Facebook ulazi u streaming s ekskluzivnim ugovorom s ESL-om

Facebook ulazi u streaming na velika vrata, uz ekskluzivni ugovor s ESL-om

Polako, ali sigurno, Facebook povlači potrebne poteze kako bi predvodnicima prijenosa uživo – Twitchu i YouTubeu - uzeo dio kolača. Činjenica da se i kralj društvenih mreža odlučio ubaciti u tu industriju mogo govori o potencijalu i važnosti streaminga u budućnosti.

Foto: DotaBlast.com

Hrvatska i regija još se igraju u pješčaniku s YouTube thumbnailsima, ali on-demand video čini tek jedan segment industrije online videa. Kanali za prijenose uživo (streaming), na platformama poput Twitcha, u svijetu već neko vrijeme okupljaju milijunsku publiku, posebno u kategorijama video igara.

U zadnjih godinu dana, iz Facebooka su nastojali kroz nekoliko događaja potaknuti razvoj gaming sadržaja putem Facebook Livea. Najvažniji korak koji je potvrdio da ozbiljno kreću u streaming nedavno je potpisani ugovor s ESL-om, jednim od najvećih organizatora esport turnira u svijetu.

Tim ugovorom Facebook ima pravo na ekskluzivan prijenos nekih od najvećih esport natjecanja ESL-a: CS:GO Pro League i ESL One turnira. Ipak, sadržaj od esport natjecanja samo je jedan dio streaming priče. Iz Facebooka su ovaj tjedan objavili najavu kako će se i pojedinačnim streamerima konkretnije posvetiti kroz novi Gaming Creator Pilot Program.

Facebook ozbiljno kreće u akciju, ali će ih par činjenica u tome još neko vrijeme sprječavati. Napraviti dobru platformu za prijenos turnira i privlačenje popularnih streamera, zahtjeva malo više od uobičajenih Facebook Live opcija, ali svi koji nalaze svoju ciljanu publiku u nišama popularnih Twitch i YouTube kanala, htjet će na vrijeme znati je li se Facebook uspio ugurati.

Facebook želi ući u igru.

Skužio je i Facebook gdje se krije masa i para. Streaming igara na Twitchu u prosincu 2017., konkretno MMO igara League of Legends, PlayerUnknown’s Battlegrounds i Hearthstone, prikupio je zbrojeno oko 174 milijuna sati gledanja. Ponavljam – samo u prosincu.

Pozornost gaming publike je konstanta i lojalna, no uzevši u obzir i druge kategorije, tko ne bi poželio imati na svojoj platformi prosječno 622 tisuće gledatelja, koji u prosjeku dnevno na njoj provedu 106 minuta…

Amazon je bio svjestan tog potencijala kada je kupio Twitch prije skoro 4 godine. YouTube, odnosno Google, uvidio je na njihovom primjeru što nosi budućnost pa su se i oni profilirali u gaming zajednici, ali i u drugim kategorijama, s fokusom na razvoj platforme za što bolje mogućnosti streaminga općenito. Naravno, YouTube je već imao dobru podlogu, dok je Facebooku streamanje esport turnira i gameplaya potpuno nova stvar.

No, Facebook može birati jer novac i mase otvaraju sva vrata. Stoga su odmah krenuli od profesionalaca – potpisali su ekskluzivan ugovor s ESL-om za turnire, a partnerstvo za individualne streamere rade samo s provjerenim i proslavljenim pojedincima, poput StoneMountain64, koji je na Facebooku već prošle godine privukao milijun pratitelja.

Foto: Facebook - StoneMountain64

Inkubatorski program za streamere pokrenut je pod inicijativom Gamer Creator Pilot Program. Kroz njega planiraju riješiti i trenutni najveći problem u tom području, a to su opcije monetiziranja – koje su sada oskudne ili nikakve.

Čak i David Steinberg (StoneMountain64) za RollingStone ističe kako je na Facebooku potpuni “divlji zapad” za streamere te da su ga mnogi kolege pitali što uopće radi na Facebooku kad nema nikakvih opcija zarade. On se pravda da je to dugoročna investicija, ali iskreno ističe sve boljke platforme, uključujući i nedostatak osnovnih mogućnost streamanja na full HD rezoluciji (1080p, 60fps).

