Nanobit Game Jam Hackathon: Kako su ne-devloperke izradile prve igre

Voditeljica ureda, recepcije i dvije HR-ice odu na hackathon – i naprave 4 igre

Nije lako u dva dana stvoriti igru "od nule", pogotovo kad u tome nemate iskustva. Djevojke iz Nanobita ipak su prihvatile izazov i na internom Game Jam hackathonu pokazale što znaju.

Kako izgleda kada se programeri i artisti jedne od najvećih regionalnih gaming tvrtki okupe na internom hackathonu pokazuje primjer Nanobitovog Game Jama. Cilj je bio jednostavan: u dva dana napraviti igru koja funkcionira na zadanu temu. Nema ništa lakše, zar ne?

Ovo je treći Game Jam po redu, a jedan od najzanimljivijih detalja je upravo to što su u njemu sudjelovali iskusni developeri, ali i mladići i djevojke koji se inače u Nanobitu bave nečim potpuno drugačijim. Kako bih saznao kako su se snašle u razvoju svoje prve igre, razgovarao sam s voditeljicom ureda Biljanom Vidović, voditeljicom tima recepcije Petrom Mezdjić, asistenticom u ljudskim potencijalima Hanom Gretom Matković, i Ivanom Tödtling, specijalisticom ljudskih potencijala.

Djevojke su bile nasumično dodijeljene timovima koji su se sastojali od devet osoba, a izrađivale su igru na temu “This is fine.”

O tome koliko je ovaj Game Jam bio “fine” dovoljno govore iskustva djevojaka, koje su imale prilike vidjeti kako izgleda razvoj igre, ali i naučiti neke vještine “od nule” u samo dva dana:

Ivana: imala sam priliku raditi nešto s čime se do sada nisam susrela, čak sam i prvi puta radila u Photoshopu i u dva dana morala učiti iz tutoriala i pokazati što sam
naučila. Jako mi se sviđa kako je to sve ispalo na kraju!

Petra: Ovo je iskustvo bilo odlično. Osim što je bilo jako zabavno, za mene je bilo i
edukativnog karaktera. Susrela sam se s mnoštvom novih stvari i kolege u timu su mi
zaista puno pomogli da dobijem dojam kako izgleda produkcija igara. Bila sam
okružena stvarno velikim umjetnicima tako da sam zaista uživala.

Od UI do audio dizajna

Djevojke su aktivno sudjelovale na razvoju svojih igara, i to na standardnim poslovima u razvoju igre. Ivana se tako okušala u dizajnu korisničkog sučelja, Petra je radila na zvučnim efektima u igri, a okušala se i u testiranju. Hana se ponajviše bavila dizajnom nivoa, a Biljana je radila na izradi sučelja u igri.

Hana kaže kako je nakon ovog Game Jama shvatila koliki je opseg posla kada je riječ o dizajnu igre i o čemu točno treba voditi računa. Sve se slažu kako je osjećaj nakon što stvoriš nešto “iz nule” odličan, bio to prvi gumb u sučelju ili neki zvuk koji baš “sjedne” u scenu u igri.

O tome koliko je razvoj igara zapravo otvoren za nove perspektive i ljude dovoljno govori i činjenica da su se sve djevojke vrlo dobro snašle u svojim timovima, iako prije ovog Game Jama nisu imale gotovo nikakvog iskustva u stvaranju igara:

Biljana: Odlično sam se snašla! (smijeh) Imali smo velike timove i moj je posao bio organizacijski dosta drugačiji od mog svakodnevnog posla. Bila sam zadužena za jedan segment na kojem sam radila dva dana, dok inače radim više stvari istovremeno.

Petra: U mome timu svi smo sudjelovali u kreiranju priče i imala sam osjećaj da sam
jednako vrijedan dio tima kao iskusni artisti i developeri. Svatko je pridonio na svoj
način i imala sam osjećaj da sam zaista puno napravila.

Velika raznolikost igara na Game Jamu

Ovo samo pokazuje kako su u svakom game dev studiju zapravo potrebni ljudi koji nisu samo iskusni programeri, jer u industriji koja ovoliko ovisi od kreativnosti često možete pridonijeti i dobrom idejom. Naravno, teško da će vas netko zaposliti kao “idea guya”, ali ako osim dobrih ideja, recimo, znate raditi na sučelju, možete odmah poslati svoj životopis u Nanobit, kaže Ivana.

Dodaje i kako već nekoliko mjeseci traži ljude koji bi radili dizajn korisničkih sučelja, kao i ona na Game Jamu, pa joj ne preostaje ništa drugo nego da napravi zaokret u karijeri i sama sebe zaposli. Ostale djevojke kažu kako možda još ne misle postati dio produkcijskog tima, ali sada kada su probale “onu stranu” Nanobita, otvorene su za sve interne ponude!

Kada je riječ o igrama koje su timovi stvarali, bilo je tu svačeg, od PvP igre do platformera:

Biljana: Mi smo radili na igri koja je pobijedila u čak dvije kategorije, na što sam jako ponosna. Jedini smo radili na PVP igri (player vs. player) u kojoj su dva lika – mačka i pas, koji se bore jedno protiv drugog, i imali smo više levela.
Hana: Naša je bila platformer. Imali smo goruću zgradu u kojoj su bili peseki i glavni
je lik morao spasiti što više njih iz zgrade.
Petra: Naša je bila 3D. Napravili kombinaciju svih pet tema koje su ušle u uži
izbor (malo smo varali haha). Djed Božićnjak angažira ninja mačku da pobijedi puno
zlih snjegovića i spasi Božić.

