Želite stvarati igre? Posjetite sajam poslova u organizaciji Machine i HUB385

Želite stvarati igre? Posjetite sajam poslova u organizaciji Machine i HUB385

Posla u gaming industriji svakako ima, a koliko je lako doći do njega, vidjet ćemo na prvom Game Dev Career Dayu, koji organiziraju Machina i HUB385.

Vjerojatno je svakom od nas barem jednom kroz glavu prošla misao kako bi bilo odlično kada bismo mogli napraviti svoju vlastitu igru, ali, realno, rijetko tko da se u to baci imalo ozbiljnije. Srećom, ako ste zaljubljenik u igre i želite ih stvarati, a ne samo igrati, dobri ljudi iz Machine nude vam upravo to.

Kroz Machinu je do sada prošlo gotovo 500 osoba, od kojih se više od 60 zaposlilo u industriji igara, a više od 100 u drugim industrijama. Kako bi nastavili u dobrom smjeru, u suradnji s HUB385 bacili su se na organizaciju Game Dev Career Daya, koji za cilj ima spajanje pojedinaca koji žele raditi u industriji igara s onima koji im taj posao mogu dati.

Kako bih saznao više o tome što se događa u Machini i kako je došlo do ideje za ovaj nadolazeći event razgovarao sam s Ines Klemenčić i Lovrom Nolom iz Machine.

Kako mnogima možda nije potpuno jasno kakvo je stanje domaćeg i regionalnog tržišta video igara, pitao sam Lovru za neke čvrste, masne činjenice, a on mi je rekao:

Do preciznih podataka nije lako doći.

Sa suzom u oku pitao sam ga za neke malo manje masne činjenice i dobio pokoji zanimljiv podatak:

Podaci CGDA (Croatian Game Developers Association) govore kako na području Hrvatske djeluje oko 20 tvrtki, dok je naša procjena iz iskustva na konferencijama oko 120 tvrtki u regiji. Mnoge od ovih tvrtki su bivši indie studiji, a veliki broj njih ne pojavljuje se u domaćim medijima, a ni na konferencijama.

Lagano ‘kuhanje’ i inkubacija

Jedna od tvrtki koje proizvode igre u Hrvatskoj je i Exordium Games koji iza sebe ima avanturu Bear With Me, a studio je “ispekao zanat” u Machininom inkubatoru kroz koji trenutno prolazi još sedam indie timova. Ines kaže kako se, kada je o inkubaciji riječ, ne treba previše žuriti:

Neki timovi su u inkubaciji i preko dvije godine s obzirom na to da ne djelujemo kao akcelerator i nije nam cilj proizvod čim prije izbaciti na tržište, već omogućiti timovima da bez stresa razviju vještine, ali i dorađuju koncepte svojih igara na temelju onoga što su naučili od kolega i mentora. Čim prve igre izađu na tržište 2018., novac od zarade tih igara uložit ćemo u nove indie timove ili nove projekte postojećih timova kako bi se timovi mogli posvetiti razvoju full time.

Ines nadodaje kako će publika projekte timova u inkubaciji moći vidjeti i na ovogodišnjem Reboot InfoGameru, a neke od igara su Orc Dentist, Skyfleet i Antasia Noir.

U Machini su optimistični oko Dana karijera

Nije sve sivo, ali ni bajno

Ipak, ako industriju igara gledate izvana, i nećete previše toga saznati, a iako u regiji postoji više od 100 studija za izradu igara, industrija je toliko zatvorena javnosti da je i osobama s iskustvom nepoznato koje to tvrtke izrađuju igre. Polazeći od činjenice da posla očito ima, pitao sam Ines koliko je teško naći posao u industriji igara ako ga tražite u Hrvatskoj:

Industriji ne pomaže činjenica da je velik broj oglasa nedostupan na stranicama kao što su posao.hr, već se radnici traže većinom internim putem pomoću Facebook grupa developera i slično. Splet okolnosti je takav da velik broj tvrtki još uvijek ima niže plaće od IT sektora pa, iako se posao može pronaći, njega će oni s razvijenijim vještinama često odbiti.

