The Enchanted World: Avantura indie tima iz BiH na Apple Arcadeu!

The Enchanted World: Dvočlani indie tim iz BiH stigao do suradnje s Appleom na servisu Arcade

Ako još niste isprobali Apple Arcade, možda vas privuče činjenica da se među prvotnih 60 naslova nalazi vrhunska igra The Enchanted World, stvorena u susjednoj nam BiH koja je u međuvremenu postala i jedna od najpoznatijih igara na servisu.

Vjerujem da se ne sjećate da ste u posljednje vrijeme kupili neku igru za mobitel i za nju dali pet ili deset dolara, a bome se ne sjećam ni ja. U svijetu u kojem su gotovo sve igre za mobitel – besplatne, od Fortnitea do Clash Royalea, ne postoji razlog zašto biste uopće platili igru. Ovo, pak, otvara neke druge mogućnosti naplate, a one se uvelike tiču – pretplata.

Nije bilo neočekivano da Apple i Google smisle način na koji će od korisnika zaraditi novce na mobilnim igrama, a danas imamo Apple Arcade koji za otprilike pet dolara mjesečno daje pristup desecima igara koje možete skidati i igrati na kojem god Apple uređaju vas je volja. Također, Google je brzo osmislio svoj Play Pass koji radi otprilike istu stvar, ali daje i neke aplikacije.

Ono što je potpuno neočekivano, jest to da se u zbirci igara koje možete igrati na Appleovom servisu našla i igra jednog regionalnog studija, AI Interactivea iz Bosne i Hercegovine.

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

Nova tvrtka, ali dugogodišnje iskustvo

AI Interactive zaslužio je mjesto na Apple Arcadeu Enchanted Worldom, logičkom igrom u kojoj manipulirate okolišem kako biste riješili zagonetke. Igra podsjeća na spoj Witnessa i Farawaya domaćeg Pine Studija, a izgleda apsolutno vrhunski. Amar i AI Interactive napravili su toliko dobar posao da je Enchanted World trenutno jedna od najpoznatijih igara na Arcadeu i konstantno se pokazuje na svim Apple kanalima.

O tome kako je došlo do suradnje s Appleom razgovarao sam s Amarom Zubčevićem koji čini polovicu studija uz suosnivača Ivana Ramadana. Zanimljivo je kako je upravo Ivan autor pet kratkih animiranih filmova koji su nagrađeni s više od 20 međunarodnih nagrada, a njegov film “Tolerantia” nagrađen je i Srcem Sarajeva – za najbolji kratki film 2008. godine.

Amar mi kaže kako kao tvrtka postoje tek odnedavno, ali na igrama rade već gotovo 20 godina, još od 2000. i srednjoškolskih dana i pojašnjava kako nije uvijek sve bilo lako i jednostavno:

Mnogo je detalja o kojima uopće ne razmišljate kada prvi put krenete stvarati igru – od toga kako sve postaviti na neku od trgovina igrama, preko izrade menija, ikonica, promoviranja igre do mnoštva drugih stvari koje inače uzimate zdravo za gotovo.

Do Applea uz pomoć izdavača

AI Interactive je do suradnje s Appleom došao posredstvom njihovog izdavača Noodlecakea, poznatog po igrama Alto’s Odyssey, Golf Blitz i drugima. Amar mi pojašnjava kako je izdavač znao za Apple Arcade mnogo prije njegove službene najave te im je uvelike pomogao da igra završi u ponudi ovog novog servisa. Amar dodaje da sada na Arcade mogu aplicirati i lokalni i regionalni studiji bez ograničenja, iako svakako napominje kako je bolje imati izdavača koji će vam pomoći u komunikaciji s Appleom i sličnim platformama.

Igra The Enchanted World se savršeno uklapa u model Apple Arcadea, pojašnjava Amar, govoreći kako se radi o igri koja je od samog početka zamišljena kao jedna cjelina, a ne kao igra koja je “obogaćena” mikrotransakcijama. Amar:

Arcade je servis koji nudi posebno probrane igre smjelijeg dizajna i omogućava developerima da rade na projektima koje su uvijek željeli, bez kompromisa.

O kakvoj se zapravo tu igri radi, pitate se?

The Enchanted World igra mogla bi se na prvi pogled opisati kao “lijepa”. Slično kao druge igre izdane od strane Noodlecakea, ova igra izgleda divno i vidi se kako je mnogo vremena provedeno u poliranju i dizajniranju svakog dijela avanture.

Ideja za ovu puzzle igru s elementima avanture nastala je prije tri godine, pojašanjava Amar. Igra vas smješta u ulogu šumske vile koja nastoji sastaviti svijet koji je nekim nemilim događajima bio razoren netom prije.

Igra je inspirirana našom kulturom i tradicijom pa u njoj bitnu ulogu igraju stećci, dio radnje se zbiva u bosanskim planinskim selima inspiriranim Umoljanima i Lukomirom, a sve to zaokružuje i glazba bazirana na sevdalinci, autora Damira Imamovića. Sama priča igre je bajka koja se može protumačiti kao metafora djetinjstva provedenog u ratu gdje djeca čine svoj svijet čarobnim bez obzira na okolnosti.

Izazovi ponajviše vezani uz adaptaciju za iOS, tvOS i macOS

Kao najveće izazove prilikom razvoja igre i suradnje s Appleom, Amar ističe količinu posla koja je trebala kako bi se igra prilagodila različitim Apple platformama, budući da se može igrati na iOS, tvOS i macOS uređajima. Ove platforme sa sobom nose potpuno drugačije načine kontroliranja unutar igre koja je, dodaje Amar, isprva bila stvorena samo za mobilne platforme.

Osim toga tim je morao osigurati mogućnost korištenja oblaka za snimanje kako bi korisnik mogao početi igrati na iPhoneu, a završiti svoju igru na nekom od drugih Apple uređaja koje posjeduje. Iako tim ne može otkrivati više detalja oko financija i detalja suradnje s Appleom, Amar kaže:

Možemo reći da smo generalno zadovoljni i što je najvažnije, da se nitko nije miješao u naš kreativni proces niti bilo kakve odluke vezane za gameplay i dizajn igre, ali su nam pomogli savjetima i čak testiranjem igre i feedbackom.

Arcade vs. App Store

Uključivanje u ponudu ovako velikog i lako dostupnog servisa zasigurno će učiniti mnogo dobrih stvari za mali studio iz BiH. Amar kaže kako se nadaju da će igra putem Arcadea doći do mnogo više potencijalnih igrača nego što bi to bio slučaj da se radilo o igri koja se nalazi samo na Appleovoj trgovini aplikacijama za određenu cijenu. Također, moj sugovornik dodaje:

Mislimo da je Arcade odlična platforma za ovu vrstu igara koje su osmišljenje kao zasebne cjeline i pružaju malo drugačija iskustva na mobilnoj platformi od mora besplatnih igara. S obzirom na to da je Apple Arcade prvi mjesec besplatan nema mnogo prepreke da svatko iskuša servis i proba The Enchanted World i neke od drugih ručno probranih igara koje će biti dostupne.

Wohoo, so happy that The Enchanted World is featured as "Daily play" on #AppleArcade today! It is now available across…

Posted by AI Interactive on Wednesday, October 9, 2019

Ako imate Apple uređaje zaista nema razloga da ne probate Arcade, pa čak i platite punu cijenu za servis (4,99$) jer se u ponudi nalazi ne samo Enchanted World o kojem pričamo danas, već i stotinu drugih probranih i nesumnjivo vrlo dobrih igara. Apple Arcade je, jasno, dostupan u Hrvatskoj. 

Pretplate na igre možda izgledaju kao budućnost, ali ako Apple zadrži ovu cijenu i proširi ponudu, usudim se reći kako ima izgledne šanse biti najbolji izbor svake osobe koja igra igre na mobitelu.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. ludi panj

    ludi panj

    23. 10. 2019. u 1:16 pm Odgovori

    simpatična igra sa vrlo dobrim animacijama,

    može se bez problema nositi sa najboljim ostvarenjima LucasArts-a iz devedesetih.
    btw “Day of the Tentacle” mi je bio omiljen

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Prikaz

Native Teams u Hrvatskoj: Kako olakšavaju brigu o porezima, doprinosima i zapošljavanju u inozemstvu?

Native Teams, platforma za freelancere i digitalno plaćanje koju globalno koristi gotovo sto tisuća ljudi, u Hrvatsku je stigla prije dvije godine. Otkrivamo kako im je izgledalo širenje na regiju te što su u međuvremenu nova uveli.

Zabava i zanimljivosti

Hrvati napokon mogu glasati elektronski, i to zahvaljujući Samu Altmanu (i botovima)

Već niz godina naklapa se i navija za uvođenje elektronskog glasanja u Hrvatskoj. Ako nismo tijekom pandemije koronavirusa, kad ćemo, pitaju se mnogi. Ova superizborna godina, u kojoj nas čekaju parlamentarni, europski i predsjednički izbori jedina je još sila (ne)prilika koja bi mogla nagnati Državno izborno povjerenstvo da poduzmu mjere po tom pitanju.

Digitalni marketing

“Želim samo logo za svoj brend” je kao naručivanje hrane bez soli i začina

U dinamičnom svijetu poslovanja, gdje nam se svakodnevno servira tona sadržaja i reklama i gdje se prvi dojam često stvara jednim pogledom – dobro osmišljen logotip izuzetno je važan. Međutim, put kroz brendiranje ide daleko izvan stvaranja logotipa.

Što ste propustili

Startupi

Tim MediBoost pobjednik je inovacijskog natjecanja AI4Health.Cro

U natjecanju je sudjelovalo 28 timova, od kojih je 10 ušlo u veliku završnicu te dobilo priliku natjecati se za prve tri nagrade, a pobjedu je odnio tim MediBoost.

Intervju

Moran Cerf: Vrijeme je da marketinška industrija uporabi alate koje su neuroznanstvenici stvorili!

Moran Cerf znanstvenik je koji je revidirao protokol lansiranja nuklearnog oružja, a na Danima komunikacija najavio je marketing budućnosti – marketing u našim snovima. I nije riječ o sanjarenju!

FinTech

Regulativa vs. korisničko iskustvo: Kako banke identificiraju korisnike na daljinu?

Pravilnikom Ministarstva financija o uvođenju novih klijenata u bankarski sustav industrija je zadovoljna, ali kako provjeriti identitet klijenta na daljinu - i dalje ostaje veliki problem za banke.

Novost

Cancel kultura: Tko (ni)je dosad otkazan?

U novoj epizodi podcasta komentiramo dvije prilično kontroverzne teme - otkazivanje i politiku.

Analiza

SDP najviše potrošio na digitalno oglašavanje od stranaka, a od pojedinaca – Andrej Plenković

Dan prije izborne šutnje predstavljamo vam tko je bio najglasniji, barem što se tiče trošenja novca, na internetu.

Analiza

E-glasovanje: Dobro za malu Estoniju i veliki Brazil, ali ne i za Hrvatsku. Zašto?

Iako ima više razloga zašto bi ga trebalo modernizirati, izborni je proces u Lijepoj našoj i dalje jedno od čvrstih uporišta otporu digitalizaciji.