Zadnji sati na Kickstarteru za MAKERbuino; prikupljeno preko 95.000 dolara

Zadnji sati na Kickstarteru za MAKERbuino; prikupljeno preko 95.000 dolara

Danas je zadnji dan Kickstarter kampanje kojom je karlovački maturant Albert Gajšak predstavio svoju "uradi sam" igraću konzolu MAKERbuino. Zadani cilj od 10.000 dolara postignut je već u prva tri dana, a do zaključivanja kampanje danas u 20 sati prikupljeni iznos bi mogao biti i deset puta veći od očekivanog – brojka se, naime, opasno približava iznosu od 100.000 dolara.

Albert Gajšak (u sredini) je karlovački maturant koji je crwdfunding kampanju pokrenuo sa samo 18 godina. Najveća podrška su mi brat Emil i otac Zoran.
Albert Gajšak (u sredini) je karlovački maturant koji je crowdfunding kampanju pokrenuo sa samo 18 godina. Najveća podrška su mu bili brat Emil i otac Zoran.

Kickstarter kampanja karlovačkog maturanta Alberta Gajšaka, čiji ste intervju o igraćoj konzoli MAKERbuino mogli čitati na Netokraciji, završava danas u 20 sati. Već u prva tri dana kampanje je dostignut zadani cilj od 10.000 dolara, a ukupan iznos donacija u trenutku objavljivanja teksta premašio je 95.000 dolara. Ovakav uspjeh je daleko od očekivanog, otkrio je Albert koji se nije ni nadao tome da bi tijekom kampanje mogao prodati preko 1500 setova svoje retro “uradi sam” igraće konzole.

Kickstarter je kampanju uvrstio i na popis “Projects We Love”, a za one koji tek prvi puta čuju za kampanju, provjerite u videu što je već mnoge privuklo da doniraju sredstva za MAKERbuino:

“Tko bi normalan pokrenuo kampanju i firmu s 18 godina?”

Dobre ekipe u kampanji za MAKERbuino nije manjkalo. Za razvoj kampanje i projekta zaslužni su Tomislav Car koji je svojim iskustvom cijelu priču “doveo u red”, Ana Car, Hrvoje Hafner koji je Alberta spojio s Ninom Klanšekom, CEO-om FlyKly bicikala o čemu je Netokracija već pisala, STEMI (posebice njihov najmlađi član Matija Fućek čiji su doprinos “one fine animacije” na web stranici, kako ističe Albert) te ekipa iz HUB385 među kojima se izdvajaju Ivan Kunović i Luka Sučić.

Tu su naravno i drugi profesionalci, mentori iz Zajednice tehničke kulture u Karlovcu, profesori i prijatelji te cijela obitelj Gajšak, a prije svega mlađi brat Emil i otac Zoran.

Oni su bili podrška od samog početka projekta. Kao što vidite, ja sam na svoj način “lud” jer tko bi normalan pokrenuo Kickstarter kampanju i firmu s 18 godina (i to 2 mjeseca prije državne mature). Na svu sreću, moji roditelji su jednako “ludi” ili “hrabri” jer na moje želje nisu reagirali sa “sine, ti si lud, idi vježbaj trigonomoteriju”, već je tata izvadio fotoaparat i fotografirao me kako klikćem launch campaign na Kickstarteru.

Promocija, testiranje i tim za uspjeh kampanje

Ovako izgleda igraća konzola MAKERbuino, edukativni alat kojim Albert Gajšak već obilazi radionice po Hrvatskoj.
Ovako izgleda igraća konzola MAKERbuino, edukativni alat kojim Albert Gajšak već obilazi radionice po Hrvatskoj.

Svima koji se tek planiraju upustiti u crowdfunding kampanju, Albert savjetuje da izdvoje vremena za dobru promociju i beta testiranje, faktore koji su uz ljude koje ćete okupiti oko sebe najvažniji za uspjeh.

