Microblink lansirao BlinkShelf koji u stvarnom vremenu prepoznaje proizvode...

Infobip ❤️ Netokracijašto akvizicija znači za vas - i nas?

Microblink lansirao BlinkShelf, alat koji u stvarnom vremenu prepoznaje proizvode, njihov sastav, popuste..

Zavirili smo između polica Microblinkovih proizvoda da saznamo više o njihovom novom digitalnom alatu u koji su utkali sve svoje ekspertize iz računalnog vida.

Na hrvatskoj tehnološkoj sceni nema mnogo AI timova koji se mogu pohvaliti svjetski uspješnim projektima, a kamoli gotovim digitalnim proizvodom. Microblink koji se dosad profilirao u segmentu prepoznavanja i verifikacije identifikacijskih dokumenata, u tom aspektu ne iznenađuje.

Ovaj hrvatski scaleup pouzdano gura naprijed u tzv. Identity segmentu sa svoja tri proizvoda već nekoliko godina, no nas je zaintrigiralo nešto drugo nakon razgovora s Microblinkovim VP of Product ovog ljeta. Novi dio poslovanja kojem su se posvetili – Commerce i s njim povezan novi Microblinkov proizvod, BlinkShelf koji je lansiran prošlog tjedna prvom setu klijenata.

U najkraćim crtama, u Commerce segmentu Microblinkovi stručnjaci razvijaju rješenja koja, primjerice, proizvođačima namirnica prikupljaju važne podatke gdje se i kako u maloprodajnim lancima prodaju njihovi proizvodi, a kupcima omogućuju na osnovu toga različite pogodnosti.

A u dužim… Krenimo redom.

Kako je već za Netokraciju istaknuo Igor Strejček, CPG (Consumer Packaged Goods) brendovima glavni kanal prodaje je – trgovina – koja im je istovremeno i konkurencija, s vlastitim brendovima proizvoda. Zbog toga, CPG brendovi u pravilu nemaju pristup relevantnim podacima te im je teško pratiti uspješnost vlastitih promocija.

Microblink s ciljem rješavanja takvih tržišnih zahtjeva razvija tri zasebna proizvoda iz područja trgovine i e-trgovine: Shopper Intelligence, Loyalty i BlinkShelf.

Luka Šlibar, Microblinkov Product Manager s kojim smo razgovarali detaljnije na temu, navodi kako im je Shopper Intelligence najstariji proizvod u Commerce odjelu. Omogućuje brendovima da izravno nagrađuju kupce na temelju skeniranih računa nakon obavljene kupnje te se trenutno koristi za obradu preko 3 milijarde jedinstvenih kupnji godišnje u SAD-u.

Međutim, posebnu pozornost zaslužuje proizvod koji je taman izašao friško iz Microblinkove proizvodne pećniceBlinkShelf, potvrđuje Luka:

Naša trenutna, uspješna rješenja kao što su Shopper Intelligence i Loyalty koriste se za analizu već izvršenih kupnji što je vrlo vrijedno, ali ne omogućuje povezivanje s kupcima tijekom donošenja odluke o kupnji. BlinkShelf proizvodom želimo približiti brendove i kupce kako bi se komunikacija i nagrađivanje mogli dogoditi u stvarnom vremenu u kojem i kupac i brend mogu imati najviše koristi.

Mobitelu, reci mi što da kupim

BlinkShelf funkcionira jednostavno, pojašnjava Luka. Sve što kupac treba napraviti je uperiti kameru svog pametnog telefona prema polici u dućanu, a Microblinkova tehnologija u pozadini analizira sadržaj police, prepoznaje sve proizvode te pomaže kupcu pronaći najbolji proizvod za njega.

U stvarnom vremenu kupcu prikazujemo ocjene proizvoda, recenzije drugih kupaca, sastav te druge informacije koje mu mogu biti korisne pri odabiru. Osim toga, kupcu prikazujemo posebne ponude koje nisu dio promocija ponuđenih svim kupcima u trgovini i to sve točno u trenutku kada se nalazi ispred proizvoda na popustu. Tu prisutnost pored kupca u trenutku donošenja odluke o kupnji su prepoznali i brendovi kojima je ovo jedinstven kanal komunikacije koji nije moguće zamijeniti standardnim promocijama.

