Smiley želi revoluciju, ali ne i na Twitteru, Facebooku te jubitou

Smiley je odlučio promijeniti taktiku i pokrenuti revoluciju. Tim je tonom Tele2 pokrenuo kampanju za svoju novu tarifu Smiley, koja nudi besplatan SMS prema svim mrežama, uz, kako kažu, još mnoge pogodnosti, kojima se sada nećemo baviti. Na Smiley.hr sam “smajli” tvrdi da je alergičan na nepravde, nepoštenje i lažljive reklame. No što je Tele2 postigao na Internetu i društvenim mrežama svojom uvijek nasmijanom kampanjom?

Smiley je odlučio promijeniti taktiku i pokrenuti revoluciju. Tim je tonom Tele2 pokrenuo kampanju za svoju novu tarifu Smiley, koja nudi besplatan SMS prema svim mrežama, uz, kako kažu, još mnoge pogodnosti, kojima se sada nećemo baviti.

Na Smiley.hr sam “smajli” tvrdi da je alergičan na nepravde, nepoštenje i lažljive reklame. No što je Tele2 postigao na Internetu i društvenim mrežama svojom uvijek nasmijanom kampanjom?

Povorka koja prolazi gradom u zelenim majicama i plakatima na kojima vas poziva na više druženja s frendovima nisu Prijatelji životinja već “volonteri”, dakle statisti kampanje koji prolaze ulicama i hvale Smiley na sve strane. Njihov voditelj megafonom poziva na podršku Smileyu. Odazivaju se samo članovi povorke.

Što smo dobili osim deračine?

Smiley.hr gotovo u svakoj rečenici svoje web stranice te svakom statusu svoje Facebook fan stranice tvrdi da se radi o revoluciji. Što je revolucija? Anićev riječnik stranih riječi opisuje revoluciju kao korjenitu promjenu u političkim, ekonomskim i društvenim odnosnima. Dakako, to se ne odnosi na kampanju jednoga mobilnog operatera. Mnogi koriste “revoluciju” u promotivne svrhe. No, Anić također navodi kako je revolucija korjenit preokret na nekom polju života i rada.

Tarifa je zaista zanimljiva i povoljna, ali je li baš revolucija? Apple često kritiziraju zbog korištenja riječi revolucija, ali iPhone i iPod su zaista pokrenuli male revolucije u mobilnom svijetu. Da nema iPhonea, bi li danas imali Android? Google je bio prava revolucija i svima nam je olakšao korištenje Interneta. Revolucija? Da. Tele2 je možda bio revolucija kao pravi low-cost mobilni operater, ali Smiley? Smiley je samo tarifa.

No, oprostimo njima kao i stotinama marketingaša koji misle – ili samo smišljeno tvrde – da je baš njihov proizvod ili usluga revolucionarna. Je li Smiley revolucija onima koji su tu jedini važni, krajnjim kupcima i budućim korisnicima?

Smiley ne košta ništa

Čini se da nije. Smiley.hr ističe veliku važnost društvenih mreža, ali ih uopće ne razumije. Za revolucionarnu ideju koja bi trebala okupljati na YouTubeu vidimo samo nekoliko naoko neslužbenih profila koji su objavili reklame za Smiley i Tele2.

Jubitu?

Obraća li se Smiley hrvatskim korisnicima jubitoua ili s njima komunicira? Ne, samo se dere. Komentari na spomenutim videima pokazuju kako korisnici nisu naivni. Svih 10 komentara.

Na Facebooku Smiley također pokušava pokrenuti revoluciju putem osobnoga profila. Stavimo na stranu da je brendovima zabranjeno koristiti profile, već da moraju koristiti fan stranice. Ignorirajmo da profil samom Tele2 neće dugo služiti s obzirom na to da postoji limit od 5000 prijatelja i nema statistike. Slike i statusi Smiley revolucije imaju po nekoliko lajkova, a komunikacija se svodi na postavljanje statusa i zakašnjele odgovore na pitanja. Zadnji upit, postavljen 24. rujna, još nije dobio odgovor.

n00bovi među nama

Smiley nemojte ni pokušavati pronaći na Twitteru, jer očito tviteraši nisu vrijedni smiješka ni dobre tarifa. Svi koriste Facebook pa zašto ne bi i oni? Je li ijedan bloger blogao o Smiley.hr kao nečem inovativnom, a ne samo prenio novost o novoj tarifi? Hrvoje je pisao o kampanjama, ali ne i “revoluciji… Je li tko tvitao pohvale?

Morate biti prisutni na društvenim mrežama...

Problem u konstantnom pozivanju na revoluciju te internetsku kulturu jest što je Smiley uopće ne pozna. Sigurno ga nerviraju skup život, škola i ljudska glupost, ali očito nikad nije na Internetu proveo više od sat vremena. Da je, znao bi da ne možete uzeti jedan od temelja internetske kulture, smajli, i bespoštedno ga iskorisiti u kampanji koja ne daje ništa korisnicima Interneta.

Ignorirajući ih na blogovima, Twitteru, a sada čini se i Facebooku Smiley ispada još jedna reklamna kampanja koju je smislila još jedna agencija. Kampanja. Ne revolucija.

Biti prisutan na Facebooku ne znači pitati samo da li nešto “lajkamo”. Smiley je zapravo sindrom koji pokazuju mnoge hrvatske tvrtke koje Internet, a posebice društvene mreže smatraju samo još jednim kanalom za odnose s javnošću. Ne poznaju, na žalost, niti njihovu kulturu niti način komunikacije, ali ga žele iskoristiti. Fejkaju.

U želji da se Tele2 i druge hrvatske tvrtke trgnu i shvate da zaista moraju  sudjelovati na, primjerice, Facebooku i Twitteru – ako već od njih žele korist -dajem im još jednu priliku da da mi izvuku smajli. Ovaj put nisu uspjeli.

Što vi mislite o kampanji Smiley.hr?

(Napomena: Odgovoran sam za treniranje i vođenje početka kampanja za Bonbon na društvenim mrežama)

ponuda

Komentari

  1. Tomislav

    Tomislav

    05. 10. 2010. u 11:57 am Odgovori

    O smiley.hr imam isto mišljenje kao i za bonbon i onaj neki novi radio. Katastrofa. Tele2 kao pružatelj usluga se pokazao užasnim, totalno ne profesionalno. Smiley kampanje je blago rećeno užas. Isto tako bonbon ima jumbo plakate na kojima se “igraju tipografijom”. To bi čak rekao da mi je gore od samog Smileya na jumbo plakatu. Inače dosta toga mogu prožvakati, ali ove “revolucionarne” reklame me ubijaju.

  2. Mladen Berakovic

    Mladen Berakovic

    05. 10. 2010. u 12:06 pm Odgovori

    Već znam napamet kako idu te Tele2 kampanje. Prvo neki tajanstveni plakati i poruke, da se svi pitaju šta je to. Nakon mjesec dana stiže reklama sa Tonijem u glavnoj ulozi, koja bi kao trebala biti smiješna, ali nije. Prezentiraju neke prosječne tarife i usluge i to je to. Nakon 3 mjeseca nova kampanja i sve ispočetka. Više niti ne viđam Smiley reklame na televiziji (hmm, ok, baš ju ni ne gledam), ali na internetu Smiley je mrtav.

