Hrvatski PlayTracker: "Pružamo uvid u podatke za gamere koje čak Steam i PlayStation nemaju!"

Hrvatski PlayTracker: “Pružamo uvid u podatke za gamere koje čak Steam i PlayStation nemaju!”

Osim što pomoću PlayTrackera gameri mogu vidjeti svoja postignuća na nekoliko platformi, PlayTracker može otkriti i prljave prodajne taktike velikih gaming studija poput onog što je napravio Rockstar Games s naslovom GTA V.

Kao čovjek koji ima potrebu sve moguće informacije provoditi kroz tablice i statistiku, priznajem kako razumijem strast koja je rodila PlayTracker, web aplikaciju za praćenje podataka s raznih gaming platformi kao što su PlayStation, XBOX i Steam. Na gaming profilu korisnici imaju ugrađeno društveno iskustvo pa mogu pratiti aktivnost svih svojih prijatelja neovisno o platformi na kojoj igraju i imati vlastite gaming uspomene, sve na jednom mjestu.

Iza aplikacije stoji Marijan Mikolić, dizajner i developer čiji je startup nedavno ostvario investiciju od 250.000 kuna na Zagreb Connectu. Inače, sama ideja rođena je frustracijom. Marijan nije volio što ne postoji neki ujedinjeni zapis gamerskih “uspjeha”. Nekima se trofeji nalaze na PlayStationu, nekima su sva postignuća na Steamu, a neke igre pak imaju svoje izolirane sustave.

Postojale su platforme koje rade nešto slično PlayTrackeru, ali nisu bile strukturirane kako je Marijan želio i zato je za svoj završni rad na Algebri napravio PlayTracker, platformu koja sve te podatke povuče s platformi i spoji na jedno mjesto.

Uz Marijana, PlayTracker čine DevOps inženjer Marko Banušić te traffic i social manager Davor Igrić.

“Tada sam po prvi puta jasno vidio potencijal koji PlayTracker ima.”

Sa svim podacima na jednom mjestu, Marijan je prepoznao priliku za jedinstvenu analizu podataka koja obuhvaća svu gaming aktivnost jednog korisnika umjesto samo malog dijela priče na jednoj platformi. Ubrzo je tako razvio Insight, PlayTrackerovu analitičku platformu:

Rekao bi da je ključni trenutak za taj dio priče bio kada je Red Dead Redemption 2 izašao na PC s kašnjenjem od godinu dana naspram konzola. Tada je cijeli internet brujao o tome kako su tu strategiju iskoristili kako bi natjerali neke kupce da kupe igru više puta, poučeni svojom prošlom igrom GTA V.

Koristeći PlayTracker podatke Marijan je potvrdio da je ta strategija uistinu uspješno povećala njihovu zaradu i da je čak na malom uzorku vidljivo drastično povećanje poklapanja kupaca za GTA V naspram sličnih igara:

Tada sam po prvi puta jasno vidio potencijal koji PlayTracker ima. Niti same gaming platforme poput Steama i PlayStationa nemaju ove podatke, niti mogu doći do ovih zaključaka! Samo PlayTracker razumije istog korisnika preko više platformi te s tim podacima mogu gaming industriji ponuditi nešto potpuno novo i jedinstveno

U ovom trenutku PlayTracker ima preko 16 tisuća registriranih korisnika i 200.000 mjesečnih posjeta. Stranica nije bila jako popularna u ranim danima, ali izlaskom analitičke platforme i jačanjem gaming industrije tijekom pandemije broj korisnika počeo je znatno rasti:

Upravo to me potaknulo da konačno napravim skok iz hobija u posao i okupiti tim s kojim ću PlayTracker prekodirati u skladu s višim standardima kvalitete.

PlayTracker je napravio dobre temelje u grani gaming industrije koja je tek u povojima

Kako smo spomenuli, postoji već par web aplikacija koje također funkcioniraju kao svojevrsna društvena mreža obuhvaćajući aktivnosti na raznim platformama, ali Marijan smatra da PlayTracker ipak nudi nešto drugačije…

Ono po čemu se razlikujemo od njih je sustav napredovanja kroz koji korisnici otključavaju nove vizualne opcije za svoje profile i općenito modernijim korisničkim sučeljem i dizajnom.

Inače, područje analitike za gaming je iznenađujuće siromašno za tako veliku industriju, dodaje Marijan, dok je za film i televiziju prilično razvijeno. Najveći igrač u analitici gaming industrije je vjerojatno Newzoo, a ima i manjih stranica koje se fokusiraju na specifične platforme, tipa SteamSpy. Ipak, postoji nešto što Playtracker dodatno razlikuje od ovih glavnih igrača:

PlayTracker je od njih svih poseban jer je korisnik koreliran preko platformi, što nam omogućuje jedinstvena otkrića poput ranije spomenute GTA V analize, ali daje i puno kvalitetnije razumijevanje korisničkih navika.

Primjerice, mnogi igrači koji prema podacima na jednoj platformi izgledaju kao da vole samo specifičan žanr, zapravo su raznolikog ukusa kada se uključi i njihova aktivnost na drugim platformama koje naprosto imaju bolju ponudu za druge žanrove, objašnjava nam Marijan.

