Mladi u Hrvatskoj imaju najbolje digitalne vještine u čitavoj EU

Mladi u Hrvatskoj imaju najbolje digitalne vještine u čitavoj EU

U istraživanju u kojem se ocjenjivala sposobnost pregledavanja interneta, korištenja digitalnih alata i aplikacija Hrvatska je odnijela prvo mjesto u čitavoj EU.

Digitalizacija je nešto od čega ne možemo pobjeći, koliko god se možda trudimo. Uz to, čini se kako se mlađe generacije u Hrvatskoj uopće ne žele udaljiti od nje. Eurostat je danas, na Svjetski dan obilježavanja vještina mladih, istaknuo rezultate istraživanja prema kojem se Hrvatska nalazi na samome vrhu po postotku mladih koji su ovladali digitalnim vještinama u Europskoj uniji za 2019. godinu.

Čak 97 posto svih osoba između 16 i 24 godine u Hrvatskoj imaju osnovne ili napredne digitalne vještine. Ovo je porast za 13 postotnih poena u odnosu na 2017. godinu, ali samo jedan poen u odnosu na 2015. ili 2016. kada smo imali rezultat od 96%.

Iza nas se prema posljednjim podacima, s 96 posto, nalaze Island i Norveška dok 93 posto imaju Estonija, Litva i Nizozemska. Na samom dnu se nalaze Rumunjska u kojoj digitalne vještine ima samo 56 posto mladih, te Bugarska sa 58 i Italija s 65 posto.

Također, u dobi od 25 do 29 godina Hrvatska se nalazi na trećem mjestu s 92 posto osoba s digitalnim vještinama, iza Islanda i Finske, a u dobnoj skupini od 35 do 44 godine nalazimo se u “donjem domu” tablice, s 64 posto osoba s digitalnim vještinama. Za usporedbu, Island je ovdje prvi s čak 92 posto.

Sve podatke iz ovog istraživanja možete pronaći i u interaktivnoj tablici na Eurostatovim stranicama.

Od PowerPointa do web kupovine i “guglanja”

Ovi rezultati prikupljeni su sveobuhvatnom anketom među mladima u kojoj se tražilo od ispitanika snalaženje u određenim vještinama. Prvi dio ispitivanja odnosio se na informacije, odnosno pronalazak istih na internetu. Ispitanici su, recimo, morali pronaći određene informacije na službenim stranicama vladinih tijela ili o određenom predmetu ili proizvodu. Zatim su slijedile komunikacijske vještine, poput slanja emailova i uploada sadržaja na stranice.

Druge kategorije ticale su se rješavanja problema, poput instalacije softvera ili promjene postavki nekih programa na računalu te kupovanja i prodaje na internetu i korištenja internetskog bankarstva. Softverske vještine su se, pak, ticale stvaranja prezentacija, korištenja programa za pisanje ili izradu tablica te uređivanje fotografija ili videa te čak pisanje koda.

Kako biste bili iznadprosječno digitalizirani, u ovim kategorijama ste trebali znati napraviti barem nekoliko stvari, primjerice, ako govorimo o komunikaciji morate znati barem dvije radnje od navedenih: slanje emaila, sudjelovanje na društvenim mrežama, obavljanje video poziva ili upload sadržaja na neki servis.

Ovo istraživanje ne treba uzeti kao glavnu vodilju, naravno. Iako su mladi u Hrvatskoj sposobni obaviti velik broj digitalnih radnji, to ne znači da će nas to magično katapultirati u vrh EU kada je riječ o drugim stvarima. Ipak, na mladima svijet ostaje stoga se možemo nadati, a ove vijesti dobre su i za poslodavce koji sad mogu znati da velika većina potencijalnih praktikanata i studenata zna napraviti prezentaciju i tablicu. Ili samo kažu da znaju?

