Hrvatski Mundus okreće ploču i postaje univerzalna platforma za društvene igre - krenula je i Kickstarter kampanja!

Hrvatski Mundus okreće ploču i postaje univerzalna platforma za društvene igre – krenula je i Kickstarter kampanja!

Još jedan hrvatski mladi tim stiže na Kickstarter. Ako dosad niste imali priliku saznati što je Mundus i tko stoji iza njega, možda bi najlakše bilo to reći njihovim riječima: Mundus želi postati PlayStation™ za društvene igre.

Ekipa mladih FER-ovaca, Filip Hercig, Fran Zekan, Matija Fućek i Luka Dumančić od svoje srednje škole rade na Mundus društvenoj ploči koja uz pomoć mobilnog uređaja postaje univerzalna platforma na društvene igre.

Kako to funkcionira? Kroz Mundus aplikaciju koja je kompatibilna s bilo kojim pametnim telefonom, birate neku od ponuđenih igara, a čija su pravila i mehanike prilagođene samoj ploči. Ova digitalna ploča posebna je po tome što se sastoji od 16 polja sa svjetlima i senzorima koji oživljavaju pokrete igrača, a s figuricama i 5 gumba u svakom kutu, omogućava i interaktivnost.

Želite li ih podržati u izgradnji novih vrsta igara za Mundus ploču, danas kreće njihova prva Kickstarter kampanja s ciljem od 10 tisuća dolara. Ovo je skroman, ali siguran start za tim koji je dosad osvojio brojne nagrade i priznanja na natjecanjima na kojima su nerijetko bili najmlađi. Želite li ih podržati, znate gdje su, a ako vas zanima nešto više o igri, prilagodbi novim okolnostima u vrijeme koronakrize i razvoju hardvera, nastavite čitati.

Dobar start kroz obrazovanje

Ususret kampanji ne bi mi bili Netokracija da nismo iskoristili priliku da malo i porazgovaramo s osnivačima. Moj sugovornik Filip Hercig prisjetio se kako su započinjali. Projekt Mundus započeo je još dok su on i kolege bili u osnovnoj i srednjoj školi, a posljednjih 5 godina društvena ploča ih prati kroz obrazovanje i dalje.

Njihov put obilježilo je nekoliko značajnih događaja kojih su ih propelirali da nastave raditi dalje na ideji unatoč obvezama u školi i na fakultetu. Sudjelovali su na Good Game Liftoffu 2018. gdje su osvojili 100 tisuća kuna i odnijeli pobjedu među 10 startupa, a čemu je presudio žiri koji su vodili poduzetnici poput Mate Rimca, Nenada Bakića i Tomislava Cara.

Tim vjetrom u leđa pogurali su projekt u 60-ak hrvatskih i slovenskih škola, gdje se Mundus koristio kao tehnološko pomagalo u provođenju nastave, objašnjava Filip:

S obzirom na to da smo u to vrijeme još uvijek bili u srednjoj školi, edukacijski sustav nam je bio jako blizak. Zato smo odlučili Mundus prvo testirati u nekoliko škola te smo nakon pozitivnih reakcija odlučili napraviti projekt zajedno s MZO i pojedinačnim školama koje su nam se javljale. Mundus kao polu-digitalna igra ima širok spektar primjena u obrazovanju tako da smo odlučili nadodati još nekoliko mini proizvoda poput edukacijske platforme na kojoj su profesori i učitelji mogli sami kreirati svoj sadržaj.

Dobili smo jako puno povratnih informacija od njih. Profesorima se jako svidjela naša baza pitanja koja i dan danas broji preko 20 tisuća pitanja iz raznih područja, tj. predmeta. Na taj su način mogli učenicima dati da uče i ponavljaju. Djeca su, naravno, oduševljena svim nekonvencionalnim metodama poučavanja, još kad se tome dodaju igra i mobitel, reakcije su nezamislive.

Takav uspjeh samo im je bio poticaj za dalje. A zadnja i najveća nagrada im je drugo mjesto na Zagreb Connect startup natjecanju, gdje su kao firma osvojili 160 tisuća kuna za daljnji razvoj proizvoda.

