Danas izlazi Saint Kotar, igra hrvatskog Red Martyr Entertainmenta za koju je CEO prodao tvrtku i kuću!

Donacije, prodana kuća i tvrtka te 5 godina razvoja konačno su doveli do izlaska hrvatske igre Saint Kotar

Kako napraviti video igru kada nemate iskustva u game developmentu? Kako financijski izdržati period razvoja igre od nekoliko godina? Čime se naoružati, da jednom kada igra izađe - bude uspješna? Ta i na još mnoga druga pitanja odgovorio nam je stvaratelj dugoiščekivane hrvatske video igre Saint Kotar.

Nakon 5 godina razvoja, Saint Kotar postaje dostupan igračima diljem svijeta. Za onoga tko ne zna, Saint Kotar je domaća horor point and click avantura smještena u Gorskom kotaru koja je 2020. preko Kickstarter kampanje osigurala 50.178 eura. Igru je napravio pulski studio za razvoj video igara Red Martyr Entertainment.

Uz crowdfunding kampanju, igra je financijski podržana i raznim donacijama te prodajom stare tvrtke i kuće čiji je vlasnik bio Marko Tominić, CEO Red Martyr Entertainmenta i Game Director te Writer samog Saint Kotara pa zbilja možemo reći kako je Marko sve uložio u svoj san. Igra je nastala iz Markove ljubavi prema pričama i zbog toga je nastao žanrovski spoj psihološkog trilera/horora i detektivskog žanra, a sam naziv kao i mjesto radnje je izabrano u čast poznatom predjelu Lijepe Naše.

Također, Red Martyr Entertainment nekima bi mogao biti poznat i pod starim imenom Tanais Games jer dok su razvijali Saint Kotar, studio je prolazio kroz rebrendiranje što jedan potpuno novi izazov.

“Jednom kada igra zaista i izađe, sigurno ću moći reći da sam sretan…”

Marko nam iskreno govori kako ni sam ne zna što osjeća u vezi činjenice što će igrači napokon moći kupiti i preuzeti Saint Kotar nakon pet godina:

Definitivno tamo negdje u prikrajku misli je ponos što smo naporno radili, bili uporni u savladavanju svih tih prvih koraka u gaming industriji. U trenutku kada igra zaista i izađe, sigurno ću moći reći da sam sretan jer nam je ovaj projekt postavio temelje za budućnost.

Dok smo razgovarali, igra je bila u fazi “završnih radova” zbog čega su Markovi osjećaji pali u drugi plan, a sav fokus i energiju usmjerili su u što bolji release na Steamu.

Što su im je bio najveći izazov u razvoju Saint Kotara?

Marko odmah odgovara jednom riječju: “Iskustvo”. Počeo je bez ikakvog iskustva u game developmentu, ali je imalo cjeloživotno iskustvo u igranju video igara. Naravno, trud će uvijek ostati jedna od ključnih stvari uspjeha:

Upornost i mukotrpan rad svih uključenih u projekt nas je dovela ovdje gdje jesmo sada. Taj prvi korak, gdje mnogi odustanu, bio je najteži. Ali nikada nisam sumnjao da nećemo doći do cilja.

Prolog im je pomogao da dođu do feedbacka igrača

Put nije bio jednostavan i nakon što su prošle godine izbacili prolog igre Saint Kotar: The Yellow Mask dobili su 145 komentara na Steamu od kojih je 74% pozitivno, ali bilo je i oštrih kritika:

Nije prolog bio loš, imamo pozitivne recenzije i mišljenja o istom, ali Saint Kotar kakav sada imaju igrači na raspolaganju je definitivno na višoj razini.

Marko nam ističe kako je igra sada nešto potpuno drugačije u tehničkom, narativnom i kreativnom smislu, a sve što je bilo dobro u prologu su zadržali, dok su sve ostalo promijenili i unaprijedili:

Iz prologa smo izbacili sav tekst (dijalozi, opisi) i scenarij je izbačen, a istodobno smo unaprijedili animacije i narativni dizajn. Igra je i tehnički na puno višoj razini pa je učitavanje scena daleko brže i radi dobro i na starijim konfiguracijama.

Marko i ekipa morali su prihvatiti i suočiti se s činjenicom kako igračima ipak neke stvari ne odgovaraju u igri pa su sva mijenjanja napravili na temelju komentara igrača i to pogotovo onih negativnih. Znamo kako je vrlo lako zaljubiti se u vlastiti projekt i postati slijep na neke stvar pa nam Marko ovdje ističe:

Treba slušati igrače, ali i biti objektivan jednom kada se pogleda projekt koji si napravio. Ne smije biti mjesta egu, već jedini cilj mora biti konstantni rast, bolja produktivnost i u konačnici bolji proizvod. Svi smo na dobitku kada se tako radi.

Sastojci za uspjeh? Rad i upornost.

Markov savjet za one koji tek počinju ili imaju planove okušati se u game devu jest da prije sami uče i grade temelje za budući razvoj, u svoje slobodno vrijeme:

Jedan projekt, više njih, nebitno. Bitno je krenuti, a onda kada dođe trenutak da je bez tvrtke nemoguće nastaviti, tada i službeno krenuti kao pravi studio.

Uz navedeno, bitno je okružiti se i krenuti s podjednako entuzijastičnim osobama kao što ste i vi sami. Poslovni partneri i zaposlenici moraju vas pratiti jer inače projekt nema budućnosti.