    U zadnje vrijeme počeo sam dosta ispitivati dali je neka određena usluga ili poduzeće na internetu, ako nije, često uslijedi odje*. Jučer sam došao u dućan zdrave prehrane i nakon što mi je tip objasnio dosta stvari spomenuo mi je da imaju i web stranicu, i web shop, tako da sve stvari mogu naručiti online. Big plus za njih.

    Bonbon je opet stavio neke nove kriterije. Sljedeće (pod)mreže koje izađu na površinu, morat će biti aktivne na internetu, inaće neće lako proći.

  3. Emanuel Blagonić

    Emanuel Blagonić

    05. 10. 2010. u 12:34 pm Odgovori

    Hejteru! 😀

    No šalu na stranu. Mislim da ono o čemu Ivan govori, jedan je veći problem kojeg često čujemo od naših klijenata, pogotovo onih koji se bave prodajom tj. marketingom “na internetu”. Stvar je u tome da je u Hrvatskoj uvriježeno mišljenje kako je prava reklama ona na TV-u, u novinama ili na radiju, dok je postotak reklame na internetu bezobrazno mali. A poznata je činjenica da će dobra reklama na internetu (ne mislim pritom na klasičan banner) postići bolji učinak za manje novca. Tj. količina novca uložena u klasično oglašavanje postići će jednaki učinak kao puno manja količina novca uložena u online oglašavanje.

    Stoga gledajte na ovaj članak kao na objašnjenje zašto Smiley reklama neće nužno postići uspjeh kakav je mogla postići uz korištenje online kanala oglašavanja i prodaje.

    P.S.
    Ovo deranje po gradu mi kao i većini ide na živce i ne vidim svrhu toga. Nadam se da je u Smileyu vide 😉

  4. Tomislav

    Tomislav

    05. 10. 2010. u 12:56 pm Odgovori

    Zaboravio sam pitati. Pošto je (valjda) već prošla kampanja od Smileya, čemu ovaj članak? Postoji neki drugi razlog osim da sebe pohvališ vezano za bonbon? Bez ljutnje bi molio. 😉

  5. Davor

    Davor

    05. 10. 2010. u 2:07 pm Odgovori

    Slažem se da je Smiley kampanja ispala totalna banana. Facebook dio priče je izveden traljavo, ali komunikacija s korisnicima je još koliko-toliko funkcionirala (premda jedva i krivim kanalom tj. preko profila). Osobno ne vidim nekih problema ako netko ne odluči utrošiti lovu za promociju preko Twittera, koliko god to autora članka peckalo jer bi ta lova aterirala u njegovu lisnicu 🙂 Koliko pravih, aktivnih tviteraša u RH trenutno ima? Vjerojatno tisuću do dvije. Zanemarivo.
    Da može bolje, nedvojbeno može. Svidjela mi se generalna ideja članka i za to pohvale autoru. Treba educirati oglašivače koji i dalje nisu svjesni da ih je vrijeme pregazilo, tj. da je Internet “naj” u 100 kategorija. Tko još gleda TV? Osobno ne slušam ni radio, samo Grooveshark 🙂 Novine su pred izumiranjem. Dakle – Internet!

    Apropo Bonbona – koliko sam uspio vidjeti, bilo je tu dosta propusta.
    Počevši od plakata koje je ranije spomenuo Tomislav, a koji su *apsolutni* očaj. Vizualno je 10x bolje bila odrađena Simpa prije 10+ godina nego ovo. Nekoga bi trebalo biti sram. Taj dio kampanje Smiley je odradio puno bolje i uistinu zaintrigirao ljude da se pitaju. Pored Bonbon plakata prođeš i nije ti jasno zašto netko plaća da bi se prikazale nečitke črčkarije 🙂
    Ono što me posebno iziritiralo, ali ne i iznenadilo, jest polovično informiranje – tako tipično za T-Mobile 🙂 Govorilo se da za 7 kn dnevno imaš 300 min razgovora, 300 SMS-ova i 300 MB prometa, ali se tek naaaaaknadno naglasilo da to vrijedi samo za razgovore i sms-ove u 097 mreži.

    Slažem se da Tele2 nije neko zlato, ali u ničemu nije lošiji od konkurencije (znam jer sam bio kod svih i zadržao se na Tele2). Ono što cijenim kod Tele2 je da nema skrivenih troškova, tj. nema neugodnih iznenađenja na računu. A ta iznenađenja su kod VIP-a i T-Mobilea nažalost pravilo. I na kraju, nemojmo biti tako strogi prema Tele2. To je firma s cca. 100 zaposlenih u cijeloj Hrvatskoj (zadnji info koji sam dobio prije godinu dana bio je 92 zaposlenih) i kad se sve uzme u obzir, treba biti pošten i priznati da sjajno mrse račune daleko moćnijoj konkurenciji 😉

  6. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    05. 10. 2010. u 2:26 pm Odgovori

    @Davor Hvala na vrlo opširnom komentaru… Tema članka su društvene mreže, ne Tele2 općenito. 🙂 Kampanja je možda #fail ili #win, ali što se tiče društvenih mreža odnosno Facebooka i Twittera loše je odrađena. Što se samog Tele2 tiče, samo neka oni mrze, ali neka ne misle da se zbog toga mogu hvaliti inovacijom u nečemu što nisu učinili 🙂 Govorimo o marketingu, ne ponudi proizvoda. Na Twitteru Smiley nije potaknuo nijedno pitanje, već kritike

  7. DamirP

    DamirP

    05. 10. 2010. u 2:41 pm Odgovori

    Radi se o zatvorenom krugu nažalost. Internet kod nas u media mix-u predstavlja puku egzotiku koja bi trebala valjda poslužiti da HIPPO (highest paid person in hierarchy) može potapšati svog Mkt managera i hvaliti se kako je firma ukorak s vremenom. Malo tko razumije da je puko skupljanje ekipe po Fb i Tw uglavnom beskorisno ako ne postoji jasna vizija online konverzije. I onda na kraju zaključunu (bez neke duboke analitike) da se ipak web oglašavanje ne isplati. Jasno, kad je u startu sve naopako.
    A ove fore s teaserima i revolucijom su so nineties, ne kužim da netko danas misli da će nastati neki buzz na temelju toga.

  8. Davor

    Davor

    05. 10. 2010. u 3:02 pm Odgovori

    @Ivan – općenito je problem našeg medijskog prostora što se svatko smije hvaliti svačime bez ikakve odgovornosti, tj. zakonske obveze da to hvastanje podupre argumentima. Koliko je meni poznato, samo su Hellmansu zabranili da se reklamira kao “najbolja majoneza na svijetu” i to je to 🙂 I dalje dobar broj oglašavača ciljano zavarava narod, lažno ga ili nepotpuno informirajući, a za to ne snosi baš nikakve posljedice.
    Nekoliko sam godina radio kao novinar i ubrzo spoznao tužnu činjenicu da u odjelu marketinga u pravilu sjede najnesposobniji kadrovi neke tvrtke tj. izdavača. Dakako, vidio sam i briljantnih marketingaša, ali to su iznimno rijetki slučajevi. Marketingaši su u startu slabo educirani, ne rade na samoedukaciji, nemaju pojma o novim medijima, a neznanje prikrivaju na sve načine – najčešće tako da ignoriraju sve ono što ne znaju i drže se samo onoga što znaju. Njihovo je da ispune svoje excelice i ispucaju svoje budžete, a kako – pa koga je to briga? Ali, kako reče mudri starac, “sve se mijenja” pa će i to 😉 A upravo ovakvi članci su koraci, makar mali, u tom smjeru.

