Kako izgleda raditi na Avengersima zna David Sheldon-Hicks - Netokracija

Majstor za video efekte otkrio nam je kako je raditi na blockbusterima kao što su Ready Player One i Avengers

David Sheldon-Hicks jedan je od najvećih stručnjaka u polju vizualnih efekata (VFX), a njegov tim radio je na filmskim uspješnicama kao što su The Martian i The Avengers, ali i igrama poput Horizon Zero Dawn. U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju provjerili smo s njim koje su prednosti rada na igrama i kako je to raditi na blockbusteru kao što je Ready Player One koji uskoro dolazi u kina.

Nekad se okolnosti poslože na takav čudan i – filmski – način da se nađete u situacijama o kojima niste ni sanjali. Nekima je to dobivanje autograma omiljenog glumca, a neki jednostavno žele upoznati kakvog slavnog vozača utrka ili Elona Muska.

Za mene je prilika za razgovor s jednim od velikana gaming i filmske industrije došla posve slučajno, a za to sam uvelike zahvalan Nordeusu koji stoji iza serije sjajnih predavanja na kojima su ugostili neke od najvećih stručnjaka svjetskih razmjera, kao što su stručnjak za specijalne efekte Henry LaBounta ili direktor kreativnog studija Atomhawk Design Ron Ashtiani, koji je radio na filmovima kao što je Guardians of the Galaxy.

Posljednje predavanje u seriji ugostilo je Davida Sheldon-Hicksa iz Territory Studia, jednog od najpoznatijih VFX studija na svijetu. Beogradsko predavanje posjetilo je oko 200 ljudi, od kojih su otprilika pola bili studenti a pola digitalni profesionalci, kažu mi iz Nordeusa.

Daryl Crowe, Head of Art u Nordeusu, nije krio svoje oduševljenje uspjehom predavanja:

Nismo mogli ni zamisliti koliku će popularnost imati ova predavanja kada smo započeli s njima. Od samog početka, otvorili smo vrata Nordeusa kreativnoj zajednici i doveli neke od najboljih međunarodnih profesionalaca, kako bi podijelili svoje znanje na lokalnom nivou. Jako sam uzbuđen što imamo priliku ugostiti Davida u Beogradu i time započeti ovu godinu.

Daryl dodaje i kako je od samih početaka ideja u Nordeusu bila uključivanje i unaprjeđenje lokalne zajednice kako bi se svima onima koji pronalaze svoj put omogućila interakcija s vrsnim stručnjacima. Vjerujem kako je David upravo ona vrsta stručnjaka koja je mnogima u ovom polju uzor.

Nordeus
David je u Beogradu održao predavanje pred oko 200 zainteresiranih profesionalaca i studenata.

Od Avengersa do Horizon Zero Dawn

Ipak, za mene je prilika za razgovor s Davidom značila mnogo više od samog intervjua, jer je bio dio timova koji su radili na nekima od meni osobno najdražih igara, a bome i vrlo dobrih filmova. Territory Studio tako u svom katalogu ima rad na filmovima kao što su Pacific Rim, Avengers: Age of Ultron, The Martian, Blade Runner 2049, Star Wars: The Force Awakens ali i igrama kao što su Need for Speed, Forza Motorsport, Horizon Zero Dawn i Killzone.

David je svoju karijeru započeo radeći u digitalnim medijima i izrađujući glazbene spotove, a surađivao je s brendovima poput Nikea, Universala, Disneya i Ministry of Sound. 2010. godine osnovao je Territory Studio, a ostalo je, kako kažu, povijest.

Territory se bavi izradom prvenstveno CGI elemenata ekrana i futurističkih grafika koje se prikazuju u dobrom dijelu novih filmova, ali u isto vrijeme izrađuje UI elemente za igre, trailere i mnogo drugih stvari. Iako svoje prste imaju u dobrom dijelu novih filmova, prvi projekt Territory Studia prije osam godina bio je Medal of Honor, odnosno video koji igrače uvodi u prvu misiju igre:

Od tada se promijenilo dosta toga, a Davida sam najprije pitao koje su, po njemu, najveće prednosti rada na igrama, za razliku od filmova:

Ljepota u stvaranju sekvenci narativa igre leži u tome da često imamo priliku režirati priču u suradnji s timom iza igre. S filmovima je narativ unaprijed dogovoren zbog scenarija i redatelja, ali kod igara dobivamo priliku biti dio čitave priče. Također, postoje neki izuzetno zanimljivi žanrovi igara i same igre trenutno prolaze svojevrsnu renesansu kreativnosti. Predivno je biti dio toga.

