Legends of Dawn, jedina hrvatska igra koja je 'rasturila' Kickstarter i dokazala da postoji tržište za njihove snove

Legends of Dawn, jedina hrvatska igra koja je ‘rasturila’ Kickstarter i dokazala da postoji tržište za njihove snove

Već i ptice na grani znaju da je hrvatska igra Legends of Dawn sakupila daleko preko 25.000 dolara na Kickstarteru koliko im je bio početni cilj te da se spremaju za objavu igre tokom veljače ove godine. Otišli smo korak dalje te razgovarali sa osnivačima ove nevjerojatne igre te saznali puno više o tome što vas očekuje u čarobnom svijetu Legends of Dawna.

Već i ptice na grani znaju da je hrvatska igra Legends of Dawn sakupila daleko preko 25.000 dolara na Kickstarteru koliko im je bio početni cilj te da se spremaju za objavu igre tokom veljače ove godine. Otišli smo korak dalje te razgovarali sa osnivačima ove nevjerojatne igre te saznali puno više o tome što vas očekuje u čarobnom svijetu Legends of Dawna.

Odmah u početku razgovora sa ekipom iz Dreamatrixa bilo je jasno da se ne radi o ‘još jednom RPGu’. Naime, Legends Of Dawn se odvija na ogromnom kontinentu sa prekrasnim lokacijama i gradovima, uz potpunu slobodu kretanja, dubok razvoj likova te pričom epskih proporcija.

Nevjerojatan svijet Legends of Dawna

Igrača čekaju brojne zagonetke i zamke, krvave borbe sa spektakularnim efektima, brojne mogućnosti trgovine i kovanja oružja, vladanje školama magije i sve to pod budnim okom bogova koji često odluče promjeniti sudbinu igrača u igri. Igra uz sve to sadrži čak nekoliko stotina magija te preko 250 tisuća različitih itema. Dreamatrixov direktor Marko Banjac ponosno izjavljuje:

Bez obzira što smo indie team naše ambicije su velike, a unutar igre će se naći rješenja koja igrači ne mogu pronaći ni u velikim block busterima.

Prvi dio trilogije se odvija na elfovsko humanskom području kontinenta Narr. Daniani, Dreamatrixova originalno smišljena rasa, su za sada samo gosti na ovom terenu, ali su duboko upleteni u priču. Igrač će posjećivati gradove i sela do kojih se često ne može lako probiti. Tu su i dungeons, pećine i rudnici prepuni zamki i opasnih neprijatelja ali i vrijednih resursa i blaga. Šume, livade, planine, spaljena zemlja, leteći otoci, napuštene tvrđave i prastari mauzoleji samo su neke od lokacija kroz koje igrač može doći. U igri postoje sidequestovi i glavni questovi, no najveća novina je Dwarven Chronicles megaquest.

Sloboda djelovanja i nelinearnost

Megaquest je nužan za završetak igre, a u njemu je igračev zadatak sakupiti dijelove legendarnog dwarfovskog itema. Mjesta gdje se nalaze skriveni dijelovi su tajni i razasuti su širom kontinenta Narr. Legends Of Dawn je potpuno otvorena igra u kojoj igrač ima veliku slobodu djelovanja. Nakon što uzme neki quest igrač ga može završiti na nekoliko različitih načina u većini slučajeva, što će u konačnici dovesti do toga da ne postoje dva igrača koja će odigrati igru na približno isti način.

Odlazak u šumu po neki resurs može biti lagan po danu ,ali težak za preživjeti ako nas zatekne noć, pošto po noći iz svojih brloga izlaze opasnije zvijeri, a na kraju krajeva možda uopće ne treba ići u šumu po resurse već ih pronaći negdje u selu. Često nas u drugim igrama očekuje uvijek isti neprijatelj na istom mjestu, što kod nas nije slučaj. U Legends of Dawn je jedinstveno to što igrač ne bira određenu vrstu klase koja mu zatim brani da koristi mogućnosti iz druge vrste klase. Igrač je u mogućnosti razvijati lika u svim smjerovima. Moguće je biti i fighter i mage u istom trenutku. Marko objašnjava:

Igrač se bori kombinacijom udaraca i pozivanja magija ili oružja iz quick bar. Razvili smo i sustav cuttable parts koji bi borbu trebali učiniti uzbudljivijom i realističnijom. Svakako treba spomenuti i streaming, tj igra se kad je potrebno učitava u pozadini dok igrač napreduje kroz svijet. Igrači su za sad ostali najače impresionirani sustavom magija, koji nam omogućava da koristeći rune sami napravimo magiju po vlastitom izboru, damo joj ime, ikonu, odredimo snagu i još neke parametre.

