RPG ili kako igrati Dungeons & Dragons bez Dungeon Mastera

RPG ili kako igrati Dungeons & Dragons bez Dungeon Mastera

Ovogodišnji Reboot Develop u fokusu je imao RPG ili Role Playing Games te pisanje za igre ili - kako se to stručno zove - narrative design. Drugi dan konferencije otvorili su Brian Fargo, Sven Wincke, Dan Vavra, a trebao je sudjelovati i Chris Avellone koji je zaspao jer se večer ranije malo zanio.

Dan Vavra, Brian Fargo, i Sven Wincke
Dan Vavra, Brian Fargo, i Sven Wincke otvorili su drugi dan Reboot Developa pričom o RPG-u (slike: Reboot Develop)

Definirajmo RPG

Ako nikada niste igrali RPG, prema riječima spomenutog trojca, Role Playing Games su igre u kojima igrač vodi heroja ili tim heroja koji svojim djelovanjem utječu na svijet u kojemu se igra odvija. Likovi rastu i poboljšavaju se kroz borbu ili dijalog, što stvara imerzivno iskustvo za igrača koji se poistovjećuje s tim likom ili likovima. Iznikle su izravno iz papirnatih Dungeons & Dragons igara, kockica s 20 strana i Tolkiena.

RPG je žanr poznat po dubini priče i svijeta u kojem istražujete, magično iskustvo koje nastaje u procjepima između komada dijaloga i kulturnog blaga razbacanog unutar svijeta koje igrač sam povezuje, komadić po komadić, quest po quest u jednu centralnu radnju koja ga može začarati na 40 do 100 sati, koliko traje prosječna RPG avantura.

Je li RPG je ‘uklet’ kad je riječ o financiranju?

Žanr je, prema riječima trojice globalnih lidera, uklet kad je riječ o financiranju. Brian Fargo i Sven Wincke sa smijehom su opisali strah u očima investitora kad spomenete RPG jer ovaj tip igara, za razliku od FPS (first person shootera) možete ocijeniti, odigrati i testirati tek nakon 2-5 godina razvoja, kad svi elementi sjednu na svoje mjesto, što znači da je Return on Investment zaista nepredvidljiva situacija, čak i za majstore kao što su Wincke i Fargo. Ne zaboravite da oni vode kreativne timove koji već 30 godina, u Fargovom slučaju, a nešto manje od 10 u Winckeovom, upravo na takvim igrama zarađuju milijune. Hvala bogu na Kickstarteru, kaže Fargo.

Za one koji su tek stigli na zabavu: Fargo je napisao/dizajnirao Wasteland, Fallout, Planescape Torment i još par kultnih naslova koje u gaming svijetu smatraju remek-djelom veličine Sikstinske kapele, dok je Wincke je imao najprodavaniju i najpopularniju RPG igru prošle godine, Divinity: Original Sin. Dan Varva trenutno radi najambiciozniji srednjevjekovni RPG Kingdom Come: Deliverance za koji su na Kickstarteru skupili nešto više od milijun funti.

Komplikacije po scenarijima

Dan Vavra

Na svom predavanju Vavra je pokušao objasniti kako je to pisati zaista kompleksan RPG: svaka dva do četiri tjedna. Njegov tim od pet pisaca proizvede oko 200 stranica scenarija za nove misije u igri, koje on mora pročitati i pročistiti, što uz sve druga obaveze teško stiže – a da ne govorimo da su napisali skoro 2000 stranica scenarija prije nego su uopće našli način kako pisati te da svaka izmjena svakog lika ili dijaloga za sobom vuče kaskadnu katastrofu drugih likova i dijaloga. Recimo samo da je Vavra toliko zaglibio u svom perfekcionizmu da ga kolege Wincke i Fargo već zezaju jer je pitanje hoće li ostvariti Deliverance koji ima u naslovu igre Kingdom Come.

Drugo predavanje o RPG-u, ono Svena Winckea o novom nastavku mega-hita Divinity Original Sin, maštovito nazvano Divinity 2, fokusiralo se na pisanje više verzija iste situacije/sustava in-world reaktivnosti za koju Wincke tvrdi da će biti nešto sasvim novo i nevjerojatno. Novost je u svijetu koji reagira u cijelosti na to kako igrači surađuju. Ako Igrač 1 obavi neku misiju, ona je globalno dovršena te ju igrač 2 ne mora obavljati, već se može pridružiti igraču 1 u nastavku ili ga čak napasti i spriječiti u obavljanju misije – ako igrate RPG, a pogotovo ako igrate MMORPG, onda je ovo vijest najbolja vijest u zadnjih 20 godina, od kojih ste 3 proveli u redu za ubijanje zmaja u World of Warcraft (hehe). Naravno, Wincke nije otkrio previše, ali je zagolicao maštu svih igrača, jer igra u kojoj 4 igrača mogu značajno utjecati na tijek cijele igre, svaki na svoj način, zajedno ili jedni protiv drugih, do sada jednostavno nije postojala.