  9. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    05. 10. 2010. u 3:19 pm Odgovori

    @DamirP Što je najgore, buzz i nastane, samo što u većini slučajeva ne znaju ga iskoristiti kako spada…

    @Davor Drago mi je da misliš da će ovaj članak pomoći, ali što misliš da je razlog zbog kojeg marketingaši sami ne uče?

  10. Svjetlana

    Svjetlana

    05. 10. 2010. u 3:21 pm Odgovori

    Slažem se s par stvari gore, ali da nije revolucija se ne slažem. Fakat možeš slat koliko god SMS-ova hoćeš, i to prema svima mrežama, a ne samo u BobBon zajednici (koje ni nema), npr.
    A 150 mega mjesečno je dovoljno da surfaš ko manijak svakodnevno…to još nitko nije ponudio, ani neće u Hrvatskoj. Ja sam zbog Smileya prešla na Tele2 i račun mi je za cca 500 kn manji nego u hihštaplerskom VIP-u…a to znači da si svakog mjeseca mogu kupit nove šuze ili bilo kaj, ili otputovat negdje van umjesto da plaćam mobitel. Meni JE revolucija. Eto.

  11. Davor

    Davor

    05. 10. 2010. u 3:34 pm Odgovori

    @Ivan zato jer ne moraju – zbog toga neće ostati bez posla. Naime, marketing u većini firmi funkcionira po inerciji i treba samo ispuniti kvote da bi se posao smatrao dobro odrađenim. S druge strane, nije rijetkost da ljudi rade za (solidne) fiksne plaće, bez stimulacija proporcionalnima broju uspješno odrađenih kampanja – nema motiva. No, na to bi bolje odgovorio netko tko se kreće baš u tim vodama 😉

    @Svjetlana – 150 MB je *relativno* puno. Osobno mi je prosjek (uz suzdržano surfanje) između 200 i 300 MB pa se ne bih složio s tobom. Naime, puno je kad T-Mobile u nekom svom paketu da 5 GB podatkovnog prometa. E, TO je stvarno puno 😉 Free SMS je fenomenalna ponuda i tu se slažem, premda osobno rijetko šaljem SMS-ove (uglavnom šaljem mailove i twitter dm-ove).

  12. Ines

    Ines

    05. 10. 2010. u 4:18 pm Odgovori

    Da budem iskrena…nisam znala što je smiley sve do “pojave” bonbon-a.kada sam napokon odlučila proučit sve naše divne tarifice i “small print” istih.
    Istina, reklamna kampanja za smiley = 0 bodova. A i općenito mi je Tele2 dosadio sa Tonijem i company 🙂 Vidim da tu mlade marketinške glave uvijek smišljaju “nove” stvari. Koristio bi im posjet Dona Drapera 🙂
    Za prisutnost na Twitteru odnosno potrebu iste da se raspravljat…vecina Hrvata i ljudi opcenito gleda Šeherezadu, čita Story i sl. i svi su na Fejsu – to je divno mjesto za njegovanje narcisoidne ljudske prirode i potrebe za ljubavlju 😀 (“pic or it didn’t happen”, lajkaj mi ovo, ono inace cu past u depru). I ako se cilja na širu masu ljudi Fejs je svakako mjesto za to. Moć twittera uviđa drugačiji tip korisnika (pametniji :D). Vecini ljudi Twitter nije “shiny enough”. Prisutna je nova e-generacija. Bonbon je takve korisnike “targetira” (ne znam hrvatski sorry :P) putem twittera i fejsa i to poprilično uspješno. Na koje korisnike smiley cilja iz njihovih akcija zaista čovik ne može zaključit. Tako da…kudos bonbon ekipi (iako mi se mrvicu čine hiperaktivni :D).

    Ali što mi se ne sviđa u cijeloj bonbon buci? Small print…koji se trudi prikrit. (da ne bude zabune, svi se trude prikrit svoje negativne strane, ali kad neko tooooliko istice da je super onda ocekujem da to ima neko uporište) Recimo odma u startu su dali usporedbu s VIPom, Tomato i Tele2 (izostavljen Simpa ;)) gdje su istakli kako su oni super povoljni po svemu, sada vidim da su makli to sa wall picsa jer su ljudi skuzili da to zapravo nema veze s mozgom. Općenito nisam fan “blaćenja” konkurencije u svrhu marketinga, a posebno dok je to jedna laž. Jedino po čemu je bonbon povoljniji su SMS poruke. Ovo ostalo možemo stavit pod jedan veliki *VRIJEDI SAMO U PROMOTIVNOM RAZDOBLJU” neon sign 🙂 E da…i tih 1000kn mjesečno je isto najs, ali opet samo za one “ko prvi njegova djevojka”.

    Što se tiče naših tarifica…niti jedna nije savršena… Za ovo mi je odličan Tele2 (iako zbog T-mobile signal issues ima big minus), za ovo Tomato, za ovo bonbon…moj zaključak od ovog pustog (ne)oglašavanja…treban 2 mobitela za bar 2 kartice da bi dobila ono što želim, il cem si uzet oni neki jeftini kineski koji prima 2 i riješit svoje muke u vezi odabira mobilnog operatera iako zaista mrzim nosat više od jednog mobajla sa sobom 🙂

  13. Josip Šokčević

    Josip Šokčević

    05. 10. 2010. u 6:12 pm Odgovori

    Ulaziti dal je Smiley revolucija ili samo jedna tarifa nema smisla – radi se o marketinškom triku privlačenja ljudi.

    Što se podrške preko interneta tiče, mislim da je Ivan gledao to sa aspekta kako radi Bonbon i tko su ciljani ljudi. Budimo realni, mali broj ljudi će koristiti službenu podršku preko twittera ili facebooka. Ne znam šta će statistike reći za Bonbon no vjerujem da će se mal broj tehničkih pitanja odvijati preko interneta (bar ne preko FB i TW) već telefonski – osim ako Bonbon ne nudi tu alternativu.

    Druga stvar, Twitter mnogi ne vide kao dobar medij vjerojatno zato što još nije toliko popularan u RH. Zna se da Ivan vodi službeni profil (tj jedan od voditelja) te je kroz intezivnu kampanju skupio 400 followera, dok je na FB 10x više ljudi – skoro 5.000 fanova. Twitter je isto trošak za Bonbon pa je i pitanje isplativosti.

    Netko tko aktivno koristi Google Buzz isto tako može reći da nije OK što Bonbon, koji je toliko orjentiran na internet, nema Google Buzz podršku – realno, to bi bio bačen novac! Ista je situacija s Tele2 i Twitterom – pitanje isplativosti!

