Varteks u društvu Adidasa i Mastercarda: kako tekstilni brend kao manekene koristi - esportaše

Varteks u društvu Adidasa i Mastercarda: kako tekstilni brend kao manekene koristi – esportaše

Tvrtka koja je donedavno bila pred stečajem postala je partner esport tima, a evo i što iz toga većina brendova u Hrvatskoj može naučiti.

“Ime Varteks nekad je značilo nešto” riječi su koje sam čuo od starijih od mene kada god bi se ovaj nekadašnji tekstilni gigant uvukao u razgovor. Slično kao i nogometni klub istog imena, Varteks je gledao s ruba ponora u svoju, činilo se, neizbježnu sudbinu već gotovo jedno desetljeće, ali danas koristi apsolutno sve moderne resurse kako bi povratio staru slavu.

Konkurencija brojnih igrača na tekstilnom tržištu bila je gotovo pa prejaka za Varteks, a uz pad proizvodnje i nedostatak financija, nekadašnje ponosno ime Varteks pretvorilo se u riječ koja potiče uzdahe žaljenja i komentara o skoroj propasti. Na veliku sreću svih nas, to se nije dogodilo, a Varteks se u posljednje vrijeme polako diže i vraća ondje gdje mu je i mjesto; na vrh domaće tekstilne industrije. Velike zasluge za to nosi i Varteksova marketinška strategija koja ima podosta veze s, začudili biste se – esportom.

Naime, otkako je domaći poduzetnik Nenad Bakić postao većinski vlasnik Varteksa, a tvrtka je započela restrukturiranje, u centru pozornosti je zanimljiva kampanja koja se temelji na korištenju influencera kako bi se Varteks odijela promovirala nešto drugačijoj publici od onih “standardnih” poslovnjaka. Tako su se u ulogama Varteks modela okušali i Mate Rimac, Davor Bruketa, ali i Locastic Esports Counter Strike tim.

Counter Strike, online video igra u kojoj sudjelujete u borbi terorista i policije, i nije nešto što biste prvo asocirali s uglađenim osobama u lijepim odijelima, ali za Varteks i Locastic Esports ova je suradnja do sada, kako se čini, bila pun pogodak.

Audi, Kia, Adidas, Varteks?

Ne možemo poreći porast esporta, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Iako se kod nas radi o mnogo slabijem rastu, on je i dalje primjetan pa ako i dalje ne mislite da se radi o jednoj od industrija budućnosti, možda vas razuvjere činjenice o stabilnom porastu gotovo svih relevantnih metrika koje se za esport vežu. Radi se tu i o porastu broja partnera i sponzora koji se ne bave nužno gamingom, a koji su pronašli u esportu platformu za promoviranje svojih proizvoda i usluga.

Popis brendova za koje nikada ne biste rekli da imaju veze s esportom je zaista širok, a neki od njih su State Farm, Mastercard, Mercedes, Kia, Coca Cola, Adidas, Audi, Vodafone, Comcast i još zaista mnogo drugih. Prema tome, ni ne čudi toliko što se tvrtka poput Varteksa odlučila krenuti ovim koracima, zar ne? Ipak, za razliku od recimo Kie, koja je jedan od glavnih sponzora League of Legends lige LEC, Varteks ne sponzorira turnire, već igrače i organizaciju. Tako su sami CS:GO igrači Locastic tima postali svojevrsni manekeni Varteksa i njihove nove linije za mlade – Varteks Young.

Ovo je poslovan potez koji nastoji upravo mlađoj generaciji ukazati na brend koji se inače ne percipira kao nešto što će prosječan gamer suviše pratiti, ali upravo je u tome stvar: što danas obuhvaća izraz prosječan gamer, i njegov/njezin ukus? Prošlo je vrijeme kada smo pod tim, stereotipno, podrazumijevali osobu koja sjedi 10-ak sati za računalom i ne izlazi iz sobe, a Varteksov marketinški tim shvatio je ovo, čini se, prije većine u Hrvatskoj. Što samo po sebi objašnjava kako je došlo do toga da se u reklamama, video prilozima i na internetskim stranicama Varteksa pojavljuju mladi igrači Counter Strikea.

