Igre nisu samo za zabavu, već i marketing, HR i poduzetništvo

Igre nisu samo za zabavu – gaming može biti dobar za marketing, HR i poduzetništvo

O tome kako gaming može biti dobar za marketing, ljudske resurse i poduzetništvo, raspravljalo se u srijedu na prvom panelu večeri u sklopu Netokracijine konferencije Ladies of New Business - Gaming Edition, održane u HUB385.

O tome kako gaming može biti dobar za marketing, HR i poduzetništvo, jučer su u sklopu konferencije Ladies of New Business razgovarale Martina Rizman Matić (Vipnet), Snježana Šlabek (Cambridge Innovative System Solutions), Martina Radanović (Good Game) i Dragana Gučanin (Valiance UG), a raspravu je moderirala Netokracijina Tena Šojer.

Gamifikacija je iznimno moćan alatu u poslu

Kad pričamo o gamifikaciji, to znači da sve ono što nam treba da napravimo jednu igru možemo primijeniti u poslu. Gamifikacija je iznimno moćan alat jer u Hrvatskoj i u svijetu generalno je primjetan problem angažiranosti na radnom mjestu, rekla je Snježana na samom početku.

Kad se u poslu primjene mehanizmi iz gaminga, postižu se odlični rezultati.

Gamifikacija je metoda koju koristimo za poticanje motivacije i kreativnosti i imamo odlične rezultate u Cambridge Innovative System Solutions. U industrijsko doba motivacija je bila po principu mrkve i batine, dok danas želimo proširiti vlastite mogućnosti, a dijelom je to vezano uz današnje generacije milenijalaca i generacije Y, dodala je.

Gamifikacija je 70 posto psihologija, a ostatak neka platforma koja će to podržati.

Good Game je dobar za networking i team building

Martina Radmanović je predstavila inicijativu, odnosno gaming turnir Good Game koji okuplja predstavnike domaćih tehnoloških tvrtki, pri čemu je naglasila njegov team building efekt, poticanje networkinga i poduzetništva. Good Game pruža osjeća velike dnevne sobe gdje se sve tvrtke nađu i odluče nešto napraviti, rekla je Martina.

Također, za proljeće 2018. najavila je novi Good Game Zagreb, a sve zainteresirane za sudjelovanje pozvala je da već sada krenu s pripremama.

Vipnet: Želimo popularizirati i profesionalizirati esport

Martina Rizman Matić govorila je o tome kako se VIP našao u esportu, istaknuvši kako je od prve ideje do pokretanja Vip Adria Leaguea prošlo oko pola godine. Televizija polako umire, danas imamo YouTube i Twitch, a nove generacije to jako dobro žive, rekla je.

Ideja je da se popularizira esport i želimo ga profesionalizirati te stalno učimo s našim partnerima.

Govoreći o tome je li bilo određenih izazova kaže:

Cijelo vrijeme učite i stalno ste izloženi nekoj interakciji, rekla bih da je to dio gamifikacije. Morate prihvatiti kritiku i čim na prvu pokažete da ste otvoreni učiti i da želite pomoći razvoju gaminga i sporta, više ne nailazite na zatvorenost gaming zajednice.

Tržište esporta ima ogroman potencijal

Dragana Gučanin iz govorila je o tome kako su kao development agencija Codecacao odlučili napraviti zaokret i okrenuli se razvoju brenda Valiance posvećenog mobilnom esportu.

Želimo profesionalizirati mobile esport koji tek dolazi.

Naglasila je kako tržište ima puno potencijala te su odlučili uložiti u jedan esport tim koji je nedavno odnio i pobjedu u finalu Vip Adria League održane u sklopu Reboot Infogamera. Također, rade produkciju sadržaja za gaming događanja te streamanje igara. Govoreći o tome gdje vidi mogućnosti za uključivanje drugih tvrtki kaže:

Mislim da je prostor ogroman, brendovi tek sada počinju shvaćati potencijal esport tržišta.

Ako ulazite u svijet gaminga – riješite se predrasuda

Kad je riječ o tome s kojim su se izazovima suočile ulaskom u svijet gaminga, Snježana je rekla:

Meni je bio izazov kako u poslovnom svijetu postići strast koja postoji u gamingu, mislim da gaming omogućava svijetu da bude bolje mjesto.

Martina Rizman Matić je naglasila:

Kad god ulazite u neko novo područje, treba se riješiti predrasuda, uvijek budite otvorenog uma, i ako želite biti predvodnik, stvarajte sinergiju.

Jedna stvar koja je bila izazov i meni predivno učenje je bilo rješavanje predrasuda prema gejmerima, naglasila je Dragana, a drugi izazov je bio kako približiti esport partnerima.