    Sve u svemu, dobro je upozoravati na ovakve stvari i gledati malo s drugog aspekta, no mislim da je Ivan ovo napisao pod “utjecajem” Bonbon kampanje, baš kako je i Tomislav rekao. Ivane, kao što je i Tomislav rekao, bez uvrede – to je moje mišljenje, slobodno demantiraj 😉

  14. Toni Aničić

    Toni Aničić

    05. 10. 2010. u 8:11 pm Odgovori

    Hajde da i ja ubacim svojim 2 centa u raspravu,

    Da Brezak nije radio kampanju za bonbon, mislim da nitko ne bi imao nikakav prigovor na sadržaj članka, zato što ako pogledate ostale članke koje Ivan piše, vidjet ćete da je znao biti i puno žešći u kritiziranju nečijeg nastupa u društvenim mrežama od ovoga. Pogledajte recimo članak o Hrvatskoj Turističkoj Zajednici i njihovom nastupu na Twitteru i Facebooku.

    Čak štoviše, mislim da se Ivan zbog svoje suradnje sa bonbonom pomalo i suzdržavao i samo-cenzurirao tijekom pisanja ovog posta da ne bi ispalo da je to napisao čisto zato što su mu konkurencija, što po određenim komentarima na kraju u očima nekih ljudi tako i izgleda.

    Znam, netko će se sada pitati, po čemu su baš ovi iz Smiley-a zaslužili jezikova-juha-tretman kada možemo izvuči gotovo bilo koju hrvatsku reklamnu kampanju i vidjeli bi čak i gori ili, u većini slučajeva u potpunosti ne postojeći nastup na društvenim mrežama. Stvar je u tome što je Ivan radio na projektu koji se nalazio u tom tržištu, i naravno da mu je kampanja iz Smiley-a bliska i da će o njoj pisati kada je već i onako utrošio određeno vrijeme poučavajući ju. Ako ste ikada bili bloger u ovom sektoru neko duže vrijeme, u potpunosti ćete razumjeti ovo što sam napisao. Ako niste, vrlo vjerojatno ne možete shvatiti kako bloger koji piše redovno bira teme o kojima će pisati.

    Sve u svemu, slažem se sa Brezakom sa gotovo svime što je napisao u članku. Napraviti Facebook profil umjesto fan page je u najmanju ruku kršenje facebookovog TOS-a, a u najgorem slučaju lažno predstavljanje (ilegalno). Znam da oni to nisu milili ali očito je da nisu milili o puno toga.

    Kojem je marketingašu palo na pamet da je dobra ideja okupit krdo plaćenika, stavit lika sa glavom u obliku Smiley-a i derat se po ulici mi nikada neće biti jasno. Zar mu nije bilo očito da to neće izazvati simpatiju prema brendu, već naprotiv, ljudi koji su to vidjeli su mi rekli da su se naježili kad su vidjeli hrpu ljudi koji se očito crvene od sramote dok šeću kroz grad i na sav glas hvale žutoglavog klauna.

    I onda meni netko kaže koji je ROI na korištenje Twittera? Kako će im Twitter biti isplativu u Hrvatskoj? Taj isti neka mi kaže koliki je očekivani ROI na deranje na žutoglavog klauna i kako su molim vas zaključili da će to imati pozitivan ROI a Twitter neće? Odmah ću vam reći: nisu! Nemaju pojma. Nitko ne zna, zato što nitko nikada nije napravio case study (vjerojatno nikada ni neće) o tome koliki je ROI po utrošenom honoraru hrpe ljudi koja šeta kroz grad i dere se na žutoglavog klauna. Što se tiće ROI-a Twittera, može se naći mnogo case study-a koji će vam pokazati ROI u različitim sektorima. Čak i ja imam u svojoj firmi vlastiti izračun koliko mi vrijedi tweet. Ne kažem da će u Hrvatskoj na Twitteru pronaći hrpetinu korisnika, ali ruku na srce, neće utrošiti ni previše vremena da uhvati to malo korisnika što naša scena ima. Ono što vi zaboravljate je tko su Hrvatski twiteraši. Tu nije pitanje samo količine nego i kvalitete.

    Da… To bi bio taj veliki komentar. Otkako ne pišem na hrvatskom ovo mi je malo i falilo. Mogli bi se mi dogovorit da ti bacim koji guest post s vremena na vrijeme 😀

  15. Davor

    Davor

    05. 10. 2010. u 8:34 pm Odgovori

    @Toni tko je to prigovorio Ivanu zbog odabira teme? Samo smo komentirali da u toj branši nažalost nema svijetlih primjera. Neki su samo malo manje loši od drugih, ali to je sve 😉

    Što se tiče oglašavanja na Twittteru, “problem” je što tamo ne prolazi puno toga. Za razliku od Facebooka, koji koriste svi, korisnici Twitttera su kudikamo kritičniji. Drugim riječima, nanjuše bullshit na kilometar i tu mogu proći samo uistinu kvalitetne stvari – a to onda nije zanimljivo nikome tko prodaje “muda pod bubrege”.

    Naravno, ovo što si rekao za Smiley metodu s ljudima koji urlaju po ulici je tragično i nimalo komično. Ali vjerujem da će i oni sami to ubrzo shvatiti. Ne brini, Sve ovo oni čitaju i primijetio sam da Tele2 jako brzo uči 😉

  16. Davor Čuvalo

    Davor Čuvalo

    05. 10. 2010. u 10:04 pm Odgovori

    Nažalost mislim da smo već dosta vremena u razdoblju prezasićenosti raznim kanalima kroz koje primamo marketinške poruke. U doba vladavine mktg kompanija stvari su bile vrlo jasne. Par nacionalnih TV kanala, nekolicina časopisa i novina. Oglašivači su znali da će primjerice njihova poruka u prime timeu nacionalne TV doprijeti do velike većine pučanstva. Povrat na uloženo bio je zadovoljavajući.

    No u zadnjih 10 godina konstantno se povećava broj kanala za isporuku poruka dok broj ‘primatelja poruka’ ostaje isti. Stotine TV kanala, novine, outdoor, Internet, mobile. Rezulat je nužnost da se uloži značajno više novaca da bi se doprlo do istog broja primatelja poruke, vrlo blizu neisplativosti. To je i razlog što je u zadnjih 20 godina etablirano izuzetno malo novih globalnih marki. TO je danas postala gotovo nemoguća zadaća.

    Situacija se još komplicira zadnjih par godina. Pregršt kanala proširena je i hrpom novih trendova, pogotovo na Internetu. Facebook, Twitter, news portali, PR. Nitko više sa sigurnošću ne može tvrditi kako i gdje se reklamirarti da bi se etabliralo novi brand. TO je postalo gotovo nemoguće i ravno je lutriji. Primjer je Twitter koji je u početku bio dočekan na nož da bi se kasnije ipak probio kao brand.

    Mislim da je najbolja strategija danas no-marketing pristup. Tj napravi kvalitetan proizvod bez puno ulaganja u mktg jer to je ionako danas lutrija u moru raznih signala, kanala i poruka koji korisniku odvlače pažnju. Iznimke su kompanije tipa Apple koje su majstori u osmišljavanju proizvoda i mktg kampanja. No za većinu ostalih život je postao vrlo zamršen.

