Oni su bračni par iz IT industrije, "iz čiste ljubavi" rade igre inspirirane bajkama Ivane Brlić-Mažuranić

Oni su bračni par iz IT industrije, “iz čiste ljubavi” rade igre inspirirane bajkama Ivane Brlić-Mažuranić

U velikom intervju otkrivamo kako su bez znanja o game developmentu Mirinda i Filip Paraman napravili videoigru zbog kojeg su Regoča i Ribara Palunka upoznali igrači od Malezije do SAD-a.

Tko bi rekao da će video igra inspirirana bajkama Ivane Brlić-Mažuranić biti igrana u Maleziji, Kambodži, Čileu ili da će čak nekog iz SAD-a potaknuti na kupovinu same knjige hrvatske spisateljice?

Nonogram iz davnine kreacija je bračnog para Mirinde i Filipa Paramana iz Mirinda Games Studija. Ovaj projekt primjer je još jedne video igre koja je nastala iz čiste ljubavi i entuzijazma prema pričama i gamingu, ali i primjer video igre koja je nastala samostalno bez prethodnog znanja i iskustva u gaming industriji poput Grim Questa o kojem smo detaljno pisali. Inače, Filip se počeo baviti programiranjem upravo zbog videoigara i danas je Head Of Software Development u agenciji Five dok je Mirinda prije 3 godine odlučila zagaziti u svijet izrade videoigara pa osnovala Mirinda Games Studio.

Nonogram iz davnine logička je igra za mobilne uređaje u kojoj, rješavajući razine, igrač otkriva nove detalje pojedine Ivanine bajke. Rješavanje nivoa nagrađeno je ilustracijom i dijelom priče, a do sada su dostupne dvije bajke: Regoč i Ribar Palunko i njegova žena.

Sve o njezinom nastanu ispričali su nam Kosjenka i Regoč gaming scene, Mirinda i Filip.

“Radili smo noćima i vikendima, čitav godišnji, ali nije nam bio problem, uživali smo u svakom satu”

Razvoj prve dvije bajke trajao je otprilike godinu dana.

Mirinda i Filip oboje rade u IT industriji i velika motivacija bila im je, pored što vole videoigre, okušati se u nečemu novom i više istražiti svoju kreativnu stranu. Filip nam doživljava te početne osjećaje:

Ta prva pomisao da ćemo raditi igru i to zajedno, kao obitelj, s klincima, toliko nas je zaokupila da smo svaki slobodni trenutak pričali o tome. S obzirom na to da smo svi od reda doma zaljubljenici u fantasy, mitologiju, bajke i priče, Ivana Brlić Mažuranić je prva i logična pomisao svih ljudi s ovih prostora.

Mirinda i Filip veliki su obožavatelji pripovijetki koje su vezane za njihov kraj jer, ipak, naša kulturna baština prebogata je, šarolika i jako interesantna. Posebna inspiracija bila je naša najpoznatija bajkarica:

Ivanine bajke su nas inspirirale svojim porukama koje su životne i bezvremenske. Što smo ih više proučavali, to nam se više sviđao i taj dio hrvatske kulturne baštine koji je povezan s njima. Željeli smo te priče i taj svijet prenijeti što većem broju ljudi. A medij video igre je idealan za to.

Kako današnje generacije drugačije konzumiraju informacije, tako je njihov plan bio digitalizirati knjigu i ponuditi je na mobilnom uređaju. Željeli su, prije svega, napraviti interesantnu video igru, a pomoću nje same zainteresirati ljude da sami istraže više o likovima koji se pojavljuju u igri.

Igra se jako svidjela Zavičajnom muzeju Ogulin i Ivaninoj kući bajke u Ogulinu.

Od velike avanture do nonograma

Njihovo veliko uzbuđenje oko ovog projketa ipak je spustilo na zemlju par činjenica. Sve je počelo s idejom velike avanture s mnoštvom likova iz bajki Ivane Brlić-Mažuranić, a Filip prizanje kako ti planovi sada izgledaju smiješno jer nisu imali pojma kako se igre rade:

Tu prvu ideju je dodatno deprimirala i pandemija koja se pojavila, tako da smo skoro odustali. Mirinda je onda preuzela ulogu Kosjenke i odlučila da nećemo odustati nego ćemo napraviti nešto jednostavniju logičku igru za mobilne uređaje i tako ispričati bajke.

U to vrijeme, Mirinda se zakačila na Nonogram na mobitelu:

I dok smo razmišljali što i kako dalje s našom „velikom igrom“ palo mi je na pamet da napravimo takvu logičku igru, ali s varijantom da se svaki riješeni nivo slaže u jednu veću sliku i tekst koji igrač otkriva. Tako, nakon uspješnog rješavanja igrač bude nagrađen s predivnim ilustracijama i malim dijelom priče. Krenula sam istraživati kako dizajnirati nonograme i nagovorila Filipa da krene programirati.

Također, na samoj igri radili su članovi obitelji i prijatelji koji su pomogli u testiranju same igre pa su nakon odigrane alpha verzije davali povratne informacije, naglašava Mirinda:

Glavna pomoć je došla od naše drage Ane koja je radila koncept art te ilustracije, a kasnije nam je pomogla još jedna dizajnerica. Ja sam radila dizajn nivoa i kreirala zagonetke, a Filip je kuckao kod.

Filip ističe kako mi je bilo jako važno bilo ostvariti originalnost u artu i prenijeti, kako navodi, taj neki “etno/slavenski“ osjećaj”. Strogo su izbjegavali da Kosjenka podsjeća na Diseny princezu ili anime lik.

Igra trenutno bilježi preko 3000 preuzimanja u 40 zemalja.

“Bez obzira na iskustvo rada na velikim IT projektima, izrada jedne video igre je vrlo specifična i zahtjevna”

Iako oboje dolaze iz svijeta poslovnih aplikacija, neka znanja i vještine mogli su koristiti u game developmentu:

Mi smo pristupili projektno, kako jedino i znamo raditi: razrada zadataka, što, tko i kada radi koji dio, kako pratimo napredak itd. Ono što nam je bio najveći izazov je utrošak vremena na art i na dizajn nivoa. S nekim stvarima nikako nismo bili zadovoljni i radili smo po 4-5 iteracija. Pretpostavljam da iskustvom naučiš to raditi iz prve…

S obzirom na to kako se Filip bavi programiranjem poslovnih aplikacija već jako dugo, sa samim kodiranjem logike nije bilo većih problema i ovakva vrsta igre nije zahtjevna kao što to današnji moderni 3D naslovi jesu:

Ono što mi je najviše vremena oduzimalo je savladati tehnike i alate koji su specijalizirani za razvoj igara – to je ipak dosta drugačije od alata za izradu poslovnih sustava.

Trenutno imaju 200 razina koje stalno dorađuju i morali su tehnički smisliti kako te razine lako i brzo mogu dodavati i mijenjati, a to Mirinda nazvim ključnim..

Njima je ovaj projekt čista strast zbog čega Filip kaže kako su temu izrade izgurali čisto na navali adrenalina.

Pored toga, najveći problem bila im je količina potrebnog vremena i novca za izradu ove, čak relativno jednostavne igre, naglašava Mirinda:

Nacrtati i osmisliti svaki detalj, svaku ilustraciju, voditi taj proces od ideje do konačnog digitalnog elementa – sve to uzima jako puno iteracija i jako puno vremena.

Filip se slaže s Mirindom i dalje objašnjava problem:

Bez obzira na iskustvo rada na velikim projektima, izrada video igre je vrlo specifična i zahtjevna. Kreativni procesi često su u koliziji s činjenicom da bi trebali konačno nešto i dovršiti – i tako u krug. Ponekad sam imao osjećaj kao da opet sviram u bendu u nekoj garaži.

Što je sljedeće? Metroidvania temeljena na bajkama!

Trenutno rade na dodavanju još jedne bajke u igru.

U fazi je testiranja, i očekujemo da će uskoro biti objavljena javno nova verzija. Time bi imali tri bajke s otprilike 300 nivoa ukupno. Time bi malo stali s razvojem i fokusirali se na promociju i povećanja broja igrača.

Također, još nisu odustali od velike avanture s likovima iz ovih bajki što znači kako trenutno rade na konceptu nove igre:

Nova igra će biti 2D avantura, metroidvania temeljena na svijetu bajki Ivane Brlić Mažuranić. Glavni uzori su nam Hollow knight, i Souls serijal i nećemo to kriti. Naravno, postoji vrlo poseban element u samom konceptu, no o tome više kad bude spremno za pokazivanje…

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Panel

Rok trajanja programera: Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera?

Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera u nekoj domaćoj IT agenciji? Zavirili smo u raspravu o tome koliki je rok trajanja programera i upitali nekoliko njih, različitih razina iskustva i pristupa karijeri, može li se do mirovine biti "samo programer".

Izvještaj

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Što ste propustili

Izvještaj

Voditelji i menadžeri inženjerskih timova, odrađujete li 1:1 razgovore s članovima svog tima (i zašto ne)?

Hrpetina se propusta u IT tvrtkama dogodi jer se nešto nije iskomuniciralo na vrijeme. Jedna stvar slijedi drugu. U tvrtki nije vladala kultura otvorene komunikacije niti se izgradilo povjerenje da netko bez straha vokalizira svoja iskustva, a osobi se nije dala ni prilika da to učini privatno, jedan na jedan. Na kraju, umjesto da se suoče s mogućim problemima, proaktivno gradeći kulturu otvorenog razgovora, tvrtke izbjegavaju kopati ispod rečenice "Ma nema problema..."

Kultura 2.0

Kako izgraditi karijeru i život u Istri?

Nakon dvije godine vraća nam se Digital Labin, a mi koristimo priliku s prvim čovjekom iza poznate istarske konferencije pričati o razvoju lokalne tech zajednice!

Startupi i poslovanje

Upoznajte 13 hrvatskih healthtech timova “Get Started in Health Innovation” programa

Pred vama je prva generacija jedinog programa u Hrvatskoj koji se sustavno posvetio podršci stručnjaka koji žele razvijati nešto u segmentu healthtecha. Njihova rješenja fokusirana su na razne probleme u zdravstvenom sustavu: od alata za efikasnije pružanje zdravstvene pomoći, ali i onih koji olakšavaju rad samih zdravstvenih djelatnika do rješenja koja i pacijentima omogućavaju jednostavnije pratiti svoje zdravstveno stanje.

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Novost

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.