Razumjeti gamere, game dev i esport - otkud početi?

Razumjeti gamere, game dev i esport – otkud početi?

Pa možda najbolje od osnova: što je to tako dobro u igrama, ne potiču li one nasilje; zar razvoj video igara nije super zabavan posao i zašto esport još muku muči da postane punopravni sport? Kao dežurni gameri Netokracije, Ivan i ja preuzeli smo ovotjednu epizodu ne bi li vam odgovorima na ta pitanja približili svijet gaminga.

Kad smo postavljali plan za preuzimanje ovog podcasta, pa makar (zasad) na jednu epizodu, znali smo da se nećemo raspravljati oko jedne konkretne teme, kao što inače rade naši glavni hostovi Mia i IBB.

U trideset minuta teško je pokriti mnogo toga kad morate pričati o gamingu općenito, no zato smo se fokusirali na nekoliko tema usko vezanih s gaming svijetom, a koje su dosad kroz, većinom, mainstream medije uglavnom obrađene površno ili senzacionalistički:

  • Video igre su štetne za djecu i mlade te potiču nasilje.
  • Za razliku od drugih IT poslova, razvoj “igrica” nije baš mukotrpan posao.
  • Esport nikad neće dostići brojke klasičnih sportova.

Glavni povod je dakako Reboot Infogamer, koji je u svom 8. izdanju prerastao i neke od najutjecajnijih europskih sajmova. Ove godine još veći prostor, kroz šest dana ugostio je više od 100 tisuća posjetitelja. Osim vodećih svjetskih brendova koji su na Infogameru izlagali, poput Sony PlayStationa, Konamija, Activisiona, Ubisofta, Asusa, Oculusa i mnogih drugih, kao dio Indie Games Festivala na sajmu ove godine svoje projekte izlagalo je na desetke indie developera iz cijelog svijeta.

Naravno bila su tu i Netokraciji poznata imena poput Gamepiresa koji su prošle godine punili naslovnice svojom SCUM uspješnicom, veterana iz Croteama, ali i Phageborn čiji izlazak početkom 2020. isčekujemo s nestrpljenjem. Bilo je tu još mnogo novih i starih imena, ali najboljom regionalnom igrom ove godine okrunjena je slovenska perjanica Mordhau, koja se u samo tjedan dana prodala u preko 500 tisuća primjeraka, a iza koje stoji razvojni studio Triternion.

Ne potiču nasilje, ali potiču vještine

Pa iako je, primjerice Mordhau, igra koja simulira srednjovjekovne viteške borbe s veoma eksplicitnim prikazom posljedica što će se dogoditi ako vas netko presiječe claymoreom, to ne znači da igra kao takva nužno potiče ikakvo slično nasilje u stvarnom svijetu.

Ipak, u medijima se voli isticati drugačije jer je jako primamljivo bilo (i još jest) prenositi sve što Trump izlane, a koji je upravo o posljedicama gaminga govorio prošle godine nakon nekoliko masovnih pucnjava u Americi, i šire. Tada nategnute poveznice s gamingom vjerojatno su Trumpu dale ideju kako bi spin na gaming bio dovoljno dobar odgovor za umiriti javnost – zašto netko odluči ubiti 50 ljudi.

Međutim, istraživanja pokazuju upravo suprotno od tvrdnje da gaming potiče nasilje. Štoviše, čak i istraživanje koje je naručila Bijela kuća nije pokazalo nikakve značajne poveznice da bi se potvrdila ta hipoteza.

S druge strane, kao gameri, Ivan i ja smo doživjeli posve suprotna iskustva od onoga što se o video igrama uglavnom prenosi. Osim što pomažu u vježbanju refleksa, rješavanju problema, strateškom razmišljanju i timskoj komunikaciji, video igre mnogima nude priliku da prožive stvari koje nikada ne bi imali prilike u stvarnome svijetu, jer su igre, za razliku od serija i filmova – interaktivne.

