Hrvatska Ars Futura uz Blizzard i Activision: Donedavno su njihove igre samo igrali, a danas s njima surađuju

Hrvatska Ars Futura uz Blizzard i Activision: Donedavno su njihove igre samo igrali, a danas s njima surađuju

Poput mnogih gamera, naslove Blizzarda i Activisiona, jednih od najvećih imena gaming industrije, igrali su i članovi tima zagrebačke agencije Ars Futura, a sad već nekoliko godina s njima izravno surađuju. U intervjuu otkrivamo kako je sve započelo i što se to veliko priprema za dalje.

Rijetko se dogodi da sasvim slučajno naiđete na podatak koji vas tako iznenadi da ne znate gdje biste počeli s pričom. Meni se, eto, takva situacija dogodila relativno nedavno kada sam primijetio da domaća digitalna agencija Ars Futura kao svoje klijente na stranicama navodi ni manje ni više nego Activision Blizzard, jednu od najvećih gaming tvrtki na svijetu za koju su radili dosta esport projekata.

Logično je bilo, stoga, javiti se timu Ars Future i pitati ih kako se mala agencija iz Zagreba nađe u suradnji s tvrtkom koja je izdala Warcraft, Overwatch, Hearthstone i još gomilu poznatih igara i serijala koje su se prodale u desetke milijuna primjeraka, a za njih gotovo nikad ne čujemo u medijima.

Tu nepravdu odlučio sam ispraviti razgovorom o gamingu, esportu i poslovanju s Lukom Drezgom iz agencije Ars Futura. Luka mi je na početku razgovora rekao kako su se razvili u agenciju koja preferira dulje projekte koje mogu graditi neko vrijeme, a od klijenata s kojima surađuju ističu se domaća Nabava.net, ali i poznato Sveučilište Harvard.

Klijent po klijent, i dođete do Blizzarda. Luka kaže kako se suradnja s Activision Blizzardom rodila iz projekata koje je Ars Futura radila za Major League Gaming, esport platformu čiji je vlasnik upravo Activision Blizzard, a za koju svi fanovi esporta znaju još od početka prošlog desetljeća. Kaže i kako je u trenutku početka suradnje s MLG-jem upravo on, od svih kolega, bio najviše uzbuđen oko rada s osobama koje su stvarale neke poznate igre i sustave:

Ne mogu reći da mi je bilo svejedno spajati se na callove i razgovarati s ljudima koji na tome svemu aktivno rade. Ali s vremenom shvatiš da su sve te legende s kojima komuniciraš isto developeri i dizajneri.

Luka dodaje kako i sam poznaje dosta ljudi iz tvrtke i šire IT zajednice u Hrvatskoj koje bez problema mogu parirati i najboljim developerima i dizajnerima koje zapošljavaju Blizzard i slične tvrtke.

Ars Futura

Iz Zagreba do milijuna korisnika

Počeci rada s MLG-jem bili su prilično izazovni, pojašnjava Luka. Najprije su surađivali na razvoju i redizajnu platforme GameBattles koja je u vlasništvu MLG-ja, a koja je iza sebe imala 15 godina legacy koda i više od 12 milijuna aktivnih korisnika i služi za organizaciju amaterskih i poluprofesionalnih esport natjecanja diljem svijeta. Ujedno je to bio i prvi susret domaćeg tima s platformama za punopravna esport natjecanja, ali dobro im je došlo gore spomenuto iskustvo u gamingu. Luka pojašnjava kako mu je dosta pomoglo to što je još 2006. godine bio izuzetno aktivan igrač Call of Dutyja 2, a danas tvrtka u kojoj radi direktno surađuje upravo s tvorcima serijala Call of Duty:

Tako smo mi još tada, putovali po Hrvatskoj i igrali CoD2 na raznim LAN turnirima. Imao sam čak prilike biti sparing partner tadašnjoj reprezentaciji Hrvatske u capture-the-flag modu Call of Dutya 2.

Nakon kratke esport karijere Luka se pronašao u Ars Futuri, a tim je na GameBattlesu uložio gomilu vremena kako bi svi shvatili što točno platforma nudi kako bi na kraju napravili potpun redizajn i development njihovih aplikacija za iOS i Android. U Ars Futuri su se tijekom ovog projekta, dodaje Luka, vrlo dobro upoznali s personom jednog amaterskog i polu-profesionalnog esport igrača, a sve što su naučili koristilo im je kada su se kasnije prebacili na razvoj MLG-eve platforme za konzumaciju video sadržaja na kojoj korisnici mogu gledati emisije i videe s esport turnira u igrama koje izdaju Blizzard i Activision kao što su Call of Duty, Starcraft, Halo, Overwatch, Gears of War i druge.

Luka dodaje i kako je timu Ars Future projekt bio vrlo zanimljiv i s development strane, jer je agencija bila zadužena za razvoj posebnog video SDK-a za player videa na stranici. Luka pojašnjava:

Razvijali smo tada custom video player koji se mogao podešavati ovisno o brandu koji ga koristi. Sami player je koristio HTML tehnologije za playback, dok smo mi bili odgovorni za razvijanje Android i iOS native SDK-ova koji su omogućavali MLG-u, ostalim kompanijama unutar Blizzarda, ali i third-party kompanijama konzumaciju Blizzard sadržaja koristeći njihov SDK. Sami projekt je trajao nekih 9 mjeseci i danas se koristi na više platformi.

U budućnosti možda i još veći projekti

Luka mi pojašnjava kako su nakon ovog gore spomenutog posla počeli surađivati s klijentom na projektima izvan MLG-a, odnosno na Activision Blizzard Esports League. Danas je iza Ars Future impresivan portfolio projekata za firmu iz SAD-a, a planovi su u skoroj budućnosti još bliže surađivati na novim projektima, koji uključuju nekoliko različitih esport naslova i tema:

Trenutno nam je najveći fokus rad s ekipom iz Call of Duty World Leaguea. Na žalost o ovoj temi ne smijem otkrivati puno detalja, ali mogu reći da smo ovdje u nove proizvode uvedeni od samog starta i da spremamo jedan veliki projekt koji bi svjetlo dana trebao ugledati tamo negdje na jesen. Dodatno još imamo dogovoreno i neke projekte za Overwatch League.

Rad na jednoj od najvećih esport liga na svijetu sigurno će rezultirati i još nekim novim klijentima, a ne bi me čudilo kada bismo za godinu dana pisali o suradnjama koje ova agencija ima i s nekim drugim gigantima esport i gaming industrije. Ipak, Luka dodaje kako se zaista ne planiraju koncentrirati samo na jednu industriju i ovakve, gamerske klijente, već se uvijek trude raditi na projektima svih mogućih vrsta. U 2019. se u Ars Futuri fokusiraju na postavljanju internih procesa i strukture u firmi kako bi se mogli što bolje nositi s izazovima u budućnosti, kaže Luka.

Idući puta kada budete gledali Overwatch League ili neki drugi Blizzardov proizvod, sjetite se da je ono što ga pokreće možda izradila ekipa koja radi nedaleko od vas, u Zagrebu!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Startupi i poslovanje

Porezna zahtijeva da i fizičke osobe prijave svaki zakup Facebook oglasa ili Upwork angažman!

Bez obzira jeste li fizička ili pravna osoba - ako poslujete s tvrtkama iz inozemstva, možda biste trebali naći računovođu već danas.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Lora Pleško: Kako voditi tim i tvrtku u doba krize?

Lora Pleško je CEO Mašinerije, tvrtke za razvoj mobilnih aplikacija i web rješenja. Ususret Ladies of New Business konferenciji Lora nam je prenijela iskustva o slaganju internih procesa za vrijeme remote rada.

Intervju

Stručnjaci: Zbog “pada” Štita privatnosti razmislite hoćete li koristiti američke servise kao što je Mailchimp 

Dok se čeka razjašnjenje odnosa između SAD-a i EU u kontekstu prijenosa podataka, tvrtke koje prenose podatke van Europske unije moraju dokazati da su poduzele dovoljne mjere zaštite. Konzultantica za zaštitu podataka, Vlatka Vuković, smatra da su pojedini servisi prešutjeli bitne informacije.

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?

Startupi i poslovanje

I ove godine na Ladies of New Business, ali online! 5. i 6. studenog bavimo se temama o vodstvu

Kako osigurati kapital i u krizi, kako vođenjem drugih ne zaboraviti na sebe, koji su to izazovi upravljanja timovima i resursima u "novom normalnom" - pokrivamo sve bitne teme o ženskom vodstvu i poduzetništvu u doba krize na Ladies of New Business konferenciji.

Kultura 2.0

Ravnateljica preloške knjižnice okupila igrače Harry Potter igre od Las Vegasa do Hong Konga i napravila izložbu njihovih knjižnica

Maja Lesinger četiri je mjeseca radila na virtualnoj međunarodnoj izložbi Harry Potter: Wizards Unite the Libraries u koju su se uključili igrači, a posebice knjižničari diljem svijeta. No, baš njena knjižnica iz Preloga nije mogla završiti u izložbi jer nije mjesto od interesa u samoj igri.