Zaokret u koronakrizi

Iako je prvobitni plan nakon GG Liftoffa bio krenuti u smjeru edukacijskih tehnologija, priča mi Filip, istovremeno su odlučili pokušati pristupiti privatnim korisnicima zbog stalnih upita koji su im dolazili od njih. I to se ispostavilo kao dobar temelj za neizvjesna razdoblja koja su uslijedila:

Tada smo lagano krenuli razmišljati o tome kako bi mogli prilagoditi Mundus da bude interesantan privatnim korisnicima. Do tada je cilj igre bio odgovarajući na pitanja osvajati polja drugih igrača točnim odgovaranjem na pitanja. S dolaskom koronavirusa i zatvaranjem škola u Hrvatskoj i Sloveniji, u naša dva glavna tržišta, odlučili smo se posvetiti privatnom segmentu.

U razdoblju pandemije i društvene izolacije nisu sjedili prekriženih ruku. Razvili su tada univerzalnu društvenu ploču za igranje, a koja uz promjenu postavki na mobitelu omogućuje korisnicima da igraju različite društvene igre. Konkretno, na Mundusu su trenutno dostupne tri igre: Trivia, Versus te Party Game.

Trivia je ono što smo već imali priliku vidjeti kod Mundusa, dosad bazna igra, sada je postala samo jedna od njih. Za sve ljubitelje kvizova, ova igra donosi veću dinamičnost kroz osvajanje polja, a s više od desetak tematika za provjeru znanja. Versus je igra savršena za bilo koju priliku. Kombinacija strategije i sreće posebno je zanimljiva i zbog jednostavnih pravila: igrači naizmjenice bacaju kockicu i kreću se s ciljem da naprave četiri kruga, ali pritom moraju paziti da ne naprave krizi potez. Zadnja, ali ne manje bitna jest Party Game, kao što joj i ime kaže igra za zabavu (uz koju čašicu).

Filip dodaje da imaju još igara u pripremi, a koje planiraju objaviti za vrijeme i nakon Kickstartera.

Izazov po izazov: Od hardvera do dizajniranja igara

Mundus ekipa prošla je mnoge poduzetničke izazove još dok su bili u srednjoj školi. Kroz nastanak jedne ploče za igranje imali su priliku učiti o mnogim izazovima razvoja proizvoda, ali i poslovnog plana, između ostalog i kako pitchati ideje investitorima i žiriju. Ono što su kroz prvi dio svog putovanja naučili definitivno su lekcije koje će, kaže Filip, pamtiti do kraja života. Pogotovo u pogledu razvoj hardvera, koji nije jednostavan kao razvoj softvera, dodaje:

Najmanja greška može rezultirati velikom degradacijom kvalitete proizvoda, a što nam se između ostalog i dogodilo na prvoj proizvodnji. Tu definitivno vrijedi poslovica da se na greškama uči. Naučili smo da na nekim stvarima kao što su elektroničke komponente koje su krucijalne za funkcioniranje proizvoda ne štedi. Sada, nakon nekoliko proizvodnja iza nas, uvijek u velikom luku izbjegnemo tu grešku koju smo u počecima napravili.

Poseban izazov donijela im je tranzicija iz proizvodnje malo većih količina (50-200) u puno veće (200+). S obzirom na kompleksnost proizvoda, izazov je bio napraviti tiskanu pločicu (PCB) da bude kompatibilna s raznim verzijama kućišta (pleksiglas ili brizgana plastika), priča mi Filip. Sve ostale izazove su više manje savladali, zaključuje. No, s promjenom modela koji je usmjeren na privatne korisnike, stižu i novi – ponajprije o dizajniranju igara.

Filip i kolege, FER-ovci su redom pa me zanimalo i kako su se priučili mehanikama i dizajnu igara, ali i koje igre sami vole igrati i koristiti kao inspiraciju.

