Od steampunka do Steama: Vepar Viktor konačno hara Austro-Ugarskom

Infobip ❤️ Netokracijašto akvizicija znači za vas - i nas?

Od steampunka do Steama: Budući monarh, vepar Viktor, konačno hara Austro-Ugarskom

Steampunk i Austro-Ugarska spoj su koji ne vidite često, odnosno vjerojatno ne vidite nikada. Ipak, to nije spriječilo ekipu iz game studija Spektar da spoji upravo te dvije stvari u 'point and click' avanturu u kojoj glavni lik Viktor pokušava zasjesti na tron ove monarhije. Jedino logično bilo je popričati s timom koji stoji igre i vidjeti što se to njima kretalo kroz glavu kada su se odlučili na upravo ovakvu ideju.

U najkraćim crtama, Viktor: A Steampunk Adventure igra je u kojoj kontrolirate vepra Viktora i kroz rješavanje zagonetki, druženje s poznatim osobama te apsolutnu tonu humora pokušavate postati novi vladar fikcionalne verzije Austro-Ugarske u kojoj su svi likovi životinje. Sve ovo možda zvuči podosta čudno (jer i jest), ali nakon što pogledate trailer za Viktora, mnogo toga će vam biti jasnije.

Viktoru smo pričali još krajem 2014., a nakon Kickstarter kampanje, koja na žalost nije prikupila dovoljno sredstava, Viktor je ugledao svjetlo dana u ožujku ove godine od kada je dostupan na Steamu. Kako bih saznao što je moguće više o igri i ljudima koji iza nje stoje, odlučio sam se popričati s ova “tri tipa s interneta” i vidjeti što to oni danas imaju za reći.

Iza Viktora stoje Zvonimir Barać, Aleksandar Gavrilović i Sven Nemet, poznatiji kao Studio Spektar. Osim Viktora, kažu, bave se i nekim drugim stvarima:

Zvonimir: Osim povremenih “stvarnih” poslova, radim animacije, web dizajn, crtam neke stripove i svašta drugo. Na Viktoru radim animacije, obrađujem zvuk i razrezujem Svenove crteže da ih Aleksandar može koristiti u igri.

Alex: Ja sam programer ove igre, imam li život osim toga? Nisam siguran.

Sven: Crtam za crtiće, slikovnice, knjige, ma za sve. Slikam i za sebe valjda, pišem, ne radim yogu, gadi mi se većina nove glazbe, ne skupljam salvete i maštam o svom otoku, kao i svi mi.

Osim što programiraju, crtaju i vrlo su dobri u smišljanju šala na svoj račun, Alex ističe kako često skidaju igre s interneta i ne mnogo toga drugoga. Ovo, naravno, nikako ne podrazumijeva torrente i slične aktivnosti i možete se samo sramiti što ste to pomislili.

4679645a69601b7b2d7107c5e58e15b9_original

Austro-Ugarska, punk i veprovi

Kada je riječ o Viktoru, kao glavnome liku istoimene igre, zanimalo me kako bi ga njegovi “roditelji” opisali u samo jednoj rečenici. Naravno, kada to pitate ekipu koja se bavi pisanjem šala za igre, dobijete upravo ono što ste tražili:

Alex: Mrzim cijeli svijet ali ću postati car pa ću ga zavoljeti!

Sven: Rok, Rok, Punk Rok!

