Mobilne igre osvojile su i zabavile svijet, a sad je red i na mobilnom oglašavanju u njima

Veliki broj korisnika tijekom dnevnog pregledavanja internetskog sadržaja na pametnim telefonima, netom nakon što primijeti reklamu – klikne "x" ili pak preusmjeri pogled negdje drugdje dok reklama ne prođe. Svi smo bili u toj situaciji. Brendovi shvaćaju enormnu važnost pametnih telefona i načina na koje uređaji danas utječu na našu rutinu, navike pa čak i odnose s brendovima – našu lojalnost, preferencije i drugo. No, kako na sve ovo utječu mobilne igre?

mobilno-oglasavanje

Kako se na globalnom tržištu digitalnog oglašavanja brojke sve više pomiču prema mobilnom oglašavanju, tako i brendovi prepoznaju trend koji moraju pratiti kako bi privukli pažnju svoje publike. Pitamo se samo, na koji način zaintrigirati nas – korisnike, da ipak ne kliknemo na taj “x” istog trena?

Postoje brojni načini na koje brendovi dolaze do kupovine i uporabe oglasnog prostora na mobilnim stranicama, a danas sve više i na – aplikacijama. Bila to direktna ili automatizirana prodaja putem oglašivačkih servera (progamatski zakup), zainteresiranost postaje sve veća za oglašavanjem na relevantnim aplikacijama, popularnim stranicama te za kreiranjem što zanimljivijih oglašivačkih formata prilagođenih za mobilne uređaje, bilo da su to pametni telefoni ili tableti.

Fokus od 25 minuta dnevno na istu aplikaciju

Mobilni gaming samo je jedna vertikala sve većeg rasta mobilnih aplikacija te je na globalnoj razini u konstantnom rastu. Primijetit ćete igrače svuda oko sebe – to više nisu klinci koji svoje vrijeme provode doma uz ekran te omiljenu konzolu. To su naši roditelji, profesori, djeca, tinejdžeri. Mobilni je gaming preuzeo svijet svojom dostupnošću, jednostavnošću te efikasnosti “ubijanja” vremena.

Brendovi su taj trend prepoznali – shvatili su koliku publiku mobilne igre obuhvaćaju i koliko vremena korisnici budu zainteresirani i duboko fokusirani na samu igru. U našem slučaju, to je u prosjeku čak 24 minute dnevno! Objasniti brendu da je pozornost osobe koja gleda u ekran fokusirana gotovo 25 minuta na dan na istu aplikaciju, u usporedbi s brzim pretraživanjem te, primjerice, otvaranjem aplikacije za prognozu vremena koja će vas zaokupiti na maksimalno dvije minute, prednost gaming aplikacija je velika.

Monetizacija aplikacija u slučaju Gamelofta

No, nisu sve gaming tvrtke monetizirale oglašavanje – ovisno o njihovom modelu i načinu akvizicije korisnika, to je individuala poslovna odluka.

U slučaju Gamelofta, ta je odluka predstavila pozitivan pomak te je pokrenula cijeli novi izvor prihoda za tvrtku, a time se razvio i novi tim suradnika, stručnjaka, razvoj internih programa za praćenje oglašavanja, novi marketinški napori itd.

Za jednog vodećeg globalnog igrača na tržištu mobilnih igara, ovo je bio prirodan potez nakon objavljivanja freemium modela igara u trgovinama aplikacijama – igre su postale besplatne, s mogućim kupovinama unutar njih. Danas surađujemo sa svim globalnim kreativnim agencijama širom svijeta te nudimo tri vrste mobilnih oglašivačkih formata – tradicionalne bannere, zatim kreativnije i zahtjevnije rich media formate te native formate koji integriraju brend u samu igru.

Precizno plasiranje oglasa ciljanoj skupini

...
Reklame ne prikazujemo za vrijeme igre, nego samo za vrijeme njenog učitavanja.

Razvojem svih mogućnosti oglašavanja, stvorena je globalna mobilna oglašivačka mreža, Gameloft Advertising Solutions koja je u omogućila brendovima iz mnogih industrija da zaintrigiraju te zaista zabave svoje potrošače. S obzirom na više od 140 milijuna mjesečno aktivnih korisnika na globalnoj razini, dokazali smo da mobilne igre više nisu za tradicionalno percipirani segment društva, mlađe osobe, već su prisutni – svi. Naši podaci nam jasno prikazuju tko igra naše igre i kada. Od petogodišnjaka koji će se uz pomoć roditelja zabaviti na tabletu do poslovnih ljudi kojima treba oduška, stoga provode sate igrajući igre – čak i tijekom radnog vremena (svi smo se našli u toj situaciji, zar ne?). Fokus na naše igrače omogućuje nam jasan prikaz mreže korisnika kojima pružamo o prikazujemo reklame – bitno je napomenuti, nikada unutar vremena same igre, već samo tijekom njenog učitavanja. Ipak, naši su igrači poput naše obitelji i ne želimo ih opterećivati više nego što je to potrebno.

Na koji se način korisniku može priuštiti zanimljivo te neobično iskustvo s brendom, a da pri tome on ne klikne na “x”? Takvih će uvijek biti, no uz precizno usmjeravanje reklame na pravog korisnika, to se smanjuje – primjerice, Mercedes želi usmjeriti reklame samo na igrače u dobi od 30 do 40 godina, muškarce, jer radi promociju modela automobile čiji su najveći kupci upravo muškarci od 30 do 40 godina. S obzirom na mrežu podataka koje imamo o svojim igračima, tako i usmjeravamo kampanju: samo na igrače koji su muškarci od 30 do 40 godina.

