Što nas o uspjehu pomoću tehnologije može naučiti Jake Bugg?

Što nas o uspjehu pomoću tehnologije može naučiti zvijezda INmusica Jake Bugg?

Mnogi od nas znaju barem jednu osobu koja je vrlo talentirana. Bilo to sviranje gitare, pjevanje ili žongliranje - ima vještinu kojom može osvojiti svijet. No ipak, često se dogodi da takav talent stjecajem okolnosti ostane neprepoznat i nedostupan publici kojoj bi se bez sumnje dopao. Na sreću, mladi Englez Jake Bugg uzeo je stvari u svoje ruke te uz pomoć tehnologije i interneta dosegao glazbene visine, a s time dolazi i nastup na ovogodišnjem festivalu INmusic.

Među brojnim glazbenicima na ovogodišnjem INmusicu bit će i mlada zvijezda Jake Bugg koji svoj uspjeh može zahvaliti – tehnologiji. (Foto: Jake Bugg)

Jake Edwin Kennedy Bugg mladić je iz Nottinghama koji svira gitaru i piše pjesme od svoje šesnaeste godine. Njegova glazba zvuči kao mješavina sporijih pjesma Beatlesa i Johnnyja Casha, a prepoznatljiv glas i stil donijeli su mu podosta hvale, kako od kritike, tako i od publike. Njegov single Trouble Town tema je serije Happy Valley na BBC-ju, a na ovogodišnji INmusic festival dolazi nakon dva uspješna albuma od kojih je prvi, Jake Bugg, prodan u više od 600.000 primjeraka.

No, zašto Netokracija, koja se bavi tehnologijama i poslovanjem, piše o Jakeu Buggu? Upravo zbog toga što je koristio tehnologiju ne bi li “pogurao” svoju karijeru – i to je napravio vrlo uspješno. Naime, digitalno doba i tehnologije utječu na sve sfere, uključujući i glazbenu industriju, pa tako mnogi glazbenici koriste upravo tehnologiju i društvene mreže ne bi li se približili svojoj ciljanoj skupini. Naravno, to mijenja način na koji se distribuira glazba, a za pronalazak novih zvijezda odjednom je postao bitan i broj pregleda uradaka na servisima kao što je YouTube.

No, Jake je krenuo tako što je učitao svoje pjesme na servis BBC Music i time ih učinio dostupnima čitavoj mreži BBC radio postaja u Engleskoj. Budući da BBC redovito odabire mlade glazbenike koji svoju glazbu distribuiraju preko ovog sustava, Jake je dobio priliku nastupati na pozornici BBC Introducing, na jednom od najvećih festivala na svijetu – Glastonburyju.

Pod jednu ruku gitara, pod drugu računalo

inmusic_jpg
Glazbena industrija rado prihvaća tehnologiju. (Foto: Julien Duval)

Moderne tehnologije su svakako pomogle Jakeu u njegovoj karijeri, no koliko su zapravo korisne i koliko pomažu glazbenicima? Jedna od najvećih prednosti koje izdavanje pjesma preko interneta ima za autore jest dostupnost ogromne publike. Budući da je danas apsolutno normalno da neki YouTube video ima više milijuna pregleda, glazbenici čije video uratke prepozna publika imaju puno veću priliku za uspjeh u samome startu.

Naravno, ovo nije uvijek slučaj, ali ima i primjera kad se glazbenici koji snimaju obrade pjesama na YouTubeu, poput Tylera Warda, proslave i imaju vlastite koncerte, turneje i autorska izdanja. Online izdanja albuma također potiču informiranost o izvođaču te poboljšavaju doseg samog autora.

Također, nikako ne treba zanemariti važnost društvenih mreža i raznih drugih online alata. Nije sve u YouTubeu, naravno. Svaki mladi glazbenik može sam voditi svoju promociju putem Facebooka ili Twittera te komunicirati sa svojom publikom, kao što to vrlo uspješno čini Taylor Swift. Na ovaj način publika mnogo brže dolazi do informacija o nadolazećim albumima, pjesmama, spotovima i koncertima, a to mlade glazbenike ne košta apsolutno ništa. Tu su i servisi poput SoundClouda i Bandcampa specijalizirani upravo za glazbenike, a preko potonjeg moguća je i prodaja albuma.

Još uvijek treba i malo sreće

jake_bugg_2
Jake je prve glazbene korake napravio zahvaljujući servisu BBC Music.

Naravno, nije sve tako lako – osim ogromnog talenta koji je potreban za stvaranje nečeg zaista hvalevrijednog, tu je i izrazito mukotrpan posao i naporan rad kako bi se došlo do publike i istu impresioniralo. Da, sve je više platformi koje omogućuju doseg do publike, ali treba imati na umu i da je konkurencija iznimno velika jer svatko iz svoje dnevne sobe može postati producent, pjevač, izdavač…

A što je sa zaradom putem interneta? Spotify, najveći svjetski servis za streamanje i preslušavanje glazbe, tako plaća glazbenicima vrlo malo po jednom slušanju njihove pjesme, a stranica Information Is Beautiful tvrdi kako prosječan glazbenik treba imati oko 200.000 preslušavanja mjesečno kako bi zaradio prosječnu plaću u SAD-u. No, priče poput Jakeove, kojeg imamo priliku gledati ovih dana u Zagrebu, djeluju inspirirajuće za glazbenike diljem svijeta. Ako je on uspio, zašto ne biste i vi?