Dreamatrixov vlastiti engine kao kruna tehnologije

No, možda najimpresivniji dio cijele priče je Dreamatrixov vlastiti engine – višenamjenski razvojni alat sa kojim je moguće napraviti igre bilo kojeg žanra koji će biti dostupan svim igračima i modding zajednici u da mogu razvijati vlastite mape, ubacivati vlastite modele i ostale resurse ili čak napraviti vlastitu igru. Snaga enginea je u modularnom dizajnu i NOD sustavu koji omogućava kreativcima da sudjeluju u kreiranju igre bez potreba za programiranjem.

Na pitanje zašto su se odlučili na Kickstarter Marko odgovara:

Kickstarter je odlična reklama i u sinergiji sa recimo Steamom može privući jako veliki broj ljudi. On pruža i odličnu priliku komunikacije sa korisnicima, koji nam prenose svoje želje i što oni očekuju od igre. Tražili smo 25000$ jednostavno zato, jer nam je toliko potrebno za snimanje engleske verzije voice-overa kao i za plaćanje jedne plug in licence. Igra je praktički gotova, pa za razvoj igre ne tražimo ništa.’

Dreamatrix – oaza kreativnosti i znanja

U Dreamatrixu se okupio doista svestran tim kreativaca iz svih krajeva Hrvatske sa sjedištem u Zagrebu, pri čemu Marko dodaje:

Ponosni smo što naše igre, iako razvijane sa skromnim budgetima uspješno konkuriraju svijetskim naslovima iza kojih stoje bitno veći timovi i budgeti. „Legends Of Dawn“ je korak dalje u našem razvoju, a prijašnji projekti nam daju neophodno iskustvo potrebno za ovako složene projekte gdje x ljudi 4 godine zajednički radi To su programeri, dizajneri, modeleri, animatori, textureri… Malo je projekata gdje za istim stolom sa jedne strane sjede slikari, pisci i glazbenici a sa druge matematičari, fizičari i inženjeri, tj. gdje umjetnost susreće visoku tehnologiju.

Ako vam se sviđa ova zanimljiva grupa kreativaca, možete ih pozdraviti na Dreamatrix forumima i pitati sve što vas zanima o igrama koje rade.

Kada smo ih upitali o budućim projektima, odgovor nas je oborio sa nogu, jer smo otrkili da dečki iz Dreamatrixa paralelno rade i na nastavku – naime Legends of Dawn 2 je već neko vrijeme u izradi te je jedno 50 posto igre već gotovo! Osim toga, otkrivaju kako bi u budućnosti voljeli raditi na svemirskoj simulaciji. Kako su krenuli, ne sumnjamo kako će im se snovi ostvariti.

Lijepa Naša gamerska

Da stvari budu impresivnije, Dreamatrix ekipa je sve to uspjela radeći iz Hrvatske, zemlje u kojoj je odnos državnih institucija prema visoko tehnološkim tvrtkama te posebno tvrtkama koje se bave izradom igara veoma loš. Tvorci Legends of Dawna ističu kako u gotovo svim zemljama Europe državne institucije, financijski fondovi i banke daju veliku podršku timovima i firmama koje proizvode igre.

Naglašavaju kako u inozemstvu postoje mehanizmi prepoznavanja perspektivnih timova i uz malo edukacije odgovorni bi mogli i Hrvatskoj osigurati mjesto na globalnom tržištu uz relativno mala ulaganja, jer se prvenstveno radi o investiciji u kreativne ljude i know how. ‘Teško je zapravo zamisliti gdje bi uloženi poticaji bili ekonomski korisnije utrošeni.’, smatraju u Dreamatrixa.

