Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.

Saint Kotar, domaća horor point and click avantura smještena u Gorskom Kotaru u razvoju je od 2016., a iza nje stoji nekadašnji studio Tanais Games. Međutim, danas Tanais kao takav više ne postoji, već nosi novo ime: Red Martyr Entertainment.

Zašto se jedan game dev studio odluči na promjenu imidža usred razvoja igre i je li zbog toga patio sam razvoj Saint Kotara – saznao sam od Marka Tominića, voditelja studija Red Martyr.

Marko je s timom počeo razvijati Saint Kotar prije četiri godine, a priznaje kako je u svijet razvoja igara došao bez ikakvog prethodnog iskustva. Danas je tu gdje jest isključivo zbog upornosti, ističe.

Okrenuti novu stranicu stare knjige

Jedan od razloga novog imena studija, objašnjava Marko, leži i u tome što je povijest Tanais Gamesa bila obilježena s dosta grešaka i pokušaja koji nisu urodili plodom:

Sve to nas je koštalo ne samo vrlo ograničenih financijskih sredstva već i dragocjenog vremena i truda. Sav taj period je obilježio naziv Tanais Games. Postoji više razloga zbog čega sam se odlučio na rebranding, no jedan od njih je i psihološke naravi; da se okrene nova stranica i krene „svježe”, kako u poslovanju tako i u životu.

Ipak, Marko kaže kako ovo nije novi početak, već nastavak jer na Tanais Games nipošto ne gleda kao na izgubljeno vrijeme već kao period života u kojem je stekao iskustvo i lekcije koje danas omogućavaju Red Martyr Entertainment.

Red Martyr Entertainment
Iako se radi o avanturi, iz Red Martyra nas uvjeravaju da se radi o punopravnom pshiloškom hororu.

Zatišje pred rebranding

Neki bi rekli da je jedna od tih grešaka i sveobuhvatna obustava komunikacije prema javnosti koju je stari Tanais Games učinio prošle godine. Ipak, Marko mi kaže kako se u proteklih godinu dana dogodilo mnogo dobrih stvari – pa čak i ako javnost za njih nije znala. Naime, studio je razvio svoj vlastiti framework u Unityju koji im omogućuje osjetno brži i jednostavniji razvoj za Saint Kotar, ali i postavlja temelje za buduće projekte. Taj framework uzeo je timu mnogo više vremena nego što su planirali, a budući da nisu htjeli izlaziti u javnost dok nemaju nešto konkretno, posljedica je bila ova nezavidna situacija.

Greške u komunikaciji se danas punom parom ispravljaju, a novoimenovani Red Martyr zaposlio je i osobu isključivo za PR i upravljanje društvenim mrežama te se od 2020. napokon čitav tim nalazi u jednom fizičkom uredu. Marko je za Netokraciju još 2017. govorio o važnosti marketinga i promocije, a vjerujem da je ovih nekoliko mjeseci pauze najgore leglo upravo njemu. Temelji su tu, sada se samo treba intenzivno raditi i ostvariti napredak prema izlasku igre u svijet.

Red Martyr Entertainment
Većinu igre provest ćete u mračnim i maglovitim scenama.

Novi brend, nova vibra – novi formati

Kada govorimo o novom brendu i imenu studija, nameće se pitanje toga što se s njime promijenilo i što je to danas drugačije nego što je bilo prije godinu dana kada se studio drugačije zvao. Marko mi pojašnjava kako su s novim brendom željeli obuhvatiti kulturu studija i najvažnije karakteristike koje su ih dovele do mjesta gdje su danas:

 Želio sam da novi naziv bude odraz nečeg osobnog, nečeg što je dio kulture studija. S obzirom na to da vjerujem kako je upornost najbitnija karakteristika svega u životu, nastojim tu osobnost prenijeti i na rad studija.

Poveznica s nazivom Red Martyr stoji u tome što mučenici, bez obzira na sve i unatoč svemu, nikada ne odustaju od svojih uvjerenja, uporni su. Vizualno, logo je imao nekoliko iteracija dok se nismo odlučili na konačnu verziju s perom koji ujedno predstavlja i krilo lava. Studio postoji kako bi stvarao priče, zbog čega pero kao simbol pisanja tvori ključan element samog logotipa.

Zanimljiva promjena, dodaje Marko, je i što se Red Martyr Entertainment neće vezati isključivo uz igre, što se da naslutiti i iz entertainment dijela novog imenaTrenutno (i u bližoj budućnosti) studio se planira baviti igrama kojima je priča stavljena u prvi plan (story-driven), ali s vremenom bi mogli, ako situacija to dopusti – i izaći iz tih okvira. Marko navodi stripove, knjige i igre na ploči kao neke od zanimljivih smjerova u kojima bi voljeli istraživati tržište kada za to bude vrijeme.

