Što se sve događalo tijekom 2021. u hrvatskoj gaming industriji?

Što se sve događalo tijekom 2021. u hrvatskoj gaming industriji?

Hrvatska gaming industrija u ovim vremenima kada smo svi prikovani za ekrane nije mirovala. Dapače, neki su veoma dobro iskoristili novonastale okolnosti.

I ove godine hrvatski gaming studiji dokazali su svoju vrijednost i profesionalnost raznim uspjesima. Nanizali su se veliki ugovori, nagrade, izlasci dugoisčekivanih igara i napredak esporta. Također, firme su dobile dodatnu priliku u ostvarivanju financija zbog natječaja kojeg će redovito održavati Hrvatski audio-vizualni centar.

Predstavljamo vam kronološki pregled hrvatske gaming scene u 2021. godini.

NK Osijek ušao u esport s FIFA timom

Početkom godine NK Osijek je oformio svoju punopravnu esport sekciju s igračima, ugovorima i detaljnim planom za budućnost. Što se tiče igrača, FIFA tim čine Esad Memić, Đorđe Cumbo i Edi Bešić. Ono što odvaja NK Osijek od drugih esport inicijativa u regiji je činjenica što su svi igrači punopravni zaposlenici kluba.

Iz NK Osijeka su naveli kako na igrače i timove ne gledaju kao na usputnu investiciju ili simpatičan projekt, već su se obvezali dugoročno raditi brend koji će postojati godinama, kao što je to učinio Schalke koji već dugo vremena njeguje esport.

Studiji za razvoj video igara stižu na fakultete

Ove jeseni počelo je pilotiranje projekta Edu4Games koji bi trebao dovesti razvoj igara na državne fakultete. Projekt bi trebao kulminirati izradom standarda zanimanja i kvalifikacija, novim studijskim programima za područje dizajna i razvoja videoigara te novim diplomskim studijskim programom Dizajn i razvoj videoigara. 

Pripremljena su četiri nova programa cjeloživotnog učenja, a to su dizajner videoigara, programer videoigara, producent videoigara i vizualni umjetnik videoigara. Organizatori projekta naveli su kako će studijski diplomski program biti dostupan svim studentima završenih preddiplomskih studija, neovisno o tome iz kojeg područja dolaze.

Nastao je Hrvatski eSport Savez (HeSS)

Savez  je osnovan u nadi kako bi postao krovna organizacija domaćeg esporta. HeSS je odmah postao i pridruženi član IeSF-a, jedne od nekoliko međunarodnih esport federacija koja je utemeljena 2008. godine, a bazirana je u Južnoj Koreji.

Ovo je prvi put da se neka hrvatska esport inicijativa uspjela organizirati i probiti do pridruženog članstva u jednoj od međunarodnih federacija. Hrvatska se tako pridružila gotovo 100 zemalja koje imaju neki oblik svoje esport federacije, a među njima su i susjedne Srbija, Bosna i Hercegovina te Mađarska.

Osječki studio Orqa lansirao simulator utrkivanja dronova

Simulacijska igra Orqa FPV.SkyDive, osječke tvrtke Orqa, omogućava igračima da besplatno iskuse kako je to letjeti dronom. Tijekom prve godine razvoja igra je imala preko 30 tisuća preuzimanja i ima 1400 aktivnih igrača na dnevnoj bazi.

Podijeljene diplome polaznicima 5. generacije Unity i Blender edukacija

Inkubator Pismo dodijelio je diplome petoj generaciji koja je pohađala edukacije iz programa Unity i Blender. Mentor Dominik Cvetkovski istaknuo je kako čak 80% polaznika edukaciji pristupa kao nezaposlena osobe, a po završetku njih 66% ima posao čime je ovo jedna od najuspješnijih mjera prekvalifikacije realizirana u Hrvatskoj.

Gamechuck potpisao izdavački ugovor u vrijednosti preko milijun kuna i razvijaju igru posvećenom kultnom liku

S jednog od najvećih svjetskih sajmova videoigara – Gamescoma, dobili smo vijest o izdavačkom ugovoru s Rogue Games u vrijednosti od preko milijun kuna za sljedeću Gamechuckovu videoigru Midwintär. U odboru Rouge Gamesa sjede bivši predsjednici Nintenda i Sonyja te bivši poslovni direktor LucasFilma.

I Zagreb Film odabrao je zagrebački studio Gamechuck za razvoj video igre o Profesoru Baltazaru. Igra će biti dvodimenzionalna avantura nalik igrama češkog studija Amanita Design, kao što su Machinarium i Samorost. Cilj je da ostane vjerna originalnom predlošku pa neće imati dijaloge, stoga u Gamechucku planiraju ubaciti naratora priče. O samome projektu više nam je otkrio Aleksandar Gavrilović, suosnivač Gamechucka, kada je gostovao u našem podcastu.

