Today's Games: Uz 11 hrvatskih game dev veterana do 1,7 milijuna eura investicija

Today’s Games: Uz 11 hrvatskih game dev veterana do 1,7 milijuna eura investicija

Uz veterane domaće game dev industrije novi hrvatski studio Today's Games došao je do dvije investicije, a njihova prva igra ReSetna i do izdavača. U razgovoru s glavnim i odgovornim Darijanom Kosićem otkrivamo kako su okupili takav tim i koji izazove nosi razvoj metoridvania igre.

Početkom 2023. godine, na hrvatskoj gaming sceni počela se kuhati jedna igra koja je vrlo brzo počela plijeniti pažnju. Zašto?

Unutar dva mjeseca oformljen je tim 11 veterana domaće industrije koji su radili na kultnim naslovima kao što su SCUM, Serious Sam, League of Legends, Red Solstice i Talos Principle, ostvarili su investiciju vrijednu 1.1 milijuna eura nakon samo 6 mjeseci postojanja, uz što su prikupili i privatnu investiciju od 600.000 eura.

Nedavno su potpisali i ugovor s američkim izdavačem Freedom Games o zajedničkoj suradnji na razvoju te promociji igre na svjetskom tržištu! U razgovoru s Darijanom Kosićem, CEO u Today’s Games Studiju, otkrivamo više o tome kako su okupili takav tim te što očekivati od njihovog prvog projekta.

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

U manje od dva mjeseca okupilo se 11 veterana

Samo prije godinu i pol Darijan je još vodio tim u DWIZARDS-u, agenciji specijaliziranoj za razvoj web rješenja. Upravo kroz DWIZARDS i zahvaljujući dobrim odnosima s nekim od ključnih i velikih suradnika, uspjeli su pokrenuti ideju Today’s Gamesa – odnosno ostvariti inicijalnu i prvu kapitalnu investiciju u razvoj video igre, ističe Darijan:

Navedeno je samo naknadno privuklo brojne naše investitore koji dijele viziju Today’s Gamesa i omogućilo da dođemo do razine na kojoj smo danas. Sa strane individualnih investitora svakako moram istaknuti Sašu Cvetojevića kao osobu koja nam je prva dala povjerenje, za nešto što je i njemu uvelike nepoznata industrija, a zatim su se pridružili ljudi poput Marka Emera, Adriana Ježine, Borisa Bandića, Ivana Protege i mnogi drugi.

Skoči pa reci hop!

Veliku ulogu u samom početku Today’s Gamesa imao je Ivan Jakubi s kojim smo pričali o game dizajnu u našem serijalu gaming pozicije. Ivan je incijalno bio angažiran kao konzultant i koji je uvelike pomogao u postavljanju temelja studija, osmislio je prvu igru i oformio inicijalni tim u vrlo kratkom vremenu:

Mi smo doslovno skočili u sve to prije nego što smo rekli hop! Naravno, takav start nekog velikog poduhvata ne može proći glatko i bez problema, kojih je bilo i uspješno su se rješavali putem, no bitno je za istaknuti kako smo u rekordnom roku – u niti 2 mjeseca, oformili vrlo iskusan tim i krenuli s razvojem onoga što je danas ReSetna – prva hrvatska metroidvania igra.

Tim studija čine veterani domaćeg gaminga pa tako možemo vidjeti imena koja su radila u Croteamu, Gamepiresu i Ironwardu, a VFX artist je godinama radio na kultnim igrama poput League of Legends i Godfall.

Kroz privatne investicije prikupili 600.000 eura!

Prošlo je godinu dana od investicije vrijedne milijun eura čiju je priču pokrenula velika međunarodna korporacija, ali zbog povjerljivosti ugovora Darijan ne može reći više informacija o tome. Inače, dodatne investicije osigurali su od niza, uglavnom individualnih, investitora koji su im odlučili pokloniti povjerenje.

Uz prethodno spomenute, svakako bih još istaknuo osobe poput Mihaela Svibena, vlasnika Dominos franšize za Hrvatsku, Marka Linkea iz Repslyja, Zvonimira Mršića, bivšeg predsjednika uprave Podravke i Bore Vujovića iz Operete samo kao neke od investitora. Cjelokupna investicija je namijenjena isključivo da se kvalitetno stvara i razvija igra, odnosno da se kvalitetno promovira na tržištu.

Time su prikupili više od 600.000 eura koje su u potpunosti namijenili kvalitetnijem razvoju i promociji igre, ističe Darijan.

Izazovi: Očekivanja i začarani krug vječnog developmenta

Najveći izazov, a ujedno i klasičan izazov gaming studija je da od ideje do savršene realizacije treba puno vremena. Iteracije igre su ključne, ali također izazovne, zbog čega ih je teško staviti u strogi vremenski plan. Također, Darijan dodaje kako mu je uz sve to teško upravljati i vlastitim očekivanjima…

…pošto čitavo vrijeme gledaš igru koja nije gotova, koja je u razvoju, koja ima bugova, nedovršenih segmenata i slično. Meni je bilo potrebno jako puno vremena i razgovora s timom da uspijem posložiti svoja vlastita očekivanja i dati puno povjerenje timu da izradi igru do kraja. Tu su, recimo, procesi puno drugačiji u odnosu na industriju iz koje dolazim.