Što tehnologija uopće znači za glazbu?

Glazba je uvijek prihvaćala tehnologiju – od razglasa i audio sustava, preko instrumenata pa sve do stvaranja glazbe koristeći isključivo računalo. U posljednjih nekoliko godina tehnologija poboljšava i iskustva posjetitelja festivala, kako bi više uživali, a manje se brinuli. Jedna od sve popularnijih metoda je – beskontaktno plaćanje.

Upravo je ono postalo apsolutni hit na glazbenim festivalima od Szigeta u Mađarskoj do Glastonburyja u Engleskoj, ali i INmusica u Zagrebu. Kartice su u mnogočemu bolje od novčanica, pogotovo na festivalima gdje se mnogo ljudi nalazi na jednom mjestu, zabave izmaknu kontroli, stvari se izgube i tako dalje. Znate o čemu pričamo. Korištenjem beskontaktnih kartica trebate paziti samo na vašu karticu, a novčanice uopće ne morate nositi dalje od ulaza. Time se smanjuju gužve, posjetitelji su sretniji i bezbrižniji, a festivalska zabava je opuštenija i bolja.

Ako su vaše dvije najveće ljubavi dobra glazba i moderne tehnologije, na ovogodišnjem INmusic festivalu doći ćete na svoje. Naime, organizatori su se potrudili da posjetitelji neopterećeno uživaju u glazbi i festivalskim sadržajima, omogućivši im plaćanje MasterCard beskontaktnim karticama OTP banke, zajedno s poznatom INmusic festivalskom karticom. Za sve posjetitelje INmusica to znači samo jedno – manje brige, a više dobre zabave!

600x250-01

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Čudo nije investicija, već Infobipov ‘bootstrapped’ rast i upornost već 14 godina

Infobip je osiguravanjem investicije od 200 milijuna dolara postao prvi hrvatski 'jednorog'. No pravo čudo je da su osnivači Silvio Kutić, Roberto Kutić i Izabel Jelenić do ovog trenutka dogurali bez ijedne vanjske investicije - i govori mnogo o hrvatskim tehnološkim poduzetnicima!

Startupi i poslovanje

Od Applea do Rimca: Tko je novi CTO Rimac Automobila, Chris Porritt

Automobilski svijet pomalo je iznenadila vijest o odlasku Chrisa Porritta iz Applea i dolaska - u hrvatske Rimac Automobile, ali tko je Chris uopće i zašto je njegov dolazak važan?

Mobilno

Moja Croatia: Da biste digitalizirali osiguranje ne trebate govoriti “jezikom osiguranja”

Ana Zovko, direktorica sektora za digitalni razvoj, otkriva što su morali osigurati unutar Croatia osiguranja kako bi razvili potpunu, a zaista jednostavnu za korištenje self-care aplikaciju.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Usprkos navikama korisnika, moraju li sve web stranice danas biti iste da bi bile uspješne?

Dođeš u webshop, želiš pronaći točno određen proizvod i automatski kreneš prema gornjem dijelu stranice da upišeš njegov naziv, ali tražilica, kvragu, nije tamo. Zvuči poznato? Danas, na sreću, vjerojatno više ne.

Startupi i poslovanje

Novi direktor IT-ja RBA: IT će prestati biti servis kada budete spremniji na rizike!

Višegodišnje iskustvo rada u IT odjelima financijskog sektora na različitim pozicijama donijelo je Ivanu Knezoviću bogatu perspektivu o digitalnim proizvodima i organizacijskoj kulturi usmjerenoj ka digitalizaciji, kako novi IT direktor RBA planira time upravljati?

Mobilno

Zašto aplikacije za praćenje COVID-19 ne uspijevaju? Najbolji primjer nalazi se i u našoj regiji

Od Sjeverne Makedonije i Mađarske, do Norveške, Velike Britanije i Irske vidimo različite aplikacije, različite implementacije i prakse korištenja. Koliko uspjeh aplikacije ovisi o angažiranosti ključnih aktera, koliko o dobroj volji korisnika, a koliko o nadležnim institucijama?

Vodič

Iz vlastitog iskustva: Kako dobiti novac od Europske unije za razvoj video igara

Europska unija kroz svoj potprogram Creative Europe - MEDIA, od 2013./2014. dodjeljuje bespovratna sredstva europskim game dev studijima za razvoj video igara. Evo kako izgleda proces prijave i na što trebate obratiti pozornost da biste dobili novac.

Kolumna

Na 16. rođendan Ruby on Railsa odgovaramo na pitanje: Je li mrtav, i u svijetu i u Hrvatskoj?

Početkom kolovoza slavimo 16 godina od prve pojave Ruby on Railsa, web development frameworka koji je “promijenio svijet”. S tom činjenicom volim početi ovu priču jer mislim da je ključna za odgovor na pitanje koje mi se često postavlja: Nije li Ruby on Rails mrtav?

Video

Kako dati otkaz? Pravni savjeti za radnike i poslodavce!

Neki od najpopularnijih tekstova na Netokraciji u posljednjih nekoliko mjeseci su – kako dati otkaz, kako zatvoriti paušalni obrt...