Neki novi tech stručnjaci: PhishAR i Delta Reality organiziraju besplatnu AR/VR development edukaciju

Neki novi tech stručnjaci: PhishAR i Delta Reality organiziraju besplatnu AR/VR development edukaciju

Metaverse svjetove možda je još teško zamisliti, ali najveće tehnološke kompanije svijeta već neumorno rade da zamisli postanu stvarnost, čime i cijela industrija dobiva novi zamah. Međutim, stručnjaka za AR/VR development nedostaje, a kako bi to promijenile dvije uspješne tvrtke hrvatskih osnivača pokreću besplatne radionice.

Virtualna (VR) i proširena stvarnost (AR) već su dugi niz godina s nama, no tek su ulaskom tech giganta znanog kao Facebook postali priča za mainstream. Fokusiranjem na metaverse, danas znana i kao Meta, ova Big Tech korporacija dala nam je svima znak da dolazi vrijeme pripreme za više slojeva (digitalne) stvarnosti.

Tehnologije koje će nam omogućiti da praktički lebdimo kroz to trodimenzionalno bespuće interneta, neograničeni ekranima programa, su upravo spomenute VR i AR tehnologije. I dok se u fokus trenutno ubacuje Web 3 upogonjen blockchainom, mnogi zaboravljaju da će okosnicu naših digitalnih iskustava u budućnosti krojiti upravo AR i VR stručnjaci.

A njih nema baš mnogo. Upravo zbog potrebe i istovremenog nedostatka radne snage koja je zainteresirana za AR i VR svijet, Oxfordski AR startup PhishAR u suradnji sa zagrebačkim VR startuprom Delta Reality pokreću prvu AR/VR akademiju u Zagrebu.

U razgovoru s njihovim stručnjacima otkrivamo više o samoj akademiji, ali i zašto smatraju da će upravo VR i AR tehnologije biti najveći tech pomak nakon mobilnih uređaja.

Zašto će AR i VR biti važni u narednim godinama?

Mnogima se AR/VR tehnologija čini kao ideja iz SF filmova ili futuristički koncept koji će zaživjeti tek krajem stoljeća. I povezani metaverse tako još uvijek prosječnoj osobi izgleda poprilično apstraktan i nezamisliv, dodaju iz PhishAR-a.

No, činjenica je da svijet kakav danas poznajemo i tehnologije koje danas koristimo nisu postojale prije 10 godina. S obzirom na to da se tehnologije sve brže razvijaju, realno je očekivati da će za manje od 10 godina u svakodnevnoj upotrebi biti tehnologije koju danas ne možemo ni zamisliti i koje nam se čine veoma apstraktnima još uvijek.

Da prelazimo iz tog razdoblja apstraknosti u konkretno pokazuju i mnoge dosadašnje aktivnosti u području. Primjerice, prodaja VR uređaja poput Oculus Quest 2 obara sve dosadašnje rekorde s prodajom od preko 10 milijuna primjeraka u 2021. VR uređaji su i sve pristupačniji pa ćemo korisnike takvih uređaja vidjeti sve više. Osim Mete, u segmentu nosivog hardvera imamo još i “ozbiljnije” igrače poput Microsofta. Njihov HoloLens već se koristi u raznim industrijama kao što su proizvodnja, građevinarstvo, zdravstvo i obrazovanje.

Sa strane AR naočala, koje su nam dosad više izgledale kao zanimljiv, ali ne komercijalno održiv pothvat, vidimo također pomake. Stručnjaci iz PhishAR-a ističu kako u narednih pet godina sigurno možemo očekivati utrku giganata tko će nam omogućiti da uopće doživimo metaverse.

Dokaz tome su svi veliki igrači na svjetskoj razini kao što su Google, Meta, Apple, Snapchat, Microsoft i drugi koji pripremaju i izbacuju svoje AR naočale i prepoznaju u njima veliki potencijal za masovnu upotrebu u bliskoj budućnosti.

AR i VR akademija za studente, ali i iskusne programere

Delta Reality i PhishAR rijetke su hrvatske IT tvrtke u području, a tu rijetkost oslikavala i stanje na tržištu rada. O ovim tehnologijama učilo se na vlastitu ruku ili specijalizacijama u tvrtkama poput njihovih. Hrvatsko obrazovanje ne izbacuje na tržište gotove VR/AR stručnjake. Potvrđuju mi to i stručnjaci iz Delta Realityja.

S obzirom na to da se radi o najnovijim tehnologijama o kojima studenti nemaju priliku puno učiti tijekom fakulteta, oni koje zanima ovo područje primorani su sami istraživati, učiti i pronalaziti si prakse u području AR-a i VR-a. Na fakultetima nedostaje svijesti o brzini razvoja ovih tehnologija, a sukladno tome i znanja koja su potrebna za usavršavanje u VR/AR smjeru, a to su alati za izradu 3D aplikacija poput Unitya, Unreala, Blendera te nedostatak znanja iz 3D grafike i renderiranja.

Osim novih mladih nada s fakulteta, Delta Reality i PhishAR nadaju se ovom akademijom zainteresirati i sve druge u tehnološkoj industriji koji se nalaze na rubu neke karijerne odluke – kako iz game developmenta, tako i iz “klasičnog” IT-ja. Stoga me zanimalo saznati i kakav tip IT stručnjaka bi bio idealan kandidat da se prekvalificira za VR odnosno AR development? Na sreću svih početnika, čini se da prag za ulazak nije prezahtjevan.

