Zašto su uvjeti rada u game dev industriji lošiji od ostatka IT-ja - i kako Gamechuck uspijeva biti iznimka?

Zašto su uvjeti rada u game dev industriji lošiji od ostatka IT-ja – i kako Gamechuck uspijeva biti iznimka?

Kako je hrvatski game dev studio Gamechuck, koji će biti zadužen i za razvoj video igre o Baltazaru, postao studio s uvjetima poput jednakih plaća, no-crunch politikom i planom da se dobit, kad je jednog dana bude, dijeli… pogotovo kad u game dev svijetu uglavnom vidimo suprotne scenarije?

Prije par tjedana u Facebook grupi Developers Hrvatska Relaxed odvila se zanimljva rasprava o tome što je zapravo socijalistička firma, a što startup kultura? Potaknuo ju je članak objavljen na web stranici Radničke fronte u kojem se kao pozitivan primjer hvali poslovanje i organizacija zagrebačkog gejmerskog studija Gamechuck. Njihovi osviješteni radni uvjeti o kojima pričamo i u ovoj epizodi – s osnivačem Aleksandrom Gavrilovićem, zainteresirali su ovu lijevu stranku pa tako i različite kolege…

Ali Gamechuck je hrvatski game dev studio koji je zanimljiv po mnogočemu još.

Nedavno su obznanili da su započeli suradnju s Gradskim uredom za kulturu i Zagreb Film Festivalom kako bi se kultni animirani lik profesora Baltazara oživio u virtualnom svijetu igara. U par godina uspjeli su izbaciti nekoliko kraćih naslova (ciljano!), prilično različitih formata (od vApe Escapea, humorističnog interaktivnog stripa do Speed Limita potpuno inspiriranog akcijama u retro štihu), a za neke su pokupili i svjetske nagrade. No možda najvažnije za hrvatsku scenu, kao prvi game dev studio u Hrvatskoj koji je dobio sredstva za razvoj video igara iz EU fondova, bili su okidač da aktiviraju i mnoge druge da budu proaktivniji u prijavi na različite natječaje.

Učimo na dobrim primjerima!

Kako je ovaj intrigantni game dev studio došao do svega toga te kako su postali studio s uvjetima poput jednakih plaća, no-crunch politikom i planom da se dobit, kad je jednog dana bude, dijeli… pogotovo kad u game dev svijetu uglavnom vidimo suprotne scenarije?

Odgovori na to i druga pitanja kroz koja smo prošli s Aleksandrom korisna su ne samo profesionalcima u game developmentu, već i svima koji žele razumjeti kako se boriti protiv nametnutih okvira rada u IT industriji, kako postaviti svoju filozofiju rada (i razumjeti njezino djelovanje na zaposlenike) te kako prilagoditi model poslovanja onome što se se čini održivo u datim okolnostima.

A možda najvažnije, ako vam je game development biznis uvijek bio stran – ovo je super uvod jer smo pokrili mnoge detalje koje ga razlikuju od klasične developerske tvrtke.

Bavili smo se i pitanjima:

  • Zašto su se planski odlučili raditi kratke igre – i to više njih istovremeno?
  • Kako gejmerski studio istražuje tržište da li bi upravo njihova ideja mogla uspjeti?
  • Kako su od humorističnih interaktivnih stripova došli do retro akcijske igre?
  • Kakvu ulogu stručnjaci za marketing, business development i narativ video igara imaju u malo game dev studiju?
  • Kako organiziraju firmu da se mogu i stignu prijavljivati na nagrade i natječaje?
  • Kako izgleda lov na izdavače, što treba tražiti?
  • Kako se interno postaviti prema prekovremenima?
  • Zašto se Vinku Brešanu svidio njihov prijedlog za video igru o Baltazaru?

Nove epizode Netokracija Podcasta pronađite na bilo kojoj aplikaciji za podcaste, poput Apple ili Google Podcasta, Deezera i Spotifya, a ako želite, gledajte nas na YouTubeu – i javite nam svoje komentare na ovu temu, kao i prijedloge za buduće epizode, posebice o poslovanju u gaming industriji, ali i radnim uvjetima općenito.

Hvala Podcast Studiju što nas je ugostio!

I jedna napomena s početkom ljeta!

Dragi naši, ovo je ujedno i zadnja epizoda Netokracija podcasta do jeseni. Znam, tužni ste, ali nećemo se lagati – svima nam je u fokusu odmor narednih mjeseci. S vama se opraštamo na kratko, nadamo se da ćete se i vi lijepo odmoriti, a Netokracija podcast je od ove epizode na ljetnoj pauzi.

Hvala na slušanju i gledanju, do nastavka 2021. sezone – uživajte!

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Izrada web stranica

Kad vam u 2021. padne server, što očekivati od svog hosting poslužitelja?

Po muci se poznaju junaci pa tako i hosting poslužitelji. Kako izgleda posao s druge strane vašeg weba, otkrili smo.

Startupi i poslovanje

Kad bi umjesto nogometaša, jedan od najpoznatijih nogometnih menadžera vodio – programere…

Pojam voditelja tima u IT zajednici poprilično je širok. Različite tvrtke definiraju poziciju na različite načine te sama pozicija može uključivati različite vještine i odgovornosti. Kako onda opisati tu mističnu poziciju tako da ju opća populacija može lakše razumijeti?

Kolumna

Što će nam uopće kriptovalute?

Iako o kriptovalutama slušamo već godinama, rijetko kad nam je netko dao suvisao odgovor na pitanje, a što će nama kriptovalute zapravo? U vremenima kada se centralizirani sustavi poput banaka igraju s našim povjerenjem, nikada nije bilo jasnije. Evo odgovora...

Što ste propustili

Tehnologija

Brate, trebam li stvarno uzeti Šaomi?

Xiaomi je u relativno kratkom vremenu postao brend koji se daleko najviše preporučuje u Hrvatskoj i regiji. Zašto?

Mobilno

HRana: aplikacija za one koje brine povlačenje prehrambenih proizvoda s polica trgovina

Tek kad su ljetos krenule gotovo svakodnevne vijesti o povlačenju nekog prehrambenog proizvoda s polica neki su saznali da za to postoji aplikacija. HRanu je naručilo Ministarstvo poljoprivrede, a glavna prednost joj je što - šalje obavijesti kad je neki proizvod povučen.

Tehnologija

Evo 3 razloga zbog kojih novi Appleovi proizvodi (ni)su vrijedni vaše pažnje

Novi rujan, novi Apple događaj. No, iako jučer nije bilo previše posebno, postoje neke stvari na koje se isplati obratiti pažnja.

Kultura 2.0

Profesori otkrivaju: Metode iz online nastave danas im pomažu u učionicama

Učenici su se vratili u klupe, profesori za katedre, ali online nastava još ostaje rezervna opcija - što savjetuju predavači koji ju imaju u malom prstu?

Startupi i poslovanje

Kanadski FreshBooks ostvario status jednoroga i napunio godinu dana u Hrvatskoj

Nakon što je prije točno godinu dana stigla u Hrvatsku i kod nas otvorila razvojni centar, tvrtka FreshBooks poznata po svom računovodstvenom softveru ostvarila je i status jednoroga.

Vodič

Krenulo je samopopisivanje stanovništva! Imate dva tjedna za proces od 20 minuta

Popis stanovništva 2021. odvit će se u dvije faze, prvi je rezerviran za online samopopisivanje. Na 60-ak pitanja kroz nekoliko kategorija vodit će vas detaljne upute. Evo kako izgleda proces...