Phageborn: Od prijatelja iz djetinjstva do prve hrvatske ‘dark fantasy’ TCG igre

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Možda nisu popularne kao poker ili bela, ali igre sa skupljanjem karata kao što su Magic: The Gathering, Yu-Gi-Oh!, Pokemoni i u posljednje vrijeme virtualni gigant Hearthstone svakako uživaju veliku popularnost. Ima nešto u sakupljanju karata, slaganju špila i duelima s drugim igračima. Phageborn TCG prva je igra s kartanjem nastala u Hrvatskoj, a razgovarajući s timom iza nje, u glavi mi se motala samo jedna misao – kada ću je moći isprobati?

phageborn-tim

Iako nisam velik igrač TCG (trading card game) igara i moje iskustvo nije hvale vrijedno (Yu-Gi-Oh! je bio jako popularan kada sam bio osnovna škola), uz dolazak Magica na Steam i ogromnu popularnost Hearthstonea razumljivo mi je kako ovaj žanr ima vrlo dobru perspektivu. Stoga sam odlučio porazgovarati s timom koji stoji iza Phageborna, prve domaće TCG igre i iz njih izvući sve što sam mogao kada je riječ o nadolazećem Phagebornu.

Phageborn timu je ovo prvi veliki projekt, a čine ga Danijel (Creative Director & Lead Game Designer), Dominik (Angel Investor), Filip (CEO), Katarina (Marketing & PR manager), Luka (Front-end developer), Mario (Game Designer) i Mislav (Back-end developer). Osim njih, tu je i nekolicina freelancera iz cijelog svijeta te testeri i članovi zajednice.

Od samog početka priče u timu su Danijel, Katarina, Dominik i Filip te su oni ujedno i ekipa koja osmišljava sav sadržaj Phageborna. Katarina navodi timski rad kao ključ uspjeha, ali i kako je svatko odgovoran za svoj dio posla te da je Phageborn tim skupina koja se osim gaminga bavi najrazličitijim hobijima, poput biciklizma, gurmanske prehrane burgerima i psihoanalize. Zanimljivo.

Priča o prijateljstvu i gamingu

Na pitanje što je bio ključna situacija nakon koje su se odlučili upustiti u izradu svoje vlastite igre, gotovo svi članovi tima imali su jednak odgovor – prijatelji smo iz djetinjstva i veže nas gaming. Danijel kaže:

Od kad znam za sebe smišljam priče i izrađujem razne društvene igre koje se često igraju u krugu mojih prijatelja i poznanika. Jedinstven je i nezamjenjiv osjećaj kad vidiš da netko uživa i zabavlja se koristeći nešto što je proizašlo iz tvoje mašte. Već tada sam si odredio da jednog dana napravim svoju igru koja će doći na globalno tržište, to mi je ujedno postao i jedan od životnih ciljeva.

Dok nisam radio kreativne stvari, vrijeme sam trošio na gaming. Osim competitive naslova, volio sam iskusiti svakakve igre koje su dolazile na tržište, kako bi od svake doživio i uzeo pokoji fragment autorove mašte i time unaprijedio svoju.

Od društvenih igara i dugogodišnjeg prijateljstva s ostalim članovima tima do sada već gotovo završene igre, Phageborn zaista ima kemiju koje bi se postidjeli i veliki gaming studiji.

danijel-matic-i-vexra

Phageborn nije još jedan TCG

Ipak, koliko god ljudi koji stoje iza Phageborna bili simpatični, mi smo ovdje kako bismo pričali o igri. Na pitanje što zapravo možemo očekivati kada prvi puta uključimo Phageborn, Katarina i Filip imali su vrlo zanimljiva gledišta. Katarina kaže:

Phageborn na tržište unosi jedinstvenu kombinaciju TCG i MOBA igara kroz takozvane “Avatare”. U MOBA igrama, oni se često još i nazivaju Herojima, Championima, itd., koji u timu pod svaku cijenu brane svoju bazu te pokušavaju uništiti neprijateljsku. Avatara će biti mnogo i svaki će na svoj način nadopunjavati deck kojeg igrate, nuditi razne zanimljive kombinacije te destruktivne sinergije u bitkama 1 vs. 1, ali i timskoj igri, 2 vs. 2, s prijateljem. Također, tu su i dvostruki battlegroundi koji daju jednu sasvim novu dimenziju strateške dubine igre.

