Može li tvorac najpopularnije igre današnjice razbiti duopol Apple i Google trgovina?

Može li tvorac najpopularnije igre današnjice razbiti duopol Apple i Google trgovina?

Developeri vaših i naših najdražih mobilnih aplikacija i igara već godinama plaćaju 30% (!) Appleu i Googleu za ulazak u njihove "trgovine", ali možda tome dolazi kraj uz - Fortnite.

Ne događa se svaki dan da tvrtka vrijedna skoro 17 milijardi dolara tuži još veće tehnološke gigante, a još manje da od situacije napravi društveni pokret mobilizirajući u svoju korist desetke milijuna gnjevnih korisnika.

E, pa dogodilo se 13. kolovoza. Epic Games, tvorac najpopularnije online igre današnjice – Fortnitea, još se od 2018. nateže s Google i Appleom oko poreza koji uzimaju aplikacijama objavljenima na svojim trgovinama. Osim od cijene same aplikacije (ako se ista plaća), Google i Apple tvorcima aplikacija uzimaju 30% i od svake mikrotransakcije koja se provede u aplikaciji.

Apple i Google dominiraju tržištem stoga mogu odrediti da svaka mikrotransakcija mora ići preko njihovog sustava plaćanja ako je aplikacija objavljena na njihovoj trgovini. A to se Epic Gamesu nije svidjelo, kao ni mnogim drugim tvrtkama i developerima koji tamo plasiraju svoje aplikacije već godinama. 30% je mnogo!

Međutim, rijetko tko je dosad imao šansu nešto napraviti da se to promijeni – najčešće se samo nalaze načini kako zaobići taj sustav, kao što je napravio Spotify. Epic Games je napravio jedan sličan zaobilazak, upućujući igrače da mogu mikrotransakcije realizirati putem Epic sustava plaćanja, ali im to nije urodilo plodom. Ni par sati nakon aktivacije novog sustava, Apple i Google uklanjaju Epic Games sa svojih trgovina.

Epic Games u istom trenu prilaže tužbu o nepravednoj tržišnoj utakmici protiv obje korporacije, razrađenu na 150 stranica, a potom i zanimljiv trailer kojim su pod geslom #FreeFortnite potaknuli mase igrača da se zauzmu za njihovu stvar.

Zašto je to bitno vama, kao korisnicima aplikacija, ali i developerima, otkrivamo u novoj epizodi.

Teme o kojima pričamo su:

  • Kako je Epic Games pomno isplanirao tužbu i marketinšku kampanju;
  • Tko je bad guy? Podijeljeni stavovi u zajednici;
  • Što sve to znači za developere?
  • 30% je standard u industriji… Žalili su se i veći, poput Spotifya.
  • Borba za tvoje mikrotransakcije!
  • Može li Epic pobijediti?

Slušajte Netokracijin podcast i dalje putem bilo koje aplikacije za podcaste, poput Apple ili Google Podcasta te Spotifya, a ako želite, gledajte nas na YouTubeu – i javite nam svoje komentare na ovu temu, kao i prijedloge za buduće epizode.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome)
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime (Hrvoje Lončar) ili barem ime i inicijala (Hrvoje L.) te pravu email adresu. Kako koristimo podatke koje tamo ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

  1. Joja

    Joja

    24. 08. 2020. u 2:30 pm Odgovori

    Kao developer 100% sam na strani Apple i Google-a. Smislili su poslovni model, napravili su platformu, nabili cijenu i tko hoće neka plaća. Ako ne budu firme plaćale cijena će biti spuštena. Ako im dosad nije odgovaralo da plaćaju mogli su napraviti svoju platformu i uložiti svoje pare. Gle čuda, tada bi i oni sami vjerojatno nabili veliku maržu. U Americi odavno postoji pravilo kako se određuje optimalna cijena: to je najviša cijena koju je kupac spreman plaćati. Dok god velika većina spremno plaća problema nema. Case solved.

    Apple i Google imaju drugi problem, PWA iliti Progressive Web Applications tehnologiju tj mobilnu verziju aplikacije koju skineš direktno na sajtu firme, ne treba ići u Apple ili Google store.

