Odrasle žene preuzimaju svijet igara: Zbogom stereotipnom tinejdžerskom 'gameru'

Odrasle žene preuzimaju svijet igara: Zbogom stereotipnom tinejdžerskom ‘gameru’

Svi oni koji gamere još uvijek zamišljaju kao društveno neprilagođene pubertetlije koji dane provode u zamračenim sobama i daleko od bilo kakve nevirtualne stvarnosti, morat će se pomiriti s činjenicom da taj stereotip više ne stoji. Dok su tinejdžeri s XY kombinacijom kromosoma 17 posto populacije koja igra igre, 36 posto te ujedno i najveću demografsku skupinu čine punoljetne žene. Ta da da dam.

Uživajmo u ovim statistikama i zaboravimo na tren hiperseksualizaciju ženskih likova u igrama.
Uživajmo u ovim statistikama i zaboravimo na tren hiperseksualizaciju ženskih likova u igrama.

Svi oni koji gamere još uvijek zamišljaju kao društveno neprilagođene pubertetlije koji dane provode u zamračenim sobama i daleko od bilo kakve nevirtualne stvarnosti, morat će se pomiriti s činjenicom da taj stereotip više ne stoji. Dok su tinejdžeri s XY kombinacijom kromosoma 17 posto populacije koja igra igre, 36 posto te ujedno i najveću demografsku skupinu čine punoljetne žene. Ta da da dam.

Prema studiji koju je proveo Entertainment Software Association, čak 59 posto Amerikanaca igra igre u svoje slobodno ili neslobodno vrijeme, 51 posto kućanstava ima barem jednu igraću konzolu, iako je češće riječ o dvije, a to je ujedno i prosječan broj ljubitelja igara po kućanstvu.

Izvor: Studija ESA
Izvor: Studija ESA

Pazite se, dolaze “gejmerice” starije od 50

Tinejdžeri, za koje se često pretpostavlja da su najveći konzumenti video igara, zapravo čine najmanji postotak. Najveća populacija je ona igrača starijih od 36 godina, koji čine 39 posto sveukupne popualcije ljubitelja igara, onih između 18 i 35 godina je 32 posto, a tinejdžeri (u mješovitoj kategoriji), koji uživaju lažan status najvećih igrača, čine i najmanji postotak (29).

Sveukupno je još uvijek više muškaraca, njih 52 posto naspram 48 posto žena, no lijepo je vidjeti da se razlika među postocima smanjuje, a žene starije od 18 godina i dalje čine najveći dobno-spolni demografski segment. Ipak treba napomenuti da odrasli muškarci zaostaju samo za jedan postotak te da se u prosjeku igranjem bave duže – prosječni ljubitelj igara broji već 18 godina godina staža, a proječna igračica 13.

Izvor: ESA
Izvor: ESA

Kad smo već kod spola, dobi i inih iznenađenja, broj gamerica iznad pedeset godina se s 2012. na 2013. se povećao za čak 32 posto. Sljedeći put kad u žaru igre počnete tradicionalnu baladu epopeju o svojim pothvatima s nečijom majkom, imajte na umu da uvijek postoji mogućnost da vas hladnokrvno eliminira nečija baka.

Igranje je uglavnom društvena aktivnost – 62 posto ispitanika igra s drugima, bilo obitelji, prijateljima ili boljim polovicama (najrjeđi slučaj), 77 posto ih barem jedan sat tjedno igra nešto s drugim ljudima, dok 49 posto vrijeme krati društvenim igrama (social games) za koje zbilja moramo naći novi naziv jer smo prije no što su se društvene mreže vinule u nebesa ovaj već desetljećima koristili za Monopoly i Čovječe ne ljuti se.

Industrija od 20 milijardi dolara

Na igre i uz njih vezane proizvode potrošači su prošle godine potrošili 21,3 milijarde dolara, ponajviše na same igre, (15,39), potom na hardver (4,26) te nešto manje od dvije milijarde na dodatke (1,88). U 2013. je ujedno i prodaja u digitalnom obliku prvi put nadišla kupnju igara u fizičkom obliku. Razlika je tek 5 posto, ali od 2010. godine nadalje jasno je vidljiv uzlazni trend – Steamove rasprodaje zasigurno tome nisu odmogle.

Izvor: ESA
Izvor: ESA

Među online i mobilnim igrama najpopularnije su one na društvenim mrežama, no kada je riječ o najprodavanijim igrama, akcije i pucačine kao što su Grand Theft Auto i Call of Duty zauzimaju najviša mjesta na top listama. Među računalnim igrama najviše se kupovao Starcraft II, a među 20 najprodavanijih naslova nalazi se čak 7 varijacija igre The Sims.