Katarina je također napomenula kako nastoje što je moguće više smanjiti utjecaj tzv. RNG-a, odnosno nasumičnosti u gameplayu. Ipak, ovaj koncept svakako će biti dio igre jer se radi o kartanju, ali Katarina napominje kako neće biti game breaking.

Osim prilično zanimljivog gameplaya, Filip mi je otkrio i neke detalje iz audio-vizualnog segmenta igre:

Želimo iskoristiti puni potencijal koji pruža digitalna kartaška igra, tako da nastojimo pružiti što bolji audio-vizualni doživljaj i smatramo da smo u tome otišli nekoliko stepenica iznad postojećih igara, ali taj dio zasad čuvamo kao iznenađenje za naše igrače.

vexra-oblivion

Svima nama nekad treba odmor.

Dark fantasy kao savršen setting

Za sve one koji se još nisu imali prilike susresti s art stilom Phageborna, najlakše ga se može opisati kao dark fantasy, malo mračniji pogled na sada već „standardnu“ fantasy situaciju s vilenjacima i vitezovima. Danijel nam je otkrio kako se kroz Phageborn pokazuje njegova velika ljubav prema ovoj vrsti fantasy žanra.

Oduvijek sam veliki fan dark fantasy-a i općenito mračnijeg i nasilnijeg pristupa tom žanru. Rekao bih da već dugo vremena tržištem dominiraju classic fantasy igre, zasićenost istih je sve veća i mislim da je trenutno jako dobra prilika pokušati istupiti s malo drugačijim settingom od onih na koje su ljudi navikli.

Kad je riječ o inspiraciji, Danijel navodi Dark Souls kao najveću ali i Warhammer serijal, Magic: The Gathering i prilično mračan anime Berserk. Većina inspiracija vidljiva je odmah u slikama iz igre, a budući da se radi o igri u kojoj ilustracije rade ogromnu razliku, čitav proces dizajniranje jedne karte nije ni po čemu lagan. Kada je riječ o osmišljavanju same karte, Danijel kao kreator igre s game designerom Mariom skupa prolazi razne mehanike i naposlijetku određuje kojem liku će najbolje odgovarati efekt na karti.

oblivion-spotlight-hd

Katarina mi je pojasnila i ostatak procesa, ali i napomenula kako je i nastanak jedne karte prije svega timski rad i najveći cilj je ipak to da svi budu zadovoljni s finalnim proizvodom:

Potom se piše kreativni brief za ilustratora sa smjernicama i djelom lorea kako bi se ilustrator što više upoznao s onime što radi.

Ovisno o tome kakav je character, iz baze suradnika biramo ilustratora koji najbolje može realizirati stvar koju tražimo (nekome bolje idu zmajoliki oblici, netko bolje radi oružja,…). Tijekom cijelog procesa umjetnici nam šalju ilustracije u raznim fazama, kako bi Danijel, Dominik, Filip i ja na vrijeme iskomunicirali izmjene ako je potrebno. Po primitku finalnog rada bacamo se na finalne komentare i diskutiramo o radu.

team-photo-2

Hearthstone – dar i kletva za TCG igre

Pitanje koje vjerojatno mori svakog tko je počeo rad na bilo kojem „kartaškom“ naslovu nakon izlaska Hearthstonea jest – zašto baš ovo?

Danijel: Prije svega treba napomenuti da je Hearthstone, uz većinu kartaških igara na sceni, Collectible Card Game (CCG), što znači da nema jedan od najvažnijih tradicionalnih elemenata tog žanra – a to je razmjena karata s drugim igračima. Zahvaljujući tome, osjetili smo da postoji prostor na tom tržištu za pozicionirati se kao unikatan proizvod sa setom raznih featurea među kojima je spomenuta razmjena karata, što nas trenutno čini vjerojatno jedinim TCG-om na sceni.

ured

Spomenuti Hearthstone se meni osobno čini i kao dar i kao kletva svima onima koji žele napraviti neku novu kartašku igru, a Danijel se, čini se, slaže sa mnom:

Zahvaljujući Hearthstone-u, tržište kartaških igara je jače nego što je ikad bilo i otvorilo je mnoge mogućnosti za daljnji napredak. Stoga da, Hearthstone je jako popularizirao žanr ali ga i guši zbog toga što se sve druge CCG igre koje izađu uvelike ugledaju na njega u nadi velikog uspjeha s minimalnim rizikom.