Osim punk rocka, Viktor se na početku igre bavi komunalnim djelatnostima, ali to brzo ostavlja iza sebe i kreće u putovanje epskih razmjera kako bi ispunio svoj životni cilj. Barem se tako meni čini. Naravno, kako je igra smještena u prilično nezastupljen period, zanimalo me što se to odvijalo u glavama kada su napravili steampunk igru baš u doba Monarhije:

Sven: Likovi su životinje jer mi je to veći gušt crtati. Što se tiče setinga, prvo smo mislili napraviti igru koja bi trajala tridesetak sati i u kojoj bi Viktor osvajao čitav svijet. Naravno, Viktorov svijet drugačiji je od našeg – svaka je zemlja “zapela” u svojem “najzanimljivijem” dobu pa bi tako osvajao Napoleonovu Francusku, stari Rim, a Hrvatska bi bila pod Austrougarskom, naravno. Ja bih natrag u Austro-Ugarsku!

worldmap

Budimo iskreni, ne znam toliko o Austro-Ugarskoj da bih se u istu poželio vratiti, ali kada gledam kako se Sven romantično odnosi prema ovom periodu, razmišljam kako možda to i ne bi bilo tako loše. Ali morala bi biti steampunk, bez tog ne ide. Kreatorima je bilo logično Viktorove avanture započeti upravo u Zagrebu, a kako to vide Austro-Ugarsku u igri, pojasnio mi je Zvonimir.

Kada smo odlučili rascjepkati igru na više nastavaka, bilo je logično da Viktor počne iz Zagreba, odnosno Agrama u Austro-Ugarskoj koja je u Svenovom svijetu industrijska zona u stilu ranog dvadesetog stoljeća, samo s više robota i mobilnih telefona, a manje žohara.

Osvježenje u žanru

Igre sa životinjama inače su namijenjene i za širu publiku od samih gamera, a budući da je Viktor prilično drugačija igra od bilo čega što ste eventualno mogli probati, zanimalo me i kako su članovi obitelji tvoraca igre reagirali na ideju o vepru u steampunk svemiru.

Zvonimir: Dio obitelji koji zna za igru stalno me podržava kroz povremeno ispitivanje jel’ se planiramo mi već jednom obogatiti na tome.

Sven je nadodao kako je doma izrazito popularan nakon što su svi odigrali igru, a Aleksandra su iz nekog razloga izbacili iz oporuke, iako sam siguran kako je sve ovo bilo vrijedno toga.

Point and click avanture u posljednje vrijeme nisu baš najzastupljeniji žanr u gaming industriji. Naravno, uz izuzetke. No, iako ne najpopularnije, point and click avanture uvijek su bile jedne od najzanimljivijih i najbolje ispričanih igara. Kada je riječ o motivaciji Studija Spektar koja ih je dovela do toga da Viktor bude upravo point and click igra, radilo se o Svenovoj ideji koju su ubrzo prihvatila i druga dva člana tima:

Zvonimir: Sven je rekao da želi igru koja je primarno point&click avantura, a meni je to bila odlična ideja jer nikad prije nisam pisao humoristične tekstove na engleskom i to još u formatu “granajućeg razgovora” pa mi se to činilo kao vrlo zabavan izazov.

botanicki

Kako stvoriti smiješnu igru

Viktor je ipak mnogo više od jednostavne point and click avanture jer se ogroman dio šarma igre nalazi u humoru kojim je prožeta. Tu ima svega, od šala na račun vremena u kojemu je igra smještena do raznih europskih dosjetki iz ovog perioda za koje nemate pojma zbog čega su smiješne. Ako vas zanima što su to “granajući razgovori”, imajte na umu da je svaka vaša odluka direktno povezana s reakcijama koje ćete dobiti od likova u igri.

Ipak, postići pravu dozu humora nije jednostavno i upravo iz tog razloga me zanimalo koliko je teško napraviti igru koja se toliko oslanja upravo na humor:

Zvonimir: Bilo je vrlo lako. Svi smo se dobro zabavljali dok smo pisali igru, dopisivali jedni drugima stvari i preuređivali razgovore da se lako navigiraju. Neke je stvari malo bilo problem prevesti na engleski da ostanu duhovite, ali čini se da nam je i to dosta dobro pošlo za rukom. Jedino se bojim da je humor puno jasniji europskoj publici nego ostatku svijeta.

