E-Sports Hrvatska: Kompetitivno igranje je već 'mainstream'

E-Sports Hrvatska: Natjecanje u video igrama već je i kod nas ‘mainstream’

Udruga e-Sports Hrvatska odnedavno se može pohvaliti novom web stranicom, projektom kojim se žele postaviti kao središnje mjesto za sva događanja vezana za e-sportove u regiji i gdje će jedan prosječni 'gamer' moći pronaći sve potrebne informacije. O tome kakva je uopće scena e-sporta u Hrvatskoj i kako se kompetitivno igranje probija u 'mainstream' popričali smo s jednim od članova udruge, Marom Miličevićem.

e-Sports Hrvatska kao udruga djeluje već pet godina, a nekoliko stranica posvećenim zasebnim igrama spojili su u jedinstven portal.
e-Sports Hrvatska kao udruga djeluje već pet godina, a nekoliko stranica posvećenim zasebnim igrama spojili su nedavno u jedinstven portal.

Za neupućene, elektronički sport (e-sport) je niša industrije videoigara u kojoj se igrači natječu u pojedinim disciplinama – videoigrama – kao u tradicionalnim sportovima. Vratimo li se u povijest, ova praksa seže još u sedamdesete godine prošlog stoljeća kada su se igrači natjecali u jednostavnim igrama poput Space Invadersa, a s pojavom interneta i igrama kreiranim upravo za kompetitivno igranje cijela se scena počinje razvijati, objašnjava Maro:

Internet i širokopojasne veze omogućile su igračima diljem svijeta da se natječu, objašnjava Maro, a na to su se nadovezale mogućnosti streamanja, direktnog prenošenja mečeva putem interneta, razvitak različitih trgovina i kladionica kroz mikrotransakcije. Popularnost žanra dodatno su povećale free to play igre poput League of Legends ili Dota 2, u kojima igrači mogu kupovati dekoracije za svoje likove i karte za gledanje turnira unutar igre, jer je napravljena zasebna infrastruktura u kojoj sami fanovi financiraju veliki dio nagrada, dok ostale pokrivaju vanjski sponzori.

Sudjelovanje fanova u financiranju natjecanja najviše je došlo do izražaja za vrijeme turnira u igri Dota 2, The International 2014, koji je upravo zahvaljujući igračima skupio najveći dotad viđen nagradni fond u e-sportu. Riječ je o nemalom iznosu nešto manjem od 11 milijuna dolara, a 9,330.698 dolara od toga skupila je sama zajednica.

Igrači slavni poput nogometaša?

Vijest o tome pronijela se gotovo svim medijima i malotko je mogao tvrditi da nikada nije čuo za e-sport, no kompetitivno igranje već neko vrijeme flertuje s mainstreamom, tvrdi Maro:

Kompetitivno igranje je postalo mainstream posljednjih godina i kod nas, ali je njegov temelj u Južnoj Koreji, Meki videoigara. Zbog njihove raširene optičke mreže i tehnološke ovisnosti, kompetitivno igranje igre StarCraft je mainstream više od 10 godina gdje su glavni sponzori telekomi, a najbolji igrači slavni su poput nogometaša. U Hrvatskoj i regiji kompetitivno igranje je još uvijek nerazvijeno, ali svako malo se organiziraju turniri s nagradnim fondovima. Glavni razlog zašto to ide sporije kod nas su loše internetske veze i nije razvijena kultura mikrotransakcija.

No i na domaćem terenu se stvari mijenjaju – prije pet godina turnire su organizirale isključivo vanjske organizacije koje bi sponzorirala neka globalna korporacija (poput World Cyber Games kojeg je organizirao Samsung), objašnjava Maro, dok sada ima dosta grassroot organizacija koje organiziraju manje događaje u manjim prostorima (poput e-Sports udruge u KSET-u) ili događaje srednje veličine poput nedavnog turnira na Zagrebačkom velesajmu.

Središnje mjesto za domaću gaming zajednicu

Sama E-Sports udruga djeluje već pet godina, a svrha joj je širenje sadašnjih aktivnosti i populariziranje kompetitivnog igranja na našim područjima. Dosad su sudjelovali su u organizaciji brojnih turnira:

Do sada smo organizirali oko 150 online turnira te samostalno organizirali ili sudjelovali u organizaciji desetak LAN turnira. Naš najveći uspjeh su Starcraft 2 LAN turniri u KSET-u koje već nekoliko godina samostalno organiziramo i koje su definitivno vrhunac godine za svakog Starcraft zaljubljenika. Osim Starcraft turnira, vrijedi spomenuti i League of Legends online turnire na kojima smo imali rekordne brojeve prijavljenih timova te na kojima smo do sada podijelili hardverske nagrade u ukupnoj vrijednosti od oko 15.000 kuna. Svakako se moramo zahvaliti našim sponzorima poput Linksa, Steelseriesa i drugih na osiguranim nagradama.