U konačnici, cijeli projekt privlačenja popularnih streamera na Facebook neće biti održiv ako ne uspiju riješiti sustav donacija koji će biti jednostavan za publiku i darežljiv za streamere.

Na Twitchu su osim pretplate na kanal (za 5 dolara) dostupne i opcije Cheer Bitsova, slično kao što YouTube ima Super Chat opciju, a obje platforme uzimaju 30% od dobiti. Ipak, mnogi od streamera da izbjegnu davanje udjela, koriste i druge načine prihvaćanja donacija, putem PayPala primjerice, ali i to je podržano.

Zašto esport zajednica ne voli Facebook Live?

Ne možemo reći da je Facebook potencijal gaming industrije shvatio prekasno, pogotovo ne u našoj regiji, ali za svjetska poimanja, stigli su u zadnji čas – i nepripremljeni.

Facebook je potpisao ekskluzivan ugovor s ESL-om, ali taj ugovor je pao u vrijeme kada FB platforma nije spremna za streaming velikih događaja s velikom publikom. Održan je prvi ekskluzivan prijenos ESL One Genting Minor turnira, no prijenos tih šest dana s najboljim Dota 2 timovima bio je daleko od optimiziranog. Problemi su sezali od loše podrške za komentiranje do tehničkih anomalija, a gledatelji frustrirani prijenosom spas su nalazili u ilegalnim prijenosima na Twitchu i DotaTV-u.

Zašto je tako naglo ESL isključio alternativu Twitchu ili YouTubeu, nije bilo jasno nikome, a gledatelji, konkretno zajednica koja prati Dota 2 natjecanja, već je najavila bojkot nakon objave potpisanog ugovora i ukidanja alternativnih prijenosa Genting 2018 turnira.

Priliku za odgovor i objašnjenje dobili su i ESL i Facebook. Ništa pametno s obje strane, ukratko: svjesni su loše izvedbe i rade na tome. No o tome koliko je (ne)promišljen bio potez ESL-a da se ograniči na Facebook – raspravila je šira zajednica na AMA Reddit forumu s potpredsjednikom ESL-a, Ulrichom Schulzeom.

Schulz se tom prigodom ispričao za sve loše aspekte prijenosa turnira, navodeći:

Gledateljsko iskustvo na Facebook platformi još nije gdje bi ni Facebook ni ESL htjeli da bude. To je nešto na čemu svi kontinuirano radimo – ali čini se da to u ovom trenutku nije dovoljno.

I sigurno da nije dovoljno, prigovara im zajednica, kada je ugovor potpisan prije nego su istražili situaciju o mogućnostima platforme i iskustvima publike. Vratilo im se sve nazad. Zaključak priče? Gejmeri ne žele gledati esport na Facebooku.

No u igri su veći ulozi i veće ideje.

Facebookovi milijuni – ljudi?

Iako bi interaktivne opcije za gledatelje gaming turnira, poput prijenosa u full HD rezoluciji, rezanja video isječaka (clipping) i optimiziranja načina komentiranja prijenosa bile samorazumljive mogućnosti za bilo koju platformu koja se želi ozbiljno baviti streamingom, čini se da je Facebook još daleko od zaokružene platforme.

Ne može se tu onda zbilja govoriti o nekom pokušaju konkurencije kada, po svemu sudeći, Facebook nije konkurentan u usluzi streamanja, niti je, unatoč nastojanju da to dokaže preuzimanjem ESL prijenosa, to u skoroj budućnosti sposoban izvesti.

Ono što Facebook ima kao prednost, kako nas Twitchem tako i nad YouTubeom, jest doseg. Facebook za industriju može biti velika prilika zbog količine novih gledatelja koji će se moći uključiti u praćenje esporta i gaminga.

Ok, doseg o kojem govorimo na Facebooku je masovan. Ipak, ta masa je jedan veliki mainstream i upravo zbog te činjenice ne mora imati nikakvog stvarnog utjecaja na osobe koje nisu i inače povezane s gamingom. Nitko se neće nužno zaljubiti u esport samo jer je neki treći prijatelj podijelio prijenos ESL turnira na svom zidu.

No šansa jest da veća vidljivost esporta može donijeti esportu zasluženo mjesto u zabavnoj i sportskoj industriji.

Što dalje?

