Threads vs. Twitter - hoćete li koristiti novu Metinu aplikaciju kad dođe u EU?

Threads vs. Twitter – hoćete li koristiti novu Metinu aplikaciju kad dođe u EU?

Kada već nismo dobili boksački meč u ringu između Marka Zuckerberga i Elona Muska, barem smo taj sukob dobili u malo drugačijem obliku... Metinom ugrožavanju Twitterove svrhe.

Ubojica Twittera je pušten s lanca, barem neki tech analitičari tako nazivaju novu Metinu aplikaciju zvanu Thread. Govorimo o novoj aplikaciji iza koje stoji Instagramov tim, a njezina svrha je objavljivanje tekstualnih objava i pridruživanje javnim raspravama, ili drugim riječima, Meta je napravila svoj Twitter.

U Threads se prijavljujete pomoću Instagram računa, Metina vizija je uzeti ono što Instagram radi najbolje i to proširiti kroz tekstualni oblik te tako stvoriti prostor za izražavanje ideja.

Meta je tako zadala direktan udarac Twitteru kojeg je Chris Cox, Metin CFO, prije mjesec dana nazvao “platformom kojom se upravlja s razumom” s čime je htio poruči kako Twitter nije vođen razumom. Pogledajmo koje su to razlike između Thredsa i Twittera te zašto aplikacija nije stigla u Europu.

Koje su glavne razlike između Threadsa i Twittera?

Threads svojim korisnicima omogućuje objave koje su ograničene na 500 znakova dok Twitter ima ograničenje od 280 znakova. Zatim, Threads radi još jednu pametnu stvar s kojom nadjačava Twitter. Tko ima plavu kvačicu na Instagramu, ona će se odmah prebaciti i na Threads. S druge strane, Twitter je odlučio plavu kvačicu naplaćivati 8 dolara mjesečno onima koji ju žele imati, ali tim plaćanjem barem možete napisati objavu od 25.000 znakova.

Također, Threads će omogućiti svim korisnicima, neovisno o plavoj kvačici, objavljivanje videozapisa koji traju 5 minuta. Onima bez plave kvačice, Twitter dopušta videozapise u trajanju od dvije minute i 20 sekundi.

Twitterov homepage osmišljen je tako da korisnici mogu vidjeti što je trenutno popularno i ono što bi im moglo biti zanimljivo. Threads odabire “tradicionalni” način prikaza sadržaja kojeg smo nekada mogli vidjeti, a to je kronološko listanje sadržaja kojeg pratimo.

Bitno je naglasiti kako se na dan izlaska Thredsa registiralo 30 milijuna ljudi, a oni koji nisu bili zadovoljni aplikacijom i htjeli ju izbrisati, to su mogli napraviti samo ako obrišu i Instagram račun. Kada Threads dođe u Europu, dobro razmislite želite li ovu aplikaciju.

Zašto bi Threads mogao eksplodirati?

Kako bi mogli koristiti Threads, tako prvo morate imati Instagram, što je zapravo pametan Metin potez jer ovako Threads automatski dobiva 1.4 milijardi potencijalnih korisnika. Također, nova aplikacija pruža mogućnost da uvezete Svoj opisa profila Instagrama što dodatno olakšava i ubrzava prelazak na Threads.

Nova aplikacija izgrađena je na istom ActivityPubu, otvorenom i decentraliziranom protokolu za društvene mreže, kao i Mastodon te druge decentralizirane društvene mreže. Connor Hayes, Product VP u Meti, tu činjenicu vidi kao jednu od najboljih prodajnih točki Threadsa jer oni koji izgrade bazu pratitelja na njoj, na kraju će moći koristiti aplikaciju za interakciju sa širom zajednicom izvan Instagrama.

Threads je probao doći u Europu, ali je odbijen

Threads je trebao sletjeti u Europu 6. srpnja, ali trenutno postoji regulatorna nesigurnost oko upotrebe osobnih podataka. Točnije, novu aplikaciju zaustavlja Zakon o digitalnim tržištima (o kojem smo detaljno pisali) koji sadrži odredbe o dijeljenju korisničkih podataka na različitim platformama. Meta čeka dodatna pojašnjenja od Europske komisije o tome kako će se zakonom provoditi prije nego što se odluči za svoj idući korak.

Elon Musk je već ostavio podrugljivi komentar, s referencom na uvredu koju je uputio Chris, na količinu podataka kojeg Threads prikuplja. Možda bi komentar bio mic drop trenutak kada sami Twitter ne bi prikupljao sličnu količinu podataka. 