Za sve, naravno, postoji mjera i granica do koje je nešto benigno. Stoga je za djecu i mlade, bez obzira na žanrove igara, važno postaviti te granice što prije, za što je važno i da se roditelji informiraju.

Oko igrica, i esporta, itekako ima posla

Što treba za napraviti jednu igru? Jednu igru u koju se ne ulaže previše ambicija (niti plan) – vjerojatno ne mnogo toga. Jednu igru od koje želite zarađivati novac? Vjerojatno više nego što biste pretpostavili kad bi ciljali i na najviše.

Iako je potvrđeno najveća zabavna industrija na svijetu, na game dev, odnosno razvoj video igara još se gleda s podsmijehom, a ni esport ne zaobilazi stav: “Ma kakvo igranje igrica, što će ti to…”

Da ne duljimo, samo ću vas prije paljenja ove epizode ostaviti s ovom misli: Vama je možda zabavno koristiti Instagram, ali to sigurno ne znači da se developeri i dizajneri jednako zabavljaju dok ga razvijaju. Jednako tako se ni u game devu – ne igraju.

Slušajte nas putem bilo koje aplikacije za podcaste, poput Apple ili Google Podcasta te Spotifya, a ako želite, gledajte nas na YouTubeu – i javite nam svoje komentare na ovu temu, kao i prijedloge za buduće epizode.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Društvene mreže

Filip Zavadlav: Kako je ubojica podrškom na online mrežama postao simbol borbe za pravdu?

Uspoređuju ga s Jokerom i Punisherom, prozivaju ga herojem, a ne ubojicom. Priča o Filipu Zavadlavi, 25-godišnjaku koji je počinio trostruko ubojstvo u Splitu, puni sve medije već nekoliko dana. Ali i društvene mreže.

Što ste propustili

Tehnologija

Hrvatska pošta u zraku: Dostava dronom u Hrvatskoj sve nam je bliža

Nakon eksperimentiranja s kriptovalutama, Hrvatska pošta poletjela je i u istraživanje bespilotnih letjelica koje bi mogle dostavljati pakete u udaljenim dijelovima Hrvatske.

Tehnologija

Gradionica – gdje zagrebački klinci grade LEGO robote i zajednicu spremnu za svijet budućnosti

Marljivi polaznici udruge Gradionica svoje zimske praznike nisu provodili pred računalima, mobitelima i konzolama. Nadvijeni nad LEGO kockicama, motorima, kabelima i senzorima planirali su što s novim zadatkom FIRST LEGO lige, na čijoj je svjetskoj završnici u Houstonu prošle godine bio upravo robot iz hrvatske (G)radionice.

Intervju

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.

Kultura 2.0

Sextortion mailovi kruže Hrvatskom: Ucjenjivač je već ugrabio 49 tisuća kuna

Nacionalni CERT (eng. Computer Emergency Response Team) danas je zabilježio povećani broj lažnih ucjenjivačkih poruka kojima napadač pokušava iznuditi novčanu dobit od žrtve, a prema posljednjim informacijama na račun je stiglo najmanje sedam uplata od po 7 tisuća kuna.

Startupi i poslovanje

Porezna prognoza za freelancere: Strože kontrole, nove minimalne plaće, zdravstveno…

Godina iza nas započela je pretežno vedrom prognozom, no s izmjenama Općeg poreznog zakona vrijeme se krajem 2020. značajno pogoršalo za nezavisne izvođače te mikro i male poduzetnike. Što nas još čeka u novoj (fiskalnoj) godini?

Društvene mreže

Nana Nadarević, Mija Dropuljić, Natko Beck: Influenceri koji zdravlje – a možda i život – znače

Razgovarala sam s tri influencera, Nanom Nadarević, Mijom Dropuljić i Natkom Beckom, koji su svoj utjecaj iskoristili za poticanje važnih tema - od podizanja svijesti o uznemiravanju do boljeg komuniciranja u zdravstvu.