Do nedavno se nismo bavili previše mehanikama igre jer je ona bila namijenjena za korištenje u školama. Kako smo napravili zaokret u pristupu tržištu mehanike igre smo počeli razmatrati puno ozbiljnije. Dizajn igri i mehanika dolazi s vremenom i u iteracijama. Često znamo zaigrati društvene igre koje imamo u uredu (Concordia, 7 Wonders, Citadels, Exploding Kittens) pa nam tijekom igranja znaju pasti razne ideje na pamet. Također, s vremena na vrijeme gledamo YouTube recenzije igri i na taj način osluškujemo što je to zapravo zanimljivo board gamerima.

Čekamo što će nova još zaživjeti na Mundus ploči, a do tad želimo im puno uspjeha da se brojke penju.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Prikaz

Native Teams u Hrvatskoj: Kako olakšavaju brigu o porezima, doprinosima i zapošljavanju u inozemstvu?

Native Teams, platforma za freelancere i digitalno plaćanje koju globalno koristi gotovo sto tisuća ljudi, u Hrvatsku je stigla prije dvije godine. Otkrivamo kako im je izgledalo širenje na regiju te što su u međuvremenu nova uveli.

Zabava i zanimljivosti

Hrvati napokon mogu glasati elektronski, i to zahvaljujući Samu Altmanu (i botovima)

Već niz godina naklapa se i navija za uvođenje elektronskog glasanja u Hrvatskoj. Ako nismo tijekom pandemije koronavirusa, kad ćemo, pitaju se mnogi. Ova superizborna godina, u kojoj nas čekaju parlamentarni, europski i predsjednički izbori jedina je još sila (ne)prilika koja bi mogla nagnati Državno izborno povjerenstvo da poduzmu mjere po tom pitanju.

Tvrtke i poslovanje

Znate li koristiti svoj “mozak izvan mozga”?

Proces u kojem naš mozak prati samog sebe i procjenjuje koliko mu dobro ide radimo svakodnevno, s više ili manje uspjeha. Riječ je o metakogniciji koja utječe na svaki aspekt našeg ponašanja - od definiranja životnih ciljeva i kako do njih doći do procjenjivanja vlastitih osjetila.

Što ste propustili

Digitalni marketing

Gen Z ima pažnju od 8 sekundi, kako ih zainteresirati?

Odrasli su uz internet i igre, važna im je održivost i transparentnost, zanima ih umjetna inteligencija, o ulaganju i financijama znaju više nego ijedna generacija te žele poruke skrojene samo za njih...

Tvrtke i poslovanje

Nagrađeni su najbolji domaći web trgovci – najbolji webshop Volim Ljuto

Ukupno 92 hrvatska web trgovca prijavili su se na šesto natjecanje eCommAwards powered by FAVI, a natjecali su se u šest kategorija: korisničkoj podršci, analitici, SEO optimizaciji, putovanju kupca, pravnoj usklađenosti i sadržaju.

Tvrtke i poslovanje

Otvorene prijave za Europsko natjecanje u društevnoj inovaciji: Glavna nagrada 75.000 eura

Nagrada promiče društvene inovacije koje pružaju rješenja za društvene izazove i potiču održivi i inkluzivni rast u Europi.

Tvrtke i poslovanje

Pomozite nam doznati tko su, kako rade i što muči hrvatske SaaS tvrtke

Netokracija i SaaStanak udružili su se u istraživanju kako bismo prvi put u Hrvatskoj dobili pregled domaćeg "Software as a Service" ekosustava.

Startupi

Tim MediBoost pobjednik je inovacijskog natjecanja AI4Health.Cro

U natjecanju je sudjelovalo 28 timova, od kojih je 10 ušlo u veliku završnicu te dobilo priliku natjecati se za prve tri nagrade, a pobjedu je odnio tim MediBoost.

Intervju

Moran Cerf: Vrijeme je da marketinška industrija uporabi alate koje su neuroznanstvenici stvorili!

Moran Cerf znanstvenik je koji je revidirao protokol lansiranja nuklearnog oružja, a na Danima komunikacija najavio je marketing budućnosti – marketing u našim snovima. I nije riječ o sanjarenju!