Red Martyr Entertainment
Saint Kotar smješten je u ruralno područje Gorskog Kotara, a inspiracija za igru dolazi od klasičnih naslova iz žanra, poput Broken Sworda, Black Mirrora i Gabriel Knighta.

Kickstarter prije proljeća

Što se tiče same igre, ona bi do proljeća trebala ugledati svjetlo dana u obliku demo verzije, kaže mi Marko, a taj demo će biti najbolji pokazatelj mogućnosti novog studija.

Demo će imati trajanje od čak do sat i pol, a možda i dulje, ovisno o odlukama igrača koji će u igri kontrolirati dva lika, Benedeka i Nikolaya. Marko dodaje kako je studio trenutno u potrazi za glumcima koji bi mogli posuditi svoje glasove za ova dva lika, a kako se radi o psihološkoj horor avanturi, zainteresirani glumci imat će pred sobom zaista zanimljiv izazov, a prijaviti se mogu do 27.1.

Demo verzija imena Saint Kotar: The Yellow Mask, bit će ujedno i takozvani MVP koji će pokazati što studio može, jer s njegovim izlaskom studio kreće i u već najavljenu crowdfunding kampanju na Kickstarteru, koja je u potpunosti spremna.

Do sada je u crowdfunding svijetu viđeno raznih strategija kampanja kako privući ljude da ulože u projekt, no ja smatram da ako očekuješ potporu od zajednice onda moraš i dokazati da je zaslužuješ. Saint Kotar: The Yellow Mask je upravo to, dokaz onoga što mi možemo i onoga što želimo postići s cijelom igrom.

Iako iz studija trenutačno ne mogu govoriti o datumima, svi oni koji se pretplate na Saint Kotar newsletter i pridruže Discordu imat će veće šanse zaigrati ga nešto ranije nego ostatak svijeta. Pred studijom Red Martyr Entertainment značajna je godina – uz novo ime i brend zaigrat ćemo i Saint Kotar.

18.6.2020. Saint Kotar Kickstarter kampanja od danas je pokrenuta i možete ju provjeriti na službenoj stranici. Ako volite point and click avanture, nemojte propustiti ovaj odličan naslov domaćeg studija! 🙂

Komentari

      • ludi panj

        ludi panj

        24. 01. 2020. u 12:16 pm Odgovori

        “Jedan od razloga novog imena studija, objašnjava Marko, leži i u tome što je povijest Tanais Gamesa bila obilježena s dosta grešaka i pokušaja koji nisu urodili plodom:”

        eto šta te pametne ideje ne prodate npr. Boeingu,

        mogli su samo zamjeniti ime npr. “Boeing 737 MAX” u “Boeing 256 min” i avion bi letio bez greške, ovako bezveze troše pare na ispravljanje grešaka

        može to probati i WW sa dizelašima, uljanik … lista je golema

        rješenje svakog problema je rebranding imena i pr. peglanje, a ne ispravljanje greške

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Startupi i poslovanje

Porezna zahtijeva da i fizičke osobe prijave svaki zakup Facebook oglasa ili Upwork angažman!

Bez obzira jeste li fizička ili pravna osoba - ako poslujete s tvrtkama iz inozemstva, možda biste trebali naći računovođu već danas.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Lora Pleško: Kako voditi tim i tvrtku u doba krize?

Lora Pleško je CEO Mašinerije, tvrtke za razvoj mobilnih aplikacija i web rješenja. Ususret Ladies of New Business konferenciji Lora nam je prenijela iskustva o slaganju internih procesa za vrijeme remote rada.

Intervju

Stručnjaci: Zbog “pada” Štita privatnosti razmislite hoćete li koristiti američke servise kao što je Mailchimp 

Dok se čeka razjašnjenje odnosa između SAD-a i EU u kontekstu prijenosa podataka, tvrtke koje prenose podatke van Europske unije moraju dokazati da su poduzele dovoljne mjere zaštite. Konzultantica za zaštitu podataka, Vlatka Vuković, smatra da su pojedini servisi prešutjeli bitne informacije.

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?

Startupi i poslovanje

I ove godine na Ladies of New Business, ali online! 5. i 6. studenog bavimo se temama o vodstvu

Kako osigurati kapital i u krizi, kako vođenjem drugih ne zaboraviti na sebe, koji su to izazovi upravljanja timovima i resursima u "novom normalnom" - pokrivamo sve bitne teme o ženskom vodstvu i poduzetništvu u doba krize na Ladies of New Business konferenciji.

Kultura 2.0

Ravnateljica preloške knjižnice okupila igrače Harry Potter igre od Las Vegasa do Hong Konga i napravila izložbu njihovih knjižnica

Maja Lesinger četiri je mjeseca radila na virtualnoj međunarodnoj izložbi Harry Potter: Wizards Unite the Libraries u koju su se uključili igrači, a posebice knjižničari diljem svijeta. No, baš njena knjižnica iz Preloga nije mogla završiti u izložbi jer nije mjesto od interesa u samoj igri.