Igre se pišu u prostoru

Jonas Kyratzes, Talos Principle

Dan je završio predavanjem Jonasa Kyratzesa, indie pisca i dizajnera igara koji se proslavio dubinom svog narativa na globalnom hitu CroTeama, Talos Principle, koji je iznikao iz nekih levela globalno poznate pucačine hrvatskog podrijetla, Serious Sam 4. Navodno se Game Designer u Croteamu zaigrao, napravio brdo zabavnih puzzlea nakon čega su pozvali Jonasa i Toma Juberta da stvar učine pitkom i igrivom.

Teorija koju je Kyratzes iznio za vrijeme svojeg zabavnog predavanja je da se igre pišu u prostoru, odnosno da su, za razliku od linearne prirode romana ili filmova, dijelovi priče razbacani u virtualnom prostoru, a na igraču je da tu priču sastavi sam, svojim redoslijedom, izvlačeći iz nje pritom samo ono što razumije ili ga zanima. U Talos Principleu tako nastaje zaista bogata i slojevita priča koja se bavi ljudima, vjerom i, kako Kyratzes ističe, materijalističkim, a ne kako ga često krivo tumače, egzistencijalističkim pitanjima. Recimo samo da Jeff Goldblum postane božanstvo za post-čovječanstvo.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi

Osnivač Njuškala uz Hanza Mediju pokreće novi digitalni oglasnik – Dealio

Dealio u tržišnom okršaju za korisnike u Hrvatskoj i šire ima stratešku podršku medijske grupacije Hanza, ali čini se kako se neće zaustaviti na tome.

Izvještaj

Metaverse nije mrtav. Njegov zli brat iz Mete možda jest…

Rebrendingom u Metu, Facebook je pokušao preuzeti vlasništvo nad pojmom metaversea, no svjedoci smo koliko mu je to uspjelo. Metaverse više nije u hypeu kao nekad, ali oni koji su se nastavili baviti njime - znaju da priča tek počinje.

Veliki intervjui

Program Forward to Health Innovation otvara prijave za treću generaciju polaznika

U modernom post pandemijskog okruženju u kojem se tehnologija ubrzano razvija nikad nije bilo važnije ulagati u zdravstvene inovacije. Forward to Health Innovation je tu da pomogne onima koji imaju ideju, ali ne znaju kako bi je ostvarili.

Što ste propustili

Veliki intervjui

Upoznajte Hrvata koji je napravio nastavak Tetrisa (i dobio blagoslov originalnog tvorca)!

Nevjerojatne priče ne susrećemo svaki dan, a upravo vam donosimo jednu takvu koja se kuhala 12 godina na dva kontinenta, u čijem se središtu nalazi nastavak jedne od najpoznatijih igara ikada napravljenih.

Novost

AI developeri, AI glasovni asistenti, AI dejtanje…

U tjednu koji su obilježile pomalo distopijske AI vijesti u podcastu smo ugostili suosnivača hrvatskog startupa koji svoj proizvod zove - AI developerom.

Startupi

Gorjan Jovanovski: “Bio sam dobar programer, odlučio sam to iskoristiti u borbi za čisti zrak”

Ekološki aktivist, softverski inženjer i poduzetnik ne nalaze se često u jednoj osobi, zbog čega je Gorjan Jovanovski vrlo zanimljiv sugovornik za sve teme koje se dotiču ovih triju područja, a pogotovo u slučajevima kad se ona isprepliću.

Novost

Lorenzo Mayola novi je generalni direktor Glova za Hrvatsku

Glovo, višekategorijska platforma koja korisnicima omogućuje pristup raznim vrstama proizvoda i jela na zahtjev, slavi pet godina rada na hrvatskom tržištu.

Startupi

Hrvatski Hypefy na natjecanju slovenskog Podima odnio pobjedu među 148 startupa

Na natjecanju Podim Pitching Competition birao se najbolji od 148 startupa iz 24 zemlje. Na glavnu pozornicu izašlo je 5 finalista, ali titulom najboljeg pitcha okrunjen je Hypefy iz Hrvatske.

Obrazovanje

STEMwave Innovation Day hrvatskim je učenicima još jednom omogućio tehnološki spektakl

Četvrtu godinu zaredom, Stemi i Infobip, uz podršku generalnog partnera A1 Hrvatska, uspješno su proveli sezonu 23/24 edukacijskog projekta STEMwave - Škola budućnosti te ga obilježili uz učeničku konferenciju ‘Innovation Day’.