Na ovom i ostalim Commerce proizvodima u Microblinku rade multidisciplinarni timovi stručnjaka, a razvoj dijela proizvoda koji se odnosi na strojno učenje i računalni vid razvija se u AI odjelu Microblinka s kojim Commerce blisko surađuje.

Smatramo da smo jedinstveno pozicionirani za plasiranje rješenja ovog problema jer u Microblinku na jednom mjestu imamo duboko poznavanje tržišta, snažno tehničko znanje iz područja računalnog vida i strojnog učenja te dobru postojeću poziciju na tržištu s našim trenutnim proizvodima koje BlinkShelf odlično nadopunjuje.

Prije lansiranja, zagrijavanje s najvećima

Ciljani korisnici BlinkShelfa bit će platforme poput Fetcha i iBotte, agregatora koji na jednom mjestu prikazuju niz promocija većeg broja brendova. Fetch je jedan od njihovih najvećih korisnika, s preko 17 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, a Microblinkov proizvod za skeniranje računa (Shopper Intelligence) okosnica je njihove aplikacije, pojašnjava Luka:

Trenutno se u tim aplikacijama već koriste naši proizvodi za prepoznavanje računa: korisnik nakon kupnje u trgovini uperi kameru telefona u račun, a naši proizvodi se koriste za prepoznavanje svega što je korisnik kupio.

Ako je neki od kupljenih proizvoda s računa na promociji, iBotta i Fetch vraćaju korisnicima dio novca. Time ne samo da korisnici dobivaju vrijednost, nego to dobivaju bezbrižno i automatizirano tako da uopće ne moraju znati što je bilo na popustu.

Product Recognition pak će Fetchu i iBotti pomoći da ne djeluju više isključivo retroaktivno, nakon obavljene kupnje, nego da se približe korisniku tijekom odabira samih proizvoda i proaktivno mu prikažu animacije oko proizvoda koji su na promociji. To će, s jedne strane, kupcima omogućiti još veću uštedu, a brendovima i aplikacijama veću konverziju, zaključuje Luka.

Microblink trenutno pokriva (prepoznaje) više od 15 milijuna proizvoda, a ta će brojka samo rasti.

Za konkurenciju ne brinu, bitna je izvrsnost proizvoda

Postoji nekoliko stranih, pa i domaćih AI rješenja, koja se na sličan način razvijaju u CPG segmentu, poput Megatrendove SOVE. S tim na umu, zanimalo me i kako Luka i tim gledaju na svoju poziciju na tržištu te što bi istaknuli kao svoju konkurentnu prednost.

Smatramo da je naša strateška prednost ogromna količina podataka o kupnjama na tržištu SAD-a koju posjedujemo. Primjerice, imamo baze proizvoda iz svih trgovina, svakodnevno obrađujemo milijune novih kupnji te imamo sinergiju između naših trenutnih proizvoda i BlinkShelfa. Oslanjajući se na to, i uz pomoć vrhunske tehnologije koju gradimo, smatramo da možemo ponuditi najvišu razinu točnosti i brzine na tržištu.

No, brzina i točnost malo će pomoći ako korisnici nisu navikli koristiti takve alate. Može li korištenje aplikacija za prepoznavanje proizvoda postati mainstream potrošačka navika? I što bi na to moglo utjecati? Je li to ulazak velikih igrača poput Targeta ili Walmarta, jednostavnost korištenja, tehnološka pismenost korisnika, lukrativnost programa vjernosti…

Luka smatra da je ključ popularnosti takvih proizvoda u izvrsnosti pojedinog alata.

Korisnike mora oduševiti iz prve te im olakšati kupnju na dovoljno značajan način da ga žele koristiti dok biraju proizvode u trgovini. Zbog toga mi od samog početka radimo na funkcionalnostima poput pružanja informacija o sastojcima, ocjenama i popularnosti proizvoda u koje korisnik gleda kako bismo mu olakšali odabir.

