SCUM: Preko 200.000 ljudi gledalo prijenos hrvatske video igre na Twitchu!

SCUM: Preko 200.000 ljudi gledalo prijenos hrvatske video igre na Twitchu!

Online multiplayer hrvatskog studija Gamepires još nije ni izašao, a uspio je premašiti broj gledatelja svjetski popularnog Fortnitea.

Danas, nakon 18 sati, dio Brača zaživjet će na monitorima igrača diljem svijeta. Za mnoge od njih, koji možda nikada neće kročiti u Hrvatsku, bračka stijena, krš i borovi postat će mjesto instinkta za preživljavanje, skupljanja pozornosti i održavanja životnih funkcija.

O čemu je tu riječ zapravo? Hrvatska igra SCUM, u režiji studija Gamepires, produkciji Croteama i izdavaštvu Devolver Digitala, izaći će na svijetlo ekrana, u early access verziji, 29. kolovoza i bit će dostupna po cijeni od 19,99 dolara.

Iako možda velik dio vas još nije upoznat sa samim naslovom, SCUM je video igra zbog koje ćemo se vjerojatno u budućnosti, kao što znamo i sa Serious Samom, strancima hvaliti – da, da, to je hrvatska rađa. Znakove da je hrvatski game dev zbilja izbacio nešto svjetski možemo vidjeti već sada. Par dana prije izlaska EA verzije, Devolver je pustio uzde streamerima da svoja rana iskustva igranja podijele i sa širom publikom prije izlaska igre. Konkretnije, s publikom Amazonovog streaming giganta – Twitcha, kojemu bi i Facebook rado ukrao dio kolača. Preko 200 tisuća ljudi pratilo je prijenose streamera i njihove doživljaje kroz igru, pribavljajući im dovoljno pozornosti kako medija, tako i ciljane publike koja danas može pohrliti na Steam po svoj primjerak.

Iako je SCUM tek u early access verziji, što znači da će se na ovoj kompleksnoj video igri još mnogo raditi, već je mnogo toga zbilja zaslužilo iskrene pohvale.

Gamepires
Radnja igre se odvija u kontekstu televizijskog survival showa SCUM, u kojem se igrači u ulozi zatvorenika moraju boriti za svoj život, ali i naklonost publike.

Među top 5 video igara na Twitchu

U vrijeme kada bi vam vjerojatno bilo koje dijete na ulici znalo reći što je Fortnite, priča o battle-royale žanru video igara se nastavlja dalje i kroz hrvatsku radinost. Ipak, SCUM se ne može deklarirati samo kao battle-royale, trenutno najpopularniji žanr u kojem se igrači međusobno bore u masivnoj borbi do zadnjeg preživjelog, ujedno pobjednika. Gamepiresov naslov ima elemente tog deathmatch formata kao i modove namijenjene samo za klasični Battle-Royale, pa i Capture the Flag, ali ono što je žanrovska osnova igre je survival. Preživljavanje kao takvo vuče korijene iz poznatih starijih naslova, kao što je Day Z, poznat i kao mod Arme 2, kojem se mnogi zaljubljenici žanra okreću za usporedbu.

Nužno je dodati i kako se SCUM već spominje kao igra koja će “pokopati DayZ”.

O SCUM-u ćemo sigurno još pričati na Netokraciji, ali vijest o tome da je kao naslov u jednom trenutku bio najgledanija kategorija na Twitchu, s preko 200 tisuća gledatelja, dovoljna je sama za sebe. Prije dva dana počeli su prvi streamovi ove hrvatske video igre, a među njima se našlo i većih streaming faca, poput DrDisRespecta i Shrouda, kao i nekih manjih poput Sacriela i Grimmza. Igra je prvi dan prijenosa bila uglavnom u prvih top pet, a dio vremena je provela i u prednosti od najčešće prvog Fortnitea. Danas je pozornost nešto opala, ali se žar zanimacije proširio dovoljno da se ne ugasi. SCUM se još drži oko prvih deset top kategorija na Twitchu, u prosjeku s 11 do 15 tisuća aktivnih gledatelja.

Twitch streameri će im sigurno donijeti dovoljno početnog vjetra u leđa da s prvim kupljenim primjercima održe razvoj i nužnim novčanim resursima. No osim igrača, i svjetski poznati gaming mediji već odavno prate rast popularnosti SCUM-a. Dojmovi u gaming zajednici su uglavnom pozitivni s par primjedbi na bugove i servere, što nije čudno s obzirom na to da je igra u ranoj verziji i treba dodatnu optimizaciju, no svi se slažu da je SCUM vizualno zapanjiv. Osim što je u pitanju replika divne hrvatske obale (oh!), dostaviti takvu grafiku zahtijeva itekako mnogo vremena i sposobnosti.

