Super Bowl iliti kako su dvije pop zvijezde zasjenile blockbustere svijeta reklama

Infobip ❤️ Netokracijašto akvizicija znači za vas - i nas?

Super Bowl iliti kako su dvije pop zvijezde zasjenile blockbustere svijeta reklama

U danima nakon slavnog Super Bowl finala sve što smo mogli vidjeti na društvenim mrežama bio je produkcijski izvanredan nastup Shakire i Jennifer Lopez, pod sponzorstvom Pepsija - što je malo kome ostalo u sjećanju - i Jasona Momou koji sa sebe skida mišiće i kosu jer je dobio divan kredit.

Kad ste fan Super Bowl TV reklama, odnosno, radite u komunikacijskoj agenciji i želite se inspirirati kreativnim uradcima napravljenima za budžet koji nikada nećete dobiti, zanima vas što se ove godine prikazivalo u maniri blockbuster trailera. Kad ste milenijalac koji reklamu nije pogledao otkad je nabavio šifru za Netflix, dvije zgodne dame koje skaču na latino ritmove u šljokičastim kostimima zvuče puno bolje od tvrtki koje na silu žele biti smiješne ili emotivne.

Naravno, nisu sve reklame bile loše. Na pojedine ste mogli i proizvesti neki zvuk uzbuđenosti koji bi odgovarao onom kad vidite video pande koja se prevrne. No, to nije dovoljno. Ako radite, primjerice, s društvenim mrežama, znate da vam ista fora neće prolaziti tri godine za redom. Ako radite u modi, naravno da nećete pokušati vratiti prošlogodišnju hit boju nakon samo jedne sezone.

Walmart Pickup prošle je godine bio prilično zabavan, ove smo se pitali jesu li samo ponovili reklamu. Isti slučaj je i s Avocados from Mexico koji su prethodno bili zanimljivi, a sada su se odlučili za neugodan kič parodije na TV prodaju.

U 2020. Super Bowl reklame postale su, iz perspektive vrlo dinamičnog suvremenog svijeta – dosadne.

Gdje su podbacili blockbusteri reklama?

Najveći nedostatak koji se primjećuje je manjak kreative.

Brendovi su to pokušali nadoknaditi pojavljivanjem slavnih osoba poput Missy Elliot, Ellen DeGeneres, Portia de Rossi, Post Malonea, Maisie Williams, Sofije Vergare i mnogih drugih te uključivanjem referenci iz nekada popularnih filmova, pri čemu je Groundhog day „preuzeo“ čitavu reklamu za Jeep.

Ova taktika je kroz sve prikazane reklame išla u dvije krajnosti, tako da kod jednih pedesetogodišnjak nema pojma kako se zove osoba koja bi ga trebala uvjeriti da kupi mineralnu s okusom, a kod drugih oni tridesetak godina mlađi ne znaju zašto je postariji čovjek odveo svisca u vožnju. Svakako, postoje različite ciljne skupine kojima su se brendovi obraćali – za konkretnu segmentaciju trebali bismo imati uvid u briefove samih reklamnih kampanja, opcije su vrlo raznolike s obzirom na ogroman broj i različite demografske karakteristike gledatelja – ali su se zato svi gledatelji mogli zabaviti uz pop taktove i sinkronizirane plesače, što je doprinijelo znatno većoj popularnosti glazbene točke.

Predsjedničke kampanje ne zaobilaze ni Super Bowl

Mnogo se očekivalo i od predizbornih reklama Michaela Bloomberga i Donalda Trumpa, bar iz pozicije naše države gdje je političko oglašavanje znatno strože uređeno.

Na kraju smo dobili minutu Trumpovog i trideset sekundi Bloombergovog „uvlačenja“ ženama i manjinama, koje kao da je radila ista agencija, na temelju istog istraživanja i s jednakom željom za dramatično potresanje gledatelja.

Trump koji brani predsjedničku poziciju realno nije imao potrebe za nečim više od hvaljenja dobrim rezultatima pomoću medijskih isječaka, ali bar smo od izazivača mogli vidjeti nešto dinamičnije, makar i negativno. Ovako su se oboje izgubili u povorci glasnog šarenila o kojem će ljudi razmišljati radije nego o ozbiljnim temama.

Iznimke vrijedne gledanja: Facebook i Google

Nasuprot navedenima, Google i Facebook su, s dva različita pristupa, polučili uspjeh.

Google se za promociju opcije Google Assistant odlučio na poticanje emocija kroz originalnu priču o starijem čovjeku koji koristi ovog virtualnog asistenta kako mu ne bi izblijedilo sjećanje na pokojnu ženu, ne oslanjajući se na klišeje i dramatizaciju, što je u konačnici prenijelo osjećaj iskrenosti koju gledatelji cijene.

Facebook se kod promocije svojih grupa, koje su sve popularniji i uspješniji način komunikacije i okupljanja na ovoj društvenoj mreži, uspješno obratio potrebi svakog od nas da pripada, da naši neobični interesi budu prihvaćeni i da dobijemo nadu kako možemo postići nešto značajno.

U potonjem slučaju je pojava Chrisa Rocka i „Rockyja“ u kadru samo zabavan dodatak na lajtmotiv „Ready to Rock?“, a ne nositelj cijele poruke, za razliku od Hard Rock hotela koji nas plejadom celebrityja ipak nije uvjerio da možemo živjeti kao oni i piti iz dijamantne čaše za kavu ako odsjednemo kod njih.

