COMBIS konferencija - igrifikacijom do odličnih rezultata

Kako pružiti dodanu vrijednost posjetiteljima konferencije? Igrifikacijom, naravno!

COMBIS konferencija ove godine ponudila je dodatni sadržaj svim posjetiteljima u obliku igre CoCo Quest, koja je igrificirala iskustvo posjete konferenciji, a najboljima donijela i vrijedne nagrade.

Odlazak na konferenciju je za mnoge ultimativno spajanja posla i zadovoljstva. Odete u lijep hotel na nekoj dobroj lokaciji, slušate predavanja, a navečer se družite s ekipom koja dijeli vaše interese. Gdje ćeš bolje? Ipak, konferencije se razvijaju i unaprjeđuju velikom brzinom, a jedna od najboljih ideja za dodanu vrijednost na konferenciji može biti igrifikacija.

Prema definiciji, igrifikacija je proces korištenja principa iz igara u nekim drugim djelatnostima, poput korištenja nivoa, bodova za iskustvo i napredovanja kao u igri – samo u stvarnome svijetu. Može se koristiti na zaista stotine načina, od centara za tehničku podršku pa do praćenja poslova koje morate obaviti.

Igrifikacija uzima sve više maha, a jedno od boljih iskustava igrifikacija doživio sam na ovogodišnjoj COMBIS konferenciji, koja je kroz mnoštvo dodatnih sadržaja i igru CoCo Quest pretvorila događaj u multiplayer event, a oni koji su najbolje “igrali” na konferenciji mogli su osvojiti i zaista vrijedne nagrade.

O tome sam razgovarao s Renee Saboti Slovenc, direktoricom COMBIS konferencije. Renee kaže kako su s mini događanjima na konferenciji počeli prošle godine, a ove su nastojali sva događanja povezati u jednu cjelinu kako bi čitavo iskustvo konferencije digli na viši nivo. Renee dodaje:

Igrifikacijom smo povezali sva mini događanja sa službenim dijelom konferencije te cijeli koncept sistematizirali i osigurali mogućnost prikupljanja i praćenja bodova. Tako je igrifikacija ili igranje postala jedna od glavnih ideja ovogodišnje COMBIS konferencije. Dodatno, u suradnji s našim sponzorima organizirali smo više od deset dodatnih događanja, neka su bila vezana uz IT, neka namijenjena edukaciji i razvoju u drugim područjima, kao i snažnom networkingu, a svi su imali za cilj svakom sudioniku pružiti novo i cjelovito konferencijsko iskustvo.

Renee kaže kako je CoCo Quest bio izuzetno uspješan, a u igranju je aktivno sudjelovalo oko 60% posjetitelja konferencije. COMBIS

CoCo događanja svih vrsta

Dizajn ovog iskustva temeljio se na “prijavljivanju” na razna CoCo događanja putem konferencijske akreditacije, a bodove se moglo pratiti putem službene mobilne aplikacije COMBIS konferencije. Kako se najlakše uči upravo kroz igru, u COMBIS-u su nastojali sve sadržaje ovogodišnje konferencije povezati s igrom, a za svaku aktivnost dodijelili su se bodovi. Od sadržaja koji su bili dijelom CoCo Questa Renee izdvaja:

Za opuštanje i relaksaciju osmislili smo CoCo Relax te CoCo Chill zone powered by excursor, zatim CoCo Dating za ležeran networking, a za zabavu CoCo ConnectUp i CoCo Networking. Za one koji vole aktivna jutra pripremili smo CoCo Sport – trčanje, vožnje biciklom ili vožnje hoverboardom. Uz to, u sklopu CoCo Demo zone sudionici su mogli iskusiti primjere tehnologije iz prve ruke te isprobati automatiziranu mjenjačnicu valute ComExchange ili pogledati što sadrži ComCast, modularno rješenje za opremanje konferencijskih prostora i soba za sastanke.

Osim toga, posjetitelji su mogli sudjelovati i u CoCo Value Add radionici koja je zahtijevala timski rad i razmišljanje izvan okvira, a u pauzama od predavanja mogli ste prošetati i kroz CoCo Sponsors Street, gdje ste također mogli prikupiti bodove, ali se i družiti ili popiti pivo s drugim sudionicima konferencije. Jasno, bodovi su se skupljali i posjećivanjem predavanja, a posebno su bodovima nagrađeni i sudionici hackathona, kako ne bi bili u lošijem položaju jer nisu stigli na sva predavanja.

CoCo Sport okupio je sve one koji vole aktivno provesti jutra. COMBIS

Tko se ne voli igrati?

