Kako dizajnirati (za) iskustvo prilagođeno kupcima?

Mali zasloni, veliki izazovi: Kako dizajnirati (za) iskustvo prilagođeno kupcima?

Online trgovine sve se češće pregledavaju putem malih zaslona, no posjetitelji na taj način najčešće samo traže informacije dok kupnju obavljaju na većem zaslonu. Praćenjem i analiziranjem obrazaca ponašanja korisnika malih zaslona saznajemo koji su izazovi na koje nailaze prilikom kupnje i koji faktori utječu na niže stope konverzije.

dino balen mobile

Korisničko iskustvo online trgovina na malim ekranima u najboljem je slučaju… nesretno. I nespretno.

Ljudi se sve češće i češće oslanjaju na korištenje interneta on-the-go, odnosno putem svojih mobilnih uređaja za istraživanje i otkrivanje novih proizvoda i usluga, vijesti i informacija.

Korisnici mobilnih uređaja iznimno su orijentirani prema svojim ciljevima te očekuju pronalazak informacije na brz i jednostavan način, u trenutku u kojem im je informacija potrebna i pod svojim uvjetima. Kako im pružiti nesmetano iskustvo?

Što, kako, kada i gdje ljudi koriste mobilne uređaje?

Poznavanje navika korisnika od izuzetne je važnosti. Važno je znati u kojem trenutku i na koji način prezentirati korisniku ono što on tada treba. Postići to je teško, ali ne i nemoguće, pogotovo uz današnju tehnologiju koja nam omogućuje uvid u gotovo svaki dio korisnikova puta.

Istraživanjem o internetskim trendovima iz 2015. godine, koje je proveo Kleiner Perkins Caufield & Byers, utvrđeno je da provjeravamo naše uređaje više od 150 puta dnevno. Ako to uparimo s istraživanjem koje kaže kako dnevno provedemo 192 minuta na uređajima, vidimo fascinantnu realnost: ljudi se u prosjeku zadržavaju na mobitelu oko jedne minute i deset sekundi, na desetke puta dnevno. Pozornost je niska i zato informacija koju korisnik traži mora biti dana u trenutku u kojem je traži, relevantna i brza.

Ako kao trgovac uskočite potencijalnom kupcu s promidžbenom porukom, u tim trenucima kada se događa neograničeno mnogo interakcija koje su dio svakodnevnog korištenja mobitela, znate li što će se dogoditi? Swipe. Promocija koja iskoči u trenutku našeg dopisivanja, provjeravanja maila dok čekamo na bankomatu ili objave fotografije znači izgubljen potencijalni kupac. U tom je trenutku promocija beznačajna informacija.

Postoje trenuci kad smo otvoreni prema utjecaju brendova i trgovina. To su trenuci kad se informiramo i donosimo odluke. To su trenuci kad korisnik želi nešto saznati, nekamo otići, nešto napraviti ili kupiti. To su trenuci koji su puni namjere i hitrosti.

U 2015. godini udio pretraživanja weba putem mobilnih uređaja povećao se za 20%, a vrijeme provedeno na stranicama smanjilo se za 18%. Korisnici se više ne oslanjaju na dugoročno sjedenje pred računalima kako bi donijeli informiranu odluku, već relevantnu informaciju traže putem svojih mobilnih uređaja, a očekuju ju brzo i točno.

Kako utjecati na te trenutke i zadržati korisnike na vašoj trgovini?

Kako dizajnirati za iskustvo prilagođeno korisniku mobilnih uređaja?

Zašto ne možemo prenijeti paradigmu desktopa na mobilno?

Mobilno nije samo nastavak desktopa. Makar trenutno, sučelja su nam raznolika i specifična, svako po svojoj platformi i mogućnostima. Korisnici desktop uređaja naviknuli su take their time dok surfaju; bilo to na pauzama na poslu ili dok odugovlače prilikom rada na nečemu. Također, isti su ti korisnici naviknuli i raditi nekoliko stvari u isto vrijeme. Rijetko se nalazimo u prilici raditi samo jednu stvar u isto vrijeme, što znači da nam je fokus na sadržaj sve manji. Veliki ekrani, snažni procesori te platforme koje se razvijaju desetljećima nude pregršt mogućnosti, a sami korisnici naviknuti su na njihovo korištenje te su razvili mentalne modele o tim platformama. Nakon procvata tržišta mobilnih uređaja pojavila se potreba i za specifičnim sučeljima koja će služiti upravo tim novim korisnicima.

