Sansen's World: Od glavne marketingašice GNK Dinamo do "streamerice"

Sansen’s World: Od glavne marketingašice GNK Dinamo do “streamerice” igara

Nekad "siguran" posao i nije najbolja opcija, što se najbolje vidi iz primjera Sande Mamić, koja je posao u poznatom nogometnom klubu zamijenila svakodnevnim streamanjem igara na YouTube kanalu Sansen's World.

Jednom glavna marketingašica GNK Dinamo, Sanda je danas uspješna streamerica.

“Jel’ ti to gledaš nekog kako igra igrice?”, vjerojatno je stvar koju će vam svatko tko nije upoznat s fenomenom streamanja reći kada vas vidi kako radite upravo to, a odmah potom odmahnuti rukom kao da vas je vidio da jedete ljepilo za papir iz tegle. Ipak, streamanje nije nešto komplicirano i nedodirljivo, a streameri su sasvim obični ljudi koji se nose sa specifičnim problemima i izazovima.

Osobno i ne znam previše streamera, a kako bih to promijenio i saznao više o ovoj izrazito popularnoj temi u gamingu, porazgovarao sam sa Sandom Mamić, streamericom koja s kolegicom Ivom Salaj i dobermanom Shenom čini postavu kanala Sansen’s World koji se prvenstveno bavi prijenosom igara, ali i vlogovima i drugim video sadržajem na YouTubeu.

Kako Sanda kaže, ona je ta koja uglavnom igra igre, Iva je uglavnom glavna u vlogovima, a doberman Shen većinom gleda svoja posla i ne zanima ga previše streamanje, ali voli luksuzni život koji s njime dolazi. O svojim počecima Sanda mi je rekla:

Streamanjem smo se počele baviti sredinom 2016., no kako smo tada još imali aktivnih projekata pod ugovorom, to nije bilo još puno radno vrijeme. Tek negdje u rujnu prošle godine smo počeli sa streamanjem redovito, odnosno pet dana u tjednu. Trenutno imamo aktivna dva YouTube kanala, jedan na engleskom i jedan na hrvatskom, i oko osam streamova tjedno, skupa s barem još dva ekstra videa.

Sanda kaže kako su u samom eteru oko 30 do 40 sati tjedno, a samim kanalima se dnevno bave sigurno barem 10 sati. Koliko god se ovo činilo mnogo, Sanda kaže kako i ona i Iva u tome uživaju pa se svo uloženo vrijeme i trud svakako isplate.

Od tenisa do streaminga

Sandina životna priča je prilično zanimljiva i vjerojatno bi se samo o njoj mogao napisati članak, ali osim što se tenisom bavila dvadesetak godina i bila 83. igračica svijeta radila je i kao CMO GNK Dinamo u koji je došla nakon što se zbog ozljeda povukla iz profesionalnog tenisa. Kroz nekoliko godina karijere postigla je, kako sama kaže, dosta toga: od kontakata do plaće i sigurnosti, ali taj posao ju je u isto vrijeme oslabljivao psihički i fizički, i to nije bilo to.

Kako joj je uz tenis od malih nogu hobi bio gaming, Sanda je odlučila ostaviti sve i s Ivom postati streamerica i tako je, ukratko, nastao Sansen’s World koji kao ideja postoji još od kraja 2015. godine i svakim danom raste sve više. Sanda i Iva tako polako, ali sigurno postaju jedne od najpoznatijih domaćih streamerica, a njihov kanal polako okuplja zajednicu koja prije svega voli malo jednostavnog humora i pozitive.

Kako su žene u ovoj industriji često gledane iz nekih prilično zaostalih perspektiva, neugodni komentari i dosta loše fore nešto su od čega streamerice teško mogu pobjeći. Prema tome, zanimalo me jesu li cure iz Sansen’s World ikada imale neugodnih iskustava samo zbog toga što su – žene:

Sve je to stvar karaktera i toga kako se nosiš s preprekama u životu općenito, nevezano uz spol. Gaming je generalno više muški, nego ženski svijet i možda je malo nepravedna ta predrasuda da žene loše igraju i kupe poene samo na osnovu dekoltea na streamovima. Ja sam gamer, ali ne sjedim doma u štiklama i dekolteu, nego igram u nekoj udobnoj trenirci i pokušavam biti što bolja u igri i tako se prezentiram.

Sanda također kaže kako se ne obraća previše na loše komentare ako ih dobije jer nastoji na kanalu prenijeti što je moguće više pozitive i dobrih vibracija ljudima koji gledaju, a kaže i kako se trudi obratiti pozornost na onu veću publiku koja ju prati a ne samo na nekoliko pojedinaca koji bi možda mogli pokvariti iskustvo.

Streamanje nije ni malo lak posao

Mnogi ne razmišljaju o tome kako su i streameri javne osobe koje su izložene nekoliko sati dnevno, a Sanda kaže i kako je ponekad zaista teško biti skoncentriran na to što govoriš, budući da samo jedna glupost koju kažeš u afektu može biti nešto što ljudi dosta vremena kasnije asociraju s tobom.

Ono što streamanje kod nas čini još težim je i infrastruktura koja bi, blago rečeno, trebala biti bolja:

U Hrvatskoj se teško pripremiti unaprijed, a to možemo zahvaliti našoj katastrofalnoj infrastrukturi koja ne omogućava stabilan internet te uslugama koje se često ne isporuče, pogotovo u večernjim satima, tako da često umjesto streamanja vrijeme provodim na telefonu i ispitujem zašto mi usluga ne radi.