Otvoren najveći gaming centar u Hrvatskoj – Hall of Game

Otvaranjem gaming centra zajednica dobiva novo mjesto za esportske turnire, treninge i gaming događaje. Centar se nalazi u sklopu nedavno otvorenog trgovačkog Z centra u zapadnom dijelu Zagreba.

U velikome kompleksu nalazi se 50 računala koja pogone jedne od skupljih grafičkih kartica GeForce RTX 3070Ti i najnoviji Intelovi procesori 11. generacije uz Samsungove 27-inčne monitore od 244 Hz. U posebnoj zoni za konzole smješteno je 11 PlayStationa 5 priključenih na 65 inčne NEO QLED televizore.

HAVC raspisao natječaj za proizvodnju videoigara

Hrvatski gaming studiji ove su godine dobili dodatnu priliku za ostvarivanje financijskih sredstava. Ovaj natječaj je prvi takvog tipa od HAVC-a. Iz HAVC-a su naveli kako je cilj ove kategorije unutar javnog poziva potaknuti razvoj izvrsnosti videoigara edukativnog, kulturnog ili umjetničkog značaja.

Prijavu je bilo moguće podnijeti u dvije kategorije, a to su razvoj projekata te proizvodnja videoigara. Bespovratna financijska sredstva namijenjena financiranju iznosila su do 595.000 kuna.

Nominacija za prestižnu nagradu Game Changers

Andrej Kovačević bio je nominiran na GamesIndustry.biz za prestižnu nagradu Game Changers kao jedan od najvažnijih ljudi u europskom game developmentu za svoje napore vezane za vođenje prvog CGDA, priznanje industrije videoigara u domaćim zakonima (Zakon o AV djelatnostima), domaćim potporama (PUKIKI, HAVC) i podršku u pokretanju prvog sveučilišnog projekta izrade videoigara (Edu4Games).

Pine Studio je u par dana uprihodio 4 milijuna kuna

Samoborski Pine Studio je u 2021. dokazao svoj globalni potencijal – njihov najnoviji naslov Escape Room Simulator ostvario je skoro 4 milijuna prihoda od prodaje. U prvih par dana igra je imala preko 50 tisuća igrača, a nakon mjesec dana ta brojka je prešla preko 100 tisuća. Također, gledanost na platformi Twitch prešla je 730 tisuća sati. Inače, u samu igru je uloženo 2.2 milijuna kuna kroz 2 godine razvoja.

Izlazak dugoiščekivane video igre Saint Kotar i mnogih drugih

Zašto je izlazak ove igre važan za hrvatsku gaming industriju? Tko nije imalo upoznat s pričom, CEO Red Martyr Entertainmenta i Game Director te pisac samog Saint Kotara Marko Tominić nije imao jednostavan put. Kako bi uspio završiti igru morao je prodati tvrtku i kuću.

Također, uz navedene naslove, objavljene su sljedeće videoigre:

Isječak iz videoigre Saint Kotar.

Dvije zlatne kutne u gaming industriji

Gamepires i Nanobit osvojili Zlatne kune od HGK, dakle od 6 podijeljenih Kuna, čak dvije idu gamingu što na još jedan način pozicionira gaming kao jednu od najjačih grana hrvatske industrije.

Održao se prvi esport turnir tehničkih fakulteta u Hrvatskoj

Superology Student Esports Tournament (SET) je prvi esport turnir tehničkih fakulteta u Hrvatskoj, a timovi su se natjecali u čak pet različitih naslova: FIFA 21, Counter Strike: Global Offensive, Rocket League, League of Legends i PUBG: Battlegrounds.

Ono što ovo natjecanje čini posebnim je činjenica da se u svim naslovima natjecao isti tim od 6 igrača koji su predstavljali svoj fakultet. Ovim potezom naglasak turnira stavljen je na povezivanje studenata i promociju esporta u regiji naspram profesionalnog nadmetanja u samo jednom naslovu.

Pobjednička ekipa TVZ-a je svome fakultetu osigurala streaming opremu koja će pomoći u daljnjem razvoju fakultetske esport ekipe.

Čak dvije hrvatske mobilne video igre proglašene su najboljom u 2021. na Google Playu!

U kategoriji Best Game Changers jedna od najboljih video igara je Inked od Somnium Gamesa dok je Cats in Time od Pine Studija među najboljima u kategoriji Best Pick Up & Play. Također, Cats in Time je pobjednik i ovogodišnjeg Googleovog natjecanja IndieGameFestival.

Saint Kotar osvaja Zlatnog dabra

Zlatni Dabar je najveće regionalno glasanje za najbolje igre godine u organizaciji HCL-a koje je počelo 2006. godine, a ove godine u kategoriji najbolje hrvatske igre, Zlatnoga dabra osvaja Saint Kotar. Nagrada je dodijeljena po izboru posjetitelja HCL-a.

Održan je CoD Warzone All star event by RRG

Krajem 2020. godine na hrvatskoj gaming sceni pojavila se ekipa Reroot gaminga. Ljubitelji videoigara iz Osijeka koji su pokušali stvoriti originalnu priču koja će privući vjernu publiku. Njihova priča započela je organizacijom CoD Warzone turnira, a nakon toga nastavili su s organizacijom regionalne LoL i Warzone lige. 