Phageborn je na posljednjem Reboot InfoGameru svakoga dana privlačio velik broj posjetitelja za svoj štand, a iako na žalost nisam bio jedan od njih zanimalo me kako su se kritike odrazile na članove tima, i jesu li zadovoljni publicitetom. Dominik ističe:

Nismo ni sanjali da ćemo dobiti TOLIKO dobrih komentara, podrške i interesa za igru!

Jako smo zadovoljni kada čujemo “hej, mogli biste u igru ubaciti i ovo” a mi upravo to spremamo za beta verziju. To nam je potvrda da smo prepoznali potrebu naših budućih igrača i ne možemo biti sretniji! Ono što nas je najviše impresioniralo je podrška drugih developera, osim što smo dobili veliku podršku – dobili smo i korisne savjete od nekih developera koji su sada već veterani na sceni.

reboot_infogamer_scene

Kada je riječ o beta fazi, o njoj svima nama treba pokoja informacija više. Prema tome, upitao sam Filipa kako će izgledati faze beta testiranja, i koliko će se toga moći isprobati u nadolazećim betama.

Prvo krećemo s betom zatvorenom za jedan uži krug ljudi koji su se na samom početku prijavili za testiranje, a ubrzo nakon toga lansirat ćemo “otvorenu” betu dostupnu svim ostalim prijavljenima, kojih je trenutno oko 5.000!

Naravno prijave su još uvijek moguće, tako da se zainteresirani za betu mogu prijaviti na našoj web stranici.U beta verziji će u početku biti dostupne dvije od pet glavnih rasa uz nekolicinu “neutralnih rasa”, te naravno avatari, karte, mehanike i efekti koji se vežu uz njih, a iz kojih će se moći napraviti više raznih deckova karti za različite strategije i stilove igre. Naravno, u beti će biti i ponekih iznenađenja za igrače!

Uskoro na Steamu, a u pripremi i crowdfunding kampanja

Kakav bi ovo intervju bio bez dobre ekskluzive, a za nju sam morao čekati gotovo do kraja mog druženja sa Phageborn timom. Na pitanje kako planiraju distribuciju i hoće li Phageborn biti besplatan ili se plaćati, Filip je spremno odgovorio:

Phageborn će biti dostupan na Steamu, i za sada još nismo objavili ovu informaciju pa ćete vi biti prvi: neće biti free! Cijena još nije finalno formirana, ali će biti više nego dostupna našoj ciljanoj skupini. Odlučili smo da zaista ne želimo biti još jedna u nizu free-to-play igara koje su u osnovi pay2win igre, tako da će sav sadržaj u igri biti dostupan kroz igranje, a poseban naglasak stavljen je na karte koje će se skupljati kroz igru i, naravno, putem razmjene između igrača.

Ovo zvuči zaista kao pravo kartanje TCG-a. Znate ono, kupite deck, booster pakete i slažete svoje karte kako vam je volja. Osobno smatram kako će ovaj financijski model biti bolji za samu kvalitetu igre i igrače, a Katarina mi je otkrila još jednu vrlo važnu informaciju:

Phageborn Kickstarter kampanja je u pripremi i vjerojatno će se pokrenuti prije izlaska beta verzije.

ured-detail

Za kraj našeg druženja, Phageborn ekipa napominje kako su uvijek voljni saslušati sve kritike, savjete ili pohvale, ali i inicirati rasprave kroz newsletter koji šalju svima onima koji se prijave za betu. U budućnosti se ovaj mladi studio nada razvijanju još projekata, proširenju tima i svemu onome što će ih učiniti poznatim i respektabilnim studijom.

Ja se mogu samo zahvaliti Phageborn timu za odličan intervju i susretljivost te poželjeti im sve najbolje u budućnosti, a vama savjetovati da svakako posjetite Phageborn stranicu i prijavite se za beta verziju ove vrlo zanimljive domaće TCG igre. Tko zna, možda je Phageborn upravo vaše novo radno mjesto?