  17. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    05. 10. 2010. u 10:35 pm Odgovori

    @Josip Tele2, Bonbon ili bilo koji drugi brend ne može procijeniti isplativnost dok ne proba, tako da taj argument pada u vodu. Jesu li uopće pokušali? Ne. To me podsjeća kad je svojevremeno za REP.hr Lider izjavio kako im se Twitter ne isplati… Kad su samo spamali. Da dođu do tebe i deru se da kupiš Lider, i ti to ne napraviš, bi li to značilo da komunikacija s ljudima nije učinkovita ili da oni to ne rade dobro 🙂

    Što se Bonbona tiče, bez brige, članak uskoro. Jedini utjecaj je pristup društveni mrežama. Objektivno, Bonbon je na Twitteru i Facebooku u dva dana polučio puno bolji uspjeh od Tele2 u mjesec dana. Followeri, pohvale i reakcije to govore. Neću vam valjda servirati Tele2 činjenice oko uspjeha kampanje 🙂 Od mene očekujete analizu… Da samo subjektivno mislim ne bih ni disclaimao da sam radio niti bi bio ovako suptilan, dajući Tele2 drugu priliku, ističući kako im je ponuda zapravo dobra itd. 🙂

    @Toni Suzdržao je blaga riječ 😉

  18. Goran Peuc

    Goran Peuc

    06. 10. 2010. u 10:53 am Odgovori

    E, Brezak, zar nije malo licemjerno da napišeš članak koji pljuje po Smajliju dok radiš za Bonbon? I onda još na dnu to i napišeš. Malo mi je to neprofesionalno.

  19. Bojan Bajgorić Šantić

    Bojan Bajgorić Šantić

    06. 10. 2010. u 11:21 am Odgovori

    Ja se zapravo slažem s ovim da nije najsretnije raditi za jednu tvrtku u nekoj branši a pisati protiv druge. Kao da novinar Jutarnjeg kritizira kako Večernji ne valja. Čak i kad je netko u pravu, u takvoj situaciji ljudi teško vjeruju u objektivni pristup. (Ovo kažem dobronamjerno)

  20. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    06. 10. 2010. u 12:21 pm Odgovori

    @Goran Ne, nije. Uostalom, radio sam nekoliko dana za Bonbon i znam zašto je dobro odrađen. Argumentirano rekoh zašto je Smiley imao lošu kampanju na Twitteru i Facebooku, s kojima mislim da bi se složio.

    Osobno mislim da je to vrlo profesionalno i da bi bilo licemjerno kad ne bih disclosao da sam za njih radio. Osim toga, nisam govorio o ničemu drugome osim društvenim mrežama, čak navodeći da je Smiley dobra ponuda.

    Osim toga, nisi li jednom tvitao da je Kupime kopirao Kolektivin dizajn i kakvi su gadovi bla bla? Pih, kako si mogao biti tako neobjektivan 🙂

    @Bojan Molim te, kakva objektivnost? 🙂 Svaki članak na Netokraciji i bilo gdje je subjektivan, a objektivnost je lažan argument koji izvlače oni koji ne žele priznati da imaju mišljenje. Bi li bilo “objektivnije” da sam servirao Tele2 podatke o uspješnoj kampanji? 🙂 Ne, objektivno bi bilo da kažem da Bonbon na Twitteru i Facebooku ima više followera i fanova od Smileya u cijeloj kampanji.

    Jesam li neargumentirao bashao po Smileyu i govorio kako je Bonbon bolji istovremeno skrivajući dasam za njih radio? Ne. Hvala 🙂

  21. Goran Peuc

    Goran Peuc

    06. 10. 2010. u 1:06 pm Odgovori

    Krađa dizajna (i projekta) nema veze sa ovime, potpuno krivi primjer u kojem sam ja rekao da je metodologija kako je nastao Kupime užasna krađa. Ovo tvoje je čisto komentiranje jedne usluge konkurentske firme. To jednostavno nije OK.

    Nećeš nikada na Intel websajtu vidjeti kako AMD sucka (ili obrnuto).
    Nećeš nikada na Nvidia sajtu vidjeti kako ATI sucka (ili obrnuto).
    Čak i Mac vs. Windows ima neku platformu zafrkancije, iako su bili X puta na tapeti kritičara da nije fairplay blatiti konkurenciju kako bi se prikazao svoj benefit.

    Long story short: NIJE mi OK da dok radiš za jednu firmu pišeš članke vs. druge firme.

  22. Viktor Marohnić

    Viktor Marohnić

    06. 10. 2010. u 1:30 pm Odgovori

    Ma ti si blesav Brkan.
    Mogao si negdje spomenuti da je super to sto promoviraju data pakete na mobitelima itd… Sto je je.
    Ovaj cisti hejt ce te zacementirati na celu hejtera, ali realno post ti je totalno neobjektivan.

    Mozda im je kampanja u k. Ali pomazu tebi i nama koji zivimo od interneta, a pogotovo mobilnih aplikacija. Trebao si to negdje reci. Ali ako samo trazis razloge za hejt onda naravno da ne vidis tu stranu.

  23. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    06. 10. 2010. u 5:01 pm Odgovori

    @Viktor Da, ti ćeš mi o hejtu, a ja sam blesav? 🙂 Viktore, ovdje ne govorimo o ponudi, već o kampanji na društvenim mrežama, argumentiranoj. Jesu li išta postignuli na društvenim mrežama kojima su se naširoko hvalili? Ne.

    Hejt :)) Funny.

  24. Damir

    Damir

    06. 10. 2010. u 6:03 pm Odgovori

    Ok, o čemu ovdje govorimo? Što bi Kazo rekao – budimo realni!

    Pogledajmo malo brojke: društveni mediji u US čine po zadnjim statistikama oko 6,5% digitalnih budžeta, a nekih 10-ak% oni čine u mkt miksu. Kod nas je internet nekih 5x manje zastupljen u miksevima, oko 2-3% ukupno. Kad govorimo o Twitteru, u najboljem slučaju se radi o 1% budžeta. Srodno tome, tom je kanalu u ovim kampanjama o kojima govorimo posvećeno i toliko pažnje i vremena. Dakle 1% pažnje i vremena. I što je najbolje – s pravom!!

    Zajednica na Tw ima do 10k ljudi max što je za mass market proizvode i usluge čak i u maloj Hrvatskoj – vrlo malo. Više će ekipe takav oglašivač skupit no brainer pristupom kroz distribuciju neadresiranih pošiljaka po sandučićima nego kroz neki social management hype oko dosadnog proizvoda i usluge. “Sad but true!” I nemojmo si tepati da smo neki veliki influenceri i early adopteri koji će bit značajni za cijelo tržište. To je jednostavno narcisoidno.

    Svi ovdje živimo od istog medija, ali to ne znači da sami sebe moramo lagati.

  25. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    06. 10. 2010. u 7:43 pm Odgovori

    @Damire 🙂 Količina ne znači ništa. Mogu ti reći da se Kolektivi recimo Twitter i njenih max 10k ljudi itekako isplati. Ako ciljana publika vrijedi, onda vrijedi. Facebookovih 500 tisuća ništa ne znači kad kampanje nisu učinkovite 🙂 Plan B je jednim tvitom (140 znakova) prodao pretplata u vrijednosti nekoliko tisuća kuna. Slažem se s tobom da mora paziti na kanale, ali je problem što tvrtke uopće ne testiraju, nego cvile joj tamo nema nikoga. Zašto onda kupuju print oglase od 10k kuna po stranici u časopisima s nakladom od 6 tisuća primjeraka?

