OMGcommerce: Osječki Inchoo prezentira sve faze kreiranja dobrog e-commerce rješenja

Inchoo trio: Aron Stanić, Tomislav Bilić i Branko Ajzele (Snimila: Marina Filipović Marinshe)
Inchoo trio: Aron Stanić, Tomislav Bilić i Branko Ajzele (Snimila: Marina Filipović Marinshe)

Ekipe iz osječke tvrtke Inchoo, Magentovog partnera, održala je tri animljiva predavanja na konferenciji OMGcommerce. Prvi je na redu bio Aron Stanić, koji je predstavio samu tvrtku, ali i objasnio kako uspješno poslovati u tvrtci koja se bavi izradom e-commerce rješenja – gledajući i iz perspektive klijenta, ali i pružatelja usluge.

Aron Stanić i tri koraka do uspjeha (Snimila: Marina Filipović Marinshe)
Aron Stanić i tri koraka do uspjeha (Snimila: Marina Filipović Marinshe)

Stanić je istaknuo tri ključne stvari koje vode prema uspjehu, a to su vrijedan proizvod ili usluga, lakoća korištenja usluge, povjerenje i podrška te tim koji može ispuniti obećano. Napomenuo je kako davatelji usluga moraju dobro promotriti sami sebe, tko su, u čemu su dobri, a u čemu ne, kako rade s klijentima, što društvene mreže kažu o njima i još mnogo toga, a nakon toga trebaju proučiti potencijalnog klijenta.

Na sastancima slušajte, slušajte, slušajte, govorite, a onda ponovno slušajte. I vodite bilješke.

Potrebno je u potpunosti razumjeti projekt, njegove ciljeve, rokove, budžet. Jasno se moraju znati uloge s obje strane. Ali na kraju krajeva, dodaje da je bitan i dobar osjećaj prema projektu.

Tomislav Bilić (Snimila: Marina Filipović Marinshe)
Tomislav Bilić (Snimila: Marina Filipović Marinshe)

Tomislav Bilić, osnivač Inchooa, nastavio je tamo gdje je Aron Stanić stao – sa samim razvojem web shopa.

Napomenuo je kako su koraci prije lansiranja istraživanje, nacrt, dizajn, razvoj, testiranje i razvijanje. Tijekom istraživanja članovi tima se upoznaju s proizvodom – što je on, tko je konkurencija, koji su ciljevi. Bilić navodi da dio klijenata ne želi da se developeri bave time, ali na taj način se dolazi do osrednjih rješenja. Nakon toga slijedi wireframing, vizualni vodič koji predstavlja strukturu same stranice, pa dizajn, poslije toga development, a potom testiranje.

Važno je u ovu fazu uključiti osobe koje nisu dio projekta. Naime, kad se tjednima radi na projektu, mogu se predvidjeti očite greške, koje korisnicima mogu biti itekako uočljive.

Napominje kako lansiranje mora biti koordirano s velikom preciznošću. Često se stranice puštaju u dva ujutro, kad je najmanje osoba online. No, to je samo početak, Bilić napominje kako je web shop poput živućeg organizma koji raste s vremenom. Poslije toga ide analiza i optimizacija.

Što je dobar payment gateway?

Zadnji Inchoovac bio je Branko Ajzele, koji je govorio o tome što dobar payment gateway treba pokriti. Naime, riječ je o e-commerce aplikaciji koja autorizira plaćanja, a dobra takva aplikacija nudi najjednostavniji i najbrži način plaćanja za korisnike. Ajzele savjetuje da se prilikom odabira obrati pozornost na kompatibilnost sa samom trgovinom, na to postoji li zaštita od prijevare te kolika je podrška uključena u ponudu. Trgovac treba biti realističan u tome koliko će imati transakcija te hoće li biti uključene i pretplate. Naime, sve to utječe na konačnu cijenu usluge, stoga treba pripaziti na popuste, mjesečne naknade, naknadu za implementaciju samog payment gatewaya i druge potencijalne troškove.