Genijalno je što se svi zbune kada kažem da se bavim streamanjem jer odmah pomisle da se tu radi o nekim sumnjivim stranicama, ali dobro. Barem imamo materijala za nasmijati ljude.

Nije sve u novcu, ali…

Kada je riječ o zaradi, Sanda kaže kako se u streamanju može govoriti o nekoliko različitih načina ostvarivanja prihoda koji mogu ovisiti o vrsti kanala, platformi i veličini kanala te streameru koji je na kanalu:

  • reklame za vrijeme streama direktno od YouTubea ili Twitcha,
  • sponzorski ugovori koje streamer sam dogovori poput naglašavanja periferije koju koriste streameri i sl.,
  • donacije direktno od gledatelja,
  • stranice za podršku kreatorima sadržaja kao što je Patreon.

Naravno, kako biste imali ikakvu šansu za ostvarivanje ikakvog profita trebate koristiti kombinaciju svih ovih kanala, ali i znati ponešto o poslu i prodaji svog kanala kao sadržaja koji bi bio zanimljiv brandovima periferije, recimo, jer streamera ima zaista velik broj, a novca ne baš dovoljno za sve.

Sanda kaže i kako streamere dijeli u dvije skupine: profesionalne igrače i streamere koji to rade kako bi zabavili publiku, u koje i sama spada. Ako niste profesionalan igrač, kod streamanja je važno biti dobar zabavljač i znati prenijeti energiju publici. Ipak, to ne znači da možete biti užasni u igri i nadati se najboljem:

U ovoj skupini u kojoj sam ja izuzetno je važna osobnost jer nas sasvim sigurno ekipa ne gleda zbog toga što će vidjeti najbolji gameplay na svijetu, već zbog zezancije. Naravno, cilj je biti što bolji u igri jer nije baš zabavno kada te svaki gejm sravnaju sa zemljom.

Puno je lakše imati dobru komunikaciju s gledateljima ako igru poznaješ, pa samim time imaš vremena pogledati drugi monitor i odgovoriti na komentar s vremena na vrijeme.

Sam svoj server majstor

Sansen’s World je i dalje zaista malen kanal koji pokreće sjajna priča, a jedna od vrlo dobrih vijesti u posljednje vrijeme došla je od developera popularnog PUBG-a koji su dopustili upravo Sansen’s Worldu upravljanje posebnim privatnim serverima, gdje sad Sanda i Iva mogu odlučivati o pravilima. Ovi privatni serveri nude dosta zanimljivosti, a Sanda i dalje ne vjeruje kako su se developeri odlučili upravo za njezin kanal:

Izuzetno me razveselilo što su Sansen’s World prepoznali kao potencijal koji bi mogao oplemeniti njihov sadržaj jer su za partnerstva odbijali i znatno veće kanale od nas. Nismo ispunjavali dva osnovna kriterija, broj pretplatnika i broj gledatelja uživo, ali pretpostavljam kako su ih naši odgovori u upitniku toliko šarmirali da su nam dali zeleno svjetlo.

Svakako je to mala stvar koja je zapravo velika, dodaje Sanda. Kada vaš rad prepozna netko toliko velik – očito nešto valjate.

Upoznajte Sandu na #LadiesZG!

Ja vas za kraj samo mogu uputiti na Sansen’s World YouTube kanal gdje možete gledati Sandu, Ivu i Shena te na njihovu Facebook stranicu – Sandina iskustva pak možete čuti i uživo sljedeći tjedan na našoj konferenciji Ladies of New Business, gdje sudjeluje na panelu o pokretanju karijere u gamingu!

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Digitalni marketing

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Digitalni mediji

Urednik ukrajinskog Forbesa: “Dezinformacije nam zapravo nisu predstavljale veliki problem – Rusi su izgubili informacijski rat”

Grad bombardiraju doslovno, a vas vijestima i dojavama, "ne možete se usredotočiti na bilo što duže od 10 minuta...", prisjeća se Mykhailo prvih tjedana rata u Ukrajini. Ispričao nam je kako su u ukrajinskom Forbesu operativno i mentalno pripremali redakciju za rad u takvim okolnostima.

Što ste propustili

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Mobilno

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.

Ekskluzivno

Prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj: 80 % ispitanika koristi ih umjesto auta kako bi brže stigli do cilja

Bolt je proveo prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj, a za Netokraciju ekskluzivno otkrivaju najzanimljivije podatke.

Startupi i poslovanje

Ovo su najinovativniji učenici, studenti i škole u Hrvatskoj koji su osvojili nagrade Digitalnog inkubatora

U velikoj završnici Digitalnog inkubatora by Hrvatski Telekom, u organizaciji Instituta za inovacije, održane su prezentacije najuspješnijih timova učenika i studenata i dodijeljene su im nagrade ukupnog novčanog fonda od 200.000 kuna. Evo kakve ideje i rješenja su predlagali...

Digitalni marketing

Anton Smolčić kao novi voditelj digitalnog marketinga pomaže Muzeju iluzija u globalnom širenju

Muzej iluzija pridobio ga je činjenicom da je to globalni projekt s ambicioznim planovima i prilika da bude dio stvaranja tog globalnog uspjeha.