Nikad veći broj posjetitelja na 9. KulenDayzima u Osijeku

Nikad veći broj posjetitelja na 9. KulenDayzima u Osijeku

Proteklog vikenda u Osijeku se održala deveta konferencija KulenDayz, koja je okupljala IT profesionalce iz zemlje i regije u više od 50 predavanja pred oko 700 posjetitelja. Govorilo se o cloud servisima, project managementu, ali i gamingu.

Matej Snopek

KulenDayz je konferencija koja je, prije svega, bez sumnje slavonska. Očito je to od samog imena konferencije koje se temelji na poznatom specijalitetu, ali kada bi se KulenDayz morao opisati u jednoj riječi, to bi vrlo vjerojatno bila “opušteno”. Bez obzira na to, dva su dana konferencije proletjela uz sjajna predavanja i dobru zabavu, a broj posjetitelja bio je veći nego ikada.

Sjajan je osjećaj živjeti u gradu koji se može pohvaliti barem jednom kvalitetnom konferencijom o bilo čemu, a ljubav Osijeka i KulenDayza pokazuje kako i najveći slavonski grad svakako ima svoj “kulen za trku”. Jedna od rijetkih neprofitnih konferencija koju organizira zajednica, KulenDayz je u svojoj devetoj godini postojanja okupio nikada veći broj zaljubljenika u IT sektor i inovacije.

Zamišljeni kao konferencija koja će predavače “izbaciti” iz formalnog i ponuditi im priliku da predstave svoja znanja u opuštenom formatu, KulenDayz je ove godine okupio gotovo 60 predavača iz područja developmenta, baza podataka, project managementa i dizajna, ali i gaminga.

Gosti konferencije su se mogli počastiti i besplatnim jabukama. Matej Snopek

Cjelodnevne radionice za zagrijavanje

Prvi dan konferencije protekao je u cjelodnevnim radionicama koje su bile organizirane kako bi “zagrijale” zainteresirane za teme o kojima će se nešto više govoriti dan kasnije. Osobno sam bio i više nego zadovoljan što se jedna od radionica bavila dizajnom igara, odnosno činjenicama i pretpostavkama koje prate razvoj igara koristeći Unity.

Voditelj radionice Leo Tot iz Void Main studija tako je kroz jedan dan objasnio sve zablude o jednostavnosti i lakoći Unity enginea, ali i dao korisne savjete svim potencijalnim developerima, kako bi njihova karijera dizajna igara mogla započeti bez predrasuda.

Drugi dan konferencije, onaj ispunjen predavanjima, započeo je uvodnim govorima Bernardina Katića, direktora konferencije, Bele Ikotića, tajnika udruge Osijek Software City i Nenada Bestvine iz PMI Croatia, koji ujedno i obnašaju funkciju upravnog odbora KulenDayza. U svojim govorima sva trojica su istaknuli veliku važnost ove konferencije za IT sektor grada Osijeka, ali i šire, te napomenuli kako KulenDayz spaja sve IT zajednice grada Osijeka kako bi se svi skupa kretali u dobrom smjeru.

Matej Snopek

Keynote govori u duhu AI-ja

Keynote govorima je ove godine dominirala priča o novim trendovima u razvoju softvera koji se prvenstveno bave umjetnom inteligencijom, a kao primjer smo mogli vidjeti Microsoft AI sustav koji zna razlikovati kolače od slika čivava, što je, složit ćete se, rješenje jednog od važnijih problema s kojima se internet suočava u posljednje vrijeme.

Demonstracije sustava Azure i Custom Vision služile su kao uvod u kasnija predavanja o sličnim temama koja su se odvijala na raznim dijelovima konferencije. Prikazan je i proces kreiranja bota preko platforme Microsoft Azure koji je za zadaću imao razgovor s korisnikom o stanju zaliha vina na virtualnom skladištu.

Keynote govori završili su poznatim citatom Petera Druckera koji vrlo dobro opisuje kamo će nas AI sustavi odvesti:

Najbolje ćete predvidjeti budućnost stvarajući je.

Matej Snopek

Gaming kao sve važniji dio IT sektora

Istina, gaming nije bio jedan od glavnih smjerova ove konferencije, ali ove godine je ipak bilo nešto više predavanja posvećenih industriji igara. Uz sada već standardna predavanja o upravljanju projektima i korištenju sveprisutnog oblaka, našlo se mjesta i za otvoreno predavanje o tome koliko se zapravo novca treba utrošiti kako bi vaša igra dosegla slavu koju zaslužuje.

Lovro Nola, direktor Machine, u opuštenoj atmosferi pojasnio je kako gotovo 60% igara koje krenu u razvoj gotovo nikad ne bude završeno, a od preostalih 40% samo dvadesetak uspije zaraditi dovoljno novca kako bi se pokrili troškovi i zaradilo.

Zabrinjavajući su to podaci koji nikako ne bi trebali služiti kao obeshrabrenje za potencijalne mlade i perspektivne developere, jer iako dosta igara ne uspije, to ne znači kako uz pravilan marketinški plan i dobro razrađenu poslovnu politiku upravo vaša igra ne može ostvariti barem neki uspjeh.

