Zašto Nanobit treba Facebook za akviziciju korisnika

Zašto Nanobit treba Facebook – i televiziju – da bi došao do korisnika koji plaćaju

Nanobitov Hollywood Story nedavno je na tjedan dana bio istaknut u Googleovoj trgovini aplikacijama, među najboljim novim igrama, temeljem čega je postigao 250.000 organskih preuzimanja. No, donosi li takvo isticanje dovoljan broj "kvalitetnih" korisnika, odnosno onih koji su spremni kupovati unutar igre?

hollywood story

Svi koji se bave akvizicijom korisnika za mobilne aplikacije priželjkuju da upravo njihova aplikacija bude istaknuta na virtualnim policama trgovina kao što su App Store ili Google Play. Isticanje, pogotovo na globalnoj razini, znači i velik priljev korisnika, no što ako je riječ o freemium aplikaciji? O specifičnostima akvizicije korisnika za ovakve aplikacije više nam je rekao Marko Črne, Digital Marketing Manager u Nanobitu.

Možda ste prethodnih dana naišli na vijest da je Google Nanobitu dodijelio oznaku Top Developera, a nedugo je nakon toga aplikacija Hollywood Story odmah po dolasku u Google Play Store zasjela među najbolje nove igre. U tjedan dana, koliko je tamo bila istaknuta, dobilo se 250.000 organskih preuzimanja igre. Iako su brojke nadmašile očekivanja, kod freemium aplikacija, kao što je ovdje riječ, važnije je jesu li ti korisnici spremni na mikrotranskcije unutar igre – jer je to ipak primarni izvor prihoda.

Za freemium su bitni “kvalitetni” korisnici

Nije to bilo prvi put da je neka Nanobitova aplikacija istaknuta u trgovinama – na App Storeu su već globalno bile istaknute igre Tap & Track i igra Monster Village – Angry Monsters Farm, a bilo je i lokalnih isticanja s drugim naslovima. Isticanje donosi više instalacija, a više instalacija donosi bolji i plasman na top ljestvicama igara i aplikacija, što opet za sobom povlači veći broj organskih instalacija. Samim time, bitno je balansirati između kvalitete i kvantitete, ali za Nanobit je u ovom slučaju presudna “kvaliteta” korisnika.

Hollywood Story bio je istaknut globalno, a nakon SAD-a najviše smo korisnika dobili iz Rusije i Brazila, što je očekivano, s obzirom na to da se radi o velikim tržištima. Osim kupovina u igri, monetiziramo igre i kao izdavač, prikazivanjem oglasa u našim igrama. Osim monetizacijske strane, veći broj korisnika čini igru sadržajnijom svima zbog social elementa i interakcije korisnika unutar igre pa nam je zato svaki korisnik vrijedan.

Hrvati ne vole kupovinu unutar igara – ali nisu u manjini

Ovo nije prvi put da je jedna od Nanobitovih igara istaknuta u trgovini aplikacijama.
Ovo nije prvi put da je jedna od Nanobitovih igara istaknuta u trgovini aplikacijama.

Marko priznaje da, primjerice, hrvatski korisnici nisu najbolja ciljana skupina za njihove igre – ne vole trošiti novac unutar aplikacija. Nismo u tome jedini jer korisnici iz većine zemalja ne vole mikrotransakcije, stoga se Nanobit fokusira na akviziciju korisnika iz malog broja razvijenih tržišta – zemlje engleskog govornog područja, zapadna Europa i jugoistočna Azija. Razloga zbog kojih Hrvati i mnogi drugi ne vole kupovinu unutar igara ima mnogo – od navike da je sve na internetu dostupno besplatno, zbog čega mnogi pribjegavaju torrentima i drugim načinima dobavljanja sadržaja, do skeptičnosti prema online kupovini. Međutim, Nanobit se za sada drži freemium modela jer je to, kako kaže Marko, smjer u kojemu se kreće industrija igara.

