SuperMinds 2022: Kako postati bolji programer (mobilnih aplikacija)?

Infobip ❤️ Netokracijašto akvizicija znači za vas - i nas?

SuperMinds 2022: Kako postati bolji programer (mobilnih aplikacija)?

Kako usmjeriti kolege koji griješe bez da im ubijete motivaciju i samopuzdanje? Kakva stvarnost čeka mobile developere u narednim desetljećima? Hoće li virtualna realnost postati distopijski pejzaž oglasa? Na ta i još niz zanimljivih pitanja saznali smo odgovore na ovogodišnjem SuperMindsu.

Ovogodišnja SuperMinds konferencija, naslovljena Mind the App, okupila je razne superumove iz mobile developmenta. Akademija glazbene umjetnosti postala je tako na dva dana mjesto gdje su se spojila dva tabora – Android i iOS developera.

Ove godine na SuperMindsu mogli ste poslušati predavače poput Paula Hudsona, jednog od najvećih globalnih stručnjaka za Swift i Garricka Toubassija, investitora i savjetnika koji je prošao startupe i velike kompanije poput Googlea.

Dok smo prošle godine na Netokraciji kroz 4 predavanja pronašli growth hacking recept koji ne sabotira inovaciju, ove vam donosimo uvid u to što je potrebno napraviti kako bi “podigli” vješte i samopouzdane programere, a dotaknut ćemo se i AR budućnosti mobile developmenta.

Može li nam treniranje pasa otkriti kako postati boljim programerom?

Copyright (c) 2022 Niko Goga

Christina Lee je senior softverska inženjerka na Pinterestu, gdje radi na izgradnji frameworka koji bi drugim inženjerima pomogla da budu produktivniji. Kada ljudi zavole programiranje i u tome postanu dobri, od njih se počinje zahtijevati više od samog kodiranja, smatra Christina:

Govorimo o sposobnosti poučavanja i motiviranja, vještina za čiji razvoj se rijetko inženjerima omogući formalna obuka.

U svojem predavanju, čije ime plijeni pažnju, The Dog and the Tech Lead: What Animal Training Taught Me About Being a Better Mentor, Christina je otkrila svoje tajne poučavanja koje su njoj zapravo otkrili – psi.

Svaki organizam možemo trenirati na dva jednostavna načina – ono se može odnositi na davanje ili oduzimanje nagrada i samih kazni, objašnjava Christina. Vjerojatno ste odmah pomislili kako vam je prvi način treniranja draži od drugoga, a za to postoji i razlog. Davanjem ili oduzimanjem nagrade stvaramo, ono što Christina naziva, pleasure seeking phenomenon:

Ovako je veća vjerojatnost kako će vas učenik dočekati s kreativnim i operativnim ponašanjem. Pokušat će napraviti nešto novo i pritom biti uzbuđen. S druge strane, korištenjem kazni postoji opasnost kako će učenik postati zamrznut i previše analitičan.

“Cilj je spriječiti da uopće dođe do postavljanja lošeg DIFF-a”

Ako programer napravi loš DIFF (algoritam koji pokazuje promjene između dvije verzije iste datoteke) i za to dobije kritiku, postoji dobra šansa kako će taj programer idući put biti anksiozan tijekom postavljanja novog DIFF-a ili će možda odgađati taj zadatak. U krajnosti, broj grešaka će se općenito povećati.

Copyright (c) 2022 Niko Goga

Kada bi samo odmah dali pozitivnu kritiku, učenici odmah postaju motiviraniji u svom radu. Naravno, to ne znači kako treba pohvaliti loš DIFF:

Cilj je spriječiti da uopće dođe do postavljanja lošeg DIFF-a. Cijela Silicijska dolina usmjerena ja to da povratna informacija bude jako ugodna. Što ako bi sve to vrijeme i energiju preusmjerili u pripremanje ljudi na uspjeh?