Gamepires
Ovo nije fotka s Brača, ovo je računalna grafika, ravno iz SCUM-a.

Igra koja zna više o metabolizmu od vas

Osim vizuala, ono što SCUM najviše izdvaja upravo je spajanje elemenata battle-royale i survival žanrova. Naravno, kroz priču i kompleksnost koja to sve drži smislenim. Radnja igre se odvija u svijetu u kojem se ide do krajnjih granica da bi se isporučila zabava pa tako velika korporacija zabavne industrije, TEC1, otvara novu sezonu televizijske reality senzacije SCUM. Igrači preuzimaju ulogu zatvorenika koji su dio tog istog SCUM showa odnosno igre. Njih 64, na 144 kilometra velikoj mapi, smještenom na privatnom otoku (aka Brač), imaju zadatak preživjeti u prirodi bez ikakve pomoći, radeći sve od početka, a pritom zabavljati publiku i producente, u lovu na pozornost, potporu i nagrade.

Nije zanimljivostima kraj. Ova multiplayer igra donosi toliko kompleksnosti u sustav preživljavanja da igrači imaju priliku znati više o probavnom traktu svog virtualnog lika nego fizički prisutnog sebe koji sjedi za računalom. Pomno razrađen sustav dovodi survival žanr na novu razinu, prateći stanje vaših organa, optimalne temperature, energije, dostatnosti vitamina i minerala – pa i toga kada će vam biti “sila”.

ponuda

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Startupi i poslovanje

Domaći startup Valut nastoji eliminirati visoke provizije na bankomatima i mjenjačnicama

Ako vam bankomati i mjenjačnice na putovanjima uzimaju prevelike naknade kod promjene valuta, možda je upravo za vas Valut, domaći startup koji radi na tome da konverzija bude što dostupnija i povoljnija, posebice na mjestima na kojima to do sada nije bilo tako.

Tehnologija

iPhone 11 – je li dovoljno dobar da me otjera s Androida?

Želite li dobiti autentično Apple iskustvo ne morate dati 15 tisuća kuna za iPhone 11 Pro Max, velike su šanse da će za veliku većinu ljudi i iPhone 11 biti vrlo dobar odabir.

Što ste propustili

Internet marketing

Robert Petković: Je li vam Web online brošura ili stvarno koristi budućim zaposlenicima, klijentu, medijima?

U svim oglasima tražite napredno znanje svega i svačega, web niste ažurirali par mjeseci, a jedini autorski sadržaj na njemu je riječ dobrodošlice direktora na naslovnici. Poznat scenarij? Kako mjeriti učinkovitost employer branding sadržaja, ali i kako izbjeći ovakve propuste saznali smo od Roberta Petkovića na nedavnoj Employer Branding konferenciji.

Startupi i poslovanje

Što znate o 30 milijuna vrijednom inkubatoru koji će 2020. postati zagorsko ICT središte?

U proljeće 2020. otvara se poslovno-tehnološki prostor Krapinsko-zagorske županije vrijedan 30 milijuna, a koji ima cilj postati centar inovacija te baza za daljnji razvoj poduzetništva u Zagorju.

Istraživanje

Veliko CX istraživanje: Za korisničko iskustvo banke, retail i bezalkoholna pića u Hrvatskoj zaslužile tek ocjenu – 3!

Peekator je hrvatski startup koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva, a nedavno obrađeni podaci više od 3000 anketiranih osoba, 13 tisuća komentara i 60 dubinskih intervjua bacili su potpuno novo svjetlo na uobičajene prakse na području tri značajna tržišta, a ovo je okvirna slika trenutnog stanja.

Izvještaj

Inchoo, Infinum i Hooloovoo do developera dopiru blogom, modnim brendom i “napuhanim” influencerima

Kako se brendirati kao dobro mjesto za posao prema developerima koji nisu impresionirani stolovima za stolni tenis ili igraćim konzolama? Otkrile su nam tri developerske tvrtke na konferenciji Employer Branding Zagreb.

Gaming

Razumjeti gamere, game dev i esport – otkud početi?

Pa možda najbolje od osnova: što je to tako dobro u igrama, ne potiču li one nasilje; zar razvoj video igara nije super zabavan posao i zašto esport još muku muči da postane punopravni sport? Kao dežurni gameri Netokracije, Ivan i ja preuzeli smo ovotjednu epizodu ne bi li vam odgovorima na ta pitanja približili svijet gaminga.

Izvještaj

Znate li otkud vam dolaze najbolji kandidati i kako se prijavljuju na vaše oglase?

O kandidatima, načinu kako se prijavljuju na poslove i kako uspješno doći do onih najkvalificiranijih otkrili smo više na Employer Branding konferenciji uz domaći regrutacijski alat TalentLyft.