Iskustvo u Startup Factoryju pomoglo im je postati profesionalnijima

Trenutno im je najveći izazov networking jer u njemu vide ključan dio pretvaranja PlayTrackera iz hobija u posao. Njime se nadaju zadobiti pažnju profesionalaca iz gaming industrije – kako bi demonstrirali vrijednost koju analitika nudi.

To im je pogotovo teško u trenutnoj fazi gdje proizvod nije u potpunosti spreman za showtime pa se osjećaju nesigurno, ali i dalje su svjesni da im je potrebna povratna informacija:

Unatoč tom izazovu već sada imamo odličnu listu velikih klijenata koji aktivno koriste našu analitiku stoga sam uvjeren da ćemo uspjeti.

Kako bi jednim dijelom riješili taj problem, Marijan i njegov tim bili su dio Startup Factoryja koji ih je oduševio. Predavanja i radionice dali su im opsežan pregled svega što je potrebno za pokrenuti uspješan startup, a imali su i priliku upoznati jako puno fantastičnih ljudi s kojima će moći surađivati u budućnosti:

Rekao bi da je najvažnija lekcija za nas bila kako prekrojiti ideju i solidan MVP u koherentan i funkcionalan development roadmap i poslovni plan.

To je lekcija koja je zapravo prožeta kroz cijelo Startup Factory bootcamp iskustvo, komentira Marijan, kroz lekcije o developmentu, prodaji, marketingu, porezima, poslovanju…

Koji su planovi za budućnost PlayTrackera?

Trenutno Marijan i ekipa žele osigurati snažne tehnološke temelje za buduću nadogradnju i uskladiti sve s visokim standardima za privatnost korisnika i kvalitetu aplikacije:

Zato trenutno prekodiramo PlayTracker na novi tehnološki stack i pripremamo se za migraciju na skalabilniju infrastrukturu. Uskoro ćemo lansirati mobilne i desktop aplikacije, a onda uložiti u nove funkcionalnosti i promociju kako bi povećali broj korisnika.

Nakon toga slijedi unaprjeđenje postojećih analitičkih mogućnosti kojima će uz pristupačne cijene ciljati manje indie gamedev studije, ali i predstaviti još naprednije alate za veće studije i izdavače s većom cijenom koja uz to dolazi.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi

Osnivač Njuškala uz Hanza Mediju pokreće novi digitalni oglasnik – Dealio

Dealio u tržišnom okršaju za korisnike u Hrvatskoj i šire ima stratešku podršku medijske grupacije Hanza, ali čini se kako se neće zaustaviti na tome.

Izvještaj

Metaverse nije mrtav. Njegov zli brat iz Mete možda jest…

Rebrendingom u Metu, Facebook je pokušao preuzeti vlasništvo nad pojmom metaversea, no svjedoci smo koliko mu je to uspjelo. Metaverse više nije u hypeu kao nekad, ali oni koji su se nastavili baviti njime - znaju da priča tek počinje.

Veliki intervjui

Program Forward to Health Innovation otvara prijave za treću generaciju polaznika

U modernom post pandemijskog okruženju u kojem se tehnologija ubrzano razvija nikad nije bilo važnije ulagati u zdravstvene inovacije. Forward to Health Innovation je tu da pomogne onima koji imaju ideju, ali ne znaju kako bi je ostvarili.

Što ste propustili

Novost

AI developeri, AI glasovni asistenti, AI dejtanje…

U tjednu koji su obilježile pomalo distopijske AI vijesti u podcastu smo ugostili suosnivača hrvatskog startupa koji svoj proizvod zove - AI developerom.

Startupi

Gorjan Jovanovski: “Bio sam dobar programer, odlučio sam to iskoristiti u borbi za čisti zrak”

Ekološki aktivist, softverski inženjer i poduzetnik ne nalaze se često u jednoj osobi, zbog čega je Gorjan Jovanovski vrlo zanimljiv sugovornik za sve teme koje se dotiču ovih triju područja, a pogotovo u slučajevima kad se ona isprepliću.

Novost

Lorenzo Mayola novi je generalni direktor Glova za Hrvatsku

Glovo, višekategorijska platforma koja korisnicima omogućuje pristup raznim vrstama proizvoda i jela na zahtjev, slavi pet godina rada na hrvatskom tržištu.

Startupi

Hrvatski Hypefy na natjecanju slovenskog Podima odnio pobjedu među 148 startupa

Na natjecanju Podim Pitching Competition birao se najbolji od 148 startupa iz 24 zemlje. Na glavnu pozornicu izašlo je 5 finalista, ali titulom najboljeg pitcha okrunjen je Hypefy iz Hrvatske.

Obrazovanje

STEMwave Innovation Day hrvatskim je učenicima još jednom omogućio tehnološki spektakl

Četvrtu godinu zaredom, Stemi i Infobip, uz podršku generalnog partnera A1 Hrvatska, uspješno su proveli sezonu 23/24 edukacijskog projekta STEMwave - Škola budućnosti te ga obilježili uz učeničku konferenciju ‘Innovation Day’.

Veliki intervjui

Lada Borovina Kovjanić, Inženjerka godine: Programiranje se uči – programiranjem, a najbolje na greškama

U seriji intervjua s iskusnim inženjerima domaće IT industrije otkrivamo kako su izgledali njihovi karijerni putovi, kako se postaje senior i ostaje u tijeku s novim tehnologijama, je li bolje specijalizirati se za određenu tehnologiju ili biti generalist i - što bi savjetovali juniorima.