Mora li žena biti zagrižena gejmerica da bi radila u gaming industriji?

Za kraj panela, bilo je riječi o tome, treba li žena biti zagrižena gejmerica da bi radila u gaming industriji, pri čemu je istaknuto kako to nije nužno, ali da se treba kretati u gejming zajednici i učiti. Dragana je naglasila:

Ja nisam programerka, ali sam vodila development tvrtku, i tu bih povukla paralelu.

Također, postavilo se i pitanje sudjelovanja žena u esportu (govorimo tek o 4% žena u tom području) pri čemu su se sudionice složile da je to velik problem, i dok je Dragana rekla kako se tek trebaju uhvatiti u koštac s time, Martina Rizman Matić je zaključila kako je to i stvar stigme koja se tiče određenih profesija.

Sam esport je mlad, a s vremenom i s pravim partnerima se može postići puno.

ponuda

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

MVT Solutions iz Pisarovine osigurao 100.000 od 300.000 eura vrijedne runde investicije za brži i jeftiniji razvoj IoT-ja

Ovaj domaći startup u tri je godine, bez ikakve vanjske investicije, razvio IoTaaP, alat koji može uvelike olakšati razvoj IoT proizvoda različitim klijentima. Osim hardvera, njihov poslovni model se skalira kroz softver i cloud, a koliko uspješno su se rješenjem i radom potvrdili do sada, najbolje govori i vijest o prvoj investicijskoj rundi predvođenoj domaćim investitorom.

Video

Što se dogodi kada ekstremnom trolu oduzmete megafon, odnosno društvene mreže?

Počne skapavati od gladi, sudeći prema uvijek dramatičnom istaknutom pripadniku 'alt right' pokreta, Milu Yiannopoulosu iliti Neru iliti Milu Andreasu Wagneru iliti Milu Hanrahanu, što je zapravo njegovo pravo ime.

Internet marketing

Hrvatski brendovi boje se zauzeti stav u marketingu (i upravo time gube!)

U najnovijoj epizodi Netokracija podcasta bavimo se brendovima koji se ne boje zauzeti stav. Takvih je u hrvatskoj vrlo malo, rijetki se odluče na taj rizik, a ne shvaćaju da je zapravo upravo to najriskantniji potez.

Što ste propustili

Kultura 2.0

Gen Ashley i Christina Richter na 8. #LadiesZG: bez uzora i edukacije nema jednakosti u tehnološkoj industriji

Kako bismo privukli više žena u tehnologiju trebamo podržati i trenutne žene u industriji koje će svojim primjerom pokazati da ovaj sektor nije "muški svijet".

Startupi i poslovanje

Hrvatski SysKit: Za 90% funkcionalnosti inspirirali su ih njihovi korisnici, među kojima je i američka vlada

Hrvatska softverska tvrtka SysKit već 10 godina pomaže sistemašima i administratorima u više od 3000 tvrtki diljem svijeta. Njezin suosnivač Frane Borozan otkrio mi je strategiju koja im je omogućila kompetitivnost na svjetskoj razini i približila ih ostvarenju želje da postanu jedan od najvećih proizvođača softvera u Hrvatskoj.

Startupi i poslovanje

Indienogo – kako će izuzimanje Hrvatske s ove platforme utjecati na domaće projekte?

Indiegogo više nije službeno podržan u Hrvatskoj, što znači da ne možete više na njega postavljati kampanje ako ste tvrtka registrirana u Lijepoj našoj. Istražili smo kako je do toga došlo, a i kako će to utjecati na domaće projekte koji platformu aktivno koriste.

Najava

Ulazite li u digitalnu industriju, krenite s razvojem digitalnih proizvoda

Nekada smo u digitalnoj industriji radili isključivo na tuđim projektima, jer nismo mogli birati. Danas možete razvijati vlastite digitalne proizvode i raditi na svim njihovim aspektima. Počnite s besplatnom radionicom Netokracije i Raiffeisen banke o tome kako krenuti u 'product'!

Startupi i poslovanje

Realno stanje startupa iliti kako mi je u dva tjedna američka tech scena skinula ružičaste naočale osnivača

Što vas može naučiti samo nekoliko dana u Seattleu, jednom od najpoznatijih startup i tech gradova na svijetu? Možda kako ste na svoje poslovanje do sada gledali malo previše "romantično".

Startupi i poslovanje

Rukoplastika, gaming kontroler za osobe s fizičkim invaliditetom, pobjednik je Good Game Liftoffa!

Startup Rukoplastika, koji nastoji razviti personalizirane igraće kontrolere i sustave za osobe s fizičkim nedostacima i invalidnostima pobjednik je Good Game Liftoffa 2019.