Dakle, posla ima, ali je do njega teško doći. Iskreno, nisam siguran je li za ovo kriva činjenica da su studiji općenito nešto zatvoreniji prema “klasičnim” metodama zapošljavanja ili tomu što jednostavno preferiraju raditi s onima koje već poznaju. Bilo kako bilo, Ines kaže i kako dosta velik problem leži u tome što ljudi još ne razumiju da u industriji igara možete raditi i ako niste programer.

Neki od poslova su level dizajner, game dizajner, stručnjak za marketing mobilnih i PC igara, 3D animator ili pisac. Vještine za neke od ovih pozicija je teško steći, u klasičnom obrazovanju ne postoji ništa slično, a čak i uz pomoć tutorijala, čak i naših tečajeva vrlo je važno imati praktično iskustvo te se upoznati s tržištem.

Ines dodaje i kako su prije godinu dana proveli istraživanje upravo o ovim problemima u kojem se pokazao kroničan nedostatak “marketingaša” koji poznaju kanale za promociju u industriji igara, što je područje u kojem će Machina u budućnosti poraditi nešto više u suradnji s ekspertima iz industrije.

Samo taj networking

Jedan od načina spajanja poslodavaca i dobrog kadra je i nedavno stvorena Facebook grupa za poslove u industriji igara koju su osmislili upravo iz Machine kako bi, kažu, rasteretili svoje kanale i smanjili velik broj upita za poslove koji im svakodnevno stižu. Upravo je ovo jedan od razloga zašto ćemo uskoro moći posjetiti Game Dev Career Day u HUB385.

Ines dodaje kako je Dan karijera prvotno bio osmišljen kao dodatna usluga za polaznike Machininih programa, a održavao se svaka dva mjeseca gdje se radilo na usavršavanju životopisa i drugim vještinama. Ipak, ovaj događaj je, čini se, nadmašio i prostor i očekivanja Machine te je zbog toga prebačen u HUB385 i otvoren za sve zainteresirane.

Punopravan sajam (gaming) poslova

Što se tiče koncepta samog događaja, Lovro otkriva:

Svoj su dolazak potvrdili Little Green Men, Cateia Games, Nanobit, Ironward i Void Main Studio, a još očekujemo potvrde od pojedinih game dev studija. Događaj će biti podijeljen na dvije zone; predvorje HUB385 će biti pretvoreno u izložbeni prostor u kojem će tvrtke imati svoje štandove za prezentaciju i na kojima će se moći informirati o lokaciji firme, projektima na kojima rade, mogućnostima i uvjetima zapošljavanja i slično, dok će se na drugom katu održavati paneli, prezentacije i diskusije.

Moći ćete vidjeti i poneki igrivi demo, beta verziju, ali i upoznati se s nekim od developera kako biste jednostavno samo popričali i podružili se s ljudima iz industrije, čak i ako već imate posao.

Kvartalni sajam, ako bude moguće

Kako bi pronalazak posla u ovom sektoru bio što je moguće lakši, iz Machine kažu kako planiraju češće organizirati upravo ovakve sajmove, odnosno kako će se veći sajmovi idealno održavati dva puta godišnje, a manja druženja i predstavljanja će se raditi kvartalno. Dakako, sve ovisi o uspjehu prvog Game Dev Career Daya i njegovoj posjećenosti, ali vjerujem kako ne manjka onih koji bi bili zainteresirani za ovaj tip druženja.