Nešto drugačiji odgovor dao je Sven, nadodavši samo kako su igru ipak radili tri godine, pa i sami možete zaključiti koliko je ovaj pothvat jednostavan a koliko nije.

krcma

Nagrade, slava i povijesne osobe

Naravno, Viktor nije impresionirao samo mene, već je Studio Spektar na prošlogodišnjem Reboot InfoGameru dobio nagradu za najkreativniju indie igru. Naravno, kako s nagradama za indie igre dolazi i međunarodna slava, logično je bilo pitati ovaj zanimljiv trojac kako se nosi sa slavom sada kada ima igru na Steamu i nagradu na polici.

Dečki su ostali skromni i naglasili kako im je plan obogatiti se, ali i kako se brinu da će im slava udariti u glavu. Moj savjet ovdje je da ostanu oprezni i ne daju se smesti, a milijuni će doći sami od sebe. Kako bih saznao neke nove stvari o ljudima s kojima razgovaram, upitao sam ih koja bi povijesna ličnost bili kada bi morali birati, a odgovori su bili izuzetno logični:

Alex: ZAR JA VEĆ NISAM POVIJESNA LIČNOST!?

Zvonimir: Kralj Solomon, naravno! Ako ne može to, onda Marmaduke.

Sven: Batman! Ma zapravo ne, bolje Captain Sparrow ili Maradona. Ali dobro je biti i Viktor.

Također, ako vas je zanimalo tko bi pobijedio u tučnjavi između Franza Kafke i Baracka Obame, mišljenja su podijeljena:

Zvonimir: Obama je malo star, ali Kafka je već odavno preminuo, tako da vjerojatno Obama.

Sven: Pa kako Obama, pa Kafka bi bio zombie ako smo kod toga da je mrtav i to možda žohar zombie. Kafka wins!

17453431_10210713836415936_2129402987_o

Viktor 2 ili ipak nešto potpuno drugačije

Svaki dan treba saznati nešto novo, čini se. No, vratimo se na Viktora i njegove pustolovine. Nakon uspješnog izlaska na Steam prošlog mjeseca, Viktor je pokupio i mnogo dobrih recenzija, a dobro stoji i na najvećoj PC gaming trgovini. Kada je riječ o eventualnom širenju tima, o tome ipak još ne razmišljaju jer, kako kaže Zvonimir, za sada pokušavaju zaposliti sebe. Naravno, ostaje mogućnost suradnje ako netko ne treba novce:

Sven: Ovako funkcioniramo super, za zaposliti još nekog za sad nemamo para, može se pridodati netko da radi kao i mi i kad pare sjednu biti nagrađen slavom. Takvih ima malo, a i trebao bi odgovarati po duhu ekipi. Ne samo po humoru, ima tu raznih anomalija u nas.

A što poslije Viktora? Planovi za budućnost njih trojice razlikuju se od eventualnog nastavka serijala o Viktoru, ako originalni Viktor bude popularan, pa sve do izrade platformera, rogue-like simulatora i sličnih naslova. Zapravo je i bolje što ne znamo što nas očekuje jer to samo znači kako ćemo opet biti vrlo ugodno iznenađeni idućim naslovom ovog domaćeg studija.

Za kraj, ostaje nam samo zrnce mudrosti koje je Zvonimir podijelio sa mnom, a, nakon što ostanete zadivljeni ovim intervjuom, Viktor vas čeka na Steamu!

Na hrvatskom ime Zvonimir zvuči vrlo ugodno i miroljubivo. Englezima nekako to ime vjerojatno više zvuči kao neki bugarski sakupljač leševa. Nego, jeste li znali da neke rane animacije u kodu još uvijek imaju “victor” u imenu?

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Gdje je mobile development danas? “Skoro sve se promijenilo…”

Da je itekako moguće profesionalno rasti radeći samo u jednoj tvrtki, ako imaš dobre uvjete, pokazuje karijera Dine Sulića, koji je prije 9 godina kao student došao u Endavu (nekadašnji Five). S Dinom smo popričali o njegovu profesionalnom putu, dinamičnom svijetu mobile developmenta te kako kroz NowInMobile meetupe planiraju dijeliti znanje u široj mobile zajednici.