Bitan dio je autorizacija, koja provjerava ima li korisnik dovoljan iznos za plaćanje, a nakon toga ide sama naplata. Treća opcija koju payment gateway treba ponuditi je refundiranje, koja se koristi u slučajevima kada korisnici vraćaju proizvod. Ajzele je na primjerima objasnio koja je razlika između redirect payment gatewaya i onoga koji je direktno implementiran u internetsku trgovinu. Trgovci često ne preferiraju prvo rješenje jer se teško utječe na vizualno rješenje i često ne postoji mogućnost djelomične naplate i djelomičnog refundiranja.

ponuda

Komentari

  1. Tomislav Bilić

    Tomislav Bilić

    24. 03. 2013. u 10:52 am Odgovori

    Čestitke svim organizatorima i pertnerima te velika hvala za sve što ste učinili ovom konferencijom za razvoj trgovine u Hrvatskoj.

    Nadam se da će OMGcommerce postati tradicija. Očigledno je da je publika bila vrlo potkovana predznanjem iz navedenog područja, pa će nam to biti smjernica za pripremu tema za sljedeći put… 😉

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Afera Orašar: Samo hrvatski mediji od baleta mogu napraviti dramu

Cijeli cirkus koji se digao oko kupovine ulaznica za Orašara najmanje govori o Hrvatskom narodnom kazalištu i njegovom sustavu za kupovinu ulaznica, a najviše o domaćim medijima.

Digitalni mediji

RedViewMedia postao većinski vlasnik oglašivačke platforme Linker (Media)

Platforma za otkrivanje sadržaja, Linker.hr, postaje Linker Media, nakon investicije oglašivačke agencije RedViewMedia. Agencija je preuzela 51% vlasništva platforme, a Diana Dumanić, direktorica RV-a, pridružila se u upravu Linker Medije uz dosadašnjeg partnera/suosnivača Branimira Prskala.

Intervju

Di si bio ’97.? Ekipa iz HINLA-e organizirala je prva hrvatska esport natjecanja

Možda niste nikada čuli za HINLA-u, ali ovo natjecanje iz Hrvatske jedno je od prvih punopravnih esport natjecanja u čitavoj Europi.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Startup vs. startup: OmoLab i Silver Monitor dokazuju da je najbolje rješavati probleme iz okoline

OmoLab razvija alate koji olakšavaju, poboljšavaju i potiču čitanje osoba s disleksijom i drugim teškoćama čitanja. Silver Monitor pametna je narukvica i softverska platforma za praćenje zdravlja starijih pacijenata. A njihovi osnivači, Petar Reić i Tihana Petričević, nakratko su napustili uloge startupera i našli se u ulozi novinara.

Novost

Vojska SAD-a imat će svoj esport tim.

Jeste li kad igrali Call of Duty ili Counter Strike i razmišljali kako bi bilo super da to radite zapravo, a ne samo u igri? E, pa sad možete. Super?

Startupi i poslovanje

3D printana golferica Prudence visoka je 1.90m i dolazi iz Zagreba

Koliko sati treba da biste napravili 3D printanu osobu od dva metra? Znaju iz Mikrotvornice gdje su stvorili Prudence, golfericu koja je jedna od najvećih 3D printanih skulptura na ovim prostorima.

Kolumna

Cijelu svoju digitalnu karijeru dugujem(o) igrama poput Warcrafta 3

Otac mi je jednom dobroćudno predvidio da neću zauvijek igrati “igrice”. Nisam tada kao tvrdoglav klinac mogao pretpostaviti koliko će biti u pravu - i koliko će upravo te igre usmjeriti moj život i karijeru.

Intervju

Heureka! Jeftinije.hr postao dio najveće CEE grupe ecommerce platformi za usporednu kupovinu

Platforme poput jeftinije.hr omogućuju pronalazak Best Buy proizvoda za svakoga, ali i veću transparentnost cijena na tržištu. Otkrivamo znači li ulazak u grupaciju Heureka nužno i poboljšanje takvog iskustva.

Startupi i poslovanje

Productive: Kako Infinumov softver za vođenje agencije, uz silnu konkurenciju, uspijeva rasti

Kako izgleda stvarati SaaS proizvod i kako to uspijeva timu koji razvija Productive, Infinumov spinoff?