Što više proučavam crowdfunding kampanje, sve mi je više jasno da je promocija jedan od presudnih faktora ovdje. Dobar proizvod s lošom promocijom može vrlo lagano ne uspjeti, a loš proizvod s dobrim pristupom promociji može se prodati u tisuće primjeraka. Ovo je nešto čemu se treba izrazito posvetiti kada se radi o crowdfunding kampanji jer u malom vremenskom roku trebate dovesti ogroman broj potencijalnih kupaca na stranicu vaše kampanje – nećete spavati par tjedana, to je sigurno (haha), ali nije toliko teško koliko zvuči.

Također, bolje je pokrenuti kampanju s već gotovim proizvodom koji je po mogućnosti spreman za proizvodnju i prodaju jer razvijeni proizvodi ulijevaju više povjerenja kod potencijalnih kupaca, objašnjava Albert.

U planu nove Kickstarter kampanje i proizvodi

Pun sam ideja i entuzijazma za daljnje projekte, kaže Albert.
Pun sam ideja i entuzijazma za daljnje projekte, kaže Albert.

Prihod prikupljen putem kampanje bit će iskorišten za kupnju dijelova i proizvodnju naručenih setova, a profit koji ostane nakon toga većinom će se reinvestirati u daljnji razvoj projekta i novoosnovanu tvrtku.

Pun sam ideja i entuzijazma što se tiče budućih sličnih projekata (neću vam otkrivati o čemu se radi, to je iznenađenje). U planu su još brojne Kickstarter kampanje i proizvodi koje planiramo plasirati na tržište i sve to bi se trebalo objediniti pod imenom nove firme – CircuitMess.

Ime novog domaćeg startupa simbolično daje naslutiti da je riječ o kreativnom “neredu” koji nastaje u procesu dizajniranja elektroničkog sklopovlja. Današnji dan je stoga prije početak nego kraj priče o retro makerskim proizvodima iz Karlovca. Ostaje nam samo da do idućeg projekta zaželimo Albertu sreću na maturi i kažemo još jedno bravo” za hrabrost i samoinicijativnost kojima je pokazao da se velike stvari mogu pokrenuti i iz Hrvatske.

A ako još niste podržali kampanju za MAKERbuino, dobra je vijest da to još možete učiniti do večeras te se pridružiti Albertovom kreativnom neredu!

Komentari

    • Filip

      Filip

      19. 04. 2017. u 10:39 am Odgovori

      Nije Internet za svakoga, treba nekad nešto i pročitat prije nego se krene pametovat. Na stranici KickStarter kampanje cijeli paragraf je posvećen odnosu MAKERbuino-a i Gamebuino-a. Lijepo je navedeno da su to vrlo slične konzole, s najvećom razlikom što MAKERbuino dolazi u dijelovima koje onda kupac sastavlja i tako uči nešto o komponentama, elektronici, lemljenju itd. Čak se navodi i da je čovjek koji je napravio Gamebuino surađivao s njima na MAKERbuino-u.

      Čini mi se da niste razumjeli glavni koncept MAKERbuino-a. To nije puka 8-bitna game konzola na kojoj će netko furat zmijicu po ekranu i glumit hipstera. To je platforma na kojoj će se moći ljude (pogotovo klince) naučiti nešto dok sastavljaju sami svoju konzolu i motivirati ih da nešto naprave samostalno. Znate ono – mašta i cool sve te stvari.

  1. Vlatko

    Vlatko

    19. 04. 2017. u 1:05 am Odgovori

    @Mile, proizvodi su dovoljno različiti. Ovaj projekt kojega si linako nije DIY kit koji sa sobom nosi golemo edukativno iskustvo kao što je to Makerbuino, nego je “a turnkey solution”. Znači nema lemljenja, elektronike itd.

    Uvijek se možeš javiti Kickstarteru da ti daju… knjigu žalbe.

