Hrvatski SWC: Rifle poprilično je drugačija simulacija pucanja

Hrvatski SWC: Rifle poprilično je drugačija simulacija pucanja

Popularizirati neki sport najlakše je putem igara, a upravo se to trude napraviti tvorci igre Shooting World Cup: Rifle, mobilne simulacije streljaštva.

Kada bih vam rekao kako iz Hrvatske dolazi nova i moderna igra u kojoj “pucate”, vjerojatno biste odmah pomislili da se radi o nekom FPS naslovu ili nečem sličnom, ali bili biste u krivu. Naime, radi se o igri za Android i iOS Shooting World Cup: Rifle, čije ime samo po sebi govori dovoljno – radi se o simulatoru streljaštva.

Ova igra vjeran je simulator pucanja iz zračne puške standardne na Olimpijskim igrama i raznim prvenstvima, a o tome kako je do njezinog kreiranja došlo, razgovarao sam s Davorom Kamenskim, jednim od razvojnih developera koji su na njoj radili.

Popularizacija streljaštva

Složit ćete se da ne razmišljamo svi baš često o streljaštvu, a upravo je popularizacija ovog zanimljivog sporta bila razlog stvaranja ove igre. Davor kaže:

Kako sam i sam bivši strijelac, sve pucačke igre su mi vrlo jednostavne. Uglavnom imaju jedno linearno kretanje koje je nama vrlo jednostavno za shvatiti, a kada ga jednom “ulovimo”, igra je vrlo brzo gotova, što nije streljaštvo. Svjesni smo toga da ljudima koji gledaju natjecanja u streljaštvu ona izgledaju vrlo jednostavno.

No, stvarnost je drugačija od dojma, a igra je nastala kao pokazatelj napora i vještine koje su potrebne kako bi se postalo uspješan strijelac. Upravo zbog toga igra ima velik broj funkcionalnosti i nije baš jednostavna kada ju prvi put zaigrate, ali ni ne želi (niti treba) to biti.

Trema utječe na rezultate, a upravo ćete to osjetiti u ovoj igri

Ovakve igre ne postoje kako bi osvajale nagrade za najbolji gameplay ili grafiku, nego kako bi popularizirale i podigle svijest o nekoj temi. Davor kaže kako je novom polazniku koji prvi puta dođe na streljanu vrlo teško razumjeti kako se uopće puca, a u igri je upravo to prva stvar koju morate shvatiti. Nije jednostavno, ali uvelike olakšava pucanje u stvarnome svijetu. Dodaje i kako je u pravome sportu trema velik dio, a i on se našao u sličnim situacijama igrajući ovu igru:

Kada smo testirali igru, imali smo nevjerojatan osjećaj treme koji je sličan kao u pravom streljaštvu. Tako kroz igru, kada ne ispunite zadatak dva puta za redom, pojavljuju se obavijesti, savjeti trenera koje treba čitati te potom i primijeniti u samoj igri da bi rezultat bio što bolji. Zna trener što priča!

Igru prepoznao Streljački savez

Shooting World Cup: Rifle razvijen je u suradnji sa Streljačkim savezom Hrvatske koji je prepoznao mobilnu igru kao način lakšeg pristupanja i popularizacije streljaštva. Tako su sve što radite u igri ispitali i isprobali profesionalni strijelci, a igru je podržala i Snježana Pejčić, osvajačica olimpijske bronce.

Igra je koncipirana kao simulacija i samim time ne oprašta previše grešaka, ali to je upravo ono što se od nje i očekuje. Samim time je automatski privlačna profesionalcima, a amateri poput mene morat će se namučiti da otkriju kako funkcionira streljaštvo, pogotovo jer nikada u životu nisam držao pušku. Igra je postigla vrlo pozitivne rezultate na trgovini Google Play, a Davor kaže kako mu je zbog toga, jasno, vrlo drago. Ipak, frustracije su i dalje tu:

U jednom trenutku testiranja, jedan od naših testera je rekao: napravili smo zlo! Povremeno SWC stvara taj osjećaj ljutnje kada vam ne ide, a opet s druge strane zna uljepšati dan kada vam ide. Isto kao i u pravom streljaštvu. Ne događa se često, ali znaju strijelci baciti pušku na treningu, slično kako lete reketi u tenisu.

Složit ćete se i kako su same puške privlačne, što i jest razlog zašto je FPS najpopularniji žanr igara ikada. Ljudi jednostavno vole upucati nešto, a kada to pucanje stavite u kontekst sporta koji je drugačiji od svega što znate do sada, jasno je kako će privući i amatere.

