Loops razvijene u suradnji s poznatim studijem Mad Head Games. Bernarda sam pitao kako je bilo raditi sa studijem koji iza sebe ima doslovce gomilu naslova:

Pa svakako je bilo interesantno i možemo reći da smo naučili puno od njih pri izradi igre Monster Loops. Učiti od studija s tolikim godinama iskustva i s tolikim brojem igara iza sebe uvijek je dobra stvar, a Mad Head Games je upravo takav studio. Pogotovo jer se radi o F2P igri koja je namijenjena za tzv. casual publiku. Ovdje ne ovisimo o broju prodanih primjeraka jer je igra besplatna, već ovisimo o broju igrača koji će nastaviti igrati igru kroz neko duže vrijeme kako bi zarada stigla od eventualnih gledanja reklama ili mikro-transakcija koje također postoje u igri.

Kada govorimo o daljnjim snovima i projektima, Bernard ostaje skroman i napominje kako je njihov fokus za sada upravo na završavanju projekata koji su u razvoju, nakon čega će se moći okrenuti prema nekim novim projektima i idejama. Za nove ideje kažu kako su potpuno drugačije nego dosadašnje, jer ne žele raditi slične igre već dokazati kako su vrlo raznoliki kada je riječ o naslovima koji će biti dio njihovog kataloga.

O Binxu ćemo slušati još mnogo, bez ikakve sumnje, a vas samo mogu pozvati na InfoGamer i isprobavanje zanimljivih I Hate Running Backwards, Monster Loops i drugih igara iz kataloga ovog zanimljivog domaćeg studija.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Intervju

Želimo li primati plaće na Revolut treba nam “pravi” Revolut Bank, direktor Mirkes otkriva koji su planovi u Hrvatskoj

Je li Revolut zaista sada prava banka u Hrvatskoj, možete li na njega primiti ili isplatiti plaću i zašto uopće postoji ogranak Revolut Bank, saznali smo u razgovoru s njihovim direktorom, a nismo propustili provjeriti ni situaciju s HNB-om.

Startupi i poslovanje

“Vrijeme je da prestanemo veličati ‘ludnicu na poslu’. Haj’mo samo razvijati jako kvalitetan proizvod ili uslugu!”

Ljudi više ne mogu odraditi posao - na poslu… Jeste sami bili u toj situaciji ove godine, ovaj mjesec? Ako čitate ovo, vjerojatno ste dio digitalne zajednice, visoko-kompetitivnog IT sektora i možda vam se takve okolnosti događaju i na dnevnoj bazi. Tako ne bi trebalo biti.

Startupi i poslovanje

APIS IT dokapitalizacijom Grada Zagreba postaje drugi hrvatski IT jednorog, vrijedan preko milijardu dolara?

Dokapitalizacijom APIS IT-a Vlada bi potvrdila da ne samo da podržava vodeće hrvatske startupe nego ih i stvara, nastavno na potpisivanje deklaracije 'EU Start-up Nations Standard of Excellence' - koje su planirali učiniti.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Svima nedostaje timskog druženja. Dok mjere ne popuste… Možete li na team building – online?

Kao i mnoge druge, pandemija novog koronavirusa paralizirala je industriju koja živi od organizacije team buildinga uživo. Nije bilo jednostavno osmisliti nove niti prebaciti postojeće programe online, ali ponuda je raznovrsnija no što smo očekivali!

Društvene mreže

Koga zvati u pomoć kad vam netko “hakira” Facebook stranicu ili Instagram profil?

Jeste li se ikada susreli sa situacijom u kojoj neki brend organizira nagradni natječaj, na koji se “nakače” prevaranti ne bi li došli do podataka korisnika koji žele do nagrade?

Startupi i poslovanje

Future of Work: “Ako samo 10% ljudi nastavi raditi na daljinu ovaj “COVID remote” eksperiment bit će uspješan”

Drugi dan Future of Work konferencije saznali smo zanimljive prakse koje su različitim tvrtkama pomogle u prilagodbi radu na daljinu, a čuli smo i sjajnu panel raspravu menadžera i osnivača IT tvrtki o njihovim liderskim iskustvima u "novom normalnom".

Startupi i poslovanje

Imaš li svoje vrijeme za stvaranje? Jer jedan sastanak je dovoljan da ti uništi koncentraciju za cijeli dan!

Maker time. Deep work. Vrijeme za produktivnost i ideje. Zvuči kao ideal za mnoge hrvatske tvrtke, ali želimo li biti učinkoviti i kreativni, moramo si odrediti raspored za stvaranje - bili programer, pisac ili dizajner, radili na daljinu ili u uredu!

Startupi i poslovanje

Otkrivamo dokument u kojemu Rimac i europski jednorozi pozivaju EU i Hrvatsku da smanje birokraciju i potaknu “deep tech”

Osnivači najvrjednijih europskih tehnoloških tvrtki, od Bitpande, HotJara i UiPatha do Booking.com i Rimac automobila pozvale su EU, ali i Hrvatsku na smanjenje birokracije i poticanje inovacija kroz konkretan prijedlog: Next Innovation EU.

Startupi i poslovanje

“Bečka (startup) škola” za hrvatske gradove: Podrška digitalizaciji i inovacijama bitna je zbog – građana!

Zajedničkim snagama imamo šanse dostići Baltik... kaže moja sugovornica i organizatorica najvećeg startup i inovacijskog festivala u regiji. Što hrvatski gradovi mogu naučiti od Beča kad je u pitanju podrška startupima?