U borbi za SoMo: Kako male agencije osvajaju velike digitalne nagrade

U borbi za SoMo: Kako male agencije osvajaju velike digitalne nagrade

Za primjer svima koji se još misle oko prijave, prošlogodišnji finalisti iz manjih agencija svojim su kampanjama osvojili i publiku i žiri, a vjerujem da će njihov primjer uz iskustvo i savjete koje prenosim, ove godine slijediti i mnogi drugi.

Uskoro nam se bliži i dvanaesti Weekend u Rovinju, a s njime i najvažnije digitalne nagrade u regiji. Dosadašnji SoMo Borci prikupili su više od 700 prijava, od čega je prošle godine svoj uspjeh u različitim sferama digitalnog marketinga potvrdilo 27 finalista. Nemala je stvar da se unutar većine kategorija našao barem jedan finalist iz manje agencije, čime se i ove godine potvrdilo da u finale ulaze dobri radovi bez obzira na veličinu agencije.

Ususret nadolazećim pripremama za SoMo prijave koje se zatvaraju 3. rujna, odlučili smo se uz neke od manjih pionira prisjetiti koje izazove, ali i prilike za njih donosi prijava za SoMo nagrade. Iako se može činiti kako su veće agencije svakako u prednosti jer mogu iskoristiti više projekata pa tako i resursa u pripremi svojih prijava, moji sugovornici Damjan Dano, suosnivač i partner Glitch agencije, Andrej Virant, kreativni direktor i partner Size agencije te Darian Škarica osnivač Delta Realityja tumače mi upravo suprotno.

Tko kaže da je manjima teže?

Iako nije lako predvidjeti koji projekt će najbolje kliknuti sa žirijem, upravo je u preispitivanju vlastite kampanje čar pripreme za marketinška natjecanja, objašnjava mi Damjan Dano:

Puno godina prije uopće nismo planirali sudjelovanje na festivalima jer smo se fokusirali na interni razvoj, ali prošle smo godine osjetili trenutak da imamo nešto vrijedno što moramo podijeliti te smo to i uradili.

Male agencije u početku svakako trebaju nešto više hrabrosti da se odvaže na prijavu. No, ako se u konzultacijama s kolegama i drugim suradnicima i klijentima ispostavi da imate dobar materijal i rezultate – priliku treba iskoristiti, slažu se moji sugovornici. Jer, kako su i sami dokazali odličnim plasmanima, male agencije nipošto ne kaskaju za većima.

Naravno, ako uzmemo u obzir da velike agencije ipak imaju nešto više vremenskih, novčanih i ljudskih resursa za iskoristiti, čini se da je pred malima ipak veći izazov. Međutim, do kad god su u pitanju dobre kampanje, Andrej Virant smatra da manjim agencijama nije posebno teže, dapače:

Iskreno, mislim da je velikim agencijama teže nego nama. Mi smo mali studio pa imamo slobodu birati projekte i potrošiti više vremena na manji broj prijava kako bi bile što kvalitetnije. U velikim agencijama se prijave obično svale na jednu osobu koja ih mora napraviti 10, a kod nas svi sudjelujemo na prijavi pa je i rezultat na kraju bolji.

Izazovi s kojima su se susreli

Sklopiti prezentacijski video za prijavu nekog marketinškog natjecanja poput SoMo Borca veliki je izazov ne samo zbog činjenice da moraš imati kampanju koja je kreativna, nego je bitno da ta kampanja ima dobre rezultate, ističe Damjan:

Izazov je upakirati te rezultate u manje od 3 minute prezentacijskog videa kada znaš da će ga pregledavati i ocjenjivati kolegice i kolege iz industrije koji prate trendove te znaju detektirati BS i odvojiti ga od prave kvalitete.

Glitch agencija ušla je u finale kategorije Somo Web sa stranicom Bikini Moon, a u finale kategorije Somo Social s kampanjom za seriju Na terapija.

Odabir projekta

Svaki projekt ima svoje posebnosti, a s obzirom na to da imaju i manje projekata kojima se posvećuju, manje agencije su izrazito ponosne na svaki projekt koji odrade. Nije čudno stoga da se za njih jedan od najvećih izazova nalazi upravo u odabiru kampanje, objašnjava Andrej.

Najveći izazov bio je odlučiti koje radove prijaviti, i u koju kategoriju. Pokušavamo biti realni i predvidjeti u kojim kategorijama imamo najveće šanse, ali to nije uvijek lako jer vjerujemo da svi naši projekti imaju dobre šanse.

Ipak, jednom se morate odlučiti, a prošle godine Size agency se odlučio za dinamično glazbeno iskustvo Fresh Island festivala s kojom su pokupili nagradu kao finalisti u kategoriji SoMo Web.

Damjan također objašnjava kako je Glitch timu jedan od većih izazova bio odabrati koje kampanje prijaviti pa onda i za svaku od njih isplanirati scenariji i resurse kako ih adekvatno upakirati.

Prezentiranje projekta

A kad su već odabrane, izazovi predstavljanja kampanja ne razlikuju se mnogo od standardnih izazova bilo kakvog pothvata u predstavljanju nečega, a to je: biti kratak i jasan. Damjan objašnjava i zašto je njima kao digitalnoj agenciji iz Makedonije to bio poseban izazov:

Najveći izazov bio je kako nešto o čemu možeš pričati satima i satima sumirati u 1-3 minutni video koji žiri treba savršeno razumjeti – za koga se radilo, kako je sve počelo, kako je protekla kampanja, kako je završila i koji su rezultati. Još veći izazov je da se ne radi o domaćem natjecanju nego o internacionalnom pa je takav i žiri. Stoga u vidu moraš imati da kampanju za koju svi možda znaju u Skoplju, netko iz Zagreba, Ljubljane ili Beograda možda nema pojma te mu moraš objasniti sve elemente.