Kako to postići? Christine situaciju objašnjava na primjeru psa koji voli uništavati papuče. Takvog psa pripremamo za uspjeh tako što mu maknemo papuče. Kada Christina takvu ideju spomene u kontekstu ljudi, obično ta ideja nije dobro prihvaćena:

Ljudi mi kažu kako bi ti programeri trebali znati bolje: “imaju toliko i toliko godina iskustva, ja ih ne bi trebao voditi, ja im ne bi trebao govoriti”. Meni je to jasno, frustrirajuće je kada netko ne ispuni naša očekivanja, ali ako nekoga silimo da radi na nečemu za što nema potrebne vještine, frustracija neće nestati.

Ovdje je bitno naglasiti kako problemi ne nastaju uvijek zbog manjka vještine, već zbog slabijeg samopouzdanja ili kritičkog razmišljanja:

Ako netko ima strah od javnog nastupa, nećemo ih učiti kako izgovarati riječi, već pomoći im da razviju samopouzdanje.

Kakvu revoluciju će nam donijeti virtual reality tehnologija?

Copyright (c) 2022 Niko Goga

Mattt je proveo posljednje desetljeće u Appleovom razvojnom ekosustavu, pišući za NSHipster i Flight School, izrađujući projekte poput Alamofirea i swift-doca te pridonoseći Swift Package Manageru. Svoje predavanje na SuperMindsu – Reality Check, posvetio je AR odnosno VR-u.

Mnogo je različitih headsetova izašlo od pojave Oculus Rifta u 2016. godini, govori Mattt. AR/VR tehnologiju sve više imamo priliku susresti na svakodnevnoj bazi, ali još nije toliko blizu da postane mainstream. Ipak, Mattt navodi zašto bi trebali obraćati pozornost prema VR-u:

VR setovi koji dolaze, svi će imati full color passthrough što znači kako će se stvarnost moći skoro pa savršeno spojiti s virtualnom stvarnosti. Zatim, zbog praćenja pogleda po prvi put će svi moći uspostaviti kontakt očima i vidjeti u što drugi ljudi gledaju. Posljednje, praćenje lica će omogućiti da emocije koje iskazujemo licem postanu input podaci.

Potrebno nam je napraviti smisao od VR-a (Virtual reality), AR-a (Augmented reality), MR-a (Mixed reality) i XR-a (Extended reality), smatra Mattt:

Na VR i AR možemo gledati iz perspektive uranjanja u virtualni svijet. VR daje najveću mogućnost uranjanja, a AR pokušava projicirati virtualni svijet na stvarni svijet. Pojam kojeg nitko ne koristi, MR, je nešto između toga. Na posljednji pojam XR možemo gledati kao krovni pojam koji objedinjuje sve prethodno navedene.

VR i AR – ekrani zalijepljeni na lice

Još jedan način na koji možemo promatrati VR je taj da ga usporedimo s AR-om. VR je ograničen svojim performansama, dok AR ima ograničenu udobnost i imerziju. Oni će oboje s vremenom napredovati u svojim manama i onda će doći do konvergencije:

Jednog dana možda ova razlika više neće imati smisla pa ćemo govoriti o spektru različitih proizvoda, ali trenutno, VR je više udoban nego što je AR sposoban.

Ipak, VR i AR imaju nešto zajedničko, a to je činjenica da se većina VR i AR aplikacija nalazi na mobitelima:

To je zapravo smiješno stvar u svemu ovom. VR i AR su ekrani zalijepljeni na lice.

Uprkos trenutnim ograničenjima tehnologije, Mattt razmišlja što bi nam ta tehnologija mogla donijeti. Kakva će komunikacija biti moguća zbog VR-a? Što će napraviti nemogućim? Hoćemo li moći ići bilo gdje i biti bilo tko? Hoće li nas napraviti empatičnijima i osobama s više razumijevanja ili će nas još više udaljiti od naše neposredne stvarnosti? Vjerojatno oboje, smatra on.

