Genes in Space, zabavna svemirska odiseja za iPhone i Android, kao pomoć istraživanju raka

Genes in Space, zabavna svemirska odiseja za iPhone i Android, kao pomoć istraživanju raka

Već smo pisali o različitim znanstvenim igrama koje koriste kolektivnu inteligenciju i intuiciju svojih igrača kako bi spasili drveće, manipulirali proteinima ili mapirali ljudski mozak, no prije svega je bila riječ o različitim slagalicama ili kartaškim igrama. Play to Cure odlučio je takve igre odvesti korak dalje uz Genes in Space, svojevrsnom modernijom mobilnom trodimenzionalnom žiroskopski upravljanom verzijom Space Invadersa u čijoj podlozi stoji - znanstveni problem.

Genes in Space zapravo su promišljeni kao igrica koja bi trebala zaokupiti igrača
Genes in Space zapravo su promišljeni kao igrica koja bi trebala zaokupiti igrača

Već smo pisali o različitim znanstvenim igrama koje koriste kolektivnu inteligenciju i intuiciju svojih igrača kako bi spasili drveće, manipulirali proteinima ili mapirali ljudski mozak, no prije svega je bila riječ o različitim slagalicama ili kartaškim igrama. Play to Cure odlučio je takve igre odvesti korak dalje uz Genes in Space, svojevrsnom modernijom mobilnom trodimenzionalnom žiroskopski upravljanom verzijom Space Invadersa u čijoj podlozi stoji – znanstveni problem.

Genes in Space igra je za iOS i Android s jednostavnom pozadinskom pričom: vi ste zaposlenik tvrtke „Bitfrost Industires“ čiji je posao letjeti svemirom i skupljati dragocjeni (i također fikcionalni) materijal Element Alpha te napredovati u hijerarhiji tvrtke.

To činite tako da prvo mapirate rutu kroz područja najzasićenija elementom Alpha, kako biste ga imali priliku skupiti što više, a svoj zacrtani put slijedite kroz svemir pokušavajući prikupiti ovu sirovinu, razbijajući usput asteroide koji se u vas zalijeću i prijete da će vam uništiti prvo štitove, pa i brod. Pritom mijenjate skupljeni materijal kako biste nadogradili svoj svemirski brod, boljim štitovima, oružjem, pogonom…

Red znanosti…

No dok vi letite svemirom i pucate na asteroide, pomažete u analizi velike količine genetskih podataka i kratite posao istraživačima raka. Ono što se vama prikazuje kao prozor za mapiranje svemirske rute, zapravo su gigabajti genetskih podataka koje ćete, vjerovali ili ne, već na prvi pogled obraditi bolje od bilo kojeg računala, a ucrtavanjem rute zapravo obilježavate genetske promjene u nekoj sekvenci i uzorke koje će istraživači kasnije moći usporediti i potražiti im zajednički nazivnik – a time i genetskog “krivca” za različite vrsta raka.

Uništavanje kometa i pimpanje svemirskog broda je pak samo za vašu zabavu.

Vaš prozor za mapiranje rute zapravo je malo uljepšana genetska slika (dolej)
Vaš prozor za mapiranje rute zapravo je malo uljepšana genetska slika.

Dio je to inicijative Play to Cure i Cancer Research UK, koji su zaključili da žele li privući “građane znanstvenike” da im pomognu s podacima, moraju i ponuditi nešto zauzvrat – nešto što će ih motivirati da aplikaciju drže  instaliranu na svojim pametnim telefonima i tu i tamo zaigraju u pauzi.

… i red zabave

Na stranu sad to što je igra korisna i zabavna, iako su to dvije vrlo bitne stavke- ona ujedno predstavlja i dobar korak u spajanju znanosti,  tehnologije i zabave, područja koja su se tu i tamo dodirivala, no nisu uvijek išla ruku pod ruku. Dok postoji određen broj igara kojima se pokušava uprijeti kolektivna procesna moć igrača, riječ je o pokušajima koji su kreirani s danim znanstvenim problemom na umu, ne igračima.

Uz nekoliko iznimaka, takve igre nisu svrsishodne iz jednostavnog razloga što nisu dovoljno atraktivne i zabavne kako bi privukle potrebnu masu vjernih igrača koja će im pomoću u sortiranju podataka.

Ljubitelji slagalica možda će odigrati koji Fraxinus ili Phylo, natjecateljski nastrojeni korisnici društvenih mreža možda se navuku na Eyewire i kompetitivno mapiranje neurona, no Genes in Space je koncipiran tako da privuče sve koji su se ijednom našli u dugačkom redu u banci ili čekajući tramvaj na stanici, na dugoj vožnji u vlaku, ciljanu publiku Flappy Birda i sličnih aplikacija.