Ne znam za vas, ali ako Nanobit ikada izbaci PvP igru s mačkama i psima, mogu očekivati moje novce ISTE SEKUNDE. Ivana je za svoju igru rekla samo kako tema igre i nije za javnost, što me dovoljno zaintrigiralo da pitam još par puta, ali odgovor nisam dobio.

Iskustva s Game Jama pospješuju timski rad

Za kraj, zanimalo me kako iskustva prikupljena tijekom ovog Game Jama mogu pomoći u poslu kojim se moje sugovornice svakodnevno bave, na što su djevojke odgovorile kako će im ovaj Game Jam svakako pomoći da bolje shvate ljude s kojima inače rade:

Ivana: moj posao mi svakako olakšava spoznaja što i kako rade drugi ljudi, posebice oni u produkcijskim timovima. Lakše se baviti selekcijom kada si iz prve ruke vidio što određeno radno mjesto podrazumijeva.
Biljana: Meni je također bilo zanimljivo i korisno vidjeti način na koji funkcioniraju
timovi koji rade na našim projektima. Osim toga, budući da često surađujem s
dizajnerima iskustvo rada u Photoshopu će mi sigurno koristiti u komunikaciji s
njima.

Djevojke su mi također rekle kako je važno nekada izaći iz svoje zone komfora i probati sve ono što vas zanima. U game dev svijetu teško da ima glupih ili suvišnih ideja, dodaje Hana, a sudjelovanje u kreativnim procesima unutar tima je izuzetno bitno kako u malim studijima, tako i u velikim tvrtkama kao što je Nanobit.

Ne smije se zanemariti ni činjenica da tek nakon što vidiš koliko tvoji kolege truda ulažu u svoj posao shvatiš koliko je zapravo zahtjevan.

Nama ostaje samo vidjeti što će se dogoditi s igrama koje su osvojile nagrade na Game Jamu, jer možda upravo jedna od njih postane dio Nanobitovog portfelja u sljedećim mjesecima.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni marketing

Digitalna industrija je u ku*cu, ali Social Dilemma je jeftina Skynet drama koja to ne zna reći

Social Dilemma nije više #1 izbor na Netflixu, a mnogi su već dali svoje mišljenje neovisno o tome jesu ga gledali. Ovo je kritički osvrt na odlično vizualno ostvarenje dokumentarca koji otvara mnoga pitanja, ali i isceniranu dramu o zlim društvenim mrežama koja daje malo odgovora - često površnih.

Startupi i poslovanje

Mate Rimac transparentno o financijama, svojoj plaći, kampusu i uključivanju radnika kao suvlasnika Rimac Automobila

U izuzetno dobrodošlom primjeru transparentnosti koji rijetko viđamo u svjetskoj, a kamoli hrvatskoj tehnološkoj industriji, Mate Rimac je na YouTubeu objavio sat vremena dug pregled izvještaja Rimac Automobila za treći kvartal 2020. Izdvajamo neke od zanimljivijih informacija.

Startupi i poslovanje

Borealis: Kako je programer Dennis Puzak startup “fail” pretvorio u uspješnu agenciju za digitalne proizvode

Dennis je počeo kao programer i teško zarađene novce uložio u startup - koji nije uspio. No naučeno iskustvo u samo je nekoliko godina pretvorio u agenciju za digitalne proizvode koje želi zadržati malom i izuzetno kvalitetnom.

Što ste propustili

Tehnologija

Ako želimo AI industriju, prvo moramo izgraditi zajednicu

Ciklus razvoja AI proizvoda je poprilično drugačiji od drugih vrsta softverskih proizvoda, a ako želimo da se Hrvatska ucrta na AI mapu svijeta, morat ćemo poraditi na dijeljenju znanja i iskustava među našim stručnjacima i tvrtkama.

Kultura 2.0

Kako je digitalna industrija došla do “Spavat ću kad umrem” stava i što možemo učiniti da to promijenimo

Želimo li u brzopromjenjivoj industriji poput digitalne ostvariti sve što smo zamislili - dan se čini prekratak. Jesu li neprospavane noći investicija ili trošak koji dolazi na naplatu? Možda oboje, a možda možemo bolje...

Startupi i poslovanje

Postaju li IT inženjeri digitalni “prepperi”?

Digitalna tvrtka koja se bavi pružanjem usluge o kojoj ovisi svakodnevica korisnika mora biti dostupna u svim situacijama. Kao IT inženjeri jednostavno morate očekivati - neočekivano. 2020. nije ništa značajno promijenila - samo nam je to još više potvrdila.

Kultura 2.0

4 koraka koja će vas sigurno pripremiti za Black Friday i Cyber Monday!

Prije par godina još se i moglo dogoditi da neke web trgovine potpuno ignoriraju Black Friday, ali ne i u 2020. Puno je izbora, a vremena su neizvjesna - kako pronaći najbolje ponude? Ovi savjeti mogli bi vam poslužiti.

Startupi i poslovanje

Kriza medicinskog kanabisa splitsku tvrtku Agilno pripremila za healthtech boom 2020.

Tržište medicinskog kanabisa prošle je godine doživjelo velike probleme, a što je uvelike utjecalo na glavni projekt splitske tvrtke Agilno - Strainprint aplikaciju. Kako su poučeni tim iskustvom pivotirali u smjer healthtecha?

Kultura 2.0

Sigurnije ne znači lošije – iskustvo, što dvostruka autentifikacija donosi za kupce i trgovce?

Do kraja godine u svim zemljama EU počet će primjena regulative koja će naše digitalne transakcije osigurati s dvostrukom autentifikacijom. Postoje vrlo dobri razlozi zašto zbog toga ne bismo trebali gunđati, već biti sretni i zadovoljni.