Međutim, menadžer Locastic Esportsa, Toni Miličević, otkriva mi kako je dobar recept ove suradnje i u tome da je Varteks prvi prišao esport timu, a ne obrnuto, kao što je to inače slučaj. Toni dodaje i kako suradnja teče izvrsno, za sada:

Imamo puno slobode da produciramo sadržaj po izboru, što nam i najviše odgovara jer imamo svoj in-house produkcijski tim koji radi na scenariju, snimanju, video produkciji, copywritingu, i sl. Na taj način smo dobili priliku da prezentiramo suradnju s domaćim gigantom koji u posljednje vrijeme radi fenomenalan marketing te smo u Varteksu dobili partnera koji je podržao Locastic Esports projekt u samim počecima.

Pristup mladima – kroz mlade

Varteks se nakon restrukturiranja suočava s vrlo zanimljivom situacijom: njihov najpoznatiji proizvod, muško odijelo, nije baš suviše privlačno mlađoj populaciji. Osobno ne posjedujem nijedno, i nikada nisam imao osjećaj da mi fali. Ipak, mlađa dobna skupina ne smije se zanemariti, a ako im (nam?) priđete na zanimljiv način, podići ćete i svijest o vašem proizvodu te će potencijalni kupci vjerojatno prvo pomisliti na Varteks kada im odijelo bude trebalo.

S time se slažu i u Varteksovog marketingu, čija Andreja Piskač objašnjava kako su se jednostavno željeli približiti do tada neistraženoj skupini (a njezina informirana izjava o esport tržištu mi je odmah izmamila osmijeh na lice):

Esport raste i u Hrvatskoj, mladi ga prate puno više nego što netko ‘izvana’ može zamisliti, a to smo i dokazali velikim odjekom naše kampanje. Potencijal esporta je trenutno jako velik jer je to nešto novo, nešto što još nije izrabljeno i nešto što trenutno dobiva veliki interes publike. Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj, industrija računalnih igara mnogo je puta veća od filmske industrije, a skoro sve prihode ostvaruje u izvozu.

Zanimljivo je kako je Varteks ovdje zapravo samo zbrojio 2 i 2 te shvatio kako mladi muškarci danas jednostavno ne doživljavaju reklame na cesti, već preferiraju drugačiji pristup. Kada uzmemo u obzir da se ovdje radi o dobnoj skupini od otprilike 15 do 25 godina, vjerujem kako Varteks nije morao previše razmišljati pri donošenju odluke o sponzorstvu, pogotovo kada iznos investicije u jedan esport tim za samu tvrtku nije suviše izdašan.

Ovo je zaista savjet s prvog sata male škole marketinga. Istražite što vaša ciljana skupina voli i za što se zanima i onda imjednostavno priđete s prilagođenim sadržajem. Kada je riječ o esportu, gore spomenuti brendovi to rade već godinama, a Varteks je prvi brend u Hrvatskoj koji u esport investira na ovaj način. Mlađoj publici tako je najbolje prići putem mreža koje koriste i na način na koji oni preferiraju. Dakle, ne standardnim evo ti ovo marketingom.

Mariuchiii: "Najvažniji dan u životu."

Malo smo posjetili prostorije našeg partnera Varteks ususret finalu A1 Adria League koje se igra sutra u 13h protiv ekipe Valiance&CO.🏆https://www.hltv.org/matches/2329387/locastic-vs-valiance-a1-adria-league-season-2-finals

Geplaatst door Locastic Esports op Vrijdag 23 november 2018

Super je to, ali…

Ovaj pozitivan korak za domaći esport dovodi nas do pitanja zašto više brendova ne radi nešto slično ovome? Nije da na domaćem tržištu ne postoje brendovi koji su se otisnuli u esport iako nisu isključivo vezani za njega i gaming, ali još uvijek se radi o sramežljivim izletima koji se ne mogu usporediti s trendovima izvan Hrvatske.