The Cure i Genes in Space obje se bave istim problemom- koju ćete radije zaigrati?
The Cure i Genes in Space obje se bave istim problemom – koju ćete radije zaigrati?

Ideja da se spoji ugodno s korisnim je odlična, no da bi uzela maha to nešto uistinu treba biti ugodno, estetski privlačno i zabavno. Ukratko, i znanstvene igre trebaju nešto priuštiti svojim korisnicima ne bi li ih zadržale i izboriti se za njih na tržištu, jer ljubav prema znanosti i altruizam nisu neiscrpni.

[youtube]http://youtu.be/CeEDAchrc1U[/youtube]

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Brate, trebam li stvarno uzeti Šaomi?

Xiaomi je u relativno kratkom vremenu postao brend koji se daleko najviše preporučuje u Hrvatskoj i regiji. Zašto?

Kolumna

Što će nam uopće kriptovalute?

Iako o kriptovalutama slušamo već godinama, rijetko kad nam je netko dao suvisao odgovor na pitanje, a što će nama kriptovalute zapravo? U vremenima kada se centralizirani sustavi poput banaka igraju s našim povjerenjem, nikada nije bilo jasnije. Evo odgovora...

Izrada web stranica

Kad vam u 2021. padne server, što očekivati od svog hosting poslužitelja?

Po muci se poznaju junaci pa tako i hosting poslužitelji. Kako izgleda posao s druge strane vašeg weba, otkrili smo.

Što ste propustili

Digitalni marketing

Sean Ellis: “Prošlo je vrijeme kad jedan jedini growth hacker može dobiti vrtoglave rezultate”

Skovan kao termin prije više od 10 godina, growth hacking je osigurao strelovit rast mnogim poznatim firmama u tehnološkom svijetu, ali mu je ta popularnost osigurala i dozu notornosti. O kontroverzama i budućnosti ove metodologije imala sam priliku pričati s njenim utemeljiteljem, Seanom Ellisom, koji će uskoro nastupiti i uživo u Zagrebu na konferenciji SuperMinds: Don’t Code What You Don’t Understand.

Digitalni mediji

Što svaki developer treba znati o web analitici

Svaki put kad netko kaže da je web stranica gotova i “sad možemo instalirati analitiku”, analitičaru negdje na svijetu pametni telefon padne na pod, kaže stručnjak za web analitiku Robert Petković.

Startupi i poslovanje

Head of Growth: Ima li takvih superjunaka u Hrvatskoj?

Domaćim tehnološkim tvrtkama ojačanima investicijama na putu prema rastu trebaju iskusni multidiscplinarni stručnjaci koji će taj rast ubrzati. Analiziramo kako Head of Growth razmišlja, što treba znati te gdje ga i kako naći, a svoja razmišljanja dali su i Filip, vlasnik growth agencije te Tana, suosnivačica Bazzara, koji upravo zapošljava jednog.

Sponzorirano

eCommerce nakon pandemije? Najveće okupljanje industrije otkriva nam korijenske promjene

Svjedoci smo povijesnih preokreta u digitalnoj trgovini i promjena koje će imati dalekosežne posljedice. Kako se pripremiti za postpandemijski svijet eCommercea, Neuralab ekipa donosi saznanja sa središnjeg eCommerce događaja - RetailXa u Chicagu.

Startupi i poslovanje

Superology i Sportening: Želimo odgajati vrhunske product managere u Hrvatskoj

Jedan je prošao put od programera preko 'Katice za sve' do voditelja razvoja proizvoda, a drugi je nakon doktorata i akademske karijere u Kaliforniji radio u Googleu u Zürichu pa se vratio u Zagreb biti suosnivač startupa. Otkrili su nam što čini dobrog product managera, što dobri produktni tim i koji je najkraći put do inovacije.

Kultura 2.0

Velimir Grgić: “Ljudski mozak (i sve njegove mane) postao je transparentniji nego ikada, a sve zahvaljujući internetu.”

Velimir je kao novinar, pisac, scenarist i producent prošao zbilja sito i rešeto toga, ali teorije zavjera ostale su mu trajna inspiracija još od ranih dana. Zašto itko promišlja o zemlji koja je ravna ploča, hoće li teoretiziranje o zavjerama ikada prestati te koja teorija je njemu osobno najintrigantnija - saznali smo od autora netom rasprodane knjige "Teorije zavjera 21. stoljeća".