Kada je riječ o brojkama, Renee kaže kako su u COMBIS-u vrlo zadovoljni, jer su svi sudionici konferencije sudjelovali u CoCo Questu odlaskom na predavanja. Oni koji su bili nešto više zainteresirani i aktivniji u potpunosti su se posvetili prikupljanju bodova, a prema podacima koje Renee ima, više od 60% posjetitelja aktivno je sudjelovalo u CoCo Questu.

Upravo je strast za igranjem ono što je pokretalo posjetitelje konferencije na sudjelovanje u CoCo Questu. Renee dodaje:

Odgovor na pitanje koje su prednosti igrifikacije kod konferencija leži u ljudskoj prirodi – ljudi vole sudjelovati u igrama i puno im je lakše participirati u aktivnostima kroz nešto što nema ozbiljan prizvuk. Dodatno, sudionike IT konferencija čini i određen broj onih kojima je igranje video igara s prijateljima bio ili i danas jest uobičajen vid zabave. Na neki način, igrifikacija je najbolji povod za snažno uključivanje u konferenciju.

Kod ovako zanimljive ideje uvijek je izazovna realizacija, a Renee kaže kako je najveći izazov bila upravo infrastruktura, odnosno mobilna aplikacija putem koje su se bodovi mogli dodijeliti neovisno o tome gdje se igrifikacija odvija. Naime, kako su neki sadržaji bili smješteni unutar hotela, a neki izvan, aplikacija je morala biti u mogućnosti pratiti sve što se događa i “pamtiti” bodove, kako netko ne bi ostao bez svojih. Jasno, aplikacija je morala pružiti dobro korisničko iskustvo, kako bi i sudionici mogli pratiti koliko su točno bodova prikupili i koji su na ljestvici.

COMBIS

Igrifikacija se pokazala pozitivnim iskustvom

Zanimljivo je kako su neki natjecatelji ipak bili nešto kreativniji, a natjecateljski duh doveo je i do nekih iznenađujućih situacija:

Ono što nas je pomalo iznenadilo i nasmijalo jest što je na samoj konferenciji došla do izražaja snalažljivost, kreativnost i originalnost sudionika koji su nastojali doći do što je moguće većeg broja bodova. Tako su neki nastojali biti na više predavanja u isto vrijeme, a mi smo takve aktivnosti – korigirali. No, moram istaknuti da i takvu potjeru za bodovima promatramo u pozitivnom kontekstu jer to znači da je ljude snažno obuzela igra i želja za osvajanjem bodova.

Igrifikacija COMBIS konferencije pozitivno se odrazila i na networking sudionika, koji je uvijek jedan od glavnih razloga za odlazak na konferencije, pogotovo one koje se odvijaju na sunčanoj obali. Općenitom dojmu svakako je pomogao i COMBIS hackathon:

Ono što je dodatno pridonijelo igrifikaciji ove godine je održavanje COMBISovog hackathona try{code}catch za vrijeme konferencije. Igrifikacijskom štihu tako je hackathon bio dodatni element, a donio je i dozu svježine i entuzijazma mlade ICT zajednice koju podržavamo.

Renee dodaje i kako je čak 97 posto svih sudionika reklo da planira dolazak na COMBIS konferenciju i iduće godine, što je više od prošlogodišnjih, također impresivnih 92,6 posto. CoCo Quest je zasigurno u ovome također igrao ulogu.

COMBIS

Kao zaključak cijele igrifikacijske priče oko COMBIS konferencije Renee izdvaja:

Sukus cijele naše igrifikacijske priče je: pod jedan – kvalitetan dodatni sadržaj koji smo ove godine sustavno povezali kroz bodovanje, pod dva – svatko je mogao pronaći nešto za sebe u bilo kojem trenutku, odnosno izabrati sadržaj koji mu odgovara, pod tri – nagrađivanje angažmana, za razliku od nagrađivanja puke sreće, pod četiri – upoznavanje publike sa svjetskim trendovima, i zadnje – kreiranje novog i drugačijeg konferencijskog doživljaja i iskustva. Drugim riječima, stvorili smo CoCo experience journey na koji smo izuzetno ponosni.

Sudjelovanje na Combis konferenciji i CoCo Questu za mene su bila dva sjajna iskustva, a igrifikacija konferencije zaista je nešto što me posebno impresioniralo. Ako je Combis u prvoj godini igrifikacije uspio razraditi tako kvalitetan i uspješan projekt koji je okupio sudionike čitave konferencije, nema sumnje kako i druge konferencije mogu mnogo toga naučiti i okrenuti se igrifikaciji kako bi pružili zanimljive i zabavne sadržaje svim svojim posjetiteljima.

Iako nisam osvojio ništa na CoCo Questu, iduće godine ću se potruditi više. Odličan posao, COMBIS!

COMBIS

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na Netokraciji dopušteno je samo korisnicima koji ostave svoje ime i prezime te mail adresu i prihvate pravila ponašanja.

