Gamechuck u suradnji s udrugom Roda razvio ČUDOvišnu igru koja djecu uči - društvenom aktivizmu!

Gamechuck u suradnji s udrugom Roda razvio ČUDOvišnu igru koja djecu uči – društvenom aktivizmu!

Kao što su Šegrt Hlapić i družina dosadašnje generacije učili prometnim znakovima, tako će možda i čudovišta Gamechuckove Avanture koje je ilustrirao Zlatko Druško, poznat po radu na Letećim medvjedićima, odgojiti neke nove.

Osim što ČUDOvišna Avantura uči djecu sigurnom prometu, od danas ih uči i društvenom aktivizmu. Gamechuck je za udrugu RODA – roditelji u akciji razvio proširenje za svoju mobilnu i web igru ČUDOvišna Avantura tako da video igra bude namijenjena i djeci od 10 do 14 godina. Prvi nivo igre namijenjen je edukaciji djece od 6 do 10 godina o snalaženju u prometu, a u novome proširenju, i oni i starija djeca kreću u avanturu kojoj je cilj proširiti lokalni park.

Pomoću te avanture djeca će se upoznati s temama društvene kohezije, građanskog aktivizma, volontiranja, uključivosti i održivosti te čak organizirati prosvjed.

Inače, Gamechuckov rad poznat je po obrađivanju društvenih tema na humorističan način, a njihov način poslovanja, gdje svi u tvrtki imaju jednake plaće, zaokupila je svojevremeno medijske retke pa tako i naše. O komentarima koje su tada dobili razgovarali smo i u Netokracijinom podcastu s CEO-om i osnivačem Gamechucka, Aleksandrom Gavrilovićem, a danas nam je približio ideju iza video igre ČUDOviša Avantura.

Roda je potražila veću vidljivost kroz svijet igre

Ako vam nije poznato, udruga Roda često radi projekte gdje im je važna vidljivost kako bi došli do što više roditelja i djece. Ova igra rezultat je toga – Roda je prepoznala novu priliku kako doći do roditelja i djece:

U današnje digitalno doba, plakati su samo dio toga, a velika vidljivost može se dobiti i u virtualnom svijetu – svijetu igre. Zato su se obratili nama kao renomiranom retro gaming studiju da napravimo jednu retro avanturu u kojoj će djeca uživati, ali nešto i naučiti.

Ističe nam kako je Udruga RODA bila jako zadovoljna osnovnom igrom pa su zato i tražili proširenje igre kako bi ona bila primjerena i za djecu od 10 do 14 godina. Također, kako čudovišta ne bi bila previše strašna djeci, njihov dizajn osmislio je ilustrator Zlatko Druško, poznatog po radu na Letećim medvjedićima i crtežu jednog Alan Ford stripa, Otrov crne ruže.

Kako spojiti edukaciju i zabavu?

Ova igra nije tipičan edukativni sadržaj jer u njoj ima i puno šašavog humora, od vizuala do likova, a puzzle elementi nisu potpuno podređeni edukaciji nego se gameplay i edukativni elementi trude nadopunjavati, naglašava nam Aleksandar. Tijekom razvoja igre upali su i u jednu zamku:

Najlakše je kada dobijete edutainment zadatak krenuti raditi kviz-igru, što je zamka u koju smo i mi sami upali, pa se u tijeku igre nekoliko puta osjećate kao da vas netko zaustavlja od igre da bi vas ispitao gradivo, ali trudili smo se koliko je to moguće (unutar zadanih parametara) izbjeći i pružiti jedno zanimljivo iskustvo u kojem je edukacija komplementarna zabavi.

Videoigru su morali napraviti tako da bude jasna ciljanoj dobi igrača i zbog toga su testirali prototip igre s djecom u prostorijama udruge Roda. Kada su vidjeli kako se djeca ne miču s ekrana dok ne dovrše sve zadatke, znali su kako se nalaze na dobrom tragu:

Djeca poštuju igre sa šašavom zabavom i zanimljivim likovima. Osim toga, zbog ove igre sada poštuju i prometne znakove i jedni druge.

Empatičnost i osjećaj zajednice su važni u razvoju djece…”

Prva skupina uči osnove ponašanja u gradu, a to su kako se kretati po zebrama i u prometu, kako sortirati otpad, osnove pristojnosti i bontona prema drugima i slično. Druga skupina uči pitanja vezana za društveni aktivizam, uključivost i snagu volontiranja za jačanje zajednice:

Empatičnost i osjećaj zajednice su važni u razvoju djece, a mnogi krivo smatraju da se te stvari ne mogu naučiti već su urođene. Srećom, istraživanja pokazuju da gotovo svi imamo urođenu komunitarnu crtu koju samo treba potaknuti da bi se razvila.

Navode kako su uvijek otvoreni za društveno odgovorne projekte, a trenutno rade na jednom projektu s tvrtkom Manpower za koji su čak ušli u finale Tjedna dizajna u kategoriji Dizajna društvenih inovacija. Projekt se zove SkillspowerVR, a namijenjen je NKV (nekvalificirani) radnicima iz marginaliziranih skupina da se doškoluju za deficitarna zanimanja i lakše nađu posao. Zbog toga ističe:

Važno je da se uspješne tvrtke ne bave samo sobom i svojim rastom nego da pomažu u rastu i razvitku društva.

O ČUDOvišnoj Avanturi

ČUDOvišnu Avanturu krasi vizualni pixel-art stil u rukama autora Jurice Cvetka. Programer na projektu je Piet Bronders, doktorand iz Belgije koji je čitavu igru izradio u open source alatima, poglavito Godot Engineu. Glazbu i zvukove je radio Matija Malatestinić, čije autorske zvukove također možete čuti u ostalim hrvatskim igrama poput Red Solstice 2, PrimordialsSpeed Limit i mnogim drugim.

Igra je besplatno dostupna na zakoci.eu i za iOS te Android i na Steamu.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Digitalni marketing

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Digitalni mediji

Urednik ukrajinskog Forbesa: “Dezinformacije nam zapravo nisu predstavljale veliki problem – Rusi su izgubili informacijski rat”

Grad bombardiraju doslovno, a vas vijestima i dojavama, "ne možete se usredotočiti na bilo što duže od 10 minuta...", prisjeća se Mykhailo prvih tjedana rata u Ukrajini. Ispričao nam je kako su u ukrajinskom Forbesu operativno i mentalno pripremali redakciju za rad u takvim okolnostima.

Što ste propustili

Intervju

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Mobilno

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.

Intervju

Prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj: 80 % ispitanika koristi ih umjesto auta kako bi brže stigli do cilja

Bolt je proveo prvo istraživanje o električnim romobilima u Hrvatskoj, a za Netokraciju ekskluzivno otkrivaju najzanimljivije podatke.

Startupi i poslovanje

Ovo su najinovativniji učenici, studenti i škole u Hrvatskoj koji su osvojili nagrade Digitalnog inkubatora

U velikoj završnici Digitalnog inkubatora by Hrvatski Telekom, u organizaciji Instituta za inovacije, održane su prezentacije najuspješnijih timova učenika i studenata i dodijeljene su im nagrade ukupnog novčanog fonda od 200.000 kuna. Evo kakve ideje i rješenja su predlagali...

Digitalni marketing

Anton Smolčić kao novi voditelj digitalnog marketinga pomaže Muzeju iluzija u globalnom širenju

Muzej iluzija pridobio ga je činjenicom da je to globalni projekt s ambicioznim planovima i prilika da bude dio stvaranja tog globalnog uspjeha.