Komentari

  1. ludi panj

    ludi panj

    16. 07. 2020. u 3:55 pm Odgovori

    I have lots of experience with the whole… computer… thing you know, e-mails… sending e-mails, receiving e-mails, deleting e-mails..- … I could go on. – Do! … The Web… Using mouse… mices… using mice. Clicking… double clicking…
    the computer screen of course, the keyboard… the… bit that goes on the floor down there…

    sudjelovanje na društvenim mrežama , web kupovina, googlanje,
    instalacija krekiranog softwarea ….
    … vještine
    koji su ovo proseri ???

    to su sve vještine za gubljenje vremena, nema kruha od toga

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

George je nova bankarska aplikacija od Erstea – za račune u svim bankama?

Iako će Erste službeno predstaviti George tijekom tjedna, već danas otkrivamo kako će nova aplikacija (Da!) biti zamjena ne samo za Erste mBanking nego potencijalno i za druge banke koje koristite!

Startupi i poslovanje

Web stranice javnih tijela od 23.9. moraju biti pristupačne: Kako se tijela, agencije, dizajneri i developeri mogu prilagoditi?

Informacije od javnog značaja koje objavljuju javna tijela na svojim web stranicama i aplikacijama moraju biti pristupačne svima - o tome više nema rasprave. Što vas očekuje ako je pristupačnost sljedeći korak i za vas? Hrvatska agencija Neuralab dizajnirala je po novim standardima web Hrvatske banke za obnovu i razvitak - evo što su oboje naučili u procesu.

Startupi i poslovanje

Porezna zahtijeva da i fizičke osobe prijave svaki zakup Facebook oglasa ili Upwork angažman!

Bez obzira jeste li fizička ili pravna osoba - ako poslujete s tvrtkama iz inozemstva, možda biste trebali naći računovođu već danas.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Lora Pleško: Kako voditi tim i tvrtku u doba krize?

Lora Pleško je CEO Mašinerije, tvrtke za razvoj mobilnih aplikacija i web rješenja. Ususret Ladies of New Business konferenciji Lora nam je prenijela iskustva o slaganju internih procesa za vrijeme remote rada.

Intervju

Stručnjaci: Zbog “pada” Štita privatnosti razmislite hoćete li koristiti američke servise kao što je Mailchimp 

Dok se čeka razjašnjenje odnosa između SAD-a i EU u kontekstu prijenosa podataka, tvrtke koje prenose podatke van Europske unije moraju dokazati da su poduzele dovoljne mjere zaštite. Konzultantica za zaštitu podataka, Vlatka Vuković, smatra da su pojedini servisi prešutjeli bitne informacije.

Kultura 2.0

S nagradom Europske komisije u ruci e-Škole nastavljaju digitalizirati 1317 škola u Hrvatskoj

Nagrađen i od Europske komisije CARNET-ov projekt e-Škole dokazao je kako je Hrvatska na dobrom putu da "odgoji" digitalno zrele škole. Što se sve događa u pozadini pripreme i realizacije takvog velikog projekta, u doba krize, saznali smo.

Intervju

Ovako izgleda Nanobitov proces razvoja igara koje svakodnevno igraju stotine tisuća ljudi

Hollywood Story i My Story jednostavno je igrati, ali koliko je jednostavno - ili komplicirano - napraviti uspješne 'casual' igre?

Startupi i poslovanje

I ove godine na Ladies of New Business, ali online! 5. i 6. studenog bavimo se temama o vodstvu

Kako osigurati kapital i u krizi, kako vođenjem drugih ne zaboraviti na sebe, koji su to izazovi upravljanja timovima i resursima u "novom normalnom" - pokrivamo sve bitne teme o ženskom vodstvu i poduzetništvu u doba krize na Ladies of New Business konferenciji.

Kultura 2.0

Ravnateljica preloške knjižnice okupila igrače Harry Potter igre od Las Vegasa do Hong Konga i napravila izložbu njihovih knjižnica

Maja Lesinger četiri je mjeseca radila na virtualnoj međunarodnoj izložbi Harry Potter: Wizards Unite the Libraries u koju su se uključili igrači, a posebice knjižničari diljem svijeta. No, baš njena knjižnica iz Preloga nije mogla završiti u izložbi jer nije mjesto od interesa u samoj igri.