    • ludi panj

      ludi panj

      24. 08. 2020. u 3:05 pm Odgovori

      pristojan komentar makar se ne slažem da je 30% vrijednost koju Apple/Google realno treba prisvojiti,

      ali jebiga slobodno tržište, ako ti se ne sviđa ponudi jeftinije,
      tužakanjem se ne dobije ništa korisno,
      razbijanje monopola je ispravan smjer

      • Ana Marija Kostanić

        Ana Marija Kostanić

        24. 08. 2020. u 3:25 pm Odgovori

        To je ono na što Epic ide zapravo u tužbi. Riječ o zaštiti tržišne utakmice. Posebno Apple kao monopolist iskorištava situaciju. Jer da postoji opcija, drugi bi je koristili – uzeli su Samsung za primjer na Androidu, Fortnite ekipa sad na Samsung uređajima ne koristi Google Play Store već Samsung store jer im je tamo jeftinije kupovati VBucks (virtualni novac u igri). Na Appleu nemaju te opcije…

    • Lovro

      Lovro

      25. 08. 2020. u 7:24 pm Odgovori

      to o čemu pričaš se zove monopol I međunarodno je zabranjen i ilegalan. Nijedna tvrtka ne smije imati udjel tržišta veći od 33%. Jedini problem dosada je bilo što Apple store I Google play se nisu smatrali kao zasebno tržište. 30% bi se moglo nazvati i ucjenom

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

2014. imala sam 10.000 Dogecoina. Danas, kad im je Elon Musk “napumpao” vrijednost, više ih nemam

Možda sam imala i više od 11.000. Možda sam i dobar dio podijelila, teško se prisjetiti tih opskurnih događaja prije gotovo sedam godina kada nismo više bili sigurni što je kriptovaluta, a što meme. A što oboje istodobno.

Startupi i poslovanje

Hoćete li kupiti rabljeni auto preko interneta, pitali smo osnivača Neostara (s 20 godina iskustva u industriji)

Insajder automobilske industrije, od spinoffa Zubak grupe želi stvoriti platformu koja će nam olakšati kupnju i prodaju rabljenih automobila u kojoj nećemo trebati "prijatelja koji se kuži u aute". Hrvatska im je pilot projekt, ali ambicije puno veće!

Digitalni marketing

Zašto je Reddit potrošio milijun dolara na TV spot za vrijeme Super Bowla koji je samo – jpeg?

Društvena mreža Reddit, ovih je dana ponovo vruća tema, ali ovoga puta priča i publika su posve drugačiji od GameStopa koji je punio retke prethodnih tjedana.

Što ste propustili

Startupi i poslovanje

Twitter najavio grupe po uzoru na Facebook i “Super Follow”, opciju sličnu OnlyFansu

Twitter se ovom odlukom približio sve brže rastućem broju platformi koje uključuju neku vrstu ekskluzivnog plaćenog sadržaja.

Tehnologija

Formentor, novi model novog brenda Cupra zbog kojeg su me svi pitali: “Je li ti ovo neki auto za gamere?”

Možda Cupra logo izgleda kao brend računalne periferije usmjerene na gamere, ali njihov Formentor je izvrstan prvi model za novi španjolski automobilski brend.

Startupi i poslovanje

Vaš kupac na vas gleda kao na trošak, a ne kao na stratešku investiciju. Kako to promijeniti?

Ako vaš potencijalni kupac ne razumije sve probleme u kojima se nalazi i potencijale koje mu tehnologija donosi - vašu uslugu ili proizvod prvo će vidjeti kao trošak. I tako će i ostati do kad god mu vi ne nacrtate te probleme i date mu savjet kako ih riješiti. Tek onda trošak postaje strateška investicija. Kako izgleda prodaja koja to postiže?

Tehnologija

AI liga se otvara uz “Tinder za dupine”, a najveća nagrada su mentori/sponzori: Infobip, Photomath i Porsche Digital Croatia

Iz CISEx-a, organizatora lige, predsjednik udruge Davor Runje s nama je porazgovarao o tome što čeka prijavljene i što mogu učiniti oni koji tek ulaze u područje umjetne inteligencije, bili tvrtke ili pojedinci.

Startupi i poslovanje

Mobilne igre porasle 45% u pandemiji, Playrix 3. najuspješnija mobile gaming tvrtka na svijetu

Game dev tvrtka Playrix, čiji je dio i naš Playrix Croatia, nastavlja s rastom i razvojem u području mobilnih igara.

Kultura 2.0

Želite investirati u dionice i kriptovalute zbog neke objave na društvenim mrežama? Zapamtite ove 3 lekcije!

Početak 2021. godine i aktualni kripto ringišpil nas je još jedanput podsjetio kako društvene mreže nisu dobar savjetnik za ulaganje.