Ovo je tipičan način alokacije impresija mobilnih reklama koji se koristi i pri desktop oglašavanju, no u usporedbi s velikim mobilnim mrežama koje brendu obećavaju da će sve reklame prikazati publici koja odgovara brendu te kampanji, mi zaista znamo kada i kome je reklama u određenom vremenu prikazana jer smo vlasnici svake aplikacije (igre) koju posjedujemo. Time dolazi i do kreiranja povjerenja kod agencija te brendova koji su voljni ići u šire mogućnosti kreativnih mobilnih reklama poput rich media formata, u našem slučaju, mini igara koje razvijamo za brendove.

Rich media format za brendove – mini igre u igrama

Mini igre su tu da zabave potencijalnog korisnika ili kupca brenda. Od Saudijske Arabije do Kanade, korisnici obožavaju kreativnije mobilne formate koji će ih zaintrigirati te posebice omogućiti osvajanje dodatnih bodova u igri koju igraju.

Mini igre traju ne više od 45 sekundi te se više koriste za generalno podizanje svijesti o brendu, nego za tipične kampanje prodaje – jer brendovi žele da vas njihova reklama zabavi te da vas na pozitivan način podsjeti na brend.

Što nas čeka u 2017.?

Današnje mogućnosti mobilnog oglašavanja rastu u kreativnosti te efikasnosti. Gledajući na trendove ulaganja u mobilno oglašavanje, eMarketer predviđa da će sljedeća godina nadmašiti očekivanja, posebice gledajući na 2016. godinu gdje je gotovo 100 milijardi dolara potrošeno na mobilno oglašavanje globalno. Kako će, prema predviđanjima, 2017. donijeti i preko 2 milijarde korisnika pametnih telefona, granice se samo pomiču, a time i mogućnosti za brendove da ne samo potroše, već i pametno ulože svoje budžete na uređaje te načine oglašavanja koji ne samo djeluju, već i – zabavljaju.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Svoj novčanik od sada i u Hrvatskoj možete zamijeniti – aplikacijom!

Za Google Pay ste vjerojatno već čuli, ali ako nemate račun u nekoj stranoj banci, niste ga mogli niti koristiti u Hrvatskoj. To se sada mijenja - ali samo za neke.

Kultura 2.0

Zašto je HRT ukinuo HD čim je završilo Svjetsko prvenstvo (i tek onda predstavio novi HRTi app?!)

Nova HRTi aplikacija stigla je tek nakon završetka Svjetskog prvenstva u nogometu, a nakon prvenstva se čini kako trebamo i zaboraviti da ćemo zemaljskim signalom dobiti HD programe u skorije vrijeme. Zašto?

Startupi i poslovanje

Good Gameov žiri odlučit će kojem hrvatskom startupu ide 100 tisuća kuna!

Nakon uspješnog trećeg izdanja Good Gamea ove godine, od kotizacija timova prikupljeno je 100 tisuća kuna, a taj novac će se investirati u jednu poslovnu ideju. Koja će to biti saznat ćemo na Good Game Liftoffu u rujnu ove godine, ali za sada znamo imena članova žirija koji će tu odluku i donijeti.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Zakon o doprinosima: Uključite se u javnu raspravu za spas malih tvrtki!

Jedno od rijetkih povećanja plaća kojima se mnogi neće veseliti. Tisuće malih i mikro poduzeća, a među njima brojna iz IT industrije, mogli bi se naći na rubu propasti ako prođe nova Vladina izmjena i dopuna Zakona o doprinosima.

Kultura 2.0

Živjeti od glazbe u Hrvatskoj: Svirali su u garažama, a sada produciraju za video igre

Donosimo priču četiri glazbenika, producenta i kompozitora kroz put nekonvencionalne glazbene karijere: kako se sklada za gaming blockbustere?

Digitalni mediji

Infowars dokazuje da su društveni mediji – mediji bez odgovornosti (čak i kod nas)

Društveni mediji ne žele imati odgovornost kakvu imaju mediji, njihovi novinari, urednici. A opet, imaju je.

Društvene mreže

Trebamo li ‘out of office’ za Facebook, LinkedIn i Instagram (i kako ga postaviti)

Je li vrijeme da postavimo 'out of office' i na društvene mreže, ne samo službeni email?

Internet marketing

Kako Poreznoj upravi dokazati da doista obavljate digitalne, a ne fiktivne usluge?

Kako dokazati da je digitalna usluga koju ste prodali klijentu zapravo digitalna usluga, a ne samo nešto fiktivno osmišljeno samo kako biste zgrabili te pare, pitanje je koje postaje sve aktualnije u vremenu kada sve više tvrtki posluje isključivo ovim putem, a posebice kad ovakvi slučajevi postaju predmet istrage USKOK-a.

Društvene mreže

Sad kad znate koliko trošite Facebook i Instagram, blokirajte ih (znamo da ne-će-te)

Godinama nakon što smo se počeli time opterećivati, Facebook nam je predstavio (pre)jednostavan alat koji nam otkriva koliko točno godi… minuta trošimo, ne samo na njemu, nego i Instagramu. Je li ovo znak da konačno blokiramo društvene mreže - ili možemo biti iskreni sami sa sobom kako ih koristimo?