Čak 44 posto ispitanika smatra da je kupovanje video i računalnih igara najbolja vrijednost za novac, u odnosu na kupovinu filmova, glazbe i inih sadržaja, a oni koji su izjavili da više vremena provode igrajući no prije 5 godina to rade nauštrb gledanja televizije ili filmova.

Igre sve više postaju zabava za široke publike, umjesto nišne zanimacije, a to se odražava i u demografskoj slici. Nadam se da će se ovaj trend barem djelomično prenijeti i u svijet profesionalnog gaminga i da nitko ispod teksta neće obogatiti raspravu stereotipom te komentarom da žene igraju samo Candy Crush Sagu.

Komentari

  1. igre bojanje

    igre bojanje

    03. 05. 2015. u 10:13 pm Odgovori

    Meni te ankete zanima kojima ne vjerujem više ništa jer nema teorije da je to tocno oni uzmu jednu malu skupinu ljudi i onda rade statistike tako da ja to ne uzimam kao neko mjerilo,a to da igra puno ženeske populacije igrice me nije niti malo iznedanadilo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Saša Fišter platformom Sliceer planira dobiti gem, set i meč digitalizacije teniskih klubova

Aplikacija za digitaliziranje teniskih klubova i gemifikaciju igranja tenisa Sliceer danas ima više od 1400 aktivnih korisnika koji putem nje organiziranju mečeve i turnire.

Društvene mreže

Treći svjetski rat borit će se… influencer marketingom (pa i u Hrvatskoj)

Dok se pitamo koliko će eskalirati #blacklivesmatter prosvjedi u SAD-u, jedno je sigurno: Influenceri koje prate Millenials i Gen Z bit će oružje propagande svih uključenih strana!

Tehnologija

Kako otvoriti webshop? Važan korak je odabir platforme – što nudi WooCommerce?

Došla je pandemija i odjednom vam je pokretanje web trgovine postalo glavni prioritet? Važna odluka koja vas čeka je odabir platforme na temelju koje ćete napraviti svoje eCommerce carstvo. U moru alata čudnih imena, jedan iskače više od drugih - WooCommerce.

Što ste propustili

Izvještaj

FOI, Neuralab, Infobip i Flow and Form na Digitalnoj karijeri: “Dobar mentor će vam pomoći 10%, ne više”

Na jučerašnjem online izdanju Digitalne karijere govorilo se o krizi, praksama, mentorstvu i - pisanju.

Startupi i poslovanje

Hrvatski Farseer, pobjednik Podima, planira postati Excel na steroidima

Promiče li se na obzoru još jedan uspješan domaći SaaS? Farseer je aplikacija za financijsko planiranje koja ubrzano izrasta u Excel na steroidima i pobire nagrade u inozemstvu.

Startupi i poslovanje

Ruski gaming div Playrix akvizirao hrvatski Cateia Games

Hrvatska game dev scena, a posebno Cateia Games, dobiva ozbiljno pojačanje ulaskom ruskog diva, Playrixa na domaće tržište. Hrvatska podružnica upogonjena domaćim stručnjacima već radi na novom naslovu.

Kultura 2.0

Treniranje od doma: Najisplativija dugoročna investicija u vašem sjedilačkom životu

Kao i svako zlo, koronavirus nam je donio i nešto dobro – svjesnost o važnosti redovite tjelesne aktivnosti i njenog utjecaja na snažan imunitet. Jeste li razmišljali o opremanju kućnog gyma?

Startupi i poslovanje

Jan de Jong, splitski zet i poduzetnik: Uvijek jednim okom gledam na Nizozemsku, ali ideje primjenjujem u Hrvatskoj

Iako smo svi naviknuli na loše vijesti o odlasku ljudi iz Hrvatske, uvijek je lijepo saznati za obrnute situacije. Nema boljeg primjera od Nizozemca koji je kao student pokrenuo biznis i zaposlio 35 ljudi tijekom prve godine života u Hrvatskoj.

Intervju

Zašto smo angažirali virtualnog asistenta, iako to nismo planirali?

Krajem 2019. tražili smo novu osobu koja će se pridružiti našem timu, a koja će biti zadužena za administraciju. Kako smo manja tvrtka, nismo imali potrebu za zapošljavanjem takve osobe na puno radno vrijeme, stoga smo se nadali da ćemo naći nekoga tko bi bio voljan raditi pola radnog vremena.