Kao šećer na kraju ističu CoD Warzone All star event by RRG, event u njihovim novim uredima gdje su ugostili igrače koji su se profilirali kao najbolji u dosadašnjim eventima. Također, uz Warzone i LoL, organizirali su turnire u FIFA-i, Rocket Leagueu, Fortniteu, CS:GO-u i Hearthstoneu.

Ars Futura postala je digitalni partner Activision Blizzard Esportsa

Na popisu klijenata Ars Future, zagrebačke digitalne agencije, nalazi se jedno veliko ime, a to je Activision Blizzard. Ove godine su u potpunosti preuzeli njihov digitalni razvoj u Esports segmentu. S Activision Blizzardom najprije su surađivali preko njihove esport organizacije Major League Gaming, na razvoju i redizajnu platforme GameBattles, što je uključivalo potpun redizajn i development njihovih aplikacija za iOS i Android.

Početkom 2022. godine zato planiraju oformiti multidisciplinarni tim od 14 ljudi koji će aktivno raditi na Activision Blizzard Esports projektima s fokusom na Call of Duty League i Overwatch League mrežnim stranicama i mobilnim aplikacijama.

Što je po vama najviše obilježilo hrvatsku gaming scenu protekle godine?

Također, ovdje možete pronaći detaljnu statistiku gaming industrije na svjetskoj razini.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni marketing

Gdje griješimo u zapošljavanju generacije Z?

Zbog toga što je odrasla u posve novim okolnostima modernog društva, kao i u mnogo slučajeva dosad - stariji naraštaji sve slabije razumiju novu generaciju. Kako pristupiti "genzijevcima"?

Digitalni mediji

Influenceri i marketing imaju problema. Možemo li ih riješiti “otkazivanjem” Maje Šuput?

Profesionalno i etički dvojbeni sponzorski angažmani, korištenje djeteta za promociju brendova, skupljanje lajkova na najintimnijim životnim situacijama, licemjerje i umiveni aktivizam - samo su neki od grijeha domaćih influencera. Kako i zašto je jednoj angažiranoj ekipi prekipjelo baš na kampanji poznate pjevačice?

Sponzorirano

Što developeri žele? Dobru plaću i organizirani posao. Što ne žele? Više team buildinga.

Zanimljivo, sve ono što oglasi za posao i regruteri stavljaju u vrh kao povlastice kojima žele privući developere - team building, Play Station i slično - developerima zapravo uopće nije bitno, ističe se u komentarima na rezultate istraživanja "Što developeri žele" zagrebačke tech tvrtke Leapbit.

Što ste propustili

Istraživanje

Za povećanu online kupnju u 2021. najviše su zaslužni – pripadnici “Boomer” generacije!

Mogli smo očekivati kako će online kupnja rasti, ali koja kategorija proizvoda bilježi najveću kupnju, kolika je prosječna vrijednost kupnje i koje generacije dominiraju u online shoppingu?

Startupi i poslovanje

Što lokalizaciju igara čini uspješnom? Ekipa iz Nanobita podijelila je svoja iskustva s nama

Prilagodba casual igara za drugo tržište na prvi pogled možda djeluje banalno, ali riječ je o multidisciplinarnom procesu o kojem uvelike ovisi koliko će igra biti uspješna bez obzira izašla ona u Čileu, Rusiji ili Australiji.

Startupi i poslovanje

Microsoft preuzima Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara!

Svjetski tech gigant preuzeo je svjetskog gaming giganta. Što slijedi?

Startupi i poslovanje

Evo kako Tacta u Belgiji dokazuje da IT projekti u javnom sektoru ne moraju biti spori i dosadni

Nomen est omen, kaže dobro poznata latinska poslovica. A znate li što znači ime Tacta? The Art of Complexity Taming, a označava upravo ono što Tacta tim s užitkom radi – rješava operativne kompleksnosti klijenata i čini njihov posao učinkovitim i lakšim. A to im polazi za rukom čak i kada su u pitanju klijenti iz javnog sektora!

Digitalni marketing

Je li Google Analytics ilegalan? Jest, ako se pogrešno implementira!

Je li korištenje Google Analyticsa (i svih drugih digitalnih servisa koji podatke spremaju u SAD) preko noći postalo ilegalno objašnjavaju stručnjak za digitalnu analitiku Robert Petković i pravnica Ana Bačić.

Društvene mreže

Napokon sam našao jednu, brzu aplikaciju za sve privatne poruke, od WhatsAppa do Slacka – TEXTS!

"Texts" Amerima znači "SMS" odnosno "poruka" što je - koliko god nepraktično - odlično ime za aplikaciju koja vam daje jedno sučelje za privatne poruke na iMessages, WhatsAppu, Telegramu, Signalu, Messengeru, ali i Instagram, LinkedIn, Twitter, Slack i Discord DM-ovima.