Molimo da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli vidjeti ovaj sadržaj

Drama se nastavlja…

Twitterov odvjetnik već je dan prije izlaska Threadsa poslao pismo Meti, a u njemu stoji optužba za “sustavno” i “nezakonito otuđivanje” poslovnih tajni. U pismu dugogodišnjeg Elonova odvjetnika Alexa Spiroa, navodi se da kako je Threads zapravo Twitterova kopija i kako su ga napravili bivši zaposlenici Twittera kojima je “namjerno dodijeljeno” da razviju kopiranu aplikaciju.

Alex nije naveo konkretne dokaze, a Metin direktor komunikacija Andy Stone već je izjavio kako nitko u inženjerskom timu Threadsa nije bivši zaposlenik Twittera.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. Mario M.

    Mario M.

    10. 07. 2023. u 10:19 am Odgovori

    Koliko vidim prema opisima i screenshotovima Threqds je obična kopija Twittera i imati će po inerciji dosta korisnika jer i FB i Instagram imaju ali nieće biti ništa revolucionarno niti spektakularno. Za pola godine zaboraviti će se.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Hrvati napokon mogu glasati elektronski, i to zahvaljujući Samu Altmanu (i botovima)

Već niz godina naklapa se i navija za uvođenje elektronskog glasanja u Hrvatskoj. Ako nismo tijekom pandemije koronavirusa, kad ćemo, pitaju se mnogi. Ova superizborna godina, u kojoj nas čekaju parlamentarni, europski i predsjednički izbori jedina je još sila (ne)prilika koja bi mogla nagnati Državno izborno povjerenstvo da poduzmu mjere po tom pitanju.

Tvrtke i poslovanje

Znate li koristiti svoj “mozak izvan mozga”?

Proces u kojem naš mozak prati samog sebe i procjenjuje koliko mu dobro ide radimo svakodnevno, s više ili manje uspjeha. Riječ je o metakogniciji koja utječe na svaki aspekt našeg ponašanja - od definiranja životnih ciljeva i kako do njih doći do procjenjivanja vlastitih osjetila.

Digitalni marketing

“Želim samo logo za svoj brend” je kao naručivanje hrane bez soli i začina

U dinamičnom svijetu poslovanja, gdje nam se svakodnevno servira tona sadržaja i reklama i gdje se prvi dojam često stvara jednim pogledom – dobro osmišljen logotip izuzetno je važan. Međutim, put kroz brendiranje ide daleko izvan stvaranja logotipa.

Što ste propustili

Startupi

ZICER otvorio prijave za nove akceleracijske programe – startupe čeka preko 200.000 eura

Hrvatski startup hub ZICER otvorio je natječaje za akceleracijske programe kroz koje je na raspolaganju 200.000 eura bespovratnih novčanih sredstava i in-kind potpora od 18.000 eura.

Intervju

Umjetna inteligencija ima razorni potencijal, treba je zauzdati etikom, kaže poznati futurolog

Digitalna transformacija je i kulturološka promjena, koja traži stalno izazivanje statusa quo, eksperimentiranje i prihvaćanje neuspjeha.

Društvene mreže

Saga ReeseTeese pokazala je da TikTok postaje novi reality TV

Od 15-sekundnih plesnih videa do osobne drame ispričane kroz 500 minuta nastavaka snimljenih usput: analiziramo zašto sadržaj na TikToku postaje sve sličniji televizijskim emisijama i zašto je sve češće početna točka na putu do slave i ugovora s Netflixom.

Intervju

10 godina Marketing Meet Upa: Ilija Brajković prisjeća se kako je sve počelo

Tko bi rekao da je Marketing Meetup počeo s desetak sudionika u pivnici, a sada broji skoro 6000 članova.

Karijere

Učenice su dobre u STEM-u, ali ih ne zanima karijera u programiranju

Iako tijekom školovanja raste interes za STEM zanimanjima među oba spola, postoje značajne rodne razlike u odabirima. Područja informatike i računarstva snažno su obilježena stereotipima i poslovi u ovom području i dalje djevojkama nisu dovoljno interesantni

Intervju

Što donosi studij primijenjene kognitivne znanosti koji je spojio snage FER-a i Filozofskog?

Do prije samo nekoliko godina suradnja FER-a i zagrebačkog Filozofskog fakulteta smatrala bi se  protuprirodnim činom, a danas zajednički izvode studij za kojim vlada ogroman interes.