    Tviteraši su itekako veliki influnceri u određenim industrijama i Twitter se itekako isplati. Problem je u tome što se stalno spuštamo umjesto da se upitamo – zar su drugi mediji zaista tako utjecajni? Za mlade koji ne čitaju tiskovine, baš i ne. Za Večernji, Lider itd. kojima padaju naklade – baš i ne. Televizija je jedina ostala utjecajna.

  26. Damir 2

    Damir 2

    06. 10. 2010. u 10:53 pm Odgovori

    Slažem se da su klasični mediji neučinkoviti. Ali mislim da su i digitalni mediji poprilično neučinkoviti za većinu kampanja. Naši pokušaji na FB bili su poprilično mlakog uspjeha. Naši pokušaji na Tw bili su još i daleko ispod toga. A nije da ne znamo svoj posao. Kao što netko kaže budimo realni. FB i Tw korisnici najmanje što žele je gledati nekakve priglupe nagovaračke reklame. Ja prvi.

    A biti realan znači razlučiti stvaran biznis od hype-a. Jer što znači biti na FB u društvu raznih piramidalnih šema, ‘obogatite-se-na-brzinu’ oglasa i sličnih gluposti kakvima FB obiluje. Ne znači skoro ništa. Poznati brandovi ionako imaju svoje FB stranice i ne trebaju pažnju gledatelja, gledatelji sami nalaze njih. No manji oglašivači su u nebranom grožđu.

    Čak i naše oglašavanje na AdWords Googlea je bilo neučinkovito u smislu cijene po kliku.

    Milsim da je kod nas nacionalna TV još uvijek medij broj 1, još neko vrijeme, dok i ona ne potone. A vani, samo nebo zna

  27. Damir

    Damir

    07. 10. 2010. u 12:16 am Odgovori

    @Ivan Respect PlanuB, ali teško da su mass market proizvod.
    @Damir Kao da sam se dvaput logirao. My point exactly!

    Nije bitno što se u par dana za novog operatera na Fb skupi par tisuća ljudi jer to je čisti fejk. Oni lajkaju ili zato što su profesionalni lajkaši i lovci na nagradnjače, ili zato što im je frend poslao, pa eto…o lažnim profilima i sl. neću ni riječ. Njihova vrijednost kao kupca je najblaže rečeno upitna jer lajkali su proizvod/uslugu o kojoj ne znaju skoro ništa, s kojom još nemaju ništa i ništa ih ne povezuje. Uskoro će ignorirat te postove, pa ih sakrit i to je to. A netko će ga brojiti u uspješnu kampanju, ni krivog ni dužnog.

  28. Toni Aničić

    Toni Aničić

    07. 10. 2010. u 8:44 am Odgovori

    @Damir, Damir 2,

    Ako vama FB i TW nisu radili sa pozitivnim ROI-em, to ne znaci da generalno ne rade sa pozitivnim ROI-em. Moje iskustvo je recimo puno drugacije, posebno za Twitter.

    A što se tice AdWordsa i ROI-a, postoji stara izreka – Ako ne možeš na AdWordsu izvuci pozitivan ROI, to je zato što si lošiji od konkurencije. Vrlo jednostavno. Cijenu klika formira zakon ponude i potražnje. Dok god je nekome isplativo platiti XYkn za klik a tebi nije, zapitaj se, zašto je to tako.

  29. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    07. 10. 2010. u 10:10 am Odgovori

    @Damir Ne slažem se da ne znači skoro ništa… 🙂 Ne možeš samo reći ne, ne, ne bez da znaš da li im se zaista isplati. Većini tvrtki koje znaju što rade znaju da im se itekako isplati. Što se tiče mass market proizvoda, što je u hrvatskoj mass market? Kolektiva koja je prodala 8000 kupona u tri dana recimo?

  30. Damir

    Damir

    07. 10. 2010. u 10:36 am Odgovori

    @ Toni – ne kažem da ne radi, posebno u nišama iz kojih su korisnici Twittera. Govorio sam o općem pristupu npr. nacionalnih retailera i sličnih velikih sustava
    @ Ivan – Uspjeh Kolektive je velik u flash sales okvirima i domaćim e-com prometima, i znače jako puno za generalnu edukaciju o e-commerceu i plaćanju karticama i to je super. Ali gledajući dnevni REV, to je peanuts za npr. FMCG branšu i proizvode.
    Btw. o tome sam upravo govorio. Kolektiva je gradila Fb bazu postupno i očito je ekipa prosječno puno angažiranija od KupiMe baze koja je nabildana u par tjedana. Instant lajkeri, ponavljam, nemaju vrijednost. Generalno, social nije za akviziciju, nego za retenciju: http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1007934
    (baš ti bildamo SEO ovim prepiskama 🙂

  31. Damir 2

    Damir 2

    07. 10. 2010. u 11:40 am Odgovori

    Mislim da ipak moram još ponešto komentirati.

    @Toni svakako prihvaćam da se nekome isplati reklamirati na FB ili Tw. No to ih ne čini kvalitetnim medijem za oglašavanje. Kojekakve obogati-se-na-brzinu šeme su idealne za loviti kupce po FB i Tw. No ozbiljni poslovi (znači većina) su u ozbiljnim problemima. Pročitaj malo izvještaje vani i vidjet ćeš da su veliki brandovi prilično nezadovoljni sa FB i Tw kao medijem, no kupuju oglase jer nemaju izbora (stari mediji su na zalazu).

    AdWords spada u istu grupu: nadmetanje tko će koga. A na kraju garantiram da na vrh ne ispliva najboji ponuđač nego onaj koji je platio najviše love bez obzira da li mu se to isplati, to sam vidio tisuću puta. AdWords je bio zamišljen dobro (i mi smo imali prije koristi) no postao je nerealan, što god vi mislili o tome. Postoje milijuni biznisa iz iste branše a samo je prva stranica relevantna. To dovodi do apsurdnih situacija monopola gdje samo najbogatiji to mogu platiti a ostalima je potpuno neisplativo. Dok je učinak ostao isti kao prije nekoliko godina kada smo to isto plaćali daleko manje (tj jednaki je broj potencijalnih gledatelja). AdWords je zreo za generalnu reviziju, to sam osobno uvjeren.

    Zaključak: ja kao oglašivač želim platiti i imati od toga učinak, točno onako kako je bilo prije. Platio si x novaca za Prime time TV oglase i znao si da ćeš dobiti x pažnje. Ja ne želim prepucavati se sa drugima, tko će koga nadvisiti u AdWordsima, tko će koga nekim trikovima nadmudriti i požnjeti veću pažnju, fake lajkanje itd. To nije marketing nego fad, neka to rade frikovi i Internet entuzijasti. Ja želim platiti i od toga imati određeni učinak. A toga zasad nema.

    A nema zato jer ni FB i Tw nisu u startu zamišljeni kao platforme za reklamiranje. Oglašavanje je pokrenuto umjetno, na pritisak njihovih ulagača i taj ‘prisilni’ korak se jasno osjeća. Oglašavanje je učinkovito za tipove biznisa kao Kolektiva (uz poštovanje prema dotičnima) koji uz čim manje love pokušavaju doprijeti do određene skupine ljudi. To je ok ali to nije mainstream. Mainstream je kada Volkswagen plati određenu lovu i od toga sa priličnom sigurnošću očekuje točno određeni učinak.