Međutim, upravo je Glitch agencija pozicioniranjem u dva finala prošle godine – SoMo Web i SoMo Social – dokazala kako se i to može uspješno zaključiti. Kako napominje Damjan: nije bilo lako, ali vrijedilo se potruditi.

I konačno, prijava

Kako se višestruko isplati potruditi u predstavljanju svojih projekata vrlo dobro zna i Darian Škarica čiji je Delta Reality u suradnji s rovinjskim studijem za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc osvojio prošlogodišnju SoMo Tech nagradu. Ovaj dvojac malih studija razvio je interaktivni projekt uz pomoć miješane stvarnosti kojim su kroz priču Mare The Witch oživjeli povijesno nasljeđe istarskog Svetvinčenta.

S obzirom na to da su imali više iskustava u takvim natječajima, partneri i klijenti na prijavljenim projektima su Darianu i timu jako pomogli:

Sama prijava i nije toliko kompleksna (iako vam i tu definitivno treba pomoć klijenta) koliko je resursno zahtjevno napraviti kvalitetan video materijal koji će predstavljati projekt te smo i u prijašnjim projektima najveću pomoć dobili upravo u tom segmentu.

Međutim, SoMo prijave su im pokazale kako bi bilo korisno raditi takva videa za većinu njihovih projekata kako bi ih i ubuduće mogli iskoristiti kao marketinške materijale. A što ste češće s videom i prijavama u praksi, Darian zaključuje, i prijave idućih projekata bit će puno jednostavnije. Darianov Divit je tako nastavio svoj uspjeh s Mare The Witch projektom te su baš jučer saznali i da su nominirani u kategoriji najinovativnijeg korištenja tehnologije u prezentaciji destinacije na londonskom International Tourism and Travel Awardsu.

Rovinjski studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc i zagrebački Delta Reality od Svetvinčenta su napravili jedno od rijetkih mjesta na svijetu gdje se u razgledavanju znamenitosti koristi AR.

Prvi dojam je najbitniji, a za SoMo to znači – video

Delta Reality, Glitch i Size agencija jedni su od izvrsnih SoMo primjera kako u finale ulaze dobri radovi bez obzira na veličinu agencije, stoga mi je obavezno pitanje bilo i što bi savjetovali drugim manjim agencijama kad je u pitanju prijava za SoMo nagrade.

Digitalna sfera potpuno je promijenila marketinški svijet kakav znamo, objašnjava Damjan te ističe kako se zato i sama industrija proširila na puno različitih područja čime su se otvorila vrata za mnogo novih igrača koji rade fenomenalan posao, nekad i mnogo bolje od one globalne marketing mreže koja ima more resursa, zaključuje:

Taj fenomenalan rad treba ispromovirati na natjecanjima kao što je SoMo Borac, ipak je SoMo postao najbitnija digitalna nagrada na Balkanu. Stoga, savjet svim manjim agencijama je: ne krijte svoj dobar rad, promovirajte ga i budite ponosni na njega, iskoristite šansu koju vam SoMo pruža. Iako je teško, odvojite resurse i sklopite taj video.

Andrej posebno ističe koliko je bitno da se odlučite za jedan rad u koji vjerujete te da posvetite što više vremena njegovoj prijavi:

Pokušajte se odmaknuti od uobičajenog načina predstavljanja radova i napravite drugačiji, upečatljiv video. Jer u moru drugih radova nisu uvijek presudni rezultati nego generalni dojam koji video prijava ostavi na žiri.

Zaključno, uhodavanje s predstavljanjem vašeg rada u video formatu može vam donijeti i više koristi nego se na prvu čini, ističe Darian:

Nemojte gledati na uloženo vrijeme za prijavu kao gubitak vremena, neovisno o ishodu. Bilo koji materijal koji ćete pripremiti moći ćete višestruko iskoristiti.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Novost

Ni WiFi pojačivači vam ne pomažu? MESHtar pokriva svaki kut stana ili kuće, bez po muke.

Stabilan Wi-Fi je nevjerojatno teško postići, pogotovo ako imate nezgodan tlocrt prostorija ili više kvadrata. Srećom, postoje sustavi koji te probleme mogu zaobići.

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Tehnologija

Više od 100 inženjera Instituta RT-RK u Osijeku razvija softver za BMW, Audi i Mercedes

Tvrtka Institut RT-RK Osijek broji više od stotinu zaposlenika, a stalno su u potrazi za novim kadrom do kojeg uspješno dolaze stipendiranjem studenata u Osijeku.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.

Društvene mreže

Zašto neki i dalje dijele lančane statuse očito lažnog sadržaja na Facebooku?

Zašto su neki od nas brzoprsti, skloni dijeljenju lančanih Facebook statusa i poruka koje sadrže lažne informacije, kao što je to nedavno napravio direktor Hrvatske turističke zajednice? Iza svega stoji fenomen star koliko i čovječanstvo - iskonski strah.

Kultura 2.0

Što je za vas Instagram bez (broja) lajkova? Manji pritisak, bolji sadržaj

Instagram pomalo po svijetu povlači zavjesu svoje verzije bez lajkova, a dojmovi su i par mjeseci nakon još podijeljeni. Pa iako influenceri plaču jače – korisnici će biti oni na koje će promjena utjecati najviše.

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.