Sljedeći veliki događaji ESL-a su u veljači i srpnju. Dva ESL One turnira, u veljači Katowice 2018 – prvi poljski Dota 2 Major vrijedan milijun dolara, a nakon toga ESL One Cologne 2018, CS:GO Major u Njemačkoj. Facebook tako ima dva roka do kojih stigne ispolirati probleme koje su im mnogi istaknuli, no pitanje je hoće li publika Dote 2 htjeti tolerirati još jedan loš prijenos, ovaj put mnogo vrjednijeg i napetijeg natjecanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Bitcoin obara rekorde: Prešao vrijednost 23.000 dolara (i konačno dospio u medije nakon 2017.)

Kako se Bitcoin uspoređuje s hrvatskom kunom? I zašto, osim ako ne pratite aktivno vijesti o njemu, niste o Bitcoinu puno čuli od 2017. naovamo - sve dok nije počeo ponovno obarati rekorde?

Tehnologija

Može i bez tvornica: Hrvatska kao “meka” za R&D automobilske industrije!

2020. je za domaći IT donijela mnogo dobrih vijesti, a kakav potencijal naši stručnjaci donose za industriju automobila u 2021. i narednim godinama otkrili su nam Tomislav Car (Porsche Digital Croatia) i predstavnici dSPACE Engineeringa.

Startupi i poslovanje

Hrvatski Electrocoin otkriva kako su ih proizvodi za kriptovalute doveli do 330 milijuna kuna godišnjeg prometa

Krajem 2020. uvršteni su u sam vrh Deloitte Fast 50 ljestvice, imaju 3 proizvoda, a osim što sami rastu, u zadnje vrijeme bujaju i kriptovalute kojima su posvetili svoje poslovanje. Bio nam je to dobar povod da s jednim od direktora Electrocoina, Nikolom Škorićem, razgovaramo o izazovima vođenja hrvatskog poduzeća koje se bavi kriptovalutama.

Što ste propustili

Tehnologija

7 lekcija koje možemo naučiti iz najvažnije godine za online trgovinu!

eCommerce eksplozija otkrila je dragulje i jame - mnogi su se u 2020. našli pred velikim izazovima; neki jer im online trgovina nikada nije bila opcija, drugi jer su prihvaćali svakakva rješenja u zadnji čas - rijetki su pobrali vrhnje jer su prepoznali potencijal mnogo ranije.

Startupi i poslovanje

Tipsy vam u Zagrebu dostavlja piće unutar 3 sata – uz pomoć Craft Technology softvera

Radi se o novom brendu Wine&morea, koji su postojeću logistiku i softver iskoristili za ciljanje domaće, mlađe publike. Osim što su dokazali da u kratkom roku mogu pokrenuti novi brend, Tipsy im je poslužio i kao studija slučaja za vlastiti softver, kako za Netokraciju otkrivaju Ivan Kovačević i Dario Drmač.

Mobilno

Skinuli ste i Telegram i Signal, a niste znali: EU Hrvatima štiti podatke od WhatsAppa!

Elon Musk tweetne: "Koristite Signal". Internet poludi. Bismo li ga trebali poslušati i zašto?

Novost

Anita Lacmanović postala nova generalna direktorica SAP-a Hrvatska

Anita Lacmanović nova je generalna direktorica SAP-a Hrvatska, a njezino vođenje tvrtke obilježit će nova strategija s jasnim fokusom na ubrzani prelazak korisnika na rješenja u oblaku te predanost uspjehu postojećih i budućih SAP-ovih klijenata, stoji u priopćenju.

Kultura 2.0

Incijativa digitalca iz Siska osigurala gotovo 1.000.000 kuna za pomoć Glini, Petrinji i okolici

Siščanin Goran Kovačević odmah je nakon prvog prošlogodišnjeg potresa u Petrinji pokrenuo crowdfunding kampanju za pomoć svima pogođenima potresom. Brojimo još samo nekoliko dana prije isteka!

Kultura 2.0

Hrvatski znanstvenici pripremaju veliko istraživanje o komunikaciji u koronakrizi – na Twitteru, YouTubeu i Redditu!

(Dez)informacije o koronavirusu ne jenjavaju ni godinu dana od početka pandemije, dapače, njihovo širenje na društvenim mrežama samo raste. Kako te poruke utječu na stavove Hrvata? Uskoro će nam više otkriti domaći znanstvenici i stručnjaci metodama iz područja obrade prirodnoga jezika, dubokog učenja i analize društvenih mreža.