Sve je veći fokus izdavača igara na monetizaciji kroz oglase, što bi omogućilo još više besplatnog sadržaja korisnicima, a i PC i igre za konzole već se neko vrijeme približavaju tom modelu (DLC-ovi, trenutno otključavanje nekih sadržaja za koje bi se inače trebalo igrati neko vrijeme da ih se otključa i slično).

Fokus na Facebook, specijalizirane mreže i TV

Da bi igra bila istaknuta u Google Playu potrebno je da je kvalitetna i zadovoljava određene kriterije same trgovine, a Googleovi Business Manageri sami odabiru što će istaknuti. U tome pomaže i dobar odnos sa samim platformama do kojih se dolazi dugotrajnim radom. No, isticanje u trgovinama aplikacijama ipak nije uobičajen kanal akvizicije korisnika za Nanobit – više se oslanjaju na Facebook i razne mreže specijalizirane za mobilne aplikacije, a tu je i televizijsko oglašavanje.

Zasad nam je uvjerljivo najvažniji kanal za akviziciju korisnika Facebook, ali sve više koristimo i razne druge kanale specijalizirane za oglašavanje mobilnih aplikacija i igara u drugim aplikacijama i igrama. Video oglasi su sve važniji i polako izbacuju statične interstitiale, a najveći izdavači već neko vrijeme osim online kanala koriste i televizijsko oglašavanje. Kod TV oglašavanja se ipak više radi o brendiranju nego akviziciji korisnika, iako je, naravno, jedno usko vezano za drugo.

Podsjetimo, Nanobit je nedavno objavio televizijske reklame za svoje dvije igre namijenjene državama engleskog govornog područja. Još je rano za zbrajanje rezultata tih reklama, ali svakako će biti zanimljivo podvući crtu i vidjeti može li televizija, kao tradicionalni medij, donijeti značajan broj “kvalitetnih” korisnika za Nanobitove mobilne aplikacije.

https://www.youtube.com/watch?v=ECtHy2L2dPA

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Digitalni marketing

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Digitalni mediji

Urednik ukrajinskog Forbesa: “Dezinformacije nam zapravo nisu predstavljale veliki problem – Rusi su izgubili informacijski rat”

Grad bombardiraju doslovno, a vas vijestima i dojavama, "ne možete se usredotočiti na bilo što duže od 10 minuta...", prisjeća se Mykhailo prvih tjedana rata u Ukrajini. Ispričao nam je kako su u ukrajinskom Forbesu operativno i mentalno pripremali redakciju za rad u takvim okolnostima.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Upoznajte 13 hrvatskih healthtech timova “Get Started in Health Innovation” programa

Pred vama je prva generacija jedinog programa u Hrvatskoj koji se sustavno posvetio podršci stručnjaka koji žele razvijati nešto u segmentu healthtecha. Njihova rješenja fokusirana su na razne probleme u zdravstvenom sustavu: od alata za efikasnije pružanje zdravstvene pomoći, ali i onih koji olakšavaju rad samih zdravstvenih djelatnika do rješenja koja i pacijentima omogućavaju jednostavnije pratiti svoje zdravstveno stanje.

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Mobilno

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.

Kultura 2.0

Prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj: 80 % ispitanika koristi ih umjesto auta kako bi brže stigli do cilja

Bolt je proveo prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj, a za Netokraciju ekskluzivno otkrivaju najzanimljivije podatke.

Startupi i poslovanje

Ovo su najinovativniji učenici, studenti i škole u Hrvatskoj koji su osvojili nagrade Digitalnog inkubatora

U velikoj završnici Digitalnog inkubatora by Hrvatski Telekom, u organizaciji Instituta za inovacije, održane su prezentacije najuspješnijih timova učenika i studenata i dodijeljene su im nagrade ukupnog novčanog fonda od 200.000 kuna. Evo kakve ideje i rješenja su predlagali...