Ideje ravno iz NASA-e

Kada ne rade na igrama, u Territoryju se bave filmovima. Neke od najzanimljivijih grafika i vizualnih detalja filma The Martian djelo su upravo Davida i njegovog tima, a sa mnom je podijelio što je bio najveći izazov kod rada na ovom filmu:

Najveći izazov rada na Martianu ujedno je i najugodnije iskustvo. Imali smo tu sreću da smo na ovom filmu surađivali s timovima iz NASA-e koji bi nam znali slati izuzetno informativne mailove koje bi nekada bilo vrlo teško shvatiti i prevesti kako bismo uz njihovu pomoć mogli dizajnirati elemente filma. Ovo je bio velik izazov, ali i izuzetna privilegija.

Kako nadolazeći Ready Player One sigurno neće izbjeći usporedbe s knjigom Ernesta Clinea, zanimalo me kako je knjiga pomogla Davidu i njegovom timu u stvaranju elemenata koje ćemo gledati na velikom platnu krajem ovog mjeseca:

Knjiga Ready Player One je riznica ideja i kulturalnih referenci. Njezine riječi jednostavno ožive na stranici i inspiriraju velik broj kreativnih mogućnosti. Kako smo mi radili na svim velikim easter eggovima ovog filma, knjiga je pružila sve potrebne reference kako bi fanovi bili zadovoljni i filmom.

Territory Studio

Suradnja sa Stevenom Spielbergom

Knjiga Ready Player One je, osim po kvaliteti, poznata i po tome što je skrivenom adresom na koricama 2012. godine započelo natjecanje koje je čitatelje vodilo kroz nivoe u nekoliko retro igara, a kulminiralo je postavljanjem rekorda u igri Joust za sustav Atari 2600. Pobjednik je osvojio originalni DeLorean DMC-12 iz 1981.godine koji, iako nije bio baš toliko sjajan kao vozilo, i dalje ostaje jedan od najpoznatijih automobila pop kulture.

Iako za DeLorean vjerojatno mnogo ljudi osjeća nostalgiju iako ga nikada nije vidjelo ili vozilo, Ready Player One u sebi sadrži dovoljno nostalgije da se svatko barem s vremena na vrijeme osmjehne i kaže “jao, jel’ se sjećaš ovog?”. David kaže kako je rad na ovom filmu za njega i tim bio poseban ne samo zbog toga, već i zbog činjenice da je ovo prvi film na kojem su surađivali s legendarnim Stevenom Spielbergom i majstorima VFX-a, ILM-om i Digital Domainom:

Najveći izazovi za nas kao malenog studija bili su jesmo li dorasli pritisku koji nosi rad s ovakvim nevjerojatnim talentima. U studiju volimo izazov i zaista smo se trudili raditi ono u čemu smo dobri, kombinirati priču, tehnologiju i dizajn kako bismo stvorili zanimljiva i jedinstvena viđenja budućnosti. Kao i sve što radimo, naš rad ovdje je nastojao spojiti ljudskost i emocionalnu povezanost čovjeka i tehnologije i nadam se kako će se ovo vidjeti u filmu.

Territory Studio
Grafike na ekranu Tonyja Starka u filmu Age of Ultron izradio je Territory.

Ako je suditi po ljubavi s kojom David govori o radu na ovom filmu i prošlim projektima, mogli biste pomisliti kako je “odrastao” i više nije toliko zaljubljen u igre. Naravno, bili biste u krivu, a David kaže kako nikada ne bi mogao izabrati između rada na AAA igri ili blockbuster filmu, jer bi mu to bilo kao da mora izabrati najdraže dijete.

Za kraj sam pitao Davida za savjet svima onima koji možda razmišljaju o ulasku u industriju i zanimaju ih upravo one stvari kojima se on bavi:

Prije bilo čega drugoga, morate biti strastveni oko onog što radite i morate željeti raditi dobre stvari. Sve tehničke vještine se mogu naučiti, ali ako ne marite za to što radite i ne želite biti bolji svaki dan, vrlo je teško raditi na projektima poput ovih na kojima mi radimo.