Isto tako i samokontrola s novim idejama, gdje povući crtu i kad finalno zaključujemo obim igre. Osim što imamo ideja, gledamo i što konkurencija radi, razmišljamo kako bi bilo dobro još ovo dodati pa još ono… i tako se vrlo lako zapne u začaran krug vječnog developmenta što troši ogromne financijske resurse.

U konačnici, najveći izazovi su vrlo visoki troškovi razvoja i što je razvoj igre dugotrajan proces. Ovo što ćemo mi napraviti s ReSetnom u nepune dvije godine je zaista iznimno postignuće i sigurni smo da nećemo iznevjeriti naše fanove i igrače, zaključuje Darijan.

ReSetna stiže u Q1 2025. godine

Usprkos svim izazovima, igrači u ReSetni mogu očekivati izazovnu borbu i tajanstveni svijet vrijedan istraživanja. Priča je oslikana u 2.5 dimenziji i satkana u inovativnim elementma igrivosti, u kojoj igrači lutaju svijetom napredne umjetne inteligencije.

Ponosni smo što u segment metroidvania unosimo nekoliko jedinstvenih značajki, a najveća je upravo naš sustav nadogradnji za igrača, u kojem se razne mogućnosti za napad, obranu ili istraživanje dobivaju kroz kombiniranje čipova, u stvarnom vremenu.

Na igri se intenzivno radi, ali ima još dosta posla i oko igre, i oko portanja. Naime, plan im je da istovremeno izađe na PC-u i svim ostalim platformama odjednom, te naknadno i na mobilne platforme. Izlazak je planiran u Q1 2025., ali mogli bismo ove jeseni čak dobiti i Early Access.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Veliki intervjui

Big Tech zarađuje skoro 200 milijuna eura od oglašavanja u Hrvatskoj, a ne plaća porez

Uvođenje oporezivanja internetskog oglašavanja moglo bi značajno pomoći domaćim medijima, ali kada će ući u Zakon o medijima?

Umjetna inteligencija

Najvažniji dio Rimčevog Vernea nije robotaksi, već iskustvo?

Ovaj tjedan rebrendirana u Verne, Project 3 Mobility, tvrtka koju su 2019. godine osnovali Mate Rimac, Adriano Mudri te Marko Pejković, danas napokon ima prvo “opipljivo” predstavljanje onog što su razvijali. No, je li robotaksi usluga zbilja najvažnije što mogu ponuditi?

Veliki intervjui

Postaj, Trebam.hr i Meštar.hr – što očekivati od platformi za pronalazak majstora

Usprkos tome što nam nedostaje majstora na raznim područjima, barem imamo dovoljno platformi koje će nas povezati s onima najboljima, ili se barem tome nadamo.

Što ste propustili

Umjetna inteligencija

FER-ovim brucošima u pomoć pristiže Branka, AI pomoćnica nastala u suradnji s Infobipom

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu je u suradnji s prvim hrvatskim jednorogom Infobipom razvio chatbot imena Branka koji će budućim studenticama i studentima omogućiti brži i jednostavniji proces upisa na FER.

Društvene mreže

X nakon pucnjave na Trumpa: “Mi smo javni trg”… Prije odskočna daska za teorije zavjera!

Opet se dogodilo. Opet sam nakon svjetski bitnog događaja otvorila Twitter (nikad X!).

Veliki intervjui

Rakar o slučaju KBC Rebro: “Obavijesti su bile nepotpune, zavaravajuće i u konačnici – netočne”

Krizno komuniciranje hakiranja KBC-a prouzrokovalo je više panike i straha, nego što je uspjelo smiriti hrvatski narod - je li moguće vratiti autoritet i povjerenje?

Veliki intervjui

Izdavači preuzimaju kontrolu: HUDI odabrao Dotmetrics za mjerenje posjećenosti hrvatskih portala

Od 1. siječnja 2025. godine Hrvatska udruga digitalnih izdavača postaje pružatelj mjerenja posjećenosti portala hrvatskih medija u suradnji s Ipsosom, odnosno Dotmetricsom. Tim smo povodom razgovarali s Matejem Lončarićem, predsjednikom HUDI-ja.

Novost

Boiler: U podbrend Degordiana dolaze Tomislav Presečki i Saša Ivan

Degordian osniva novi pobrend za online i offline komunikacijske aktivnosti!

Veliki intervjui

Stjepan Groš, FER: Ulaganje u cyber sigurnost je nužno iako ne donosi političke bodove

Što hrvatsko zdravstvo može napraviti po pitanju cybersigurnosti kada nemamo dovoljno novaca ni za lijekove i zapošljavanje kadra kojeg uvelike nedostaje? U razgovoru s FER-ovim stručnjakom pokušavamo razjasniti nedavni hakerski napad koji je otvorio puno pitanja.