Korisnici mobilnih uređaja nemaju jednak luksuz kao oni koji koriste desktop - imaju manje vremena
Korisnici mobilnih uređaja nemaju jednak luksuz kao oni koji koriste desktop – imaju manje vremena, teže dolaze do informacija i teže multitaskaju.

Usvajanje procesa i uzoraka ponašanja s desktopa i njihova primjena na manje uređaje činila se kao logičan korak naprijed. No, to se ispostavilo krivim izborom. Dok desktop računala i veliki ekrani pružaju mogućnost boljeg pregleda detalja, jednostavnijeg dolaska do informacija i multitaskanja, korisnici mobilnih uređaja nemaju taj luksuz, a ni vrijeme koje imaju korisnici desktop računala. U trenucima kad su mobilni uređaji postajali sve popularniji, nije bilo podataka niti istraživanja koja su mogla predvidjeti kako će korisnici pojedinih uređaja koristiti svoje pametne telefone. Proizvođači uređaja počeli su eksperimentirati, što s vizualnim jezikom, što s informacijskom arhitekturom. Prati se sve: svaki tap, svaka gesta kako bi se mogli pronaći obrasci ponašanja te kako bi se platforma prilagodila navikama korisnika i poboljšalo iskustvo korištenja platforme.

Ljudi vole istraživati u potrazi za jeftinijim proizvodima, u potrazi za stranicom koja će im dati relevantne informacije koje bi im mogle pomoći donijeti informiranu odluku o kupnji određenog proizvoda. Desktop i dalje nadmoćno vodi po stopi konverzije, no ne i po stopi pretraga. Dok korisnici većinom koriste smartphone kako bi pronašli informaciju o proizvodu, desktop se koristi kako bi taj proizvod u konačnici i kupili. Zbog čega se to događa? Zbog čega su korisnici mobilnih uređaja skloniji dovršiti svoju kupnju na desktopu nego na mobitelu koji već tada imaju u ruci i s kojim su već došli do proizvoda koji žele kupiti? Kako olakšati proces kupnje korisnicima mobilnih uređaja?

Predviđanje potreba korisnika te pojavljivanje u pravom trenutku ključ je uspjeha. Mobilni uređaji nemaju luksuz (poput desktop uređaja) baratati sve većom količinom prostora i načina prikaza informacija. No, to može ići njima u korist. Proučavanjem navika korisnika mobilnih uređaja može se usvojiti obrazac ponašanja te im se u određenim trenucima pružiti informacija koju traže.

Istraživanje, analiziranje i prikupljanje podataka kako bi se kreiralo korisničko iskustvo koje će odgovarati korisniku svake platforme dio je procesa dizajna.

Trenuci u korisničkom putu

Internetska trgovina živi je organizam. Prilagođava se tržištu, sezonama, korisnicima i njihovim navikama. Samo uz konstantno praćenje i usvajanje obrazaca ponašanja korisnika možemo saznati što oni žele, kad to žele i gdje to žele i upravo tada, u tim trenucima, trebamo reagirati i olakšati im proces. To su trenuci kad korisnici nešto žele saznati, napraviti, otići negdje i na kraju – kupiti.

Ti su trenuci kritične točke u korisničkom putu ka kupnji vašeg proizvoda ili usluge. Prosječni korisnici naprave stotine sitnih odluka u svakom trenutku na svakom stupnju svog puta prema kupnji. Upravo zato njihov put treba biti što jednostavniji i što informativniji kako bi što brže obavili radnju zbog koje su i došli – kupnju.

