Smart Lumies: Mogu li pametne kocke naučiti predškolce programiranju?

Smart Lumies: Mogu li pametne kocke naučiti predškolce programiranju?

Na prvi pogled, Smart Lumies su tek svjetleće kocke za djecu, ne toliko različite od drugih didaktičkih igračaka - ne biste ih nazvali pametnima, barem ne u onom smislu u kojem taj pridjev u zadnjih nekoliko godina koristimo u tehnološkoj industriji. Zagledate li se bolje, shvatit ćete da ste se prevarili.

Filip i Martina odlučili su napraviti igračke koje rastu s djecom i mijenjaju se ovisno o njihovim potrebama.
Filip i Martina odlučili su napraviti igračke koje rastu s djecom i mijenjaju se ovisno o njihovim potrebama.

Smart Lumies uistinu jesu didaktičke igračke za djecu predškolske dobi, no nisu samo set kocaka koje mijenjaju boje i zvukove. Riječ je o alatu za učenje programiranja bez ekrana, objašnjavaju tvorci ovih kocaka, Filip Kovačić Popov i Martina Grgić.

Mnogo je inicijativa i programa koji služe kako bi pomogla djeci da nauče programirati, a ono što ih najviše muči je sintaksa jezika, same naredbe koje prvo treba shvatiti prije nego se krenu učiti logički principi iza programiranja.

Tako stvorila se ideja o fizičkim objektima, modulima, koji bi predstavljali dijelove koda nekog programskog jezika te koji bi na vizualan i jednostavan način opisivali što se u programu zapravo događa.

Djeca u dobi od 2 do 7 godina razvijaju do 90% saznanja o svijetu oko sebe i o odnosima među objektima, saznali su Martina i Filip nakon razgovora s profesorima Filozofskog fakulteta, a to je najbolje vrijeme i za udaranje temelja logičkog razmišljanja, pa je tako pala odluka da će stvoriti pametne igračke za predškolsku djecu.

Kakve veze imaju programiranje i kocke?

Svaka kocka je identična po izgledu i tehnologiji koja je unutra, ali može imati drugačiji program koji odlučuje kako će se kocka ponašati u interakciji s drugim kockama. Kocke komuniciraju bežično, i svaka može djetetu davati povratnu informaciju na svoj jedinstven način, a cijeli sustav se može programirati putem jednostavnog programskog jezika. To mogu napraviti roditelji, psiholozi, ili sama djeca koja su već savlada uporabu računala ili tableta.

Tehnologija u kockama omogućava da se na kocke stavljaju različite igre, od kojih većina ima i edukacijsku vrijednost. Najjednostavniji primjer jedne od igara je da je jedna kocka žute boje, druga plave i u trenutku kada dijete spoji te dvije kocke, one postaju zelene, a djeca tako uče uzročno posljedične veze.

Preko jednostavnih igara djeca razvijaju osnove logičkog razmišljanja, a tako i programiranja.
Preko jednostavnih igara djeca razvijaju osnove logičkog razmišljanja, a tako i programiranja.

Za kocke su se odlučili jer ostavljaju najviše prostora kako bi dječja kreativnost došla do izražaja:

Glavni cilj nam je bio stvoriti igračku koja će djecu učiti kako manipulirati tehnologijom, ali i dalje im ostavljati puno kreativnog prostora. Kako bi postigli da igračka može predstavljati bilo što, zaključili smo da je oblik kocke idealan. Ako maknemo sve ukrase i detalje, ostavljamo velik prostor dječjoj mašti da stvara priče oblike i igre.

Igre za djecu, sustav za praćenje razvoja djece za roditelje

Smart Lumies se razvija kako se razvijaju i djeca koja se s njima igraju, a svrha im se mijenja zajedno s ključnim razvojnim trenucima u životu djeteta. Riječ je o igrački koja će im pomoći da ovladaju tehnologijom, ali i da uistinu razumiju kako to rade, kaže Filip:

Svaki roditelj ima pravo izbora kako će odgajati svoje dijete ili što će mu dati kao igračku. Najgora stvar koju vidim je kada dijete u kolicima prebacuje slike na mobitelu. Dijete ne razumije ono što vidi na ekranu i cijela interakcija se svodi na promjenu boja.

Treba ipak napomenuti kako je Smart Lumies platforma više od kocaka – radi se na mobilnoj aplikaciji i internet platformi na kojoj je moguće stvaranje novih igara za kocke koje se mogu dijeliti s drugim korisnicima. Tako naprimjer dijete u Zagrebu može napraviti igru koju će kasnije igrati dijete u New Yorku ili obrnuto.

Takva interakcija je moguća tek kod malo starije djece, a za djecu najmlađe dobi igre biraju roditelji. Upravo je njima namijenjena aplikacija za mobilne platforme koja omogućava roditeljima odabir različitih igara te praćenje dječjeg napretka kroz njih, a uz to daje roditeljima informacije o ranom razvoju djece te kako ga što bolje potaknuti.