Za kraj, Lovro je sa mnom podijelio svoju viziju regionalnog tržišta igara u sljedećih nekoliko godina:

Očekujemo da će do 2020. u hrvatskoj biti stalno zaposleno oko 1000 osoba u tridesetak tvrtki. Ako k tome pridodamo još i povremeno zaposlene, ta cifra lagano može narasti na 3000 osoba. No, iskreno, broj zaposlenih nije mjera pravog uspjeha jer je dodana ekonomska vrijednost video igre kao proizvoda veća nego u ostalim industrijama. Primjerice, mjesečni prihodi po zaposlenoj osobi kreću od 25 tisuća kuna pa sve do vrtoglavih 550 tisuća kuna, stoga očekujemo da će efektivni utjecaj industrije igara na hrvatsku ekonomiju biti daleko veći nego što bi to broj zaposlenih pokazao

Ostaje vidjeti kako će se tržište razviti, a nama ostaje posjetiti Game Dev Career Day 28.10. u HUB385.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Video

Svi su gubitnici u bitci za i protiv paušalnih obrta: Tvrtke, radnici – i sami “paušalci”

Zato što se IT scena razjedinila oko teme paušalnih obrta, zato će svi iz nje izaći i poraženi. No, koja je perspektiva svih uključenih strana? Ivan i ja smo provjerili u drugoj epizodi Netokracija Podcasta.

SEO i tražilice

Velika analiza online sadržaja o cijepljenju pokazuje da HZJZ olakšava posao – antivakserima

SEO koji život znači. To bi mogao biti alternativni naslov ove analize, iako ovdje nije riječ o samoj optimizaciji sadržaja za tražilice, nego optimizaciji za - korisnika. Jer u vrijeme kad procijepljenost pada, optimiziran i korisniku prilagođen sadržaj na stranicama HZJZ-a i drugih zdravstvenih institucija mogao bi doista značiti razliku između života i smrti.

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Što ste propustili

Kolumna

Kako riješiti izazove rada na projektu: Od nekompetentnih voditelja do loše komunikacije

Nedavno smo imali smo zgodan slučaj. Radi se o većem projektu, u njemu učestvuje više tvrtki. Krovna tvrtka, između ostaloga, ima i svog voditelja projekta. Radi se o osobi koja za takav posao nije kompetentna iz jednostavnog razloga - ne poznaje osnovne elemente od kojih se upravljanje projekata sastoji.

Startupi i poslovanje

Identyum – digitalna osobna iskaznica iz Hrvatske za 21. stoljeće?

Na krilima suradnje s Finom, IDENTYUM bi trebao omogućiti dokazivanje identiteta putem aplikacije, bez papirologije, pokazivanja osobnih iskaznica i sličnih koraka.

Digitalni mediji

Kako napisati dobar članak za svoj ili tvrtkin blog (kad baš morate)

Je li vam teško napisati članak za blog tvrtke, objavu na LinkedInu ili 'microcopy' za digitalni projekt? Urednički i praktični savjeti slijede u novoj epizodi Netokracija podcasta!

Startupi i poslovanje

David Bizer: Direktor mora biti ambasador kulture tvrtke pa makar to značilo razgovor i sa 150. zaposlenikom!

Ususret nadolazećoj konferenciji Employer Branding na kojem gostuje kao keynote predavač, razgovarali smo s Davidom Bizerom oko gorućeg pitanja digitalne industrije za sve male i velike tvrtke: kako privući nove ljude?

Startupi i poslovanje

Uz anđeoske investicije, a sad i Fil Rouge Capital, Smart Lumies u pripremi za najveće američke trgovačke lance

Kocka je bačena. Smart Lumiesi su usavršili svoj prvi proizvod, a uskoro slijede i novi proizvodi i mnoge igre, ali i izlazak na američko tržište. U pripremi za sve to, posebno dobra vijest je da su nedavno zaključili investiciju od Fil Rouge Capitala.

Izvještaj

Ako želite učiti, postati IT konzultant nije bauk, osnove s fakulteta već imate

Iza nas je zadnji Tech Consultant Meetup s kojim smo zaključili ovogodišnji ciklus Digitalne karijere, a koji smo u suradnji s mStartom, hrvatskom tvrtkom za poslovna IT rješenja realizirali u tri hrvatska grada: Zagrebu, Osijeku te konačno - Splitu.