Dizajniranjem trgovina sa setom tih trenutaka na umu možemo postići puno toga. Možemo kreirati korisničko iskustvo, voditi korisnike kroz put koji mi želimo i preobratiti ih u istinske zagovornike naše trgovine. Korisnici malih ekrana to će primijetiti i biti ushićeni malim trenucima koje stvarate za njih kako bi poboljšali njihovo iskustvo; bilo to pružanje završetka kupovine preko desktopa jednostavnim linkom, pružanje informacija o statusu narudžbe ili pak dopuštanjem kupovine bez registracije, korisnici će to zapamtiti.

Male stvari mogu dovesti do velikih promjena.

A više o tim “malim”, ali itekako bitnim stvarima Dino će govoriti drugog dana konferencije OMGcommerce, u sklopu poslovnih edukacija za web trgovce. Ne propustite rezervirati svoje mjesto, a osigurajte si i prioritetni popust putem newslettera!

[yikes-mailchimp form=”1″ submit=”Želim prioritetni popust za OMGcommerce!”]

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi

Osnivač Njuškala uz Hanza Mediju pokreće novi digitalni oglasnik – Dealio

Dealio u tržišnom okršaju za korisnike u Hrvatskoj i šire ima stratešku podršku medijske grupacije Hanza, ali čini se kako se neće zaustaviti na tome.

Izvještaj

Metaverse nije mrtav. Njegov zli brat iz Mete možda jest…

Rebrendingom u Metu, Facebook je pokušao preuzeti vlasništvo nad pojmom metaversea, no svjedoci smo koliko mu je to uspjelo. Metaverse više nije u hypeu kao nekad, ali oni koji su se nastavili baviti njime - znaju da priča tek počinje.

Veliki intervjui

Program Forward to Health Innovation otvara prijave za treću generaciju polaznika

U modernom post pandemijskog okruženju u kojem se tehnologija ubrzano razvija nikad nije bilo važnije ulagati u zdravstvene inovacije. Forward to Health Innovation je tu da pomogne onima koji imaju ideju, ali ne znaju kako bi je ostvarili.

Što ste propustili

Novost

AI developeri, AI glasovni asistenti, AI dejtanje…

U tjednu koji su obilježile pomalo distopijske AI vijesti u podcastu smo ugostili suosnivača hrvatskog startupa koji svoj proizvod zove - AI developerom.

Startupi

Gorjan Jovanovski: “Bio sam dobar programer, odlučio sam to iskoristiti u borbi za čisti zrak”

Ekološki aktivist, softverski inženjer i poduzetnik ne nalaze se često u jednoj osobi, zbog čega je Gorjan Jovanovski vrlo zanimljiv sugovornik za sve teme koje se dotiču ovih triju područja, a pogotovo u slučajevima kad se ona isprepliću.

Novost

Lorenzo Mayola novi je generalni direktor Glova za Hrvatsku

Glovo, višekategorijska platforma koja korisnicima omogućuje pristup raznim vrstama proizvoda i jela na zahtjev, slavi pet godina rada na hrvatskom tržištu.

Startupi

Hrvatski Hypefy na natjecanju slovenskog Podima odnio pobjedu među 148 startupa

Na natjecanju Podim Pitching Competition birao se najbolji od 148 startupa iz 24 zemlje. Na glavnu pozornicu izašlo je 5 finalista, ali titulom najboljeg pitcha okrunjen je Hypefy iz Hrvatske.

Obrazovanje

STEMwave Innovation Day hrvatskim je učenicima još jednom omogućio tehnološki spektakl

Četvrtu godinu zaredom, Stemi i Infobip, uz podršku generalnog partnera A1 Hrvatska, uspješno su proveli sezonu 23/24 edukacijskog projekta STEMwave - Škola budućnosti te ga obilježili uz učeničku konferenciju ‘Innovation Day’.

Veliki intervjui

Lada Borovina Kovjanić, Inženjerka godine: Programiranje se uči – programiranjem, a najbolje na greškama

U seriji intervjua s iskusnim inženjerima domaće IT industrije otkrivamo kako su izgledali njihovi karijerni putovi, kako se postaje senior i ostaje u tijeku s novim tehnologijama, je li bolje specijalizirati se za određenu tehnologiju ili biti generalist i - što bi savjetovali juniorima.