No čini se, da će, poput većine hrvatskih poduzetničkih pothvata Dreamatrixovci uspjeti u svom naumu i bez podrške koja bi njihovom multridisciplinarnom timu sigurno olakšala izlazak na strana tržišta. Uostalom, zato su i postali tako dobri u ne samo igranju, već i stvaranju igara koji sami žele igrati i za koje, sudeći po Kickstarteru, postoji tržište. Želimo im puno uspjeha sa Legends of Dawnom i svim budućim projektima! Kako se vama čini Legends of Dawn?

ponuda

Komentari

  1. Tarik

    Tarik

    14. 01. 2013. u 3:09 pm Odgovori

    Neupitno je da hrvatski IT sektor u svakom pogledu prednjači u regionu. Želim im sreću i uspjeh kao što je imao Serius Sam. Sarajevo vas bodri 😉

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Bez VC investicije, TalentLyft je školski primjer samofinanciranog SaaS startupa

Bez ikakve veće investicije, TalentLyft, domaći regrutacijski alat koji koriste Five, HT, Span i mnoge druge tvrtke, izašao je s novom konkurentnom verzijom kojom planira globalno širenje uz pomoć inbound marketinga.

Startupi i poslovanje

Domaći startup Valut nastoji eliminirati visoke provizije na bankomatima i mjenjačnicama

Ako vam bankomati i mjenjačnice na putovanjima uzimaju prevelike naknade kod promjene valuta, možda je upravo za vas Valut, domaći startup koji radi na tome da konverzija bude što dostupnija i povoljnija, posebice na mjestima na kojima to do sada nije bilo tako.

Tehnologija

iPhone 11 – je li dovoljno dobar da me otjera s Androida?

Želite li dobiti autentično Apple iskustvo ne morate dati 15 tisuća kuna za iPhone 11 Pro Max, velike su šanse da će za veliku većinu ljudi i iPhone 11 biti vrlo dobar odabir.

Što ste propustili

Istraživanje

Veliko CX istraživanje: Za korisničko iskustvo banke, retail i bezalkoholna pića u Hrvatskoj zaslužile tek ocjenu – 3!

Peekator je hrvatski startup koji se bavi istraživanjem korisničkog iskustva, a nedavno obrađeni podaci više od 3000 anketiranih osoba, 13 tisuća komentara i 60 dubinskih intervjua bacili su potpuno novo svjetlo na uobičajene prakse na području tri značajna tržišta, a ovo je okvirna slika trenutnog stanja.

Izvještaj

Inchoo, Infinum i Hooloovoo do developera dopiru blogom, modnim brendom i “napuhanim” influencerima

Kako se brendirati kao dobro mjesto za posao prema developerima koji nisu impresionirani stolovima za stolni tenis ili igraćim konzolama? Otkrile su nam tri developerske tvrtke na konferenciji Employer Branding Zagreb.

Gaming

Razumjeti gamere, game dev i esport – otkud početi?

Pa možda najbolje od osnova: što je to tako dobro u igrama, ne potiču li one nasilje; zar razvoj video igara nije super zabavan posao i zašto esport još muku muči da postane punopravni sport? Kao dežurni gameri Netokracije, Ivan i ja preuzeli smo ovotjednu epizodu ne bi li vam odgovorima na ta pitanja približili svijet gaminga.

Izvještaj

Znate li otkud vam dolaze najbolji kandidati i kako se prijavljuju na vaše oglase?

O kandidatima, načinu kako se prijavljuju na poslove i kako uspješno doći do onih najkvalificiranijih otkrili smo više na Employer Branding konferenciji uz domaći regrutacijski alat TalentLyft.

Startupi i poslovanje

Toni Trivković, Split Tech City: Nismo htjeli slušati da se ne može, već pokazati da se može

“U Splitu je uvijek izazovno okupiti mlade na neko događanje. Njih dvjestotinjak na kišno subotnje jutro može značiti samo jedno - zaista su željeli motivaciju”.

Kolumna

Što vrh ima s time?

Kad te pozovu na panel s naslovom “Promjene dolaze s vrha (i kako do njega doći)?”, počneš opsesivno razmišljati o toj riječi - vrh.