Davidu i ekipi Nordeusa se mogu samo zahvaliti na prilici i vjerujem kako ću od sada obraćati mnogo više pozornosti na sve grafike u novim filmovima. Bila je čast upoznati onog tko je bio dio onih sitnica koje su neke dobre igre i filmove učinili još boljima i samim time uljepšao sate svima onima koji su u njima uživali.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startupi i poslovanje

Nemojte se ugledati na ‘lifestyle’, ‘hustle’ i Instagram poduzetnike koji ne kuže biznis (osim onih koji kuže)

Toksična pozitivnost i poslovna naivnost mogu biti katastrofalna kombinacija u doba ekonomske krize. Je li vrijeme da unfollowate sve lifestyle poduzetnike i motivirajuće Instagram profile?

Kultura 2.0

Prva prepreka za elektroničko glasanje je digitalna nepismenost

Kako je situacija s pandemijom koronavirusa digitalizirala i digitalno transformirala dobar dio i privatnog i javnog sektora, aktualiziralo se i pitanje o elektroničkom glasanju. O temi spremnosti na taj oblik glasanja, i s tehnološke i društvene strane, razgovarala sam s osobom koja je razvila jedan takav sustav, Ivanom Hendijom iz FairVotesa.

Kultura 2.0

Kako igrifikacijom poboljšati izlaznost na hrvatskim parlamentarnim izborima?

Čak i prekrižiti listić je bolje nego uopće ne izaći na izbore, a opet, mnogim hrvatskim građanima se za naredne 4 godine ne da izdvojiti ni tih 20-ak minuta na biračkim mjestima. I to je posve razumljivo ako pogledamo da biračima izbori ne nude nikakvu opipljivu nagradu... ako ne potporom za stranke koje će voditi državu u budućnosti, čime nas se onda može motivirati?

Što ste propustili

Intervju

Wirecard je potonuo, je li za sobom povukao Revolut, druge fintechove i – vaše novce?

Hoće li pad Wirecarda značiti gubitak povjerenja korisnika u fintech svijet?

Startupi i poslovanje

Ovo je potpuni plan za sav sadržaj koji uspješan webshop mora imati!

Sadržaj je ključni faktor zbog kojeg korisnici dolaze interaktirati s vašim brendom. Sadržaj je kralj, a eCommerce tu nije iznimka. Od poslovnog plana, općeg sadržaja i opisa proizvoda, ovo su stavke koje svaki uspješan webshop mora pokriti.

Tehnologija

Tenisice, ruž, naočale… Kad ih već ne možemo isprobati u trgovini, zašto ne bismo virtualno?

Unatoč razvoju online prodaje, fizičke trgovine zadržale su svoju glavnu prednost - mogućnost da kupac sam isproba željene proizvode. No, nakon što su se trgovine diljem svijeta zatvorile zbog pandemije, porasla je popularnost virtualnog isprobavanja proizvoda koje pokušava donekle nadomjestiti korisničko iskustvo na kakvo smo navikli u tradicionalnim trgovinama.

Intervju

Nakon investicije od više od 50.000 eura, najveća regionalna CS:GO zajednica, CSadria, postala Esport Adria

Ovaj novi brend okupit će gamere i fanove ne samo esport igara, već i mobilnih i drugih igara koje igra mnogo veći broj ljudi.

Startupi i poslovanje

Email marketing u doba “korone”: 3 greške i 3 trika za bolju učinkovitost

Pomno pripremate i šaljete newslettere, ali učinka nema? Uz Brunu Zagorščaka iz agencije Neuralab, nedavno certificiranog Mailchimp partnera, prolazimo osnovne pogreške i taktike email marketinga.

Tehnologija

S Omoguru widgetom ne čitaju lakše samo disleksičari, već svi mi koji u ekrane buljimo svakodnevno

Za osobe koje imaju poteškoće u čitanju Omoguru je dar s neba, a odnedavno im je njihov alat još dostupniji. Radi se o widgetu koji gotovo svaku stranicu može učiniti čitljivijom.