Odnedavno se mogu pohvaliti i novom stranicom koja je zamišljena kao regionalni centar za sve najpopularnije e-sportove te mjesto gdje jedan prosječni gamer, kojeg zanima domaća i strana kompetitivna scena, može pronaći sve informacije i prijaviti se na neki od nadolazećih turnira.

Na novoj stranici udruge e-Sports hrvatska nalaze se vijesti, prijave na turnire, zabavna kladionica i oglasi za pronalaženje timova.
Na novoj stranici udruge e-Sports Hrvatska nalaze se vijesti, prijave na turnire, zabavna kladionica i oglasi za pronalaženje timova.

Stranica objedinjuje vijesti, novitete i prijave na turnire vezane uz više igara koje su dosad imale svoje zasebne stranice, što je uvelike otežavalo održavanje, ali i razdvajalo igrače, tvrdi Maro.

E-Sports Hrvatska tako je dobio redizajn, a dodani su i neki novi sadržaji, poput zabavne kladionice na kojoj se mogu osvojiti sponzorske nagrade te oglasi preko kojih se može naći tim u bilo kojoj igri. Uskoro će krenuti i prvi turniri na novoj stranici, a u udruzi se nadaju kako će s ovim projektom postati centar za sva događanja vezana za e-sportove u Hrvatskoj i regiji, jer je jedno takvo mjesto zaista potrebno za pravi razvoj kulture online igranja u nas.

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Komentari

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Kako je Estonija postala “startup nacija”, može li to Hrvatska, kako – i kad?

Može li novoosnovana udruga Cro Startup ponoviti uspjeh koji je postigla Startup Estonia? Eve Peeterson iz te udruge ispričala je koje su promjene, inicijative i angažmani bili ključni za uspjeh.

Panel

Rok trajanja programera: Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera?

Možete li 57-godišnjaka zamisliti na razgovoru za posao frontend developera u nekoj domaćoj IT agenciji? Zavirili smo u raspravu o tome koliki je rok trajanja programera i upitali nekoliko njih, različitih razina iskustva i pristupa karijeri, može li se do mirovine biti "samo programer".

Izvještaj

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno 1,65 milijarde kuna, 75% otišlo Googleu i Meti

Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. godini potrošeno je milijardu i 657 milijuna kuna, pokazalo je istraživanje digitalni AdEx koje su za HUDI (Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača) proveli austrijska agencija Momentum i lokalni partner Ipsos.

Što ste propustili

Tehnologija

Voditelji i menadžeri inženjerskih timova, odrađujete li 1:1 razgovore s članovima svog tima (i zašto ne)?

Hrpetina se propusta u IT tvrtkama dogodi jer se nešto nije iskomuniciralo na vrijeme. Jedna stvar slijedi drugu. U tvrtki nije vladala kultura otvorene komunikacije niti se izgradilo povjerenje da netko bez straha vokalizira svoja iskustva, a osobi se nije dala ni prilika da to učini privatno, jedan na jedan. Na kraju, umjesto da se suoče s mogućim problemima, proaktivno gradeći kulturu otvorenog razgovora, tvrtke izbjegavaju kopati ispod rečenice "Ma nema problema..."

Startupi i poslovanje

Kako izgraditi karijeru i život u Istri?

Nakon dvije godine vraća nam se Digital Labin, a mi koristimo priliku s prvim čovjekom iza poznate istarske konferencije pričati o razvoju lokalne tech zajednice!

Startupi i poslovanje

Upoznajte 13 hrvatskih healthtech timova “Get Started in Health Innovation” programa

Pred vama je prva generacija jedinog programa u Hrvatskoj koji se sustavno posvetio podršci stručnjaka koji žele razvijati nešto u segmentu healthtecha. Njihova rješenja fokusirana su na razne probleme u zdravstvenom sustavu: od alata za efikasnije pružanje zdravstvene pomoći, ali i onih koji olakšavaju rad samih zdravstvenih djelatnika do rješenja koja i pacijentima omogućavaju jednostavnije pratiti svoje zdravstveno stanje.

Karijere

Kako je softverski inženjer s Kube našao svoju oazu u Microsoftovom razvojnom centru

Iz daleke Havane na Kubi, softverski inženjer Arnaldo Perez stigao je u Microsoftov razvojni centar u Srbiji. Kako, zašto, u kojem timu i što danas radi, kako se privikao na novo okruženje te što je naučio u zadnje četiri godine radeći u Microsoftu i regiji, saznali smo u intervjuu.

Nesortirano

Combisu nagrada Microsoft Partner of the Year 2022 u Hrvatskoj

Combis je osvojio prestižnu godišnju nagradu američke tehnološke kompanije Microsoft za Hrvatsku.

Mobilno

Huawei Apps UP natjecanje se vraća s nagradom od preko milijun dolara

Treću godinu zaredom Huawei bogatim fondom nagrađuje najbolje programere koji će se odvažiti na razvoj aplikacija za ekosustav Huawei mobilnih usluga.