Osoba koja ima iskustva i razvijene vještine u bilo kojoj grani developmenta uz iskazani interes i motivaciju može vrlo brzo savladati vještine i programske jezike koji se koriste u AR-u i VR-u. Također, osobe s iskustvom u game developmentu, koje je najsličnije ovom području, vrlo će brzo naučiti i pohvatati development AR i VR svijeta.

Što ćete proći na AR, a što na VR radionici?

Akademija je besplatna, otvorena za sve uzraste i razine znanja i iskustva, no ipak – kako bi mogli pratiti edukaciju – za radionice se očekuje da sudionici imaju osnovna znanja u Unityu i dobro znanje objektno-orijentiranog programiranja.

U sklopu programa polaznici će proći kroz dvije radionice, jednu o AR, a drugu o VR tehnologijama.

Na AR radionici sudionici će imati priliku izraditi jednostavnu AR aplikaciju koristeći Unity. Radi se o video igri u proširenoj stvarnosti, a ideja je sudionike upoznati s cijelim procesom izrade AR aplikacije i prikazati koje su sve mogućnosti i potencijal proširene stvarnosti.

Na VR radionici će se izrađivati jednostavna VR aplikacija u programskom alatu Unity namijenjena za instalaciju na VR headset. Cilj radionice je upoznati polaznike s osnovama razvoja VR aplikacija, demonstrirati osnovne interakcije te olakšati prve korake onima koji će tek krenuti u ovo područje.

I Delta Reality i PhishAR-a ističu da je najvažnije od svega da sudionici i sami prepoznaju potencijal AR tehnologije i pokažu interes za učenjem.

Tražimo proaktivne i motivirane ljude koji su spremni proširiti svoja znanja i učiti o ovim najnovijim tehnologijama o kojima nemaju priliku učiti puno tijekom formalnog obrazovanja. Nadamo se pobuditi znatiželju i iskru koja će ih motivirati da se nastave dalje razvijati u XR smjeru.

Prijave su u tijeku!

Prijave su otvorene do samog održavanja Akademije – 4. lipnja 2022. No, broj mjesta na Akademiji je ograničen zato je važno da se prijavite što prije 🙂

Svi zainteresirani mogu se prijaviti preko obrasca za prijavu nakon čega će dobiti sve detaljne informacije vezane uz Akademiju.

Ono što već znamo jest da polaznici koji “upadnu” na Akademiju trebaju na istu donijeti vlastito prijenosno računalno s instaliranim potrebnim softverom: Unity i Visual Studio.

A kako bi se polaznici mogli nastaviti usavršavati u području nakon edukacije, moji sugovornici savjetuju:

Standardi i prakse se konstantno razvijaju i iz tog razloga potrebno je biti u koraku s tehnologijom i neprestalno se usavršavati i educirati u ovom području. Za nastavak usavršavanja u ovom području potrebno se uključiti u zajednice AR/VR developera i aktivno raditi na projektima i primjenjivati naučeno znanje.

Ako vas dosta pokaže interes za ovakvim ili sličnim radionicama u budućnosti, ekipa iz Delta Realityja i PhishAR-a navodi kako će rado i ubuduće dijeliti svoja znanja i iskustvo sa svim proaktivnim i motiviranim ljudima koji žele naučiti nešto više o AR/VR tehnologijama!

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Panel

Rok trajanja programera: Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera?

Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera u nekoj domaćoj IT agenciji? Zavirili smo u raspravu o tome koliki je rok trajanja programera i upitali nekoliko njih, različitih razina iskustva i pristupa karijeri, može li se do mirovine biti "samo programer".

Izvještaj

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Što ste propustili

Izvještaj

Voditelji i menadžeri inženjerskih timova, odrađujete li 1:1 razgovore s članovima svog tima (i zašto ne)?

Hrpetina se propusta u IT tvrtkama dogodi jer se nešto nije iskomuniciralo na vrijeme. Jedna stvar slijedi drugu. U tvrtki nije vladala kultura otvorene komunikacije niti se izgradilo povjerenje da netko bez straha vokalizira svoja iskustva, a osobi se nije dala ni prilika da to učini privatno, jedan na jedan. Na kraju, umjesto da se suoče s mogućim problemima, proaktivno gradeći kulturu otvorenog razgovora, tvrtke izbjegavaju kopati ispod rečenice "Ma nema problema..."

Kultura 2.0

Kako izgraditi karijeru i život u Istri?

Nakon dvije godine vraća nam se Digital Labin, a mi koristimo priliku s prvim čovjekom iza poznate istarske konferencije pričati o razvoju lokalne tech zajednice!

Startupi i poslovanje

Upoznajte 13 hrvatskih healthtech timova “Get Started in Health Innovation” programa

Pred vama je prva generacija jedinog programa u Hrvatskoj koji se sustavno posvetio podršci stručnjaka koji žele razvijati nešto u segmentu healthtecha. Njihova rješenja fokusirana su na razne probleme u zdravstvenom sustavu: od alata za efikasnije pružanje zdravstvene pomoći, ali i onih koji olakšavaju rad samih zdravstvenih djelatnika do rješenja koja i pacijentima omogućavaju jednostavnije pratiti svoje zdravstveno stanje.

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Novost

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.