Matej Snopek

Lovro je istaknuo tri problema koji najčešće uzrokuju propast dobrih poslovnih ideja:

  • Prevelike i nerealistične ambicije koje nisu usklađene s veličinom tima i budžetom.
  • Loš project management, odnosno loše planiranje i upravljanje timom i projektom.
  • I čekanje na marketing i ignoriranje istog previše vremena.

Upravo je marketing jedan od temelja uspješne igre, jer se u prosječnoj AAA igri gotovo četiri puta više novca potroši na njenu promociju nego na samo programiranje i razvoj. Upravo je zbog toga važno potrošiti vrijeme na razgovor sa zajednicom, novinarima i svima onima koji vam mogu pomoći s publicitetom kako bi vaša nova igra dosegla one koji ju žele zaigrati.

Opušteni Pecha Kucha Night

Službeni dio konferencije zaključen je petim PechaKucha Nightom, formatom prezentacije koji svakom govorniku daje šest minuta i 40 sekundi za predstavljanje inspirativne ideje. Ovaj puta radilo se o idejama i pričama sudionika konferencije, a govorilo se od toga kako prebroditi strah od javnog nastupa pa sve do klubova s tajnim iskustvima.

Kada se sve zbroji i oduzme, ovo izdanje KulenDayza bilo je po svemu najbolje do sada, a ostaje nam samo skupljati dojmove i iščekivati iduće, deseto izdanje koje će bez ikakve dvojbe biti hvale vrijedno.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Imaš li svoje vrijeme za stvaranje? Jer jedan sastanak je dovoljan da ti uništi koncentraciju za cijeli dan!

Maker time. Deep work. Vrijeme za produktivnost i ideje. Zvuči kao ideal za mnoge hrvatske tvrtke, ali želimo li biti učinkoviti i kreativni, moramo si odrediti raspored za stvaranje - bili programer, pisac ili dizajner, radili na daljinu ili u uredu!

Tehnologija

Koliko su novi e-Građani – bolji? Evo što kažu hrvatski dizajneri i UX stručnjaci

e-Građani su napokon doživjeli dugo očekivani redizajn pod palicom vladinog vlastitog "startup" tima. Redizajn je kruna dvogodišnjeg rada, kažu. I treba biti s obzirom da je riječ o platformi na kojoj će biti dostupno 87 usluga za građane, a koje bi trebale biti okosnica digitalnog društva. Što su uspjeli poboljšati, na čemu još trebaju raditi - otkrivamo.

Startupi i poslovanje

“Vrijeme je da prestanemo veličati ‘ludnicu na poslu’. Haj’mo samo razvijati jako kvalitetan proizvod ili uslugu!”

Ljudi više ne mogu odraditi posao - na poslu… Jeste sami bili u toj situaciji ove godine, ovaj mjesec? Ako čitate ovo, vjerojatno ste dio digitalne zajednice, visoko-kompetitivnog IT sektora i možda vam se takve okolnosti događaju i na dnevnoj bazi. Tako ne bi trebalo biti.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Infobip u 2021. planira osigurati još 500 milijuna dolara investicije

Hrvatski jednorog Infobip u 2021. planira nastaviti s akvizicijama i brzim rastom, a za to planiraju prikupiti još oko 500 milijuna dolara investicija.

Tehnologija

Voditeljica Vladinog tima otkriva kako je izgledao redizajn e-Građana na koji se čeka od 2014.

Redizajn e-Građana dogodio se zapravo posve slučajno, a isprva ga nisu htjeli koristiti ni sami Vladini službenici, ispričala nam je voditeljica projekta Ivana Vukov.

Intervju

Kad ulažete u vještine zaposlenika dobit se “prelijeva” i na ostatak tvrtke

Pandemijska 2020. nas je prisilila na velike promjene, ali kako se na njih pripremaju velike tvrtke i sustavi koji istovremeno moraju brinuti o mnogo više stvari nego jedan startup?

Startupi i poslovanje

Hrvatski Robotiq.ai potvrdio 900 tisuća eura vrijednu investiciju za svoje “softverske robote”

U zadnje vrijeme slušamo sve više uspješnih priča o RPA tvrtkama iliti tvrtkama koje se bave automatizacijom procesa, a jedna od najnovijih stiže od domaćeg startupa Robotiq.ai koji je privukao nedavno nemalu inozemnu investiciju.

Intervju

HAVC i Neuralab redizajnirali Filming in Croatia – portal za promoviranje Hrvatske kao “film friendly” destinacije

Nakon što su vidjeli scene Game of Thronesa i Mamma Mije, filmaši koji žele snimati u Hrvatskoj sada sve informacije mogu naći na modernoj stranici Hrvatskog audiovizualnog centra - Filming in Croatia.

Tehnologija

Marko Pavlović: Zaljubite li se previše u svoj proizvod mogli biste zaboraviti na svoj tim

Kako je Marko od razvoja platforme za upravljanje društvenim mrežama došao do proptecha i zašto ga je to iskustvo dovelo do principa o kojima svi u digitalnoj zajednici pričaju... otkrivamo u novoj epizodi!