    E vidite toga više nema i zato se dobar dio velikih i brand oglašivača nevoljko seli na Internet. Nitko im nije ponudio realnu oglašivačku politiku.

  32. Mimi

    Mimi

    07. 10. 2010. u 12:17 pm Odgovori

    Ivan kaže: Tema članka su društvene mreže, ne Tele2 općenito. Kampanja je možda #fail ili #win, ali što se tiče društvenih mreža odnosno Facebooka i Twittera loše je odrađena. Što se samog Tele2 tiče, samo neka oni mrze, ali neka ne misle da se zbog toga mogu hvaliti inovacijom u nečemu što nisu učinili Govorimo o marketingu, ne ponudi proizvoda. Na Twitteru Smiley nije potaknuo nijedno pitanje, već kritike.

    Kao prvo – neću ulaziti u kampanju na društvenim mrežama, ostavljam to autoru na zabavu.
    Kao drugo – zanima me odkud ti muda Ivane da govoriš o marketingu, a nemaš nikakvu stručnu pozadinu? Što se i vidi iz tvog teksta – naime, ovdje se NE radi o marketingu, kako ti kažeš, već o promociji, što je dio marketinga.
    Nadalje, slanje poruka za 0 kuna JE revolucija, kako god da okreneš prika. Da li je prije ove ponude to bilo moguće? Nije. Da li onda možemo korisiti riječ revolucija? Možemo.
    Još dalje, da bi mogao efektivno raspravljati o ovoj temi, moraš biti upoznat s nečim što se zove targetiranje u oglašavanju. Ukratko, tebe kampanja nervira jer nije namjenjena tebi. Da imaš 14 godina, bio bi oduševljen kampanjom, što i je istina, a što opet znači da je kampanja bila uspješna. Stoga, svi vi koji ste stariji od spomenutog godišta, a i inače kad komentirate kampanje i vrištite kako vas nerviraju, razmislite prvo kome je namjenjena jer vjerojatno nije vama.

    Kad kažem ‘od kud ti muda’, mislim na fenomen toliko raširen kod hrvata gdje se tako olako ekipa kiti titulom stručnjaka. Jednostavno me nervira i smatram to fundamentalnom greškom koja ima lančanu reakciju. Ako si se ti Ivane, ili netko drugi specijalizirao u društvenim mrežama, pa molim te razmisli malo bolje prije nego kažeš za sebe da si marketinški stručnjak. Razmisli o posljedicama i o etici svog čina. Da nemam iskustvo koje imam u oglašavanju, da sam prosječan korisnik Interneta, da sam prosječan klijent, ma da sam samo netko iz bilo koje druge branše, pomislila bih gle stručnjak je, i bila bi navedena na krivi trag. Tvoje riječi Ivane imaju težinu, oko sebe imaš ekipu koja te prati i sluša što ćeš reći. Zato pazi što ćeš reći. I zato piši o društvenim mrežama, i na koje se načine može intenetom doći do željenog targeta, a oglašavanje i marketing ostavi ljudima koji se time bave.

  33. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    07. 10. 2010. u 12:30 pm Odgovori

    @Mimi Kao što si i sama rekla, kampanja je namijenjena određenoj publici. Kao što sam rekao u članku, analizmiramo društvene mreže JER se Tele2 hvali da su uspješni tamo i to ciljaju. Nijednom nisam rekao da sam marketinški stručnjak, ali činjenica jest da imam više nego dovoljno iskustva u marketingu društvenih mreža. Na tom polju možemo reći da kampanja nije radila, a to je tema ovog članka. 🙂

    Također, oprosti ali oglašavanjem i marketingom sam se bavio i kroz “klasičan” PR, internet marketing, copywriting, itd. Problem je u tome što oni koji se bave marketingom i oglašavanjem drže Internet po strani, doživljavajući ga samo kao kanal, a ne integralni dio kampanje. Zbog toga im je vrhunas staviti URL na reklamu, ali ne razmisliti recimo o ROI-u OGLAŠAVANJA na društvenim mrežama 🙂

    Na području kojim se hvale ne vidim oduševljene 14ogodišnjake, pa ni na Facebooku na kojem više nisu ni aktivni 🙂 Ako su u drugim kanalima to uspjeli, super. ali društvenim mrežama o kojima u ovom slučaju govorimo nisu..

    U svakom slučaju hvala na komentaru…

  34. Ivana

    Ivana

    08. 10. 2010. u 12:41 pm Odgovori

    Tele 2 je napravio dosta pogrešaka prilikom marketinga Smiley, ali budimo realni, ti nisi taj koji bi ih trebao kritizirati. Pogotovo zato što si za T-Mobile radio kampanju za Bonbon. Nije korektno da pljuješ po onima koji tebi nisu platili da im radiš kampanju.

    Problem je u tome što si ti angažmanom na Bonbonu u nekakvom sukobu interesa i ovaj post si mogao prepustiti nekom guest blogeru. Ovako si ispao politički nekorektan.

  35. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    09. 10. 2010. u 12:15 pm Odgovori

    @Ivana Draga Ivana, ja recimo mislim da ti isto mene ne mozes kritizirati jer se nisi spremna potpisati prezimenom 🙂 No dobro, mogao sam kao mnogi mediji i blogeri fino dati nekom drugom i ne potpisati sebe.

    Osobno mislim da sam rekao nešto s čime se većina slaže i da u to ne ulazi moj rad za Bonbon. Dapače, radom za Bonbon i znakm što radi, a što ne. Što se tiče političke korektnosti, taj pojam u ovom slučaju baš i ne prolazi. Možeš dovesti u pitanje moju objektivnost, ali oboje dobro znamo da nitko nije objektivan.

    Bio sam iskren, disclosao za koga radim. Da pričamo na kavi o Smileyu isto bi ti rekao. Da je tekst tek neargumentirano pljuvanje po smileyu, ajde – ali nije 🙂 Dokazni materijali su itekako jasni i prvi se nadam da nešto naprave napokon na društvenim mrežama. Meni je osobono bezobrazno od njih što se hvale uspjehom na društenim mrežama, a ništa ne rade. Time vrijeđaju sve koji nešto jesu kvalitetnog složili 🙂

  36. Mimi

    Mimi

    10. 10. 2010. u 1:18 am Odgovori

    Ja ću se nadovezivati kako mi padne na pamet..
    Sorry, ali to što si ovdje naveo jedan negativan ili dva negativna komentara meni ne govori da je nečija kampanja bila neuspješna. Jedina stvar koja može to potvrditi je prodaja. Točka.
    Ne možeš reći da nitko nije objektivan. Mislim da ne trebam dalje objašnjavati. Možeš reći da ti nisi objektivan, jer nisi, što se i vidi iz svega rečenog. Ivana i svi drugi te mogu kritizirati i ne moraju se potpsivati ni imenom ni prezimenom iz jednostavnog razloga – ti si javnosti objavio neki svoj rukopis.
    Ja ću ti odmah reći da je taj rukopis djetinjast, neprovjeren, nestručno napisan.

    Sumnjive su mi tvoje metode Ivane.

