Kako me World of Warcraft pripremio za posao u Automatticu

Kako me World of Warcraft pripremio za posao u Automatticu

Kada se spomenu video igre, prve asocijacije osoba koje ih ne igraju, posebno ako su te osobe ujedno i roditelji, budu: potiče agresivnost, ovisnost, asocijalnost... Moja priča više ide u prilog onoj drugoj struji, koja podrazumijeva istraživanja koja govore o mnogobrojnim pozitivnim efektima igranja, poput poboljšanja društvenog i kognitivnog razvitka, kao i psihološkog blagostanja. A i pripreme za posao kakav danas radim.

Andrija Vucinic

Naravno, kao srednjoškolcu, mnogo mi je bitnije bilo da moja ekipa pobijedi nego da razvijam svoje kognitivne sposobnosti, ali se na kraju pokazalo da su me kompjuterske igre naučile vrijednim životnim lekcijama koje su mi pomogle da budem ono što sam danas.

Automattic, u kojemu sam zaposlen kao softverski inženjer, jedna je od rijetkih tvrtki koje u potpunosti funkcioniraju po principu remote worka zaposleni rade “od kuće” iz svih dijelova svijeta i svi imaju jednaka prava i privilegije. Dok možda niste čuli za Automattic, siguran sam da ste čuli za WordPress.com pa makar u prolazu, a onda i za Jetpack i Gravatar.

Odluka da radim od kuće sigurno je jedna od najboljih koje sam donio u životu, ali ovakav način rada nije za svakoga. On zahtijeva jake samoupravljačke sposobnosti, timski duh, savladane vještine online komunikacije i, prije svega, neizmjerno povjerenje u ljude koje najvjerojatnije nikada niste vidjeli uživo. Gledajući unazad, mogu reći da su World of Warcraft i video igre slične njemu zaslužne zašto mi ovakav način rada ne predstavlja izazov.

Vi sami ste ključ dobrog tima

Ako želite ostvariti dobre rezultate, potrebno je da budete dio dobrog tima.

Priznajte, koliko ste puta čuli rečenicu sličnu ovoj? Ja se slažem, sve dok onaj koji je izgovara ima u vidu da je i on taj koji utječe na to koliko će tim biti dobar ili ne.

Ako ste ikada igrali WoW znate da, dok svi članovi tima imaju isti cilj, suštinski radite sami za sebe. U situaciji kad jedna greška pravi razliku između savladanog protivnika ili poraza, ne možete očekivati da će vas netko držati za ruku i cijelo vam vrijeme govoriti što da radite. Vi upravljate samim sobom, a vaši rezultati se odražavaju na cijeli tim.

Ista je situacija u Automatticu.

Svima nam je vrlo jasan smjer u kojemu se Automattic želi kretati, ali nam je jednako tako jasno da na svakom od nas leži odgovornost da pogura tvrtku barem jedan korak naprijed u tom smjeru. Svatko mora povući svoj dio tereta i raditi to maksimalno koordinirano.

(Slijepo) povjerenje

Jednako tako, često se zna dogoditi da igrate s ljudima koje nikada prije niste vidjeli i kojima morate vjerovati da će vam čuvati leđa. Ako nema povjerenja, nemate slobodu koja vam je potrebna da biste dali svoj maksimum i cijela ekipa pati.

Osjećate se nepovjerljivo i kada dobijete na potpis ugovor o radu čiju vjerodostojnost ne možete provjeriti, od nekoga koga nikad niste upoznali licem u lice. WoW me upravo takvog “straha” oslobodio, omogućujući mi da prepoznam da jako veliki trud, timski rad i disciplina stoje iza ovakvog načina poslovanja.

Većinu mojih kolega nisam vidio više od nekoliko puta i da ne postoji povezanost te povjerenje između nas, Automattic ne bi mogao ostvarivati rezultate koje ostvaruje.

A kako se gradi povjerenje i je li potrebno vodstvo timu koji čine ljudi iz 40 različitih zemalja, poslušajte na samoj konferenciji Codeanywhere Shift 2. i 3. lipnja u HNK Split.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Novost

Ni WiFi pojačivači vam ne pomažu? MESHtar pokriva svaki kut stana ili kuće, bez po muke.

Stabilan Wi-Fi je nevjerojatno teško postići, pogotovo ako imate nezgodan tlocrt prostorija ili više kvadrata. Srećom, postoje sustavi koji te probleme mogu zaobići.

Kultura 2.0

Treba li vam teta u Pošti pretvoriti Bitcoin u kune?

Hrvatska Pošta pokrenula je projekt mjenjačnica za kriptovalute u suradnji s tvrtkom Electrocoin i time može postati jedna od najprogresivnijih tvrtki u Hrvatskoj. Pitanje je - hoće li?

Tehnologija

Više od 100 inženjera Instituta RT-RK u Osijeku razvija softver za BMW, Audi i Mercedes

Tvrtka Institut RT-RK Osijek broji više od stotinu zaposlenika, a stalno su u potrazi za novim kadrom do kojeg uspješno dolaze stipendiranjem studenata u Osijeku.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Superbet akvizirao Axilis Brune Kovačića – Zagreb postaje inovacijski centar digitalnog klađenja

Bruno Kovačić za Netokraciju ekskluzivno otkriva kako je softversku agenciju koju je osnovao kao student preuzeo Superbet, a koji je nedavno osigurao 175 milijuna eura za širenje.

Startupi i poslovanje

Dati otkaz zaposleniku u mješovitoj stvarnosti dobar je PR, ali XR doista pomaže razvoju mekih vještina

Zamislite dan kad svojim zaposlenicima nećete plaćati tečajeve već će te ih poslati u susjednu sobu da prođu simulaciju - taj dan mogao bi biti veoma blizu, a evo i što od njega očekivati.

Intervju

Adriana Bandl, PMI: ‘Digitalnu transformaciju i CX treba demistificirati unutar same tvrtke’

Kako studij psihologije može pomoći u karijeri razvoja korisničkog iskustva i digitalne transformacije ispričala nam je Adriana Bandl iz tvrtke PMI.

Društvene mreže

Zašto neki i dalje dijele lančane statuse očito lažnog sadržaja na Facebooku?

Zašto su neki od nas brzoprsti, skloni dijeljenju lančanih Facebook statusa i poruka koje sadrže lažne informacije, kao što je to nedavno napravio direktor Hrvatske turističke zajednice? Iza svega stoji fenomen star koliko i čovječanstvo - iskonski strah.

Kultura 2.0

Što je za vas Instagram bez (broja) lajkova? Manji pritisak, bolji sadržaj

Instagram pomalo po svijetu povlači zavjesu svoje verzije bez lajkova, a dojmovi su i par mjeseci nakon još podijeljeni. Pa iako influenceri plaču jače – korisnici će biti oni na koje će promjena utjecati najviše.

Kultura 2.0

Jesu li video igre – u svijetu i u Hrvatskoj – umjetnost?

Ako je i limenka umjetnikovog izmeta umjetnost, zašto ne bi umjetnost bile i linije kodova uz prateću računalnu grafiku? Razmatrajući odabrane teorije umjetnosti istražujem mogu li se videoigre smatrati umjetnošću.