    @Albert – care, svaka čast

  2. Denis

    Denis

    19. 04. 2017. u 1:21 pm Odgovori

    Na tržištu je više takvih proizvoda nego što je potencijalnih korisnika. Ljude neodoljivo privlači tuđi novac, pa egoistično misle da baš oni moraju nešto ponuditi. Ista stvar je bila sa blogerima, svatko je mislio da ima nešto za reći i da to nekoga zanima. Čini se da će ovo završiti na isti način.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako sam od osobe koja regrutira programere sama postala programerka?

Prije otprilike godinu dana intenzivno sam guglala “kako postati (samouki) developer”. Danas sam u situaciji da sama pišem o tome. Iako je svačije iskustvo drugačije, nadam se da će ono što sam putem naučila biti korisno i inspirativno svima koji koketiraju s programiranjem i razmišljaju o karijeri u IT-u.

Intervju

Good Game Nikole Stolnika osigurao 2,2 milijuna kuna, među investitorima Sacha Dragić, Ivan Klarić i Bruno Kovačić

Esport organizacija Good Game nedavno je osigurala svoju prvu veliku investiciju od 300 tisuća eura, na krilima grupe investitora koja uključuje Ivana Klarića, Brunu Kovačića i Sachu Dragića.

Intervju

Što korisnici žele i očekuju od vaših proizvoda i usluga zna podatkovna znanstvenica

Iako je njezin karijerni put krenuo u smjeru računovodstva i financija, Maja Copak Smolčić vrlo je brzo shvatila kako ju više zanima statistika i analiza podataka. Bila je spremna na novi početak i učenje programiranja i novih vještina. Danas u A1 vodi odjel zadužen za poslovnu analitiku i data science.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Kobe Bryant: košarkaš, Oskarovac, investitor – ulagao je u tvrtke poput Alibabe i Epic Gamesa

Jučer je u 41. godini preminuo Kobe Bryant, jedan od najvećih košarkaša svih vremena koji je svojim uspjesima na terenu i izvan njega zauvijek obilježio ovaj sport.

Društvene mreže

Bartol Šimunić: Da će društvene mreže biti okosnica kampanje Zorana Milanovića odlučilo se još u svibnju

Bio je među prvim community managerima Vlade kad je 2011. došla na društvene mreže, a sada je jedna od ključnih osoba koja je stajala digitalne kampanje novog predsjednika Hrvatske Zorana Milanovića.

Internet marketing

Podcast o specifičnostima podcasta u Hrvatskoj kao sadržajnom, ali i oglašivačkom formatu

Podcasti, iako postoje već godinama, očito su format koji će obilježiti digitalno tržište u Hrvatskoj u 2020. tako da je red pozabaviti se njihovim specifičnostima - u obliku podcasta!

Tehnologija

Hrvatska pošta u zraku: Dostava dronom u Hrvatskoj sve nam je bliža

Nakon eksperimentiranja s kriptovalutama, Hrvatska pošta poletjela je i u istraživanje bespilotnih letjelica koje bi mogle dostavljati pakete u udaljenim dijelovima Hrvatske.

Tehnologija

Gradionica – gdje zagrebački klinci grade LEGO robote i zajednicu spremnu za svijet budućnosti

Marljivi polaznici udruge Gradionica svoje zimske praznike nisu provodili pred računalima, mobitelima i konzolama. Nadvijeni nad LEGO kockicama, motorima, kabelima i senzorima planirali su što s novim zadatkom FIRST LEGO lige, na čijoj je svjetskoj završnici u Houstonu prošle godine bio upravo robot iz hrvatske (G)radionice.

Intervju

Hrvatski studio Tanais Games usred razvoja igre Saint Kotar rebrandirao se u Red Martyr Entertainment

Razviti igru u Hrvatskoj samo po sebi je teško, ali napraviti potpun rebrend studija usred razvoja posve je nov izazov.