Tim Smart Lumies nedavno je svojim projektom pobijedio na SmartUp natjecanju, što im je omogućilo da kupe neke dijelove za izradu prototipa, a predstavili su se i u Beču, na Tajvanu i u Berlinu gdje su proveli dva tjedna u hardverskom akceleratoru hardware.co.

Roditelji, javite se!

Smart Lumies trenutačno je u fazi izrade funkcionalnih prototipova:

Testirali smo sve dijelove sustava od senzora do komunikacije. Također smo napravili vlastiti simulator u kojem razvijamo igre i aplikacije koje će se koristiti na kockama. Uz lansiranje proizvoda planiramo otvoriti pristup simulatoru kako i API za programiranje kocaka.

Završava se i osnovni set igara za kocke, a neki od primjera su “Snake”, miješanje boja, memory, programiranje.  Razvili su i program koji omogućava da se kocke koriste kao kontroler za popularnu igru Minecraft, što će omogućiti starijoj djeci da grade u virtualnom svijetu pomoću fizičkih objekata, a u planu je i poseban program igara koje bi bile specijalno dizajnirane za djecu s preprekama u razvoju.

Ono što im je sada od iznimne važnosti su povratne informacije roditelja pa vas pozivaju da im se javite na hi@smartlumies.com ili putem njihove Facebook stranice jer je svaka nova informacija i ideja bitna.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Dinamo je prvi hrvatski sportski ICO, kupite njihov $DZG token za 2 eura – i uključite se u klupske odluke!

Nakon brojnih drugih velikih klubova hrvatski nogometni prvak odlučio se na iskorak u blockchain svijet kroz novi model članstva. U "inicijalnoj ponudi tokena” od 29. rujna moći ćete postati vlasnik fan tokena Dinama s kojima ćete moći trgovati i sudjelovati u određenim odlukama kluba. Što to znači za kripto dioničare, koja je motivacija kluba za ovaj projekt i tko stoji iza Sociosa istražili smo iz prve ruke.

Intervju

Splitski Blank s partnerima uskoro lansira hrvatski NFT marketplace na Ethereumu!

Uz bok nekolicine renomiranih umjetnika suvremene umjetničke scene, a pod vodstvom splitske agencije Blank, stiže nam Endemic platforma za trgovanje NFT umjetninama. Više o projektu otkrivamo od samih pokretača.

Digitalni marketing

Prima se rebrendirala: Što (i tko) stoji iza prepoznatljivog, a inovativanog vizualnog identiteta?

Od obiteljske tvrtke do poslovnog sustava s više od 2000 zaposlenih. Prima je u posljednjih 25 godina poprilično odmaknula od svojih početaka, stoga je bilo krajnje vrijeme za vizualni identitet koji bi odražavao takvu promjenu.

Što ste propustili

Intervju

Photomath ima tim specijaliziran za animirane instrukcije koje se programiraju? I to bez pisanja koda?

Jeste li znali da čak 60% učenika koristi video za pomoć pri učenju matematike? Photomath danas nudi i vizualni način učenja matematike pomoću animiranih instrukcija. Uz njih korisnik ima dojam kao da pred sobom ima instruktora matematike, a mi smo provjerili kako se takve animacije uopće kreiraju uz Andriju Ražnatovića i Janu Čičko.

Startupi i poslovanje

Omega software postaje dio M SAN grupacije

I službeno je potvrđeno, drugi najveći sistemski integrator u Hrvatskoj, King ICT u sastavu grupacije M SAN, preuzeo je Omega software.

Kultura 2.0

Naš mozak nije poput ladica koje možemo neprestano puniti informacijama, kako mu pomoći da pamti bitno?

Svi smo se u jednom trenutku zapitali zašto ne mogu bolje pamtiti, odgovor na to pitanje otkrili smo na zagrebačkom TEDx-u!

Startupi i poslovanje

“Pristup top-down, gdje menadžment sam, ili skupa s HR-om osmisli vrijednosti tvrtke, je passé”

Nakon što se hrvatskom SofaScoreu u samo godinu i pol dana udvostručio broj zaposlenika, bilo je sigurno kako treba transformirati i internu kulturu koja će pratiti takav strelovit rast - a to je značilo ispitati vrijednosti sa svim ljudima u tvrtki.

Startupi i poslovanje

AI2FUTURE: “Odgovornost za izgradnju ekosustava prebačena je na tvrtke poput Infobipa i Photomatha”

Unatoč novim nadama koji su pitchali na AI2FUTURE konferenciji, izgradnju AI ekosustava u Hrvatskoj uvelike otežava što sve veći broj domaćih AI stručnjaka radi na daljinu za strane kompanije, a suradnja sa stručnjacima iz akademije je otežana...

Startupi i poslovanje

Odrađen prvi sindikalni štrajk, i hrvatski vozači Ubera nadaju se postati – radnici s pravima

Čekali su svoju isplatu koja dolazi svaki utorak, 12.10. nije pristigla, kasnila je skoro cijeli tjedan, a od Ubera ni riječi. Sinoć, na zajedničkom online pozivu dogovorili su štrajk, a razlozi kriju mnogo dublje probleme...