Osviješteni automobili i loše reklame za web stranice

Na primjeru Hyundaija pak možemo primijetiti kako se reklame diferenciraju prema različitim ciljnim skupinama.

Iako njihove obje reklame za automobile iz Hyundai grupacije uključuju poznate osobe kao što su Chris Evans, John Krasinski, Rachel Dratch i John Legend, ton komunikacije za Sonatin smart park, koji targetira osobe koje se moraju truditi ugurati u loša gradska mjesta za parkiranje, posve je drugačiji od imidža kampanje za luksuzniji Genesis SUV čiji se vozači sigurno neće brinuti o tome gdje će ostaviti svoj auto kad idu na posao u urede s garažom.

Naposljetku, u kategoriji reklama napravljenih da budu neironično slične popularnim motivacijskim YouTube videima nema ničeg novog, ali i dalje su razumljivije od Winone Ryder koja leži u snijegu minesotske zabiti, što posve odvlači pažnju od glavne poruke, a to je važnost web stranica (Squarespace).

A koje su vama najgore/najbolje reklame Super Bowla 2020.?

Naravno, osobni dojam može biti posve drugačiji od ovakvog seciranja poruka i motiva.

Možda baš poželite kupiti Cheetos kokice od kojih će vam prsti biti prljavi, jer ćete se tako izvući iz obaveza. Možda i sami želite gurnuti ljude koji rade selfije u veliku rupu, pa ćete pojesti Snickers. Uostalom, najbolje mjerilo uspjeha bit će ROI u analitikama tvrtki koje su platile najskuplji slot TV rasporeda. J.Lo i Shakira će svakako i dalje dobro zarađivati od product placementa u svojim spotovima.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Intervju

Gdje je mobile development danas? “Skoro sve se promijenilo…”

Da je itekako moguće profesionalno rasti radeći samo u jednoj tvrtki, ako imaš dobre uvjete, pokazuje karijera Dine Sulića, koji je prije 9 godina kao student došao u Endavu (nekadašnji Five). S Dinom smo popričali o njegovu profesionalnom putu, dinamičnom svijetu mobile developmenta te kako kroz NowInMobile meetupe planiraju dijeliti znanje u široj mobile zajednici.

Karijere

Oni su stručnjaci za kvalitetu robota, a ovako se njihov posao razlikuje od “klasičnog” QA

Kontrolu i održavanje kvalitete u tehnološkoj industriji mnogi od vas su upoznali isključivo kroz prizmu razvoja softvera. Uz Gideonove stručnjake imamo priliku uvesti vas u svijet QA-a u robotici, koji iako s "klasičnim" dijeli iste principe, ima svoje zanimljive specifičnosti.

Vodič

Kupujmo hrvatsko: Domaći developerski alati

Zašto domaći osnivači razvijaju sve više proizvoda iz niše developerskih alata - toliko da se predviđa da bi jedan od njih mogao biti sljedeći hrvatski jednorog, i kakve veze s tim imaju - lopate?

Što ste propustili

Startupi

Sportening je imao skoro milijun korisnika. Unatoč tomu, nisam prikupio investiciju i morali smo pivotirati

Znanje i iskustvo koje je Ivan Klarić stekao građenjem Score Alarma (koji je akvizicijom postao Superology i dio Superbet grupe), a posebno njegovih društvenih funkcionalnosti, planirao je iskoristiti da stvori globalnu društvenu mrežu koja okuplja obožavatelje sporta. Za Netokraciju je ekskluzivno i iskreno opisao što je na tom putu napravio dobro, u čemu misli da je pogriješio, što je naučio u godinu dana koliko je živio u San Francisku gdje je razgovarao s više od 200 investitora te što slijedi za Sportening kao tvrtku i tim.

Novost

Mediatoolkit napravio potpuni rebrending. Od danas su Determ!

Hrvatska globalno etablirana tvrtka napravila je potpuni rebrending u želji da njezina "vanjština" reflektira napredak i razvoj samog alata i njihovog poslovanja. Više o ovoj promjeni saznali smo od njihovih ključnih ljudi.

Kultura 2.0

Zašto nam je teško prestati “hraniti” društvenomrežne trolove?

Zašto neki ljudi objavljuju provokativan sadržaj na društvenim mrežama, a zašto je nekima tako teško suzdržati se od toga da ove prve - ne komentiraju?

Programiranje

CONET u Varaždinu otvorio centar za developere, traže seniore – mentore!

Otvaranje ureda u Varaždinu najnoviji je pothvat u poslovanju grupacije CONET i dio je dugoročne strategije širenja Hrvatskom. Uz vrhunskog .NET stručnjaka kao voditelja varaždinskog ureda nadaju se privući još izvrsnih kolega u području srodnih tehnologija.

Tvrtke i poslovanje

Infinum otvorio sedmi ured i to u Amsterdamu

Infinum je poduzeo novi korak u širenju na europsko tržište.

Tvrtke i poslovanje

Kako je nastala agencija čiji developeri vole snimati TikTokove?

Luka, Lara i Tomislav pobijedili su na hackathonu, zatim zajedno napravili digitalni proizvod, a na kraju sve to iskustvo odlučili iskoristiti za pokretanje agencije.