Trenutno je BlinkShelf u pred-prodajnoj fazi tijekom koje su ograničili korištenje na dio Microblinkovih velikih partnera. Od njih planiraju dobiti dodatan feedback prije nego lansiraju proizvod svima na većoj skali. A o tome više uskoro…

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Programiranje

Gdje je mobile development danas? “Skoro sve se promijenilo…”

Da je itekako moguće profesionalno rasti radeći samo u jednoj tvrtki, ako imaš dobre uvjete, pokazuje karijera Dine Sulića, koji je prije 9 godina kao student došao u Endavu (nekadašnji Five). S Dinom smo popričali o njegovu profesionalnom putu, dinamičnom svijetu mobile developmenta te kako kroz NowInMobile meetupe planiraju dijeliti znanje u široj mobile zajednici.

Kolumna

Sportening je imao skoro milijun korisnika. Unatoč tomu, nisam prikupio investiciju i morali smo pivotirati

Znanje i iskustvo koje je Ivan Klarić stekao građenjem Score Alarma (koji je akvizicijom postao Superology i dio Superbet grupe), a posebno njegovih društvenih funkcionalnosti, planirao je iskoristiti da stvori globalnu društvenu mrežu koja okuplja obožavatelje sporta. Za Netokraciju je ekskluzivno i iskreno opisao što je na tom putu napravio dobro, u čemu misli da je pogriješio, što je naučio u godinu dana koliko je živio u San Francisku gdje je razgovarao s više od 200 investitora te što slijedi za Sportening kao tvrtku i tim.

Tvrtke i poslovanje

Kupujmo hrvatsko: Domaći developerski alati

Zašto domaći osnivači razvijaju sve više proizvoda iz niše developerskih alata - toliko da se predviđa da bi jedan od njih mogao biti sljedeći hrvatski jednorog, i kakve veze s tim imaju - lopate?

Što ste propustili

Izvještaj

Što se “džemalo” na Game Jamovima u Hrvatskoj?

Global Game Jam (GGJ) u Hrvatskoj poprimio je veće razmjere nego ikad dosad, na tri lokacije okupilo se više od 200 natjecatelja, a pobjedničke videoigre iako su imale zajedničku temu na različite su je načine interpretirale.

Društvene mreže

Gotov recept za dobar TikTok ne postoji, ali slovenski Dunking Devils Studio ima par savjeta

San svakog marketingaša je ostvariti milijunske preglede na TikToku i to organski, ali možemo li uopće utjecati na popularnost TikTokova koje objavljujemo? Slovenski Dunking Devils Studio podijelio je par dobrih taktika.

Zabava i zanimljivosti

Kako Domagoj Pavlešić zarađuje na besplatnoj aplikaciji za ugašenu platformu?

Vrlo je ugodno iznenađenje kada ti sjednu prihodi od aplikacije koju si napravio prije 8 godina, ali kako je to moguće kada platforma za koju je aplikacija napravljena ne postoji već 3 godine?

Intervju

Dan sigurnijeg interneta uz hrvatski CERT: AI čini napade sofisticiranijima, ali će i pomagati u obrani

Obilježavamo Dan sigurnijeg interneta, no sudeći prema podacima hrvatskog CERT-a, Internet je sve osim siguran. U razgovoru s glavnim nacionalnim tijelom za prevenciju i zaštitu od računalnih ugroza otkrili smo kako širenje uporabe AI modela utječe na sigurnost, koje vrste prevara su se povećale za 600% prošle godine te kako dijeljenjem podataka pomažemo napadačima.

Tvrtke i poslovanje

Proglašeni su pobjednici LAQOthona – natjecanja posvećenom održivom razvoju

Nakon više od 250 pristiglih prijava na nagradni natječaj idejnih tech rješenja na temu održivosti, u sklopu Bug Future Showa proglašeni su pobjednički projekti.

Kolumna

Sportening je imao skoro milijun korisnika. Unatoč tomu, nisam prikupio investiciju i morali smo pivotirati

Znanje i iskustvo koje je Ivan Klarić stekao građenjem Score Alarma (koji je akvizicijom postao Superology i dio Superbet grupe), a posebno njegovih društvenih funkcionalnosti, planirao je iskoristiti da stvori globalnu društvenu mrežu koja okuplja obožavatelje sporta. Za Netokraciju je ekskluzivno i iskreno opisao što je na tom putu napravio dobro, u čemu misli da je pogriješio, što je naučio u godinu dana koliko je živio u San Francisku gdje je razgovarao s više od 200 investitora te što slijedi za Sportening kao tvrtku i tim.