Priznaje kako ga AR najviše zabrinjava. Tijekom predavanja pokazao je isječke iz filma HYPER-REALITY autora Keiichija Matsude kako bi pokazao kako će AR najvjerojatnije izgledati u budućnosti. Ipak, sve ostaje na nama, zaključuje Mattt:

AR ne mora biti distopijski pakleni pejzaž tehnologije za oglase.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Intervju

Upoznajte Maria Ćendu, voditelja tima zaduženog za ICT sustav Disneyjevog kruzera kojim plovi 5500 ljudi

Pod utjecajem primorskog podneblja, u bespućima interneta, Mario Ćendo pronašao je zanimanje koje spaja za njega idealno: IT i pomorstvo. Od tada, više od 10 godina plovi i rješava tehnološke zavrzlame kruzera koji mogu smjestiti i po par tisuća ljudi. Prije nego je isplovio na još jednu 10 tjedana dugu rutu, s nama je podijelio detalje ovog nesvakidašnjeg posla.

Intervju

“Tata” Angulara o tome što bi danas napravio drugačije i kako instantno ubrzati web aplikacije

Nakon više od 15 godina u Googleu, gdje je inicijalizirao, osmislio i podigao temelje Angulara, jednog od najpoznatijih JavaScript frameworka, a potom usmjerio Googleovu kulturu prema test driven developmentu, Miško Hevery se otisnuo u samostalne vode...

Novost

The Ethereum Merge. Kripto svijetu slijedi promjena na koju se čekalo skoro 10 godina

Već dugi niz godina radi se na vjerojatno jednom od najkompleksnijih projekata koji se tiču blockchain tehnologije, a taj dugoiščekivani update za Ethereum blockchain trebao bi izaći sredinom ovog mjeseca.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Project 3 Mobility kao Chief Business Officera doveo menadžera koji je vodio Lime i Uber

Alexander Graf von Piel u domaćem startupu će biti zadužen za rast i globalnu prepoznatljivost autonomnih sustava vožnje koji se razvijaju u Sv. Nedelji.

Izvještaj

Kako Infobipovci uče od incidenata – i internih istraživanja?

DevDaysi, sad već tradicionalno godišnje okupljanje Infobipovaca, i ove je godine okupilo inženjere, stručnjake za razvoj proizvoda i korporativnu sigurnost kako bi razmijenili znanja i prakse. Donosimo neke od lekcija koje mogu koristiti i drugima u industriji.

Digitalni mediji

Zašto sam dao otkaz u IT tvrtci da bih se posvetio newsletteru?

Kada pročitam naslov, dođe mi da se i ja zapitam, pogotovo jer sam radio u super kompaniji i industriji. No, iako se na prvu čini kao luda ideja, zapravo nije!

Sponzorirano

Male tajne za razvoj aplikacija koje neće pregaziti vrijeme – niti nova tehnologija

Koje su tajne razvoja "future-proof" aplikacije? Kako izgleda baza koda, kako su posloženi radni procesi te kako na kraju dobiti nešto što možemo skalirati? Donosimo vam detaljan pregled kako Superology planira napraviti Superbet aplikaciju otpornu na vrijeme.

Novost

Splitska udruga DUMP traži nove mlade nade: programere, marketingaše, dizajnere, fotografe…

Želiš naučiti programirati? Zanimaju te oglašavanje i digitalni marketing? Imaš umjetnički dar i voliš dizajnirati? San ti je postati vješt s fotoaparatom i hardverom? Želiš se povezati s mladom ekipom koja radi sve to?

Novost

Uz investiciju Invera Equity Partners Kompare.hr širi tim, ponudu i tržišta

Kompare, web servis za usporedbu cijena telekom usluga i polica osiguranja, nova je investicija Invera Equity Partnersa, privatnog dioničkog fonda fonda poznatog i po relativno nedavnom ulaganju u Muzej iluzija.