Naravno, izdavači su također bitni, a dobre je teško pronaći. Marko nam navodi kako je do svog publishera došao iz čiste upornosti. Nije htio odustati usprkos velikom broju odbijenica, ali i ponuda koje nije smatrao prihvatljivima:

Čekao sam, tražio, razgovarao. Puno vremena uložio da bi na kraju našli idealnog partnera koji nas je zaista kvalitetno podržao na projektu.

Markova taktika izrazite upornosti prelila se i u druge segmente razvoja video igara, a to je bukiranje voice-over glumaca. Tako je, između ostalih, došao i do hollywoodskog glumca Happyja Andersona koji je glumio u Netflixovoj seriji Mindhunter:

Tražio sam, istraživao, zvao agente, slao mailove. Bio uporan i naporan. Ono što je donijelo prevagu da se priključe kao glumci u igri je činjenica da je svima igra zanimljiva i originalna. Bez toga se nitko od njih ne bi bio odlučio pridružiti i to je ono što veseli ohrabruje.

“Pomoglo bi definitivno rasterećenje na plaće kroz manje doprinose…”

Marko smatra kako se uvjeti za gaming studio nisu previše promijenili u Hrvatskoj:

Jest da se tržište stalno mijenja, igrači žele drukčije igre, pa to utječe i na nas kao studije koji ih razvijaju. No to se tiče globalnog pogleda na game dev.

Hrvatska i dalje ima problem nedovoljnog broja kvalitetnih game dev kadrova i na tome je potrebno raditi. Kao dobar pomak navodi poticaje države, primjerice, HAVC je nedavno prvi put raspisao natječaj za poticanje razvoja i proizvodnje videoigara, dok je Ministarstvo kulture već godinama u tome.

A što se tiče održavanja funkcionalnog poslovanja, Marko nam ističe kako poslovanje nije toliko vezano uz ekonomsku situaciju u državi jer većina prihoda stiže izvana, ali nešto bi sigurno i pomoglo:

Pomoglo bi definitivno rasterećenje na plaće kroz manje doprinose jer bi time potakli nova zapošljavanja od čega bi i država ima itekako koristi, no to bi pomoglo svima, ne samo našoj industriji pa je to već tema za drugi razgovor.

Koji su planovi za budućnost Red Martyr Entertainmenta?

Odmah nakon izlaska cijele igre kreću u razvoj dodatnog sadržaja, takozvanog DLC-a za Saint Kotar koji će poslužiti kao prequel te će nuditi novog igrivog lika (Viktoriju, osobu koju dva glavna lika u igri traže kroz čitavu priču).

Istodobno će početi s radom na konverziji PC izdanja na konzole što će biti dostupno tijekom iduće godine. A što se tiče novog projekta, s time su već krenuli u pripreme. Marko ne može još o detaljima, ali nam otkriva kako će se radnja ponovno odvijati u Hrvatskoj.

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

 

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

eUsluge

Grad Zagreb omogućio potpun uvid u proračun kroz aplikaciju iTransparentnost

Nova aplikacija omogućuje svakom građaninu da detaljno prouči gradski porarčun po različitim parametrima.

Startupi

Što je to R&D potencijal – i kakve veze ima s razvojem startupa?

Je li startup nacija u kojoj su nastali tech giganti kao Skype, Wise, Bolt i Pipedrive to postala slučajno, otkrijte sa mnom na putu u Estoniju.

Nesortirano

Što je Akt o čipovima – i kako će doprinjeti tehnološkom razvitku Hrvatske

Jačanje konkurentnosti Europske unije u industriji poluvodiča prilika je i za Hrvatsku koja u sklopu 43 milijarde eura vrijedne incijative priprema otvaranje edukacijskih centara.

Što ste propustili

Panel

Hrvatski game developeri o stvaranju “ozbiljnih” videoigara

S predstavnicima game dev studija, ali i drugih privatnih tvrtki i dobrotvornih organizacija, raspravljamo o razvoju videoigara kojima svrha nije samo zabava, već i edukacija.

Intervju

Ivan Mrvoš: “Include više nije samo ‘onaj mali s pametnim klupama'”

Include, solinski startup poznat po pametnim klupama Steora, okrenuo se razvoju i proizvodnji novih proizvoda. Mrvoš, koji još nema ni 30 godina, a već je iskusni poduzetnik s respektabilnom karijerom, za Netokraciju je ispričao kako se i koliko ta tvrtka promijenila. Nedavno smo mogli pročitati da bi mogli promijeniti i vlasnika...

Esport

Peta sezona SET-a zaključena u Infobipu: Od 22 fakulteta pobjednički je varaždinski FOI

Student Esports Tournament, jedan od najpoznatijih studentskih esport događaja u Hrvatskoj, petu sezonu završio je u spektakularnoj LAN završnici koja se održala u prostorima Infobipa u Zagrebu.

Novost

Goran Bosankić u Field39 stiže na poziciju Chief Revenue Officera

Nakon više od 6 godina u Assecu SEE, a potom isto toliko u ABC Tech grupi, Goran Bosankić dolazi u Field39 kao Chief Revenue Officer i član Upravnog odbora.

Digitalni marketing

Super Bowl fenomen iliti “Vrijeme je da se vratite pred TV. Počinju reklame.”

Dok sam bio u Americi netom prije Super Bowla jedno mi je postalo jasno. Američki nogomet tamo je religija, a SuperBowl kao Božić. Samo što se za ovaj Božić svi okupe oko TV-a gledati reklame!

Novost

Teo Širola iz Muzeja iluzija proglašen najboljim mladim menadžerom 2023. godine

Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika (HUM) CROMA dodijelilo je predsjedniku tvrtke Metamorfoza, koja upravlja globalnom mrežom Muzeja iluzija, nagradu za mladog menadžera 2023. godine.