  37. Mimi

    Mimi

    10. 10. 2010. u 1:30 am Odgovori

    “klasičan” PR, internet marketing, copywriting, itd. Problem je u tome što oni koji se bave marketingom i oglašavanjem drže Internet po strani, doživljavajući ga samo kao kanal, a ne integralni dio kampanje. Zbog toga im je vrhunas staviti URL na reklamu, ali ne razmisliti recimo o ROI-u OGLAŠAVANJA na društvenim mrežama

    – radio si klasičan PR, internet marketing, copywr i studirao u isto vrijeme? hm.. hm.. hm… well, pošto iz prve ruke znam koliko vremena jedan copywriter provede u obavljanju svog posla, ako pričamo o kvalitetnom obavljanju istog, onda mi i tu nešto smrdi…

    Nadalje, što ti znači ovo “drže Internet po strani, doživljavajući ga samo kao kanal, a ne integralni dio kampanje”? Samo kao kanal?

    Još dalje, zašto se toliko često, a bez neke realne potrebe spominje taj ROI oglašavanje na društvenim mrežama, kad svi znamo koliko je to skliski teritorij – od tvrdnji da isti ne postoji do, well, suprotno od tog? Koja je vrijednost facebook fana Ivane? Hoće li porasti prodaja kad netko lajka neki f.page? Koji su motivi lajkanje f.page-a?

    I još jedna stvar – kako znaš koji je bio cilj Smiley kampanje na društvenim mrežama? Što ako je upravo ovo stanje sada bio cilj? Hm?

  38. Damir 2

    Damir 2

    10. 10. 2010. u 1:51 pm Odgovori

    Kao što rekoh, mislim da se nalazimo na skliskom teritoriju u marketinškom smislu. Više ne rade stare mktg metode i kanali. Ali jednako tako još uvijek nisu kao efikasni dokazani novi Internet kanali (FB, Tw, mreže). U to sam sasvim uvjeren. Primjer, nama je u više navrata daleko najefikasniji kanal bio i onaj najjeftiniji, PR članak na Monitoru (u konkurenciji su bili FB, Tw, JL, VL, Ind, Tport i još dosta drugih).

    Znači zasada je sve na planu oglašavanja lutrija. Oni koji uzdižu Twitter i FB a umanjuju važnost ostalih mislim da su previše pristrani, tj early adopteri iliti evangelisti koji problem ne sagledavaju neutralno. To je ok ako si Brezak Brkan čiji blog čitaju ljudi željni novih informacija. Ali nije dobro ako si BB čije savjete traži mktg odjel velike mainstream kampanje. No hard feelings

  39. Tomislav Buza

    Tomislav Buza

    11. 10. 2010. u 10:20 pm Odgovori

    Sudar dvaju svjetova. Moje skromno mišljenje običnog blogera je da 🙂 postiže cilj svoje kampanje. Otkako posjećujem netokraciju mislim da je ovo najkomentiraniji članak. Moda nije zgorega twitter ili facebook kampanju sagledati s šireg aspekta osim direktnog ili indirektnog “promoviranja” na samom servisu. Primjer je ovaj blog, tw i fb kampanja rezultirala ovakvom polemikom.

    Po meni je marketing društvenih mreža još uvijek malo dijete. Ne mislim u negativnom kontekstu već kao najmlađi potomak marketinga općenito. Nikako ne možemo uspoređivati marketing usmjeren društvenim medijima s onim usmjerenim klasičnim medijima (tv, radio, novine). Društvenim mrežama treba još puno vremena da se razviju i da dođu na neki konkretniji nivo postojanja. Oglašavanje na TVu je staro skoro kao i sam TV.

    Što je bolje, kruška ili jabuka? hm….

    Mala zamjerka IBB-u, NHF, a samo moje osobno mišljenje, na članak koji je prilično negativan i kritičan prema Smiley kampanji, ako je s druge strane radio kampanju za Bonbon. Koliko se god trudio biti objektivan u postu, to je ipak nemoguće :), a čitatelj to vrlo dobro primijeti. Zato je i u nas, ali i svijetu, toliko popularan pojam “sukob interesa”.

    Rezime, vrlo poučna rasprava i nadam se da ih bude još 🙂

  40. Ivan Brezak Brkan

    Ivan Brezak Brkan

    12. 10. 2010. u 12:05 pm Odgovori

    @Tomislav Nisam ni tvrdio da sam objektivan. Dapače, vrlo sam subjektivan, kao i svaki bloger ili novinar ovoga svijeta. Tkogod tvrdi da može biti potpuno objektivan – laže 🙂 Hvala na komentaru

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Kojem se direktoru isplati visiti na Facebooku? Bakiću, Varteksovom influenceru, itekako!

Nakon što je uložio u svoj Facebook profil kroz Croatian Makerse i stvorio bogatstvo pratitelja, Bakić "isplaćuje" dividende dosega za Varteksov "influencer" marketing.

Intervju

Ida Prester: Nisam se usudila ići na porodiljni dopust zbog specifičnosti svog posla

Idu Prester znamo kao glazbenicu i voditeljicu, a jedan od njenih idućih voditeljskih zadataka bit će Netokracijina konferencija Ladies of New Business. Tema? Izazovi (ali i prilike) koje donosi majčinstvo u dinamičnoj digitalnoj i IT industriji.

Kultura 2.0

Iiiii Oscar je otišao… Netflixu!

Kako je streaming servis došao do Oscara i što njemu, gledateljima i redateljima to uopće znači?

Što ste propustili

Tehnologija

Web trgovci i kupci, evo koje promjene PSD2 donosi i za vas u rujnu.

Otvoreno bankarstvo utjecat će i na online kupnju, no u uglavnom pozitivno. Kupce i web trgovce od rujna 2019. čeka sigurnija kupovina i više završenih transakcija.

Startupi i poslovanje

Blockchain from the Bloc(k) 6: Što rade blockchain developeri Balkana?

U 6. epizodi Luka i Ivan razgovaraju o developerima te izazovima i prilikama koje im blockchain donosi, a saznali su i detalje uz specijalnog gosta!

Analiza

Hoćemo li uskoro igrati igre u oblaku ili ćemo se (u Hrvatskoj) još načekati?

Google je napokon ozbiljno ušao u gaming, no je li igranje u oblaku zaista (bliska) budućnost?

Startupi i poslovanje

Biti osnivač startupa, a ujedno i raditi na daljinu? Svjetski top travel bloger zna kako.

Mark Van Der Heijden digitalni je nomad koji je radio na svih sedam kontinenata, a odnedavno je i osnivač startupa koji nastoji pomoći upravo nomadima.

Najava

Good Game: Prvi hrvatski B2B gaming turnir seli se u MSU te gradi temelje za širenje u regiju – i svijet

Najveći regionalni B2B gaming događaj za ovu godinu ima velike planove

Digitalni mediji

Miran Pavić: Da Telegram ovisi samo o brojkama, izgubili bismo od Googlea, Facebooka i Styrije

Prije desetak dana odjeknula je vijest kako Telegram Media Grupa RTL-u prodaje najčitaniji portal iz svog portfelja, Net.hr. Mnogima je to došlo kao iznenađenje - zašto prodati portal koji trenutno zauzima visoko peto mjesto na Gemiusovoj ljestvici?