Osvrt na treći Whohack: Šokirani smo odazivom, dobrom atmosferom i odličnim projektima!

Osvrt na treći Whohack: Šokirani smo odazivom, dobrom atmosferom i odličnim projektima!

Sve je krenulo tako bezazleno - organizirat će se mali hackathon do 25 ljudi, za koji smo mislili: "ma nećemo popuniti ni pola dvorane", nemamo mi još taj "community". Kasnili smo s web stranicom i najavom dva tjedna te u panici digli objavu tek tjedan dana prije događaja. No, što se onda dogodilo? Nisu prošla niti 24 sata a mi već ostali bez mjesta - još ni registraciju na stranici nismo stigli ugasiti.

whohack_1naslovnaSve je krenulo tako bezazleno – organizirat će se mali hackathon do 25 ljudi, za koji smo mislili: “ma nećemo popuniti ni pola dvorane”, nemamo mi još taj “community”. Kasnili smo s web stranicom i najavom dva tjedna te u panici digli objavu tek tjedan dana prije događaja. No, što se onda dogodilo? Nisu prošla niti 24 sata a mi već ostali bez mjesta – još ni registraciju na stranici nismo stigli ugasiti.

Da, moglo se i to isprogramirati, pa ne bi bilo prekoračenih prijava, no jednostavno nije bilo vremena. Naravno, prijava je bilo malo više nego što ih je smjelo biti pa smo odlučili proširiti sve na cijeli kat zgrade riječkog inkubatora, kako ne bismo razočarali ljude. Praktički smo ispraznili prvi kat od stolova i stolica, samo da bismo se svi stisnuli na zadnjem – što smo na kraju i uspjeli, na knap!

Što je sve pošlo po zlu?

Kod organizacije ovakvih evenata uvijek se dogodi jedan neplanirani set događanja, a i sve ono čega se naknadno sjetiš da je promaklo i to, naravno, baš onda kada je kasno. Pa ‘ajde, na ribarnicu po led ujutro, treba cugu ohladiti, pa dođeš u inkubator, a ljudi su uranili, čekaju pred vratima čak sat vremena prije početka. Potom lijepo sjednu, njih nekoliko što su uranili, i kad ono – PUF, ostali smo bez struje. Čuje se: “Ma nemoguće, opterećenje već tako rano?” OK, skok na osigurače i redom, sistemom eliminacije, otkrili smo da je ipak riječ o lažnoj uzbuni. Jedan je utikač imao kratki spoj. Pa ‘ajde, to smo sada prošli, valjda se više nema što drugo dogoditi. Ma vraga, developeri se žale na zatvorene portove, ipak se radi na gradskoj mreži od 40+ Mbit. Zovi tamo, zovi ‘vamo, šalji mail i pola sata kasnije, svi su portovi otvoreni i mogli smo se pitati – jesmo li sada na miru? I jesmo, cijeloga dana, dok se navečer, u jutarnjim stilu, nije dogodilo opet nešto ludo – alarm inkubatora se oglasio usred sastanka komisije za dodjelu nagrada.

Prijava je bilo više no što se očekivalo (slike: WhoHack Facebook)
Prijava je bilo više no što se očekivalo (slike: WhoHack Facebook)

Što zaključiti nakon gornjeg paragrafa? Ljudi su kolaborirali kako bi riješili struju, vikali smo jedni drugima nekakve portove koje treba otvoriti i smijali se na alarm. Odlično i zabavno iskustvo koje će se pamtiti, točnije – bilo je savršeno! 🙂

Svi su zaslužili nagrade!

No, ono najbitnije. Ja, Edi Budimilić, koji sam prošao hackathone od kuće do Silicijske doline, zaključujem da sam vidio najveći talent upravo ovdje. Imali smo 13 projekata koji bili demonstrirani, ali ne samo to, već je njih desetak bilo spremno za javnu upotrebu! Najgore se dogodilo, imali smo “samo” 3 iPada, a svi su ih zaslužili! Timovi su uspjeli u jednome danu složiti funkcionalne servise, mnogi od njih web stranice, pa čak i prezentaciju za kraj. Gledajući te prezentacije dobili smo dojam kao da imamo Demo Day nekakvih projekata koji su se slagali mjesecima.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XXuHkAcpPSA&feature=share&list=PL9eSybXn5mAs6wx-vOKOV5vu_tbOUcfET[/youtube]

Tema hackathona bilo je “unaprjeđivanje društva”. Trebalo je napraviti mobilnu aplikaciju na bilo kojoj platformi koja na neki način služi društvu, ne samo lokalno. Uz to, kriteriji za pobjedu bili su vrlo oštri, kao što su dobar UX dizajn, dovršenost/spremnost za javnu upotrebu i domišljatost. Možda je upravo to rezultiralo tolikom kvalitetom.