Igru će podržati i ISSF

SWC ima i multiplayer komponentu u sebi, a kvalitetni strijelci imaju se prilike natjecati i napredovati. Davor kaže kako se u multiplayer ulazi tek kada se dokažete, a ne “samo tako”:

Strijelac igrač počinje kao početnik i ima dostupan samo prvi red pušaka. Kada ispuni prvih 5 zadataka na streljani za trening, otključava se drugi red pušaka za kategoriju “dobar strijelac”. Nakon idućih pet zadataka, otključat će treći red pušaka (odličan strijelac) i te puške imaju znatno manje kretanje od prve kategorije pušaka.

Nakon ispunjenog petnaestog zadatka igrač strijelac osvaja ulazak u turnir i tamo se natječe sa strijelcima iz cijelog svijeta. Da bi se osvojila zadnja kategorija pušaka, potrebno je na turniru ostvariti rezultat 204,7 ili bolje od 20 metaka.

Logičan idući korak u razvoju igre jest suradnja s ISSF-om, odnosno krovnom svjetskom organizacijom za streljaštvo, a Davor kaže kako pregovori upravo teku te ne vidi razloga zašto se ne bi i završili u idućih nekoliko tjedana. ISSF je prepoznao potencijal nove tehnologije u razvoju ovog zanimljivog sporta, dodaje Davor i vjeruje kako će se uskoro u igri moći pronaći sve više pravih strijelaca koji će se natjecati ne samo u pravim, već i virtualnim turnirima. Nema razloga zašto i streljaštvo na mobitelu ne bi postalo neki vid esporta, zar ne?

Stvoriti simulaciju u ovakvoj niši zaista nije lako, a igra se i dalje testira i usavršava. Tijekom mog igranja moram priznati da sam na trenutke bio vrlo zbunjen u vezi toga što moram raditi i kako, ali tako sam se osjećao i u bilo kojem simulatoru koji sam zaigrao. Timu koji razvija SWC ostaje samo ispolirati neke bugove i greške te eventualno malo usavršiti sučelje, ali nakon što se sitnice poprave, ova igra može biti zaista zanimljiv alat za sve one koji se bave streljaštvom ili žele vidjeti kako ovaj sport izgleda.

Valja dodati i kako igrači SWC-a uz pomoć Streljačkog saveza imaju osiguran jedan besplatan trening na streljani u Hrvatskoj po vlastitom izboru, do 20 metaka, pa ako ste zaista dobri u igri i imate više od 9 godina, ne postoji razlog zašto ne biste probali pucati i uživo!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nasmijali smo se ‘Otvorenom’, a unutar IT zajednice se hejtamo, ne podržavamo – i ne poznajemo?

Jučerašnje Otvoreno dokaz je da ni javnost ni država i dalje ne razumiju IT. Može li tehnološka zajednica konačno pokazati razumijevanje sama prema sebi?

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Što ste propustili

Mobilno

Testirali smo Sony Xperiju 1 II, mobitel za fotografe i snimatelje koji nemaju fotoaparat i kameru

Protekla dva tjedna testirao sam Sony mobitel. Ne, nisam se vratio u 2016., ali razumijem ako za brend Xperia niste čuli mjesecima ili godinama.

Društvene mreže

Facebook Dating stigao u Hrvatsku! Što će vaši Facebook prijatelji (i simpatije) moći vidjeti i napraviti?

Facebook Dating je od danas dostupan i na području Europe kako bi pomogao korisnicima u traženju partnera. Potrudili su se da iskustvo bude što je više moguće privatno... no koliko tajne simpatije na Facebooku zbilja mogu biti tajna?

Društvene mreže

Što sam naučio nakon 931.000 pregleda, 15.000 reakcija i 365 uzastopnih dana objavljivanja na LinkedInu?

Sve je krenulo ljeta 2019. kada sam si postavio izazov. Danas 400+ dana nakon s isto toliko mojih objava na LinkedInu naučio sam mnogo, a dio tog iskustva imam priliku u ovoj analizi podijeliti i s vama.

Kolumna

Kako postati podatkovni inženjer? Od PMF-a do industrije – ovo je moj karijerni put

Put do podatkovnog inženjera zahtijeva mnogo truda, vremena i konkretna znanja. Ali i sam sam prvo učio da bih kasnije druge podučavao. Što se na tržištu traži i što vas može zateći na putu?

Startupi i poslovanje

Izdavačka kuća Devolver Digital preuzela Croteam, veterane hrvatske gaming scene

Najdugovječniji i najpoznatiji hrvatski gaming studio Croteam preuzima Devolver Digital, izdavač video igara koji ih je vjerno pratio kroz sva re-izdanja njihove uspješnice Serious Sama, ali i novih nastavaka koji su osvajali igrače diljem svijeta.

Intervju

Flutter nije “no-code” rješenje ni čarobni štapić, ali je odličan za brz razvoj mobilnih aplikacija

Ako niste developer, možda niste ni čuli za Flutter - a ako jeste, vjerojatno imate snažno mišljenje o njemu. U čemu je tu stvar?