Pravila ponašanja

Na Netokraciji za vas stvaramo kvalitetan, autorski potpisan sadržaj i zaista se veselimo vašim kvalitetnim, kontruktivnim komentarima. Poštujmo stoga jedni druge prilikom komentiranja, kao i Zakon, držeći se sljedećih pravila ponašanja:

  • Ne budite 💩: Nema vrijeđanja, diskriminiranja, ni psovanja (osim ako nije osobni izričaj, ali onda neka psovka bude općenita, a ne usmjerena prema nekome). Također, upoznajte se sa stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima prije no što ostavite komentar.
  • Samo kvalitetna rasprava, manje trolanja: Ne morate se ni sa kim slagati, ali budite konstruktivni i doprinesite raspravi! Svako trolanje, flameanje, koliko god "plesalo" na granici, leti van.
  • Imenom i prezimenom, nismo Anonymous 👤: Autor sadržaja stoji iza svog sadržaja, stoga stojite i vi iza svog komentara. Koristimo ime i prezime te pravu email adresu.

Kako koristimo podatke koje ostavljate? Bacite oko na našu izjavu o privatnosti.

Sve ostale komentare ćemo s guštom spaliti, jer ne zaslužuju svoje mjesto na internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Prikaz

Native Teams u Hrvatskoj: Kako olakšavaju brigu o porezima, doprinosima i zapošljavanju u inozemstvu?

Native Teams, platforma za freelancere i digitalno plaćanje koju globalno koristi gotovo sto tisuća ljudi, u Hrvatsku je stigla prije dvije godine. Otkrivamo kako im je izgledalo širenje na regiju te što su u međuvremenu nova uveli.

Zabava i zanimljivosti

Hrvati napokon mogu glasati elektronski, i to zahvaljujući Samu Altmanu (i botovima)

Već niz godina naklapa se i navija za uvođenje elektronskog glasanja u Hrvatskoj. Ako nismo tijekom pandemije koronavirusa, kad ćemo, pitaju se mnogi. Ova superizborna godina, u kojoj nas čekaju parlamentarni, europski i predsjednički izbori jedina je još sila (ne)prilika koja bi mogla nagnati Državno izborno povjerenstvo da poduzmu mjere po tom pitanju.

Tvrtke i poslovanje

Znate li koristiti svoj “mozak izvan mozga”?

Proces u kojem naš mozak prati samog sebe i procjenjuje koliko mu dobro ide radimo svakodnevno, s više ili manje uspjeha. Riječ je o metakogniciji koja utječe na svaki aspekt našeg ponašanja - od definiranja životnih ciljeva i kako do njih doći do procjenjivanja vlastitih osjetila.

Što ste propustili

Programiranje

Zbog prvog AI programera i “Shrimp Jesusa” AI sustavi se čine sve manje inteligentnima

U ovoj epizodi donosimo vam primjere loše primjene umjetne inteligencije: od smotanih AI programera i (ne)nosive tehnologije do nevjerojatnih religijskih ikona.

Društvene mreže

Dodala sam HTZ kao suradnika na Instagramu i dobila preko 2000 lajkova – no, što osim toga?

Opcija "Invite collaborator" dostupna je svim Instagram profilima od kraja 2021. godine. Testirala sam je na svojoj objavi kako bih vam pomogla u odluci trebate li je koristiti, kako je možete iskoristiti te što biste time mogli dobiti.

Digitalni marketing

Gen Z ima pažnju od 8 sekundi, kako ih zainteresirati?

Odrasli su uz internet i igre, važna im je održivost i transparentnost, zanima ih umjetna inteligencija, o ulaganju i financijama znaju više nego ijedna generacija te žele poruke skrojene samo za njih...

Tvrtke i poslovanje

Nagrađeni su najbolji domaći web trgovci – najbolji webshop Volim Ljuto

Ukupno 92 hrvatska web trgovca prijavili su se na šesto natjecanje eCommAwards powered by FAVI, a natjecali su se u šest kategorija: korisničkoj podršci, analitici, SEO optimizaciji, putovanju kupca, pravnoj usklađenosti i sadržaju.

Tvrtke i poslovanje

Otvorene prijave za Europsko natjecanje u društevnoj inovaciji: Glavna nagrada 75.000 eura

Nagrada promiče društvene inovacije koje pružaju rješenja za društvene izazove i potiču održivi i inkluzivni rast u Europi.

Tvrtke i poslovanje

Pomozite nam doznati tko su, kako rade i što muči hrvatske SaaS tvrtke

Netokracija i SaaStanak udružili su se u istraživanju kako bismo prvi put u Hrvatskoj dobili pregled domaćeg "Software as a Service" ekosustava.