Startupi

Sportening je imao skoro milijun korisnika. Unatoč tomu, nisam prikupio investiciju i morali smo pivotirati

Znanje i iskustvo koje je Ivan Klarić stekao građenjem Score Alarma (koji je akvizicijom postao Superology i dio Superbet grupe), a posebno njegovih društvenih funkcionalnosti, planirao je iskoristiti da stvori globalnu društvenu mrežu koja okuplja obožavatelje sporta. Za Netokraciju je ekskluzivno i iskreno opisao što je na tom putu napravio dobro, u čemu misli da je pogriješio, što je naučio u godinu dana koliko je živio u San Francisku gdje je razgovarao s više od 200 investitora te što slijedi za Sportening kao tvrtku i tim.

Programiranje

Kupujmo hrvatsko: Domaći developerski alati

Zašto domaći osnivači razvijaju sve više proizvoda iz niše developerskih alata - toliko da se predviđa da bi jedan od njih mogao biti sljedeći hrvatski jednorog, i kakve veze s tim imaju - lopate?

Što ste propustili

Izvještaj

Što se “džemalo” na Game Jamovima u Hrvatskoj?

Global Game Jam (GGJ) u Hrvatskoj poprimio je veće razmjere nego ikad dosad, na tri lokacije okupilo se više od 200 natjecatelja, a pobjedničke videoigre iako su imale zajedničku temu na različite su je načine interpretirale.

Društvene mreže

Gotov recept za dobar TikTok ne postoji, ali slovenski Dunking Devils Studio ima par savjeta

San svakog marketingaša je ostvariti milijunske preglede na TikToku i to organski, ali možemo li uopće utjecati na popularnost TikTokova koje objavljujemo? Slovenski Dunking Devils Studio podijelio je par dobrih taktika.

Zabava i zanimljivosti

Kako Domagoj Pavlešić zarađuje na besplatnoj aplikaciji za ugašenu platformu?

Vrlo je ugodno iznenađenje kada ti sjednu prihodi od aplikacije koju si napravio prije 8 godina, ali kako je to moguće kada platforma za koju je aplikacija napravljena ne postoji već 3 godine?

Sigurniji internet

Dan sigurnijeg interneta uz hrvatski CERT: AI čini napade sofisticiranijima, ali će i pomagati u obrani

Obilježavamo Dan sigurnijeg interneta, no sudeći prema podacima hrvatskog CERT-a, Internet je sve osim siguran. U razgovoru s glavnim nacionalnim tijelom za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza otkrili smo kako širenje uporabe AI modela utječe na sigurnost, koje vrste prevara su se povećale za 600% prošle godine te kako dijeljenjem podataka pomažemo napadačima.

Tvrtke i poslovanje

Proglašeni su pobjednici LAQOthona – natjecanja posvećenom održivom razvoju

Nakon više od 250 pristiglih prijava na nagradni natječaj idejnih tech rješenja na temu održivosti, u sklopu Bug Future Showa proglašeni su pobjednički projekti.

Startupi

Sportening je imao skoro milijun korisnika. Unatoč tomu, nisam prikupio investiciju i morali smo pivotirati

Znanje i iskustvo koje je Ivan Klarić stekao građenjem Score Alarma (koji je akvizicijom postao Superology i dio Superbet grupe), a posebno njegovih društvenih funkcionalnosti, planirao je iskoristiti da stvori globalnu društvenu mrežu koja okuplja obožavatelje sporta. Za Netokraciju je ekskluzivno i iskreno opisao što je na tom putu napravio dobro, u čemu misli da je pogriješio, što je naučio u godinu dana koliko je živio u San Francisku gdje je razgovarao s više od 200 investitora te što slijedi za Sportening kao tvrtku i tim.