Ukratko o pobjednicima

#1 Recikliraj

Tim: Borna Beaković, Nina Jurčić

Informiranjem građana do pravilnog zbrinjavanja otpada da Lijepa naša ostane lijepa. Aplikacija omogućuje pregled reciklažnih dvorišta, zelenih otoka, divljih odlagališta, prijava novih i mogućnost narudžbe odvoza. Uskoro na Apple App Storeu.

#2 U nuždi

Tim: Pavel Denisjuk, Adrian Smijulj, Sven Al Hamad

“U nuždi” služi ljudima da vrlo lako nađu najbliži javni WC. Aplikacija podržava listu toaleta po geolokaciji. Svaki toalet ima ocijene drugih korisnika i stanje da li ima toalet papira ili ne.

#3 RiBusHunter

Tim: Andrej Matijević, Mario Galjanić, Sanjin Maržić, Andrea Švaglić

Uhvatite svoju autobusnu liniju u zadnji tren bez brige o kašnjenju. Primjer: sjedite na kavi, upalite aplikaciju i pogledate kada se točno morate ustati kako biste pješke do autobusne stanice stigli taman na autobus. Uz to na karti vidite sve gradske autobusne linije i njihove stanice.

#4 Kids Quiz Game

Tim: Aleksandar Zgonjan, Anton Grudić

Jednostavna kviz igra koja uči djecu prepoznavanju zvukova životinja. Svako pitanje ima centralni gumb koji pusti zvuk jedne od četiri životinja koje su prikazane na ekranu. Odabirom prave životinje prikaže se zeleni smješko, dok kod pogrešnog odgovora crveni. Odgovarajući na sve upite, igrača se nagrađuje s jednom do tri zvjezdice.

Žiri bira pobjednike - težak posao!
Žiri bira pobjednike – težak posao!

Preostali projekti za koje također smatramo da su pobjednici iako bez nagrada su: SMS podsjetnik, Spasi se!, HNK Rijeka, InPulse – Re-Discover your city, Dojavi, KudaKamo, Moderni ugostitelj, CIIN.EU te Z.

Slijedi veliki dvodnevni hackathon

Šokirani odazivom i atmosferom koju su ljudi stvorili, WhoHack #3 se definitivno može proglasiti kao najbolji hackathon do sada. Uskoro slijedi najava za novi veliki WhoHack 2013., koji će trajati dva dana. Zahvaljujemo se svima na sudjelovanju i jedva čekamo da se opet vidimo! Posebno hvala Gradu RijeciTerminal Works na nagradama te Buri Znanja, što su nas podržali slikama i videom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Kobe Bryant: košarkaš, Oskarovac, investitor – ulagao je u tvrtke poput Alibabe i Epic Gamesa

Jučer je u 41. godini preminuo Kobe Bryant, jedan od najvećih košarkaša svih vremena koji je svojim uspjesima na terenu i izvan njega zauvijek obilježio ovaj sport.

Društvene mreže

Bartol Šimunić: Da će društvene mreže biti okosnica kampanje Zorana Milanovića odlučilo se još u svibnju

Bio je među prvim community managerima Vlade kad je 2011. došla na društvene mreže, a sada je jedna od ključnih osoba koja je stajala digitalne kampanje novog predsjednika Hrvatske Zorana Milanovića.

Internet marketing

Podcast o specifičnostima podcasta u Hrvatskoj kao sadržajnom, ali i oglašivačkom formatu

Podcasti, iako postoje već godinama, očito su format koji će obilježiti digitalno tržište u Hrvatskoj u 2020. tako da je red pozabaviti se njihovim specifičnostima - u obliku podcasta!

Tehnologija

Hrvatska pošta u zraku: Dostava dronom u Hrvatskoj sve nam je bliža

Nakon eksperimentiranja s kriptovalutama, Hrvatska pošta poletjela je i u istraživanje bespilotnih letjelica koje bi mogle dostavljati pakete u udaljenim dijelovima Hrvatske.

Tehnologija

Gradionica – gdje zagrebački klinci grade LEGO robote i zajednicu spremnu za svijet budućnosti

Marljivi polaznici udruge Gradionica svoje zimske praznike nisu provodili pred računalima, mobitelima i konzolama. Nadvijeni nad LEGO kockicama, motorima, kabelima i senzorima planirali su što s novim zadatkom FIRST LEGO lige, na čijoj je svjetskoj završnici u Houstonu prošle godine bio upravo robot iz hrvatske (G)radionice.

Intervju

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.