U Varteksu razloge pronalaze najprije u – strahu:

Svaki brend želi za najmanje novaca dobiti najjaču moguću reklamu, a mnogi još uvijek smatraju da esport nije dovoljno jak da bi promovirao poruku njihovog brenda i još uvijek radije ciljaju na pjevače, glumce i druge influencere za koje smatraju da su njihovoj publici zanimljivi.

Dobar primjer velike tvrtke poput Varteksa sigurno bi trebao, barem u teoriji, pogurati marketinške odjele drugih potencijalnih sponzora i partnera kako bi svoje ime vezali uz neki od domaćih esport timova. Nažalost, prema mojim spoznajama još ni jedan domaći brend nije upratio korake Varteksa.

Istina, u Varteksu priznaju kako su gameri koji prate esport i u istom uživaju, vrlo specifična grupa za marketing, no u isto vrijeme, asociranje s esportom brendovima može biti prilika za dugoročno značajan povrat ako uzmemo u obzir da će prosječni gameri vrlo brzo izrasti u potencijalne kupce. Jedan Mastercard nije odlučio ući u esport zbog toga što njegov direktor misli kako su igre super, nego jer u njemu vidi financijsku isplativost, kao u svakom drugom poslovnom pothvatu. Problem domaćih brendova je upravo u tome što ne mogu (ili ne žele) podrobnije istražiti esport tržište i vidjeti gdje se u njega mogu uklopiti. A mjesta, znamo svi, za sad ima mnogo.

Naravno, lako je upirati prstom u tvrtke i ispitivati ih zašto ne daju novce timovima bez da se okrenemo samim timovima i vidimo da situacija i nije baš pretjerano bajna. Locastic i još nekoliko regionalnih timova trudi se biti prisutan gdje god je moguće, ali to nije slučaj s velikim brojem drugih timova u regiji, ali i u svijetu. Ozbiljniji timovi trebaju razvijati ozbiljnije planove i prići brendovima nudeći konkretne stvari, a ne samo reći “mi smo esport tim i dobro igramo”.

Na žalost, nije dovoljno samo dobro igrati igre; trebate dobro odigrati i razvoj vašeg brenda.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Startupi i poslovanje

Porezna zahtijeva da i fizičke osobe prijave svaki zakup Facebook oglasa ili Upwork angažman!

Bez obzira jeste li fizička ili pravna osoba - ako poslujete s tvrtkama iz inozemstva, možda biste trebali naći računovođu već danas.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Lora Pleško: Kako voditi tim i tvrtku u doba krize?

Lora Pleško je CEO Mašinerije, tvrtke za razvoj mobilnih aplikacija i web rješenja. Ususret Ladies of New Business konferenciji Lora nam je prenijela iskustva o slaganju internih procesa za vrijeme remote rada.

Intervju

Stručnjaci: Zbog “pada” Štita privatnosti razmislite hoćete li koristiti američke servise kao što je Mailchimp 

Dok se čeka razjašnjenje odnosa između SAD-a i EU u kontekstu prijenosa podataka, tvrtke koje prenose podatke van Europske unije moraju dokazati da su poduzele dovoljne mjere zaštite. Konzultantica za zaštitu podataka, Vlatka Vuković, smatra da su pojedini servisi prešutjeli bitne informacije.

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?

Startupi i poslovanje

I ove godine na Ladies of New Business, ali online! 5. i 6. studenog bavimo se temama o vodstvu

Kako osigurati kapital i u krizi, kako vođenjem drugih ne zaboraviti na sebe, koji su to izazovi upravljanja timovima i resursima u "novom normalnom" - pokrivamo sve bitne teme o ženskom vodstvu i poduzetništvu u doba krize na Ladies of New Business konferenciji.

Kultura 2.0

Ravnateljica preloške knjižnice okupila igrače Harry Potter igre od Las Vegasa do Hong Konga i napravila izložbu njihovih knjižnica

Maja Lesinger četiri je mjeseca radila na virtualnoj međunarodnoj izložbi Harry Potter: Wizards Unite the Libraries u koju su se uključili igrači, a posebice knjižničari diljem svijeta. No, baš njena knjižnica iz Preloga nije mogla završiti u izložbi jer nije mjesto od interesa u samoj igri.