Nanobit: Kako akvizirati korisnike na zasićenom tržištu mobilnih igara?

U pozadini performance kampanje: Kako akvizirati korisnike na zasićenom tržištu mobilnih igara?

U svijetu mobilnih igara uz kvalitetu same igre, veoma važnu ulogu imaju marketing i promidžba te mogućnost dolaska do korisnika na zasićenom tržištu. U ovome se ističe upravo Nanobit.

Dok vi pročitate ovaj tekst na trgovine aplikacijama doći će barem 100 novih igara. Zamislite koliko je u takvoj tržišnoj utakmici teško uopće doći do korisnika. Kako biste se iskazali i razvijali posao treba vam mnogo više od dobre igre.

Tim za akvizicijske pobjede

Ako imate sjajnu igru, ali nemate razrađen proces akvizicije, vrlo ćete teško doći do korisnika i ostati konkurentni, a tvrtke koje od samog početka razvoja razmišljaju o akviziciji paralelno s razvojem jednostavno bolje prolaze u ovom području.

Kompetitivno tržište razvoja igara, naravno, utjecalo je tako i na tržište mobilnog oglašavanja koje je u 2019. godini bilo vrijedno 190 milijardi dolara. Do 2022. se predviđa rast na više od 240 milijardi, a stručnjaci koji se bave akvizicijom korisnika gotovo svakog dana sve su više traženi i cijenjeni.

Srećom, Nanobit ima vrhunski tim baš tog tipa, a ja sam imao priliku s njima razgovarati o procesu akvizicije, postavljanju kampanja i drugim taktikama kojima se služe kako bi ostali ispred konkurencije. Sa mnom su razgovarali Dora Kušanić, Miloš Tomić i Marko Vidović iz Nanobitovog user acquisition tima.

“Virtualne police” app trgovina jednako su važne

“Ponekad imam dojam da većina ljudi ne razumije što mi radimo”, kaže mi Dora kroz smijeh – i nije uopće u krivu. Činjenica je da većina nas ne razmišlja o tome kako neka igra dođe do nas, već jednostavno znamo sviđa li nam se ili ne.

Ipak, Dora mi ukratko pojašnjava kako se osobe koje rade akviziciju korisnika bave osmišljavanjem, kreiranjem i optimizacijom kampanja na različitim kanalima, što može uključivati društvene mreže i mreže koje služe za razmjenu oglasa unutar aplikacija:

Također, usko se surađuje s kreativnim timom jer su vizuali jedan od najvažnijih elemenata svake kampanje. Nakon što korisnik vidi naš oglas i klikne na njega, on odlazi na trgovinu. Dakle, jako je važan i ASO, tj. App Store Optimization, kako bi se korisnicima na optimalan način prikazala mobilna igra i kako bi korisnici bili potaknuti instalirati ju.

Međutim, instalacijom igre njihov posao tek kreće

Naravno, kada vi jednom instalirate igru na svoj telefon posao mojih sugovornika zapravo ne prestaje, pojašnjava mi Marko. Nakon instalacije se počinje pratiti ponašanje “kohorte korisnika” koja predstavlja grupu koju tim odabere. Konačni cilj je prepoznati koji tipovi korisnika duže igraju igru i oni koji obave neku vrstu kupovine u njoj. Analizirajući ovakve grupe korisnika, pazeći pritom na GDPR i ostala pravila privatnosti, u Nanobitu mogu kasnije rekreirati slične postavke kampanje kako bi opet privukli sličan profil korisnika.

Grupe korisnika u slučaju Nanobita i nisu toliko različite koliko se možda čini, pojašnjava Dora. Budući da se radi o vrlo sličnim publikama, koriste se i slični kanali za akviziciju:

Često koristimo i iste oglase za različite igre, naravno, s modificiranim likovima i elementima iz svake te igre. Svakako nam olakšava posao činjenica da možemo jedan kanal istestirati na jednoj igri pa ako se pokaže uspješan, lakše ga pokrenemo i za drugu igru s obzirom na to da su relativno slične, pa su i veće šanse da bude profitabilan.

S druge strane, Marko napominje kako se svejedno ovdje radi o različitim igrama na što se ne smije zaboraviti. Kako bi privukli igrače jedne igre na igranje druge, u Nanobitu se koriste cross promotionom, odnosno oglašavanjem jedne svoje igre unutar druge. Unutar početnog ekrana jedne igre pokazuju se ikone drugih igara kako bi korisnici mogli odmah iste preuzeti. Time se, pojašnjava Marko, eliminira trošak posrednika budući da se radi o zatvorenom sustavu.

Marko kaže kako za posao u ovom polju treba biti u isto vrijeme kreativan i analitičan. Nanobit

100 kreativa prije “zlatnog” rješenja

Ono što vjerojatno ne znate jest koliko vremena i truda ulazi u razvoj kreativa i kampanja za te “slične” mobilne igre. Miloš mi kaže kako su daleko najkreativniji dio njihovog posla zapravo brainstorm sesije na kojima sudjeluju i kreativci – copywriterica, marketing ilustratorice i video artistice. Zadatak UA tima je, dodaje Miloš, osiguravanje statističkih informacija s tržišta te dostavljanje kreativa koje su se pokazale najboljima u proteklom razdoblju. Na temelju tih informacija grade se nove ideje i kreative za nove kampanje:

Taj proces često dugo potraje jer je potrebno sve izabrane ideje ilustrirati, a nakon toga i animirati. Kada dobijemo finalni proizvod na našem je timu zadatak testirati nove kreative s kreativom koja ima najbolji rezultat, a koja je u ovom slučaju kontrolna točka. U slučaju da napravimo kreativu koja je po rezultatima bolja od kontrolne, tu kreativu lokaliziramo na ostale jezike i primjenjujemo u sve kampanje na ostalim marketinškim kanalima.

Miloš priznaje kako je ovaj proces dug i težak i u mnogo slučajeva ne rezultira kreativnim pobjednikom, ali to samo znači da proces treba ići dalje, a potragu za “zlatnim” kreativama treba nastaviti.

Radimo na različitim projektima, testiramo različite markete i ciljeve kampanja, pa je za uspjeh ključna i razmjena znanja unutar UA tima. Nanobit

Dora kaže kako nije lako uvijek ostati aktualan, ali uvelike prate što radi konkurencija i gdje se oglašava, te koji su trendovi na pojedinim mrežama koje se koriste za akviziciju korisnika.

Najvažniji dio svake kampanje jest kreativa, ali ona ovisi i o samim kanalima oglašavanja jer svaka platforma ima svoje specifičnosti, dodaje Dora:

Neki kanali, poput Facebooka, nude izuzetno puno mogućnosti targetiranja (dob, spol, interese, lookalike publike…). Tako da, kad kreiramo novu kampanju, ako nije na benchmarku, postoji još puno koraka optimizacije kako bi se poboljšala i na kraju bila isplativa. Tako da pravi posao počinje tek kad je kampanja live.

UA i produkcijski tim usko surađuju

Kada se toliko bavite analizom korisnika, nema sumnje da će i drugi odjeli tražiti vašu pomoć. Miloš kaže kako usko surađuju s produkcijskim odjelom baš iz tog razloga.

On i tim već u inicijalnoj kampanji mogu vidjeti što se posebno sviđa publici, a te informacije potom komuniciraju kolegicama iz content tima koje dalje mogu razraditi ideje za nove priče i značajke koje u konačnici mogu postati dio same igre.

To se primjećuje kako u procesu nadogradnje postojećih tako i u razvoju novih igara, pojašnjava Marko:

S user acquisition strane pratimo tržište i trendove u oglašavanju te ih koristimo na vlastitim igrama kako bi identificirali što najbolje prolazi kod naše potencijalne publike. Kada primijetimo da neki element oglasa dobro funkcionira i privlači korisnike, dijelimo to s produkcijskim timom kako bismo vidjeli postoji li mogućnost implementacije nečeg sličnog u igri u slučaju da već ne postoji.

Na tržištu mobilnih igara trendovi se mijenjaju gotovo na dnevnoj bazi, stoga je vrlo teško predvidjeti moguća kretanja. Zbog toga je, dodaje Marko, vrlo važno pratiti svjetsku scenu i igre koje su u takozvanoj soft launch fazi:

Neke igre mogu provesti i više od godinu dana u ovoj fazi testiranja, dok se ne ispoliraju svi važni detalji i igra pusti na svjetsko tržište.

Miloš ističe kako je često vrlo teško doći do pobjedničke kreative, ali da se kontinuiranim testiranjem uvijek dođe do novih saznanja. Nanobit

Ovako nešto se ne uči u školi

Na žalost, ako vas zanima ova vrsta posla, moji sugovornici kažu kako se ove vještine teško uče u školi. Ipak, Miloš kaže kako se industrija svaki dan širi, a samim time i broj prilika za rad u timu za akviziciju, čak i u našoj regiji. Svaki dan je novi izazov, dodaje, ali osjećaj koji u timu dijele kada neka kampanja odlično prođe zbog kreative koju su osmislili – teško je zamijeniti.

Slaže se i Dora, koja dodaje kako je zapravo magistra komunikologije i odlično se snašla u ovom marketinškom dijelu Nanobita. Sve se može naučiti ako ste ustrajni, dodaje. Valja napomenuti kako Nanobit podržava razvoj tijekom rada, a moji sugovornici mi kažu i kako se kompanija redovito uključuje u program vodećih svjetskih konferencija i radionica poput Facebook Mobile All-Starsa i Mobile Apps Unlocked.

Za kraj, Marko kaže kako nije nužno biti dugogodišnji marketinški ekspert da biste bili dobri u ovom području – već vas krase dobre kvalifikacije ako imate spoj kreativnog i analitičkog načina razmišljanja, a svakako dobro dođe i bilo kakvo iskustvo u digitalnom oglašavanju. Ako mislite da sve ovo imate – provjerite oglas za specijalista akvizicije korisnika!

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Startup 101 program BIRD inkubatora obvezna je početnica za sve koji žele ideju pretvoriti u djelo

U organizaciji BIRD inkubatora uskoro kreće edukacijski program Startup 101 koji je osmišljen kako bi prenio osnove svima koji razmišljaju o pokretanju startupa, a nisu sigurni što bi to sve od njih zahtijevalo.

Intervju

Kako je nastao prvi kolektivni ugovor u gaming industriji u Hrvatskoj?

Potpisivanjem prvog kolektivnog ugovora hrvatske gaming industrije, Gamechuck tim je ostvario mirniji san, a prema nekima i "vrli novi svijet".

Novost

Zoran Božičević novi je Delivery direktor u Poslovnoj inteligenciji

Ako ste iole aktivni na društvenim mrežama kao IT-jevac, već ste naletjeli na Zorana Božičevića. Dalje ćete ga imati priliku pratiti u Poslovnoj inteligenciji u koju dolazi iz Combisa.

Što ste propustili

Novost

Zoran Božičević novi je Delivery direktor u Poslovnoj inteligenciji

Ako ste iole aktivni na društvenim mrežama kao IT-jevac, već ste naletjeli na Zorana Božičevića. Dalje ćete ga imati priliku pratiti u Poslovnoj inteligenciji u koju dolazi iz Combisa.

Startupi i poslovanje

Hrvatski Underline Science uz pomoć SCV-a i nizozemskog VC fonda zatvorio rundu od 2.5 milijuna dolara

Digitalna videoteka hrvatskog startupa Underline Science osvojila je priznata svjetska sveučilišta i organizacije, a potom i VC fondove.

Startupi i poslovanje

Dva američka healthtech startupa povjerila su nam razvoj svoje platforme, što smo napravili?

Healthtech je postao jedan od najperspektivnijih tech segmenata, a oni stručnjaci koji sada rade na takvim rješenjima ovladat će znanjima koja će biti bitna za čitav zdravstveni sektor ubuduće. Neki od tih ljudi su definitivno stručnjaci hrvatskog Kodiusa koji iza sebe već ima nekoliko značajnih healthtech projekata. Saznali smo više o tehničkim i regulativnim detaljima izgradnje takvih rješenja.

Startupi i poslovanje

Manje investicija, rezanje troškova, otpuštanja… kako će se globalna startup kriza odraziti na hrvatske startupe?

Imaju li se hrvatski startupi čega bojati u nadolazećoj startup krizi? Kako su ih okolnosti podizanja poslovanja u okruženju koje se nikad nije moglo podičiti velikim investicijama zapravo najbolje pripremile na sve vrste nepovoljnih uvjeta? Otkrivam više u razgovoru s hrvatskim osnivačima i stručnjakom za investicije udruge Cro Startup, uz osvrt i na vlastita startup iskustva...

Startupi i poslovanje

Može li javna nabava biti lakša? Nova aplikacija ma.te.a opremila se planovima, tenderima i analizama

U protekle 3 godine putem javne nabave kupljeno je preko 140 milijardi kuna vrijednosti usluga, roba i radova - a možda bi bilo još i više da oni koji nude/traže imaju jedno mjesto gdje mogu pratiti sve potrebno. Može li nova aplikacija tvrtke PJR donijeti promjenu?

Intervju

Što radi tester, a što Quality Assurance inženjer – QA sudjeluje u cijeloj igri, dok tester brani gol od bugova

Kako se QA inženjer razlikuje od testera, što zapravo radi i zašto mu posao počinje već kod čitanja dokumentacije te kako